Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Fra tre til to lure
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 16:04
Kort og godt: hvornår kunne jeres baby nøjes med to lure? Vi har egentlig en okay rytme og frede får selv lov at styre hvornår han stårop og går i seng. Vi vågner cirka kl 9 og putter til nat cirka kl. 22. Men igår spranh han sin sidste powernap over og var vågen i 4 timer!! Normalt er han putte klar efter 2 timer. Han blev så lagt allerede kl 21.00 og sov så til natten der. Han er ikke engang fem måneder, så synes det er tidligt. Vi er jo begyndt på grød efter lur nr et, dvs ved 13-14 tiden, men det bør vel ikke medføre at han er mere vågen om aftenen?

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

gammel?
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 19:31

Hvor gammel er Frede?

Simon bliver 1 år om lidt over en uge og han startede i dagpleje 1/9 - han har mere eller mindre droppet sin formiddagslur - så nu sover han således:

Står op ved 7-7:30tiden

Sover middagslur ca. 13-15 - gennemsnit 2 timer hver gang

Går i seng 18:30-19tiden

Hvis han tager sin formiddagslur så er det fra ca. 9-11 plus/minus. Han har valgt den fra cirka samtidig med at han begyndte i DP.

Men han fungerer fint på dette - ind imellem skal han dog have en lille skraber på ca. 30min mellem 16:30 og 17:00 ca.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 20:00

Jeg mener Sallie var omkring 5 måneder, da hun begyndte at springe powernappen sidst på eftermiddagen over.

Hun var et år og havde gået i DP i to uger, da hun skippede formiddagsluren.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Tjahhh...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 20:01

Karolina er jo kun 3 måneder og hun sover sjældent mere end 2 lure i løbet af dagen.. idag fx har hun kun sovet 2x30 min siden hun stod op kl 10.45.. prøver at få hende til at sove til natten nu..

Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)

Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 21:08

ved ik om min SP var meget gammeldags på punktet el hvordan - men hun var da halv hys over min søn fik lov at få en quickie om dagen + to lure han bestemte tiden af da han var 3 mdr, sys jeg at mindes

Kan se min intuition har været korrekt her ligeledes...

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

Han bliver
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 21:39
fem måneder her den første. Han gjorde det samme idag, stod op kl ni, sov fra elleve til et, sov fra halv fire til fem og faldt i søvn i mine arme kl ni. Han ville ikke lægges, så han fik lov bare at sidde og hygge med en sut, og faldt så i søvn. Synes bare det er meget tidligt at være vågen fire stive timer. Han har ikke været sur, men har leget, spist pære for første gang og fået et laaang bad. Han fik jo grød første gang mandag og onsdag ændrede søvnmønster sig.

Sagde Janne

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Qqwert
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 22:25
Hvis han trives, og ellers er som han "plejer", så sker der nok ikke noget ved han er vågen fire timer i streg?! Sallie gjorde det samme som Frede, da hun var i den alder. Da hun var mellem seks og syv måneder måtte vi sanktionere hendes formiddagslur til kun at vare en time, da hun ellers stod alt for tidligt op om morgenen.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 07:29

som 5 mdrs sov Agnes max to gange en halv time om dagen, + ca 12 timer om natten (vågnede dog for at blive ammet).

Nu er hun 7 mdr og vi har et lidt sundere sovemønster med 12 timers nattesøvn, kun afbrudt af en eller to amninger, og så en enkel middagslur der var mellem halvanden og to en halv time. Det virker rigtig godt for os, hun kan bestemt ikke sove mere end det!

0
0
Svar på denne tråd

Han sover også
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 12:26
cirka tolv timer om natten, men han ammer meget om natten, hver 1-2 time, så søvnen er jo lidt afbrudt. Rart at høre at manga børn sover så lidt, man siger jo de skal sove cirka 15 timer i døgnet indtil cirka et år.

Sagde Janne

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Antal lure
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 20:03

Sofia var godt ti måneder, inden vi droppede den tredje lur fra 17-17.30. Hun sover nu som 14-mdr. stadig to lure, og hun er bestemt ikke klar til at undvære sin formiddagslur.

Karla har stort set altid kun sovet to lure, og hun var under et år, da hun gik over til kun en lur. Hun har generelt aldrig sovet så meget, og hun kan ofte heller ikke sove til middag længere - hun bliver snart tre år.

mvh Stine

Hestebokse sælges. To fronter, to sider, 3x3 meter - 4000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

SIlje...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 21:27

Silje der vist lige et en uge eller to ældre end din frede har en super fin rytme - men er også begyndt at springe en lur over nogle gange.

Hun vågner ved syv tiden om morgenen, bliver puttet kl 9-9:30 alt efter hvor træt hun er, vågner omkring 10:30 - 11:30 - så tager hun normalt en lur igen fra 14-15. Hvis hun kommer lidt sent ud, som hun selv mener er en alletiders ide lige for tiden, hun er ikke videre træt, så springer hun eftermiddags luren over, og er vågen 4-5 timer inden hun bliver puttet ved 20 tiden, og sover hele natten.

Hun er nogle gange lidt træt lige omkring kl 20 hvor hun får hendes natflaske, og kan finde på at falde i søvn lige når flasken er ved at være tom, men ikke ked og overtræt. Men det er hun nu sjældent under alle omstændigheder - hun brokker sig sjældent.

Rikke - nu med Fellini ( Nynne og kresten)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider