Det er vel for at have noget at tage udgangspunkt i.
hvis nogen spørger hvornår man skal føde, så er det lidt meget at sige mellem først i september til midt i oktober !!! Det er nemmere at have en dato, altså terminen, og så sige at det var før eller efter forventede termin.
Hvis ens menustration kommer senere end de 28 dage, så plejer jeg også at sige, at jeg er gået over tid, hvilket som regel har resulteret i en sød lille dreng 9 mdr. senere

Jeg er så en af dem, som altid går over tid - ihvertfald med de 3 første, og nr. 4, har jeg heller ingen forventning om at føde før tid. Så jeg har hele tiden sagt at jeg har termin d. 27. september, men forventer et oktober-barn.
Min svigerinde har lige fået sit første barn, en dejlig lille dreng 3½ uge før tid. Det giver jo et langt spring, hvis man ikke har et udgangspunkt at refererer til.
Jeg er gået meget stabilt 9, 10 og 11 dage over med de 3 andre, så måske jeg kan forvente 12 dage denne gang ?

Tror det dog ikke, da Lillebror vist er lidt større end de andre, uden dog at være for stor.
Glæder mig til tirsdag hvor jeg skal scannes igen, for at se hvor stor han er. Det er så hyggeligt med ekstra scanninger, selvom jeg ved han hygger sig derinde, for der bokses lidt, men jeg tror dog at fodbold-kampene er indstillet pga. pladsmangel