Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Arrrgh..mine børns tøj bliver stjålet!
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 13:22

Jeg er edder splintrende rasende . Den ældste begyndte i børnehave 1 juni og siden da har vi fået stjålet: 1 ny kjole, 1 par nye gamachebukser, 1 par nye strømpebukser og 1 par nye underbukser.

Og nu har den yngste i vuggestuen fået stjålet sin regnjakke og regnbukser! Regntøjet TAGET ØVERST FRA SKABET dvs. vedkommende har åbnet lågen, taget tøjet ud og pænt lukket lågen igen!. Jeg har netop lagt regntøjet derop for ikke at ungerne fra børnehaven(integreret institution) skulle flytte det. Så jeg er slet ikke i tvivl om, at personen har vist hvad han/hun har gået efter!

Og JA, tingene er STJÅLET! Pædagogerne har hængt sedler op og jeg har lavet sedler som alle forældrene har fået med hjem + jeg selv har hængt seddel op om tøjet dernede på opslagstavlen. Men NEJ...tøjet er VÆK! STJÅLET !

Børnehaven har yderligere fortalt, at de længe(igennem et helt år) har haft problemer med tyveri...

JAMEN SÅ GØR DOG NOGET, tænker jeg! NOGET..et eller andet. Bare ikke lade det stå til. Lav nogle møder, præventivt arbejde eller lav forholdene om...bare gør noget!

Som forældre kan jeg jo ikke andet end at melde det til politiet(som kun kan optage anmeldelsen og intet andet), samt kontakte forsikringsselskabet der har vores indboforsikring.

Helt ærligt...hvor er vi i dagens Danmark, hvis vi ikke engang kan give vores børn tøj på og med i institutioner uden det bliver stjålet?

Ja, jeg er fløjtende arrig og jeg kommer til at råbe højt og længe til forældremødet i næste måned.

Mvh en arrig Poppelhuset!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 13:37

Øv hvor ærgeligt!! Det er bare så surt når sådan noget sker. Der er ikke andet for end at du må købe noget billigt tøj hvorpå du skriver deres navne med store bogstaver.

Synes så måske ikke du kan forvente at pædagogerne har tid til at stå og overvåge garderoberne i døgndrift, så er det måske en unge der forsvinder næste gang hvis de ikke er der til at passe deres arbejde...

Måske kunne der laves en forældre gruppe der holder øje med at der ikke er noget der forsvinder? Ofte kommer forældrene jo forskudt af hinanden, så på den måde kan man få dækket det meste af dagen.

Vi var engang ude for at der var en lille pige der stjal de andres tøj og gemte det for sin mor da hun godt vidste at det var forkert... Hun var så misundelig på især to andre piger at hun tog deres ting når de kom i noget fint tøj.

Håber I får løst mysteriet!!

0
0
Svar på denne tråd

æv æv æv
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 08:54

Suk, altså. Jeg forventer skam heller ikke at pædagogerne skal stå og kigge på børnenes tøj, men hvis de ved der er et problem med tyveri og det de gør nu ikke er nok - jamen, så måske der skal ændres nogle rutiner.

Nu er problemet jo størst i børnehaven, så måske det er dér der skal sættes ind. En forældregruppe var måske ikke så dum en ide.

Kom gerne med flere ideer, jeg vil tænke over dem og tage dem med på mødet i okotober.

Her til morgen så jeg en seddel hængt op, at et barn har mistet en hel taske med en blanding af skiftetøj og legetøj. Pist væk. Søreme synd - jeg håber de får det igen.

Mvh Poppelhuset - som er en arrig strigle i øjeblikket.

0
0
Svar på denne tråd

Navn i
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 22:46

Husk at skrive navn med STORE BOGSTAVER når du tager den nye dyre flyverdragt med.

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  23-09-2011 08:51

MiaDalager: ja, jeg skriver altid navn i og jeg sætter et kryds et hemmeligt sted i tøjet. Så hvis navne-dimsen bliver klippet af, jamen så kan jeg stadig se efter krydset.

Mvh Poppelhuset

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-09-2011 09:06

jeg bruger strygemærker med min datters navn trykt på... de fåes billigt hos ikastetiket.dk og de kan ikke lige pilles af hvis de er strøget rigtigt på...

men hvor er det dog træls at man ikek kan have sine ting i fred dernede... det må da være frustrende ikke at vide om der nu er skiftetøj til sit barn hvis uheldet er ude...

årh jeg kan virkelig godt forstå din harme, hvor ville jeg dog blive arrig... især når det ikke er første gang...

men gode råd har jeg dog desværre ikke da vi sagtens kan have vores ting i fred uanset hvor dyrt tøjet er... håber dit tøj kommer tilbage for det er dælme ikke billigt at skulle køeb nyt tøj (og da slet ikke hvis man også skal betale for at andres børn er pæne i tøjet)

der var en overgang min datters fleecetrøje var væk men det var en forældre der havde fået den med hjem fordi hendes datter havde fået den på... hun ville så ikke tage den med retur før den var vasket, så et par dage efter hang den nyvasket på min datters plads igen...

krydser fingre for at i får opklaret rapserierne så i kan have jeres ting i fred...

Sagde Jeanette

Ejer af skøn haffelaf...

og mor til verdens dejligste prinsesse (24.03.2010)

0
0
Svar på denne tråd

surt show
Forfatter: 
Dato:  23-09-2011 20:33

må håber der er nogle der har en grim smag i munden når de ser alle de sedler. Det er en trist udvikling.

Godt du har navn i - selvom det ikke hjalp i dette tilfælde.

Moral er ikke noget alle mennesker er udstyret med

Ponydækkener sælges:

Overgangsdækkener.Lilla i str.115. Brugt 4 gange.Prisen sidder på endnu.Nypris 599kr.Nu kr 400kr.

Blå i str.105.Brugt én gang. Har pose og kvittering. Porto for købers regning

0
0
Svar på denne tråd

stjålet tøj
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 21:53

Har i ikke sådan en "glemmekasse" hvor glemt tøj havner ?

Jeg har ikke selv oplevet det i mine børns børnehave da de gik der, men det var en skovbørnehave og der forsvandt af og til huer/vanter osv, dvs tit EN vante og EN støvle osv.

Når de så en gang om året skiftede sand i sandkassen, så dukkede der nedgravede tøjting op/sko/støvler osv som kunne være svære at identificere. Men sikkert noget ungerne havde hygget sig med uden nogen havde opdaget det da tingen blev nedgravet.

Jeg fandt også af og til ting i grøften rundt om grunden.

Nu går de i skole, og der er nogle kurve til glemt tøj. De bliver tømt over i nogle sække efter et stykke tid og så nogle gange om året lagt ud på nogle borde så man kan tjekke om man ejer noget.

Derefter bliver det givet til "gode formål", og der henter jeg det så til en forening jeg er med i.

Før sommerferien hentede jeg 4 sække, og næsten 4 sække igen efter ferien.

Det er utroligt hvad der bliver glemt og aldrig hentet.

Men jeg går ud fra du har ledt alle tænkelige steder hvor det kan være havnet inden du efterlyste det.

Kunne det evt være en ide med video-overvågning i garderoben ?

Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

Tøj og andre effekter modtages, info her:

www.dba.dk/indsamling-til-litauske- boer/id-77083863/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 10:12

Øj det er bare en røv tid....

Har selv haft min datter i en børnehave hvor alt nærmest blev stjålet... det gjorde at jeg resulut tog en permanent marker og skrev hendes navn over alt.... mener OVER ALT uden på hendes gummistøvler, flyverdragt, regntøj, vanter, hat osv...

Og det var med store tydlige bogstaver..

Med tiden gik vi over til at dekorere tingene med tekstil maling osv.. men jeg sværger at der stod MIA over 30 steder på hendes flyverdragt...

Vildt smart var det ikke, men jeg var enlig mor og havde ikke råd til at miste en flyverdragt... Hvis jeg mistede sådan en den 16 i en mdr.. måtte vi vente til den første før jeg kunne købe en ny. Så drastiske midler var nødvendige.

Og jeg mistede aldrig en ting der efter ;)

(Mirella) Brun III hoppes fortid søges..

Se billeder på præsentation.

Købt på Djursland.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 10:15

Forresten....

Få evt broderet børnenes navn på ryggen/brystet af deres flyverdragt eller mal det smukt på regntøjet og gummistøvlerne (permanent med produkter der fåes i panduro) det afskrækker ofte tyvene, hvis det ikke er nemt at omsætte eller selv bruge...

Og min datter var vild med det ;)

(Mirella) Brun III hoppes fortid søges..

Se billeder på præsentation.

Købt på Djursland.

0
0
Svar på denne tråd

vi oplever det også.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 09:01

i vores bhv.

I sommers mistede Noah et par Ecco sandaler, med hans nye fod indlæg i. Dvs. sandaler 550 kr. indlæg 900 kr. og selvom der hang sedler i alle 3 bhv. i byen og stod på tavlen, hvor vigtig det var med noahs sandaler og indlæg der var deri, så kom de aldrig tilbage.

Samtidig, så har vi mistet 3 hummel trøjer, (til det der old school sæt), molo bukser, Tinos nike sko er også forsvundet.. og de er ikke e glemme kassen eller noget..

synes det er rigtig træls at m,an bruger penge på den gode kvalitet og så andre ikke kan holde fingrene derfra.. frygter vlidt flyverdragte tiden, og overvejer at købe brugte til mine tvillinger, da jeg da ikke lige har råd til at miste 2 nye reima flyverdragter...

alt det vi har mistet er fra marts til nu.. så det er dyrt at sende sine børn i BHV.

Udstyr sælges.. alt til hest og rytter samlet kun 3000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 09:12

Bare lige til en lille info så behøver det ikke være en forældre i børnehaven... Min veninde fortalte igår at der var en kvindelig pædagog der var blevet fyret da hun var blev taget i at rapse... Da hun havde skulle pakke sine ting havde der åbenbart også ligget to jakker i hendes aflåste skab som tilhørte et par børn (den ene jakke havde der hang der opslag på i huset)...

blev godt nok noget paf da hun fortalte det...

godt jeg ikke har oplevet noget i vores vuggestue... det er højst en sok i ny og næ (men det er min datter der selv tager dem af hele tiden og de så aldrig rigtig finder hjem igen)

Sagde Jeanette

Ejer af skøn haffelaf...

og mor til verdens dejligste prinsesse (24.03.2010)

0
0
Svar på denne tråd

nyt nyt
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 09:25

Jeanette, du er inde på noget. Vi har faktisk igennem en periode mistænkt pædagogerne for at rapse og igår fandt jeg faktisk ud af, at vores mistanke var ikke helt hen i vejret....

Hovedparten af det tøj jeg har fået stjålet blev stjålet i juni/juli. Igår bekræftede rengøringsdamen, at der havde gået en afløser i rengøringen i den periode. En pædagog bekræftede i øvrigt, at mange flere forældre havde fået stjålet tøjet i netop den periode.

Det var så godt nok ikke en pædagog der har ageret tyv, men stadig en ansat.

Nu arbejder jeg stædigt videre på sagen: der er forældremøde om 14 dage og der skal jeg forsøge at få et overblik over, hvem der har fået stjålet tøj og i hvilke perioder. Samtidig skal jeg ha´ presset lederen i institutionen til at frigive navn for afløseren. Det vil han nok ikke - men lad os nu se!

Og så lægger jeg til forslag, at vi skal have kamera op. En kilden sag, men som jeg håber jeg kan få opbakning til.

Mvh Poppelhuset.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 15:38

En lille tanke.

At skrive navn/brodere det i nakken på tøjet er jo kun brugbart hvis tøjet kan forvekslet med ens eget tøj.

Hvis en beslutter sig for at stjæle det er de nok ligeglade med det lille skilt, hvis de bare ikke tager det med tilbage i institutionen..

Belinda

" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama

Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...

0
0
Svar på denne tråd

nyt nyt
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 09:19

Mandag d. 3 okt taler jeg med lederen af institutionen omkring tyverierne, min samtale med rengøringsdamen og en af pædagogerne, samt mistanken og alt det der. Han glatter ud, smiler og siger, at han ikke har bemærket nogle problemer.

Om eftermiddagen møder jeg rengøringsdamen, da jeg skal hente mine børn. Hun er på nippet til at bryde sammen da hun ser mig. Hun har simpelthen fået en røffel af lederen af institutionen, samt mundkurv på. Hun må ikke tale med nogen af os forældre om andet end vind og vejr! Jeg var paf og ked af det og jeg har sjældendt haft det så dårligt! Jeg undskyldte og undskyldte...

Idag d. 5 okt. møder jeg tilfældigvis den pædagog, som jeg omtalte for lederen i mandags. Hun undgik mig, men jeg fangede hende og spurgte, om hun havde oplevet det samme som rengøringsdamen. Ja, sagde hun! Og igen..jeg måtte undskylde - det har jo aldrig været min mening at skabe problemer for nogen .

Faktum er, at lederen forsøger at dysse ned og lægge låg på. Og det ender ud i, at samarbejdet ml. mig som forældre og pædagogen på stuen er kørt skævt. Og rengøringsdamen må ikke tale med mig.

.

Hvad gør jeg så nu? Nogle ideer?

Mvh Poppelhuset

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm..
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 09:27

Må indrømme at jeg også syntes det er en lidt kringlet sag.

Kan næsten godt forstå lederen. Jeg ville ej heller bryde mig om, at mine ansatte/kollegaer gik rundt til forældrene og fortalte om en afløser som evt er tyv eller at meget tøj blev stjålet lige der. Det bør efter min mening tages internt.

Sådan en historie lader sig hurtig sprede ... - Og i ved jo ikke om det er hende / ham.

Jeg ville bede lederen om et møde - hvor pædagogen også deltog. Fortlle at du føler en underlig stemning, om det kan passe? Og om der evt er nget galt? Derefter en snak om de tyverier.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

børnehave
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 09:30

Godt gået af dig at du tog emnet op, MEN det er fandme ikke smart af den leder at sætte NAVN på at det er dig som har mistanken/er kommet med "klagen". For uanset om du har ret eller ej, så vil personerne jo holde afstand fra dig.

Synd at den leder ikke vil se problemerne i øjnene.

Kan i forældre son har oplevet problemerne med tyverier, ikke stå sammen og skrive et brev til kommunens "institutions-chef" (eller hvad det nu hedder) ??

På mine børns skole havde vi i klassen en del problemer med en lærer, og ledelsen dyssede det også bare ned.

Vi stod så sammen og skrev et brev til kommunen. det fik vi så ikke så meget ud af heller. Vi kunne så have gået videre til (uddannelses ?)ministeriet, men gjorde det ikke da flere børn så begyndte at skifte skole for at undgå denne lærer.

Trist det skulle være sådan. Det var ikke tyveri men håndtering af børnene som var problemet. Mine børn flyttede også skole, men mest pga lederen da min datter ellers var sluppet for den afskyelige lærer.

Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

Tøj og andre effekter modtages, info her:

www.dba.dk/indsamling-til-litauske- boer/id-77083863/

0
0
Svar på denne tråd

kan godt forstå
Forfatter: 
Dato:  06-10-2011 13:31

... at lederen beder sit personale om at holde mund (måske har han brugt lidt for store bogstaver i processen, det skal jeg ikke kunne sige)

. Sådan en sag kan virkelig eskalere ud af proportioner, hvis den får lov at foregå på "jeg-har-hørt-basis".

Tag sagen op til forældremødet, og anmeld tyverierne til politiet, og lad så være med at bede personalet om at snakke skidt om en kollega. Uanset hvor meget indicierne peger mod en afløser, er det bare ikke ok og skaber dårlig stemning overalt.

0
0
Svar på denne tråd

Ganske simpelt
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 19:25

Ville jeg sige til lederen at der skulle ske noget NU, ellers ville jeg klage over vedkommende.

Og så ville jeg høre politiet ad omkring tyverianmeldelse..

Det er måske meget at gøre ud af det, men jeg ville ikke finde mig i at lederen ikke tog det konstruktivt op, og kaldte til samtale, istedet for at give div. mundkurv på.

Nej, det er ikke smart med en "jeg-tror-XXX-stjal-ungernes-tøj", men det er stadig uacceptabelt.

Mvh. Pernille

Mor til Prinsessen Sille og Prinsen Storm

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  08-10-2011 11:55

Jeg har i hele processen gået stille med dørene. Meget stille. Ingen forældre er informeret om min mistanke - endnu. Jeg troede jeg gjorde det rigtige, ved at gå til lederen først. Men han er super god til at glatte ud....problemknuser er han i hvert fald ikke. Jeg regner dog stadig med at spørge ved mødet i næste uge, om der er nogen der har oplevet tyverier i juni og juli. Selvfølelig nævner jeg ingen navne....

Vores "tis-uhelds-tøj" er som noget nyt, begyndt at blive lagt i vores gaderobe - jeg tror simpelthen, at lederen forsøger at lægge låg på sagen og på os som forældre.

Men I må da give mig ret i, at det er påfaldende underligt, at rengøringsdamen(som taler med mange forældre) + en af pædagogerne kan se en sammenhæng i tyveri af tøj og de måneder, hvor der gik en afløser.

Og jeg synes det er sørgeligt, at lederen af institutionen ikke tager emnet op, når man som forældre kommer til ham.

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  13-10-2011 23:20

Jeg syntes bare det er så groft at stjæle tøj fra børn. Jeg kan slet ikke forstå at nogen kan få sig selv til det.

Jeg kan kun sige: talt åbent om det så undgår man mærkelige stemninger osv......men pas på beskyldninger uden beviser.

Måske stopper det hvis alle har fokus på det og taler åbent om det.

Jeg syntes det må være et fælles anliggende for både pædagoger og forældre hvis der er et sådant problem.

Sidste vinter opleved vi at få stjålet en vinterjakke i Randers regnskov. Der var så mange mennesker at vi ikke kunne få et skab til jakkerne. Vores drenges jakker hanh inden i min og da vi kom tilbage var de faldet på gulvet.

Efter lang tids søgen måtte vi konstattere at den pæneste og reneste af jakkerne var væk= stjålet.

Jeg glemmer aldrig min dreng´s fortvivlelse da det gik op for ham at den virkelig var væk og nogen har tagen den.....

Øv en oplevelse man gerne vil skåne sine børn for.

Vi måtte gå hjem i vinterens uden jakke. Tænk nogen kan få sig til det!

Dorthe, nu med hest :-)

0
0
Svar på denne tråd

En gps sender
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 21:00

Hvis i stadig oplever tyveri, så prøv evt. at sy en gps sender ind i et stykke tøj.

På den måde finder du nemt tyven.

God jagt.

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 09:24

Så har vi haft møde og jeg fik slet ikke spurgt rigtigt ind til det med tyverierne. Grunden hertil var en forældre, som var frustreret over, at hans pige(børnehavebarn) var blevet fanget med bukserne nede foran 2 drenge....og så gik diskussionen på det. Jeg syntes faktisk, at det var lidt vigtigere at få vendt dette emne, end mine tyverier.

Jeg ved dog nu, at der er et par andre forældre, som har oplevet tyveri af bukser i samme periode. Så jeg fandt dog ud af lidt...

Men jeg lader emnet ligge nu for en stund. Lederen er over mig konstant dernede og hvis jeg i et kort øjeblik tale med rengøringsdamen(vi har samme fritidsinteresser), så tropper han op og afbryder vores samtale og spørger hvad vi taler om.

Den med gps´en er sådan set ikke en dårlig ide. Hvis tyverierne kommer igen, så vil jeg lægge et stykke tøj ud(som jeg så forventer bliver stjålet) med gpsén i. Fin ide!

Jeg håber i hvert fald, at tråden her har fået jer, som forældre, op af stolene. Mærk jeres børns tøj af med noget holdbart og hjælp ellers hinanden hvis nogen oplever tyverier.

Mvh Poppelhuset

0
0
Svar på denne tråd

GPS GPS
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 22:36

Den med GPSén lyder da som en super idé, mne er det ikke hulens dyrt ? (og er den lovlig ?).

Så kan du spore dig frem til tyvens bolig og sige at i vist lige har noget at tale om. Du behøver jo ikke fortælle det er din GPS der afslører det. Så må vedkommende jo tro du er clavoryant...

HJÆLP ANITA MED AT VINDE EN TANDLÆGEREGNING BETALT!

HUN HAR VIRKELIG FORTJENT AT VINDE KONKURRENCEN.

I KAN HJÆLPE MED AT STEMME, GERNE HVER DAG:

www.avmintand.dk/afstemining/763

0
0
Svar på denne tråd

gad vide om
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 00:21

... det er lederen selv, der hapser tøjet ;-)

Meld det til politiet. Lederen kan da ikke sige, at han ikke har haft muligheden for selv at tage affære.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider