Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Bækkenløsning
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 20:06

Hej HN!

Jeg er ikke gravid og bliver det heller ikke. Men jeg har simpelthen ikke haft en ven i Google på dette spørgsmål!

Kan man have bækkenløsning uden at være gravid?

Hvordan får man konstanteret bækkenløsning og hvad er symptomerne helt præcis?

Jeg har i et par år haft ondt i lænden/nederste af ryggen. Som om noget er spændt. Når det er værst gør det ondt at gå op af trapper, ride og gå, kan helelr ikke ligge på siden så.

Nogle gange strækker smerten sig ned i knæene og i ballerne og i lysken.

Dog påstår min læge, at han intet kan mærke og at jeg bøjer normalt forover :-S

Kan I hjælpe mig? Evt. be-afkræfte om det er muligt, hvordan I fik diagnosen (også selvom I er gravide) og evt. links?

..Tanja-Victoria >>

[L] Älä milloinkaan sä unelmaasi jätä,

kuule ääntä sen ja löydät huomisen [L]

¤ Mit forfatter arbejde ¤

0
0
Svar på denne tråd

:-):-)
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 20:56
hejsa... Jeg er heller ikk gravid og har heller ikk været det, men mener at kunne huske at da min veninde fik konstateret bækkenløsning kunne det måles i en blodprøve. Noget med nogle hormoner mener jeg... Om man kan få det uden at være gravid, det aner jeg ikk... Rigtig go bedring....
0
0
Svar på denne tråd

bækkenet
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 21:06

Tak for svar :-)

For 3 år siden fik jeg taget blodprøve for et se efter forhøjet testosteron, men de mente så jeg havde forhøjet østrogen og til sidst mente de det var normalt :-P Måske man skulle få taget en blodprøve igen med dette som formål?

..Tanja-Victoria >>

0
0
Svar på denne tråd

Iskasnerve
Forfatter: 
Dato:  12-10-2011 09:53

Umiddelbart lyder det som om det er din iskas (staves) nerve der er i klemme, har selv prøvet det for mange år siden. Har også haft bækkenløsning, og de kan minde ret meget om hinanden.

Se om du ikke kan få en henvisning til en fysioterapeut

Mvh

Christina

www.dyrogfyr.dk

Forhandler af kvalitetsfoder til hest, hund, kat og gnavere.

Levering i hele Vendsyssel og Ålborg, eller besøg vores butik :)

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  12-10-2011 19:47

Har lige fundet et link til dig.

laegehaandbogen.dk/obstetrik/ tilstande-og-sygdomme/ svangerskabsgener/bekkenlosning- 2680.html

Du har ikke bækkenløsning da det er smerter i bækkenet i forbindelse med graviditet, men derfor kan du jo have mange andre problemer. Har du været til fysioterapeut eller kiropraktor?

0
0
Svar på denne tråd

hundiversitetet
Forfatter: 
Dato:  12-10-2011 21:04

Tak for linket :-)

Har været til fys tilbage i 2007 som mente det var en fibersprængning - men det er det ikke! Fik en masse øvelser, men de hjalp ikke.

Har været til ergo. men hjalp heller ikke.

Kio. har jeg ikke råd til da jeg er på starthjælp :-(

Min læge gav mig bare pinex 1000mg. i stikpiller. Da jeg ikke kan tåle acetylsalicylsyre som der er i bl.a. Ipren. Men Pinex hjælper heller ikke overhovedet.

..Tanja-Victoria >>

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  12-10-2011 21:08

Har sendt en pm til dig

0
0
Svar på denne tråd

hej ehj
Forfatter: 
Dato:  12-10-2011 23:19

Jeg har godt nok aldrig hørt at man kunne måle bækkenlæsning i blodet. Selvfølgelig kan man måle det kvindelige homon, men det er jo heldigvis ikke alle gravide kvinder der får bækkenlæsning.

Prøv at læse min beretning i tråden om gravilitet ikke er en sygdom her på siden.

Når man har bækkenlæsning, kan man ikke næsten ikke gå. Man oplever at man ikke kan bevæge benene, og efter et stykke tid med denne sygdom, tror man aldrig at man vil komme til at gå normalt igen. Man vralter som en and, i de perioder/dage hvor man kan gå.

Smerterner er uudholdelige, og diverse gigtpræperater og mofinpræprerater hjælper, så man kan få sovet. Smerterne optræder hele døgnet, også i hviletilstand.

Alle tre led skal være låste, før der er tale om bækkenløsning.

Jeg vil anbefale dig at bede din læge henvisning til en reumatolog, som kan vuderer dig og din tilstand. Alt efter hvad dennes vurdering er så kommer du nok derefter til at gennemgå et længere fysioterapiforløb, med genoptræning, massage og løsning af låste led mv.. Dette er temmeligt dyrt i længden, men det koster måske "kun" 200 kr på gang, hvis du vælger en fys med overenskomst med

sundhedsstyrrelsen.

Du skriver at du er på starthjælp, jeg regner med at det er en form for kontanthjælp. derfor kan du måske søge om økonomiskhjælp i din kommune til behandlingen.

Du skal ikke kontakte en kiropraktor, før en reumotolog har undersøgt dig.

Held og lykke.

Venlig hilsen Hanne

10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider