Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Er du en "curlingmor"?
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 11:45

Hej,

Lige et debat oplæg - ud fra denne artikel:

epn.dk/job/karriere/ article2552931.ece

Hvordan har I prioriteret tingene???

Mvh Lene

TOPPONY sælges. Vallak, 5 år e. Antario N. 147cm

dressur potentiale i top.....! Andre super ponyer sælges!

0
0
Svar på denne tråd

ja det er jeg
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 12:51

åbenbart... Jeg er gået fra 32 timer til 20 timers arbejdsuge, og valgt at arbejde om natten i stedet. Jeg kan være sammen med mine børn så ofte jeg vil på denne måde, og der er ikke stress omkring indkøb og andre praktiske ting. Lønnedgangen er til at klare.

Jeg har gjort det fordi det giver mig et vist frirum til mine egne interesser også (læs: hest;))

Jeg ser ikke ned på de der ikke prioterer tid med deres børn før arbejde, men undres over at mange hellere vil have stort hus, stor bil årlige rejser mm fremfor mere tid med deres børn. For i min verden er det bare det vigtigste lige nu mens de er små .

Vh. Maiken

inbalanse.com

En Sund holdning til din krop

0
0
Svar på denne tråd

jeg finder
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 13:06

det egentlig ret nedladende. Når man tænker på at moren førhen gik hjemme med børnene, og det var ganske normalt- så har man nu opfundet et el andet tåbeligt ord for dem der rent faktisk gør noget for at være sammen med deres børn, i stedet for alt muligt andet.

Det var bare lige en bette kommentar herfra.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 13:23

Ja det er jeg jo nok også så. Eller også er jeg en mor der bare gerne vil være sammen med sine børn frem for at pleje sig selv og mine interesser. Jeg henter så snart jeg har fri og er heldig kun at have 29 timer. Hvis jeg har en fridag bliver den selvfølgelig brugt sammen med junior. Kunne ikke drømme om at sende ham afsted hvis jeg selv er hjemme.

Jeg er dog ikke enig i betegnelsen "curlingmor". Synes sagtens man kan være meget sammen med sine børn uden at skabe vejen for dem i alt. Tværtimod vil jeg sige at jeg ikke baner vejen for ham netop fordi jeg har så meget tid sammen med ham så han har tid og mulighed for at klare tingene selv...

De ting de slår på i artiklen var ting der var helt normale for 30 år siden!! Det er jo bare tiden der har ændret sig så det i dag bliver set som noget helt usædvanligt hvis man gerne vil gå ned i tid før at få tid sammen med ungerne. De der arbejder meget har selv truffet det valg ligesom jeg selv har truffet den beslutning at bruge min tid på den her måde så længe de er små.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 13:25

Niksen... Jeg er lige på vej ud at muge, mens bette pjussen sover... Så jeg giver kun lige en kort kommentar.

Men betegnelsen "curling" syntes jeg ikke passer på den artikel.. curling forældre, er dem som fejer problemer/forhindringer væk foran børnene, så de ikke møder konflikter.

Det giver bare nogle røvforvirrede unge/voksne, som skal tilpasse sig et samfund, som pludselig ikke er indrettet efter dem længere.

Vores børn er heller ikke så gamle, men vi går ikke ned i tid, medmindre vi vinder i lotto. Vi er bare heldige at have aktive bedster, der kan give den ekstra frihed og opmærksomhed.

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Mor til Alfred 2009

Mor til Agnes 2011

0
0
Svar på denne tråd

Mor på arbejde
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 14:43

Hej,

Det er så interessant hvordan vi alle læser tingene forskelligt. Jeg er en af de mødre, der har valgt karriere - men dermed har jeg bestemt ikke fravalgt tid med mine børn.

Det jeg tænker på ved artiklen, er netop, at der ofte ses lidt skævt "når mor er leder" - og dermed arbejder fuld tid - og ofte tager aftenen i brug til arbejde, når børnene sover.

Hos mig er det helt naturlig prioritering - jeg arbejder, og giver den max gas - men sørger for at have kvalitets timer med børnene fra 16 - sengetid. Det vil sige at vi har hushjælp, stald hjælp mv - og på den måde, giver det ren børne tid....

Hver prioritering giver sine fordele - jeg håber ikke mine børn tager skade, og jeg nyder hvert sekund på arbejde, nyder hvert sekund med børnene - og nyder mine dejlige heste....

Mvh Lene

TOPPONY sælges. Vallak, 5 år e. Antario N. 147cm

dressur potentiale i top.....! Andre super ponyer sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig sammenligning
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 15:05

En curlingmor er altså en mor, der fejer alle forhindringer væk, hvor barnet færdes. Barnet må ganske enkelt ikke møde modstand eller nederlag. Det er, hvad jeg opfatter som en curlingmor. Det har intet at gøre med at være sammen med sit barn og proritere sin familie.

En ægte curlinmor er let at spotte i folkeskoleregi. Hun laver barnets lektier, så det ikke oplever at have fejl. Hun tager ikke imod tilbud om ekstraundervisning (selv om barnet har brug for det), for barnet må ikke opleve, at det ikke er så dygtigt, som de andre. Barnet fortæller ofte selv, at mor hele tiden siger, at det er så dygtigt og ikke har brug for ekstraundervisning.

Barnet er altid klædt i den nyeste mode, for at det kan være cool i klassen.

Altså der er mange eksempler Og så gør curlingmødre det jo i bedste mening, selv om de får skabt et mere eller mindre hjælpeløst barn.

Stakkels curlingbarn til afgangsprøven, hvor det ikke kan have mor med. Og hvilke forventninger har det barn ikke til sig selv? OG hvilken nedtur barnet får, når de ringe karakterer falder.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg ..
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 17:25

synes også artiklen lader til at have misforstået noget.. en curlingmor (eller far) er netop en der sørger for at barnet aldrig møder modstand eller problemer... det har da intet med at prioritere børn frem for arbejde.. synes artiklen nærmest udligger det som en dårlig ting at bruge tid med sine børn

Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)

www.min-mave.dk/boern/billeder/ 13821 stem på min datter :-)

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 08:27

så kan jeg bedre forstå at jeg fattede minus af artiklen i den forbindelse... Derfor mit svar...

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

Jeg definerer...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 09:19

også begrebet, som det defineres i de sidste par indlæg..

Så nej, jeg er ikke en curlingmor :-)

Min søn får lov at lave fejl, osv., ellers udvikler han sig da aldrig..

Sagde Carina Lauth

Mor til Frederik, født 25-02-2009

Gravid med Isabella, termin 07-12-2011

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider