Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Magnus´ fødsel og nu 10 dage gammel
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 20:12

Hej kære H-ænder.

Som lovet kommer her en FB og lidt update fra mig. Har haft lidt svært ved at finde tiden til at sætte mig og skrive, men nu skal det være.. Det var en LAAAAAAAANG og hård fødsel, men her kommer det hele:

Mandag d. 19 september havde jeg været til US på sygehuset, og der fik jeg besked om at de ville sætte mig igang den efterfølgende torsdag. Meeeeeeen... natten til tirsdag begyndte jeg så småt at få veer og om morgenen kl 06.30 gik vandet (tror måske at det satte det hele igang, da de var "oppe og pille" om mandagen, for at se om jeg var åben).

Jeg havde ikke vildt meget tålmodighed, så vi valgte at køre til fødselsgangen, da de sagde jeg var velkommen. Jeg havde sindssygt mange veer og hold k*ft de gjorde nas!! De kom med ca 5 min mellemrum da vi kom på sygehuset, men jeg var desværre slet ikke åbnet, så jeg blev lagt på barselsgangen og fik smertestillende for at hvile. Jeg kunne heldigvis sove mellem mine veer - selvom de kom med 5 min. mellemrum - sej krop man har.

kl 15 blev jeg flyttet på fødegangen, var 3 cm åben og var i fødsel. Fik lagt en epidural-blokade og så skulle jeg bare vente på jeg åbnede mig det sidste. (de mente jeg ville åbne mig ca 1 cm i timen, så der ville gå laaaaang tid - også fordi jeg havde åbnet mig så langsomt indtil nu).

En time efter tjekkede de igen, da jeg havde voldsomme veer og jeg var fuldkommen udslettet og var egentlig klar til presseveer, men pga epiduralen fik jeg ikke presseveer. De valgte at sætte ve-drop op og så gik det hurtigt med at få presseveer.

Da jeg havde presset i fem timer og Magnus stadig ikke var kommet ud, var min jordemoder i tvivl om han kunne komme ud, så hun mente vi måske skulle have kejsersnit i stedet. Der blev tilkaldt en læge som skulle give sit besyv med. Lægen sagde at Magnus lå skævt i mit bækken og hver gang jeg pressede og han "kiggede ud", røg han tilbage igen pga en kombination af at han lå skævt og det at min bækkenbund simpelthen var så stærk at det trak ham baglæns. Hun ville afprøve en sugekop, for at holde ham dertil hvor jeg kunne presse ham uden han ville ryge tilbage - hun ville ikke hive ham ud når han lå skævt. Hun ville forsøge en gang og hvis det ikke fungerede, skulle det ende med KS.

Da kl var 23.56 tirsdag den 20.09.2011 kom Magnus til verden med en sugekop på hovedet og ud den rigtige vej Han vejede 4020g og var 54 cm lang.

Jeg hverken revnede eller sprak så jeg kunne efter en time rejse mig op og gå til barselsgangen med en stolt far og en stolt mormor. Havde det godt nok som om jeg var losset i maven af en hest og kunne ikke rigtig trække vejret dybt ned i maven - puha det var hårdt! Men havde da også haft presseveer i hundrede år

Vi tog hjem om fredagen, da amningen fungerede nogenlunde og puha hvor er det hårdt at være hjemme.

Magnus er nu 10 dage gammel og han er en smule besværlig. Han vejer nu næsten hans fødselsvægt (havde sundhedsplejerske i forgårs) og spiser altså fint, men han vil KUN sove oven på mig og jeg kan ikke lægge ham fra mig i særlig lang tid af gangen, uden han begynder at vræle... ØV!

Han hader sin autostol og hader sin barnevogn, så jeg føler mig sgu lidt som en indespærret malkeko! ØV! Jeg har måttet vinke farvel til de lange ture jeg ville gå med barnevognen og hunden og vinke farvel til stald-ordningen om morgenen - det må far klare i en tid.

Jeg synes sgu det er rigtig rigtig hårdt når knægten ikke sover særlig meget eller længe - heller ikke om natten, og er en smule frustreret...Håber det vender! Faderen kan heller ikke bruges - kun Moar!!

Her lidt billeder af guldklumpen - elsker ham jo uanset hvor besværlig han er

Her et par dage efter fødsel:

Her 9 dage gammel i en selvsyet slynge som bruges indtil en anden bæresele kommer hjem som vi har fået lovet :0) - ihhh den glæder jeg mig til at få hjem.

Mange tak fordi I kiggede med

TTak

0
0
Svar på denne tråd

fem timer
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 21:53

... med presseveer? Jeg synes den halve time, jeg havde første gang og det kvarter, jeg havde anden gang, var alt rigeligt.

Sejt gået.

Med hensyn til søvn så vil det bedres, men jeg kender godt følelsen af at være en indespærret malkeko :-) Der er ikke andet for, end at forsøge at slippe ud af huset, så snart du har chancen. Og gerne uden baby. Selv en tur ned og hente leverpostej i Brugsen kan gøre underværker :-D

0
0
Svar på denne tråd

ja, det var vildt!!
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 22:17

Ja, det var også ret ulideligt!! Jeg faldt i søvn imellem presseveerne - også selvom jeg prøvede at holde mig vågen Hee.. Men det var netop derfor min jordemoder mente jeg havde brug for et akut KS. Hun mente ikke jeg havde flere kræfter - var da godt nok også smadret bagefter

Ja, jeg må se om jeg ikke kan slippe ud og strigle en af hestene en af de nærmeste dage - åhhh det ville jeg nyde. Eller en cykeltur op til brugsen efter lidt varer.

0
0
Svar på denne tråd

Puha en omgang
Forfatter: 
Dato:  01-10-2011 14:14

Den minder ret meget om min fødsel med min søn, jeg havde "dog kun" presseveer i knap 4 timer!! Og samme problem, han lå også skøvt og roterede hovedet ind i bækkenet på mig og blev suget med tilbage igen. Det var DÆLME hårdt!!!! Jeg fik også afvide at de ville forsøge en gang med sugekop og ellers hed det aks... Men Lucas kom også den "rigtige" vej ud ved hjælp af sugekop, dog måtte jeg lige have 4 klip i mellemkødet med på vejen Min søn vejede 4180 og 54 cm.

Det er rigtig hårdt det første stykke tid hjemme hvor baby kun vil mor og babserne og ikke ligge for sig selv, men jeg husker at da Lucas var omkring 14 dages tid blev han nemmere at lægge fra sig så man have armene lidt fri for baby og han begyndte at sove lidt længere stræk... Og fra da af har han faktisk været en "mønster-baby" der altid har haft et godt sovehjerte og har det heldigvis endnu (han er 2,5 år).

Så bare rolig, din søn skal nok lære at elske at ligge i barnevognen så du kan komme ud og gå en masse ture med ham

Så hæng i og giv dig selv lov til at f.eks køre en tur i brugsen og bare lige tulle rundt eller en tur ud og strigle hestene, selvom lillemanden måske er utilfreds den halve time det varer, så overlever både farmand og baby det nok Og farmand skal jo lære at håndtere baby og den bedste måde er, at give ham roen og plads til det ved IKKE at være der og dufte godt af mor og mælk.

Michelle

Mor til Lucas d. 24 feb. 2009

Og nu med lillebrøster i maven med ankomst

ca. 14 januar 2012

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2011 16:10

puhaa sikke en hård omgang, men super godt du kom igennem den uden nogen men og du tog det sa fint.. hvem fik du som jordemor?

Han ser rigtig dejlig ud . Jeg kan nække tilkende hvor den det er at baby ikke vil det ene eller andet. Jeg brugte en stofble til og ligge uder hendes hovde hvergang hun blev ammet, så hun ikke blev vant til varmen fra min arm, så kunne jeg flytte hende hen når hun sov, så hun ikke vågnet af der blev en anden varme, for stofbleen fulgte jo med under hende..

Mor til en dejlig dreng fra d.25/6-08 3380g og 53cm

Elsker ham så meget....

Mor til en dejlig pige fra 22/11-10 3400g og 49cm

Elsker hende så meget....

0
0
Svar på denne tråd

Presseveer
Forfatter: 
Dato:  02-10-2011 09:05

Tillykke :-)

Presseveer i 4-5 timer?? Må man virkelig presse så længe? AAAVS.. Men dejligt det endte godt. :-)

Den farligste af vore fordomme er at tro,

at vi ikke har nogen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider