Vi tager gerne på skiferie hvert år, men vi tager først børnene med, når de er fyldt 4 år.
Dels kan de forstå hvad en skilærer fortæller, og dermed lærer tingene rigtigt, og dels får vi selv mere ud af det.
Nicolai har været med for 3. gang i år, og har udfordret sig selv på de røde og sorte pister i Østrig.
1. gang vi var afsted med ham, var i italien, hvor de ikke havde danske skilærer. Han forstod dog det meste med tegnsprog og mimik, og det gik rigtig godt.
De sidste 2 år har vi været i Alpendorf i Østrig, hvor vi har haft privat dansk skilærer på. Han har fået 5 timer, pr. år, fordelt på 3 dage, og så har vi ellers selv kørt med ham.
Mikkel var med for første gang i år, og var ikke helt med på det med en privat skilærer, hvor vi ikke var til stede. Så jeg valgte at være der, mens han fik undervisning, og det gik rigtig fint. Det vigtigeste var at lærer at plove og dreje, og det kunne han efter de første par timer.
Vi havde ham så selv med på de blå løjper, og min mand kørte primært med ham de første dage, og derefer kunne jeg også kører med ham.
Hvis I skal kunne kører med jeres datter i sele, skal I selv være rigtig gode til det med ski, for der er meget at holde styr på.
Vi prøvede det første år med Nicolai, men jeg forstod mig bare ikke på det der med sele.
Jeg vil rigtig meget anbefale Østrig som ski-sports-sted med børn. Personligt syntes jeg der er for koldt i Norge/Sverige, til at børnene får noget ordentligt ud af det.
Jeg snakkede med nogle der havde været i Sverige med deres datter på 3 år i vinters, og der havde været omkring -20 grader, og deres datter havde ikke syntes det var særlig sjovt, og det var ikke blevet til så meget skiløb.