Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

dårlig mave :(
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 19:20

I torsdags hentede jeg min datter i vs, da hun havde kastet op jeg snakkede med goggen, sagde hun at hun havde det godt efter og sad og spiste og var glad.

Jeg tog ned og hentede hende alligevel, og når lige at tage hende op på armen, så kaster hun op igen ud og skifte tøj og hjem.

Der hjemme tøffer hun glad rundt i stuen med kaster så op igen.

Efter par timer prøver jeg at give hende aftensmad( grød) men der går kun 20 min så kommer det også op

Putter hende i seng og sover uden problemer hele natten.

Hun har været i super humør, ingen feber og vil gerne både spise og drikke.

Fredag og lørdag har hun haft tynd mave, og sk*** 5 gange om dagen og det er helt tyndt.

Hun har ofte dage hvor hun har tynd mave, lidt for tit syntes jeg

En normal dag ser sådan ud :

kl 6 Yourghurt

kl 9 (i vuggestue) lidt frugt og brød

kl 11 ( i vuggestue) varm mad

kl 14 ( i vuggestue ) lidt frugt og brød

kl 18 Grød

nogen dage er hun sulten når vi kommer hjem 15.30 så får hun en fignestang eller knækbrød

Hun får mælk til frokost ( i vuggestuen) og til aften ellers vand for resten

Kan jeg ændre noget for at hjælpe hendes mave

Isabella er 10 mdr

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Lactose intolerant
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 19:39

Prøv at skære mælkeprodukterne væk i en periode...! Det kan være hun får for meget mælkesyre.

Jeg har selv været møllen igennem, som voksen. Hvis jeg i perioder indtager for mange mælkeprodukter, så får jeg også virkelig tynd mave..

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10

0
0
Svar på denne tråd

mad til baby
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 20:04

får hun ikke rugbrødsmadder til middag?? hvordan kan det være hun får grød til aften?

oliver er dog lidt ældre men har siden 6-7mdr fået det samme som de to andre..

morgenmad er rugfras eller andre fiberfyldte morgenmadsprodukter med mindst muligt sukker for det skal mætte da han ikke gider havregrød eller lign mere.. og middag får han 3-4halve med pålæg.. til frugt får han tit banan da han til tider os kan have for tynd mave, det er nok fordi der er mange kerner i det brød han spiser.. aftensmad er det samme som vi får og da han var mindre sad vi og gav ham lidt ved siden af det han selv fik skovlet ind..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P

Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P

La Caiser født 010508 < ...

0
0
Svar på denne tråd

Lyder som en maveinfektion...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 21:58

Det lyder mest af alt som en maveinfektion, og der behøver der ikke at følge feber med...

Du skal sørge for at hun får rigeligt med væske, da den tynde mave dehydrere hende. Der ud over skal hun have noget der give ro til maven, så hvis du kan få banan eller havregrød (lavet på sødmælk) i hende er det super. Hvis ikke, så lad vær' - og koncentere dig om væsken. På apoteket kan man få Revolyt, som indeholder alle de salte og mineraler, som hun mister i sådan en omgang.

Sødmælken er vigtig, da den har en stoppende effekt på maven (anbefalet af vores børnelæge, da vores dreng havde en alvorlig og langvarig maveinfektion).

Ydermere kan man på apoteket få LactoCare, som er mælkebakterier, der er med til at gøre maven god igen. Daily er pulver i kapsler, som kan skilles ad, og hæles over noget som glider ned.

Hold øje med hendes almene tilstand - ændres den, så er det afsted til vagtlæge, da dehydrering ikke er noget at spøge med.

God bedring med hende.

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser

-

Nu med job i forsvaret...!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hvis hun har haft tynd mave...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 22:07

gennem længere tid, ville jeg se at komme til læge, og få en henvisning til en børnelæge.

Vores store dreng havde tynd mave gennem længere tid, og diagnosen fik vi først ca. et år efter det begyndte - maveinfektion med colibakterien EPEC. Behandlingen var mælkebakterier, da antibiotika kun gøre det værrer. Resultatet er at han er 1 år bagud i vækst og formentlig vil være det til han rammer puberteten, plus at han hurtigere rager alskens sygdom til sig, da immunforsvaret ikke er helt i orden endnu - og det er snart 3 år siden. Dertil kommer der vokseværk...

Jeg kan slå mig selv oven i hovedet i dag over at jeg stolede på vores huslæge, og ikke slog i bordet og fik den henvisning noget hurtigere... Han mente at det måske kunne være intolerance overfor mælk, men tog ikke nogen prøver eller lign.

Det første vores børnelæge gjorde da vi kom til hende, var at tage diverse prøver - podning i bihuler, blodprøver og afføringsprøver. Dernæst røg vi til scanning af maven. Det tog lidt tid inden vi fik diagnosen, men derfra gik det kun fremad...

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser

-

Nu med job i forsvaret...!!!

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 22:20

Hej

Jeg vil på det kraftigste fraråde at undlade mælken i barnets kost, uden at du har en læge eller diætist med på sidelinien. Da det er en vigtig bestandel af et mindre barns kost.

Jeg synes også mest det lyder som en simpel maveinfiktion. Og gir Gitte ret i hendes råd, prøv dem.

Venlig hilsen Hanne

10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev

0
0
Svar på denne tråd

det kommer
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 22:37

i perioder, så kan hun have 1-6 dage hvor er normalt og så tager vi igen et par dage med tynd mave

Hun havde det også inden hun startede i vuggestue.

I starten troede vi at det var for meget "normal" mad, for hvis vi gik tilbage på at give hende grød 1-3 gange om dagen gik det over.

Hun er jo 11 mdr nu så burde hun være klar til normal mad??

HUn har skidt 7 gange idag!!! de 2 sidste efter hun var gået i seng, så hun måtte op skiftes

Flere af gangene så tynd at det løber ned af benene på hende

Signe

0
0
Svar på denne tråd

LÆGE asap!
Forfatter: 
Dato:  23-10-2011 10:55

det skal tages meget seriøst- og kan faktisk kræve indlæggelse for at finde ud af hva der er galt.

det kan være som Mort2boys skriver - og det kan være mindre farligt og noget helt 3.

men en ting er sikkert og det er at når det er længerevarende, pauser el ej så skal det tjekkes grundigt!

Jeg ahr desværre set når ik forældre tager det seriøst, hvor væksten praktisk talt kan stoppe, barnet blir helt askegråt, træt, uden energi, kaster op mm udover tynd mave

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

for mig lyder
Forfatter: 
Dato:  23-10-2011 13:50

... det til, at hun får for meget frugt og for lidt fibre (rugbrød).

0
0
Svar på denne tråd

tror umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  23-10-2011 18:55

heller ikke det er alvorligt, men tak for at gøre opmærksom på det

Der har intet været i dag, kun normalt afførring

Hun er både i vægt og længde helt gennemsnitlig, og udvikling en del foran

Hun har gået siden hun var 9 mdr og jeg får tit afvide af folk, og goggerne i vuggestuen at hun er ret kvik ( ikke for at prale..... eller jo lidt )

Vi har i dag skiftet fignestangen ud med et stykke fiberknækbrød og må prøve lidt mere rugbrød, men det er bare ikke damens hofret.

Hun spiser pålæget og slikker smøret af og smider rugbrødet på gulvet

Takker for alle kommentarene

Signe

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2011 20:42

Jeg ville skære grøden ned til et absolut minimum i hvertfald om aftenen og lave kartofler, gulerødder, broccoli, frikadeller og lign. til hende i stedet for. Når der ikke er noget substans i maden er det jo klart at afførringen også bliver lind. Og så vil jeg blive ved med at forsøge med rugbrødet- det skal nok komme.

Og så ville jeg nok droppe yoghurten som morgenmad og forsøge med grød der i stedet for om aftenen.

Får hun flasker i løbet af dagen eller får hun kun mælk af kop??

0
0
Svar på denne tråd

hvis hun kan lide
Forfatter: 
Dato:  23-10-2011 20:47

youghurten så hold fast i den! MED havregryn... Og ellers ville jeg nok netop prøve af med havregrød.

Bar bliv ved - hun skal nok give sig som hun blir sulten og lærer det samt får smag for det.

Det er en af de hårde præmisser ved at være et lille barn der ik bestemmer, hvis smagsløg skal stimuleres og lære at kunne lide maden

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2011 20:51

Havregryn er ikke smart til så lille en mave. Det skal koges ellers kan det slå den helt i stykker. Men så stopper hun jo selvfølgelig nok med at lave hele tiden...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-10-2011 20:57

Tante : Hun får ikke flaske, mælk af kop

Stute : overvejer at begynde at give hende havregrød til morgenmad ( hvis hun begynder at få morgenmad i vuggestuen, får hun det alligevel )

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider