Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Kunstig befrugtning? Hvad koster det?
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 22:01

Jeg er blevet bedt om at undersøge, hvad det koster at få en kunstig befrugtning.

Er der nogen, der har prøvet det, eller ved hvad det koster?

Min veninde er ikke dansk statsborger, så hun skal nok betale fuld pris for det.

Men lad os få lidt tal op, både på brugerbetalingen, og hvad det reelt koster. Det er jo nok den sidste pris, hun skal forholdesig til.

Håber, I gider hjælpe med nogle svar.

0
0
Svar på denne tråd

Tror det er forskelligt
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 08:03

Vi har et vennepar, som fik lavet et barn på en privatklinik. De købte en pakkeløsning til omkring 45.000 kr. Og der kom så medicinudgifter for 15.000 kr. oveni.

Så de har givet 60.000 kr. i det private. Men inden da, var de jo igennem det offentlige, og selv om der ikke var brugerbetaling på det tidspunkt, så har de alligevel skulle betale en vis del af medicinen. Omkring 10.000 kr. i alt i det offentlige.

Så egentlig har deres barn vel kostet 70.000 kr.+ Og de var ret heldige, da hun blev gravid i det sidste forsøg. Ellers skulle de starte forfra med at smide 60.000 kr. igen. Og jeg tror, at der er mange, som betaler langt over 150.000 kr. for fertilitetsbehandling, og som desværre ikke opnår graviditet. Altså kun de mennesker, som har økonomi til det selvfølgelig. De andre må jo så undvære børn eller bruge flere år på at spare penge sammen.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 08:08

Vi var jo så heldig og få det første "gratis" skulle dog selv betale alt medicin osv.

Men da vi ringede ind for og høre hvad barn nr to ville koste fik vi afvide at vi ihverfald skulle regne med 45tusind for 3 forsøg plus medicin oveni.

Så jeg tror at man skal regne med at man minium skal ligge 60tusind for ens ønske barn

Mor til en dejlig dreng fra d.25/6-08 3380g og 53cm

Elsker ham så meget....

Mor til en dejlig pige fra 22/11-10 3400g og 49cm

Elsker hende så meget....

0
0
Svar på denne tråd

Pris..
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 09:59

Der er medicin udgifter for 15.000 kr om året,der ud over koster 1 IVF forsøg 17.000 kr,og en pakkeløsning på 3 forsøg koster 40.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider