Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

mælken???
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 07:38

jeg har masser af mælk, det render ud og jeg kan tydeligt mærke når det render til brysterne, men alligevel føles det som om babypigen ikke er tilfreds med det, hun spiser meget ofte, og feks igår aftes lå hun nærmest konstant til i 5 stive timer!!!! tænkte så om det kunne være at min mælk ikke mætter nok???

har jo været så glad for at der er meget mælk, men det hjælper jo ikke hvis det ikke mætter tøsen..

hvad ville i gøre??? gå over på flaske???

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

har du snakket
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 08:16

med andre? Nu ammede jeg jo ikke, men jeg ved der anbefales at prøve forskellige ting.

Et par af dem kunne være at malke ud først og så lade hende spise, den anden at lade hende spise først og malke resten ud ved jeg.

Hun skal i hvert fald ha den fede mælk, da det er den der mætter mest.

Jeg ved ik om der er andet du kan prøve, men jeg vil sige at jeg personligt ik sys man skal strække den for langt hvis barnet stadig er sultent og man selv blir frustreret.

Så ER en flaske eks før nattid altså bedre for begge parter så i kan sove det bedre og med ro på.

Hvor gammel er det nu hun er ved at være?

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

flaske..
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 08:59

hun er 3,5 uge gammel og der har været flere tidspunkter hvor jeg har tænkt om det ikke mættede godt nok..

hun tager rigtigt fint på 450 g siden fødsel.

men SP mener som du skriver også at hun skal have den fede mælk, så hun anbefalede at jeg lagde hende til det samme bryst 2 gange i træk, hvilket jeg så har gjort siden, men synes ikke det har nogen effekt..

SP siger det er dumt at begynde at malke ud da produktionen så sættes i vejret og der kommer endnu mere af den tynde mælk..

en natflaske kunne selvfølgeligt være en mulighed, ville bare så gerne kunne amme fuldt ud.. vores søn begyndte at få natflaske da han var 4 mdr og det må jeg da indrømme var rigtigt godt, det gav ro omkring putningen og en bedre søvn om natten, synes jo bare et eller andet sted det er et nederlag

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 09:48

I starten ligger ungerne altså tit i brystet, især om aftenen. Så længe hun trives og tager på, så er din mælk god nok.

Mine unger har ca omkring de 6-7 uger slappet lidt mere af, og kun blevet ammet hver 3-4 time.

Jeg ville aldrig supplere med flaske når baby kun er 3½ uge, for du har slet ikke fået amningen helt op at køre endnu. Amning kan være hårdt arbejde i starten

.

0
0
Svar på denne tråd

du overproducerer
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 10:58

... mælk er mit bedste gæt. Det samme skete for mig, da Sine var helt lille. Du kan læse mere om det her: www.ammenet.dk/overproduktion

0
0
Svar på denne tråd

du producerer
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 11:29

ik mere hvis hun får den fede mælk fordi du sorterer den tynde fra.

Den fede mætter nemlig mere og er bedre, så produktionen hvis du finder den røde tråd vil forblive og måske en kendem indre endda.

Ellers kan du neop give en flaske evt to gange dagligt så du producerer lidt mindre, malke den tynde mælk fra og give hende den tykke

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

Spis spis spis...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 11:32

Åh jeg husker det kun alt for godt - de første 4-6 uger var jeg ikke et menneske, blot en omvandrende mælkebar ... ;) ..

Der kan skrives bøger om de mere eller mindre egnede steder jeg har ammet - i et forsøg på stadig at opretholde en eller anden form for liv imellem amningerne ... ;) ...

Min første tanke er - er du sikker på hun er utilfreds fordi hun IKKE er mæt? ... Kunne det tænkes at hun får for meget mælk og derfor får mavekneb? ...

Har hun måske bare et kæmpe suttebehov? ... Og kunne det måske stilles ved at lade hende ligge hos dig - men med en sut istedet for brystet? ...

Prøv at malke lidt ud og stil i en gennemsigtig beholder i køleskabet.. Kig efter nogle timer på hvor tykt det øverste fedtlag er.. Der skal være et godt "flødelag" på mælken - og det vil jeg næsten garantere for der er ... ;) ...

Rødvin, hvidtøl, sukker og fedt er gode "energigivere" - forstået på den måde at de giver mere "guf" i mælken.. F eks fik vores køer tilskud af småkager for at øge fedtprocenten - det skulle virke på kvinder også ... ;)

Hvis du er meget i tvivl om hun får nok og trives - så kan det gå ud over din mælk ... Så bed endelig SP'en om ekstra besøg så i nøje kan følge om hun tager det på hun skal (og det gør hun jo ) ..

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

overproduktion
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 12:37

nu kiggede jeg lige på det link omkring overproduktion, og jeg er nu nærmest overbevist om at det er det der sker her, jeg tænker lidt at om dagen sover hun rimeligt længe af gangen og får egentligt aldrig tømt brysterne og kommer til den fede mælk da produktionen går rigtigt hurtigt,så det er jo nok derfor hun så om aftenen i virkeligheden er mega sulten, da hun jo i princippet stort set kun har fået slukket tørsten i løbet af dagen, så tror da jeg skal forsøge at reducere mængden af mælk ved at blokamme som de skriver...

og virker det ikke må jeg forsøge nogle af de andre råd..

jeg er helt enig i at det er tidligt at begynde at suplere amning med flaske nu hvor hun ikke er ældre, så det får en chance mere nogle uger, men jeg vil heller ikke køre mig selv helt flad, så vil jeg hellere suplere med mme, jeg skulle også gerne kunne fungere med vores søn..

forøvrigt kan man jo så sige, jo hun lå nærmest konstant til i 5 timer i aftes, men så sov hun til gengæld også 6 timer i streg bagefter, så hun har jo da hvertfald fået en del ud af det de timer..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Jeg var helt
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 16:51
smadret af at amme de første seks ugers tid, hvor min baby spiste konstant. Jeg havde masser af mælk og det var ret tyndt. Men han tog fint på og deraf konkluderede jeg at der var energi nok i til ham. De fleste jeg ahr snakket med som ammer 100 % har oplevet det samme, altså at ungen æder konstant, nogle børn stopper slet ikke, men spiser hele tiden indtil de starter på mad. De små har jo ikke vores behov for sammenhængende søvn + de kan spise mens de sover. Så for dem er det jo intet problem at æde konstant :)

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 16:52

... i hvert fald helt vildt gode resultater ved at blokamme, og jeg havde også Sine hængende i patten konstant til at starte med :-)

0
0
Svar på denne tråd

Glemte
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 17:29
jeg bolk ammede også en overgang. Blokammede når der var meget mælk, vad appetit spring ammede jeg begge babser hver gang.

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

enig..
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 21:55

ammenet er stedet!

Havde samme problem med mit andet barn i den alder (havde samtidig brystbetændelse-tendens og sår på brystvorter, men det er en anden historie...) - og det bedste råd jeg fik var blokamning og tid.

Jeg ringede faktisk til en ammerådgiver, dette kan også anbefales når man er helt derude hvor man er ved at stikke ungen en flaske. Jeg VILLE amme, og det lykkedes. Har fuldammet til hun var 7 måneder, og er lykkelig for at jeg stod det igennem :)

Vh. Maiken

inbalanse.com

En Sund holdning til din krop

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider