Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

For tidligt eller over tid?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 15:48

Jeg har længe undret mig over, at mange i deres fødselsberetninger f.eks. skriver før tid 14 dage før termin eller over tid 6 dage efter terminen.

Terminen er vel en gennemsnitsberegning for forventet fødsel, og læger og jordemødre siger jo også, at 3 uger før termin + 2 uger efter er til tiden.

Jeg mener, det er lidt som f.eks. en kvindes menstruationscyklus. Gennemsnittet er jo 28 dage. Tror folk så også, at de går over tiden hver måned, hvis de har en cyklus på 32 dage?

Blot en undring.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 16:38

Det er vel for at have noget at tage udgangspunkt i.

hvis nogen spørger hvornår man skal føde, så er det lidt meget at sige mellem først i september til midt i oktober !!! Det er nemmere at have en dato, altså terminen, og så sige at det var før eller efter forventede termin.

Hvis ens menustration kommer senere end de 28 dage, så plejer jeg også at sige, at jeg er gået over tid, hvilket som regel har resulteret i en sød lille dreng 9 mdr. senere

Jeg er så en af dem, som altid går over tid - ihvertfald med de 3 første, og nr. 4, har jeg heller ingen forventning om at føde før tid. Så jeg har hele tiden sagt at jeg har termin d. 27. september, men forventer et oktober-barn.

Min svigerinde har lige fået sit første barn, en dejlig lille dreng 3½ uge før tid. Det giver jo et langt spring, hvis man ikke har et udgangspunkt at refererer til.

Jeg er gået meget stabilt 9, 10 og 11 dage over med de 3 andre, så måske jeg kan forvente 12 dage denne gang ?

Tror det dog ikke, da Lillebror vist er lidt større end de andre, uden dog at være for stor.

Glæder mig til tirsdag hvor jeg skal scannes igen, for at se hvor stor han er. Det er så hyggeligt med ekstra scanninger, selvom jeg ved han hygger sig derinde, for der bokses lidt, men jeg tror dog at fodbold-kampene er indstillet pga. pladsmangel

Helena

3 års vallak efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

1 års hoppeplag efter Romanov/Leredo/Romancier

www.gghorses.dk

0
0
Svar på denne tråd

det er jo ikke
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 09:24

udtryk vi alm mennesker har skabt, men derimod lægelige udsagn.

Nu siger man for i øvrigt 2 uger + el - og ikke 3 før. Med mindre det svinger fra sted til sted. Det erj eg i hvert fald oplyst om.

Jeg havde termin først d 18 dec- blev rykket til d 15 og fødte den 9 - altså 6 dage før termin, men stadig i normaltiden

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 13:23

man skal vel bare omformulere den så, istedet for at sige feks 2 uger før tid, så sige 2 uger før termin, terminenen jo fastsat til den dag, men dermed jo ikke sagt at 2 uger er for tidligt..terminen er jo som nogle også siger, bare en dag at gå efter, man kan jo også som mange gør, vælge feks at sige når folk spørger at man har termin i feks august, jeg havde termin 29 august, men alle forventede at det blev før grundet størrelsen og min tidligere graviditet, men når folk spurgte hvornår det skulle være sagde jeg bare i august da vi jo ikke regnede med at ramme præcis på terminen ;o) (at vi så rent faktisk ramte er så en anden sag )

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider