Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Simon er syg, 39, feber :(
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 20:48

Øv, min lille prins er syg.

Han vågnede imorges og stod og sang inde i sengen, højt humør - men syntes nu han var nogete varm.

Slog det dog hen med at han nok havde haft det varmt pga. hans humør var fint.

Nåmen fik afleveret Emma og gik de 20min hen til hans dagplejer som vi skulle besøge idag. Han var i fint humør også da vi kom ned til hende.

Men efter 15min blev han vrøvle, tænkte han var sulten så vi satte os ud for at spise.

Men han blev ked af det og jeg syntes godt nok han var varm igen/endnu. Det endte med at han faldt i søvn ved mig Og det gør min hyperaktive prins altså ikke!

Nåmen lagde ham ud at sove ca. 9:30 og han vågnede først 12:15!

Her var han meget pylle og meget varm - han ville ikke spise eller drikke og faldt i søvn ved mig efter 15min... :(

Lagde ham ind i sin seng hvor han sov indtil 14:30 og herefter hang han så på mig igen og småsov indtil Michael kom hjem 15:30.

Tog hans temp. ved 17tiden efter han havde sovet igen + været vågen lidt tid, den sagde 39.4 - så jo han har søreme feber.

Han har fået to flasker med MME og han har haft våde bleer, men han er godt noko træt, ugidelig og dvask og pyller :(

Og tror han har ondt i halsen, han hoster en lille smule og græder hver gang, desuden græder han også hvis han synker.

Måske man skulle til lægen imorgen, nu ser vi lige natten an.

Men nuuuuuuuuuuhh min lille pussenusse prins :(

Han har ikke været syg siden vi var på Riget i januar, så det skulle jo komme - men det er altså bare øv og synd for de små. (n)

0
0
Svar på denne tråd

øv god bedring
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 21:18

har selv den ældste på 7 og yngste på 18 md syge med samme symtomer, fik dem tjekket ved læge igår, og dommen var virus... så intet at gøre... min store søn drikker og spiser næsten intet, det smager ulækkert siger han.... øvøv de har lagt siden søndag... men bettefisen er ved at være helt frisk igen, den store tager en sygedag mere i morgen....

hilsen stella

Part søges til mango i bjerringbro

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 21:30

årh nej dog det lille pus... til hevrdag synes man ellers de er så store men så snart de bliver syge er de pludselig meget små... håber han snart bliver frisk igen og får sit glade humør tilbage som Simon jo har...

stellajakobsen: også god bedring til dine små pus

Sagde Jeanette

Ejer af skøn haffelaf...

og mor til verdens dejligste prinsesse (24.03.2010)

0
0
Svar på denne tråd

Sismofytten
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 18:24

Det er noget underligt noget med den lille Simon.

Hele torsdag var han jo bare væk med feber, sov både her og der og alle vegne og hele tiden. Bette pus, ville ikke spise eller lege, kun hænge ved os og så sove... :(

Om aftenen gav jeg ham en panodil og den sænkede feberen drastisk, så han havde et "vågent øjeblik" på ca. 30min ved 21tiden.

Fredag var feberen faldet og humøret bedre, han spiste en meget lille smule morgenmad og var i rimeligt humør - der skulle dog ikke meget til før han blev pyller og det bedste var stadig at hænge på mig.

Han fik i løbet af dagen lidt udslæt på sine arme og ben, bitte små røde prikker, som han dog ikke var generet af.

Om aftenen blev han pyller og træt igen og ked, så tog til vagtlægen med ham - mest pga. han klagede sig når han skulle synke.

Han blev tjekket, lyttet og podet og sendt hjem med diagnosen "virus" (n)

...

Idag har humøret været BETYDELIGT bedre og feberen nærmest væk - men hans små prikker er OVERALT nu og de er blevet større og nogen ligner nærmest små bumser.

Han har også et par stykker på tungen og læben?

Ryg og mave er næsten pletfri, der er i hvert fald ikke de "store" her...

Men arme og ben, hold da op og lår og numse...

Men jeg er lidt i syv sind - humøret og appetiten er jo netop næsten normal - men de der prikker??

Ved i hvad det er?

0
0
Svar på denne tråd

skoldkopper?
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 18:34

har han haft skoldkopper..?? da oliver havde havde han en million bitte små over det hele.. julie havde kæmpe store og magnus blandede str..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P

Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P

SAVNER JER MINE DRENGE

0
0
Svar på denne tråd

nemlig
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 18:35

Nej han har ikke haft skoldkopper, men jeg syntes ikke umiddelbart de ligner + syntes ikke de "plejer" at starte ud på denne måde....?

Kan lige finde et foto...

0
0
Svar på denne tråd

bilelder
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 18:38

Her er to billeder fra imorges - der er kommet flere til + de er blevet større/tydeligere:

Lårbasse

arm

0
0
Svar på denne tråd

3-dages feber
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 20:01

Mit gæt vil være 3-dages feber. Det havde Karla her for en lille månedstid siden. Hun havde rigtig høj feber i godt 3 dage, og fejlede ikke andet, end blot feber, og sløvheden deraf. Hun havde også nogle klare øjeblikket når panodilerne virkede. Efter feberen havde aftaget, sluttede hun af med noget eksemligende, lidt som Simon har...

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10

0
0
Svar på denne tråd

gætter
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 13:15

Gætter godt nok lidt på skoldkopper nu - sådan som de har ændret sig.

Og skulle det være enten 3dages feber eller skarlagenfeber skulle pletterne være væk, nu på 4. dagen?

Han har MANGE større pletter nu, især på måsen...?

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 18:22

min den ældste datter havde unormal 3 dagsfeber...

feber i 4 dage, blev indlagt på 4 dagen, udskrevet på 5 dagen da hun var febefri og frisk, på 6 dagen kom der et udslet som så meget mystisk ud, afsted til vagtlægen, den første læge mente han var for ung, bad en ældre tjekke udslettet, for at se om det var mæslingere... var det ikke det var 3 dagsfeber, hun havde så udslet i 4 dage...

må vi se nye billeder af udslettet

hilsen stella

0
0
Svar på denne tråd

skolder
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 19:47

Har det nu godt nok mistænkt for skoldkopper, men ved ikke lige hvor han skulle have revet det til sig henne?

Hvad mener i:

Billederne er taget for 15min siden - og det er her han har de største og tydeligste prikker. (måsen/låret)

Han har stadig på arme og ben, men ikke lige så tydelige/store.

Så har han 2 på tungen og 1 på læben, ellers ikke noget i ansigtet.

0
0
Svar på denne tråd

jow ligner det godt nok
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 22:58

jeg tror også det er skoldkopper... det kan han jo have fået mange steder fra... smitter jo før maqn ser dem...

hmmm jeg har en datter der godt vil lege med ham så hehe, hun mangler nemlig at få dem, og jo tidligere jo bedre..

hilsen stella

0
0
Svar på denne tråd

ringer
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 09:06

Ringer til lægen nu her og hører om han ikke lige vil se ham, så jeg kan blive HELT sikker.

Og i skal bare komme alle som vil smittes . hvis det er skoldkopper ;)

Byder gerne på en kop kaffe/the eller en sodavand ;) (y)

0
0
Svar på denne tråd

fik en
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 09:48

Fik en tid ved lægen 10:50, det bliver nu rart nok at få en diagnose.

Tror det er blevet til skoldkopper, men ja, jeg er jo ikke læge - kun mor.

Og så undrer selve sygdomsforløbet mig nu lidt.

0
0
Svar på denne tråd

Diagnose
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 11:40

Nåmen, lægen mener også det er en virus.

Skoldkopper er det i hvert fald ikke... (n)

Kunne heller ikke finde ud af det - syntes knopperne LIGNER skoldkopper, men det undrede mig meget at de nærmest kun er på arme, ben og mås + de 3 ved munden...

Ingen på mave, ryg eller ansigt...

Nåmen, humøret er jo næsten normalt igen og han fik da også charmet sig ind ved lægen ;)

Spurgte om det smittede - da han jo skal starte dagpleje på torsdag, men det mente han ikke det gjorde længere - i hvert fald ikke til den tid.

Men rart med et "punktum" :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider