Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Dagpleje helvedet ...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 21:17

Imorgen skal vi på besøg i den private dagpleje Team Evig Glad .. En hel nystartet dagpleje, der tilbyder børnene alt det jeg mangler af vores kommunale dagpleje lige nu ..

Mikkeline elsker sin gæsteplejer, men er ikke særlig imponeret af hendes faste plejer.. Derfor blev jeg egentlig lovet at jeg kunne få hende flyttet fast til gæsteplejeren (som egentlig også var hende jeg ville have fra start) men nu er det pludselig ikke længere en mulighed, den ledige plads blev givet til en anden uden jeg blev spurgt om jeg stadig ville flytte hende..

Gæsteplejeren er sådan en der hiver ungerne med ud uanset vejret, plukker bær i haven, cykler ud på ture og generelt bare lader børnene være med i alt .. Jeg er sikker på det er derfor hun elsker at være der..

Den private plejer vi skal besøge har også en cykel som de kører ud med hver dag, hun har et shelter hvor det er meningen ungerne skal sove middagslur i soveposer, hun har borde og stole i børnehøjde så de selv kan komme til og fra bordet istedet for de skal plantes i højstole... Nåja og så deler hun mit motto "learning by doing" ... ;)

Nå men egentlig ved jeg ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg .. Der har været skrevet så meget om for og imod privat dagpleje herinde at jeg nok kan få svar på alle mine spørgsmål ved at søge i dem ... Vil vidst bare dele min glæde- glæder mig som et lille barn til at se om den her dagpleje er noget for prinsessen...

Hvis nogle har lyst til at dele deres erfaring med private dagplejere vil jeg hellere end gerne læse dem ... :)

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 21:58

Det lyder rigtig spændende!! Håber hun elsker det så i kan flytte når nu ikke I fik den i helst vil have af de andre. Det er altså bare så vigtigt at de kommer et sted hen hvor man er glad og tryk ved at de skal være. Har ingen erfaring med det ellers, ville bare lige ønske held og lykke...

0
0
Svar på denne tråd

jamen det
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 07:34

er da lige meget hva du vil med det - og lige meget hva nogen siger om den ene DPtype frem for den anden.

Hovedsagen er du har fundet en du tror din datter vil trivedes i - og det skal du da ha tillykke OG held og lykke med!

Vores (kommunale) er ski*de skøn. Vi er ens i opdragelses metode, ungerne kommer ud hver dag, de går på ture og samler æbler eks, i skoven, tager i legestue, DPerne besøger hinanden med deres respektive unger, hun har hund+hest, vi snakker super med hende, spørger efter råd, snakker privat osv osv osv. Ja hendes unger deltager som end osse i at lege med de små - de esker at ha en slags små søskende der bare tager hjem hver dag Og de passer gerne vores unger om nødvendigt for en skilling, under DPens opsyn. Det har vi benyttet en gang hvor han var med ude ved deres hest, og fik lov at få en tur.

Det er GULD at ha en DP man kan med og er gld for. Jeg havde ik ventet at være så heldig da det sjældent sker! Men vi er SÅ vanvittit tilfredse, og det giver bar SÅ god en følelse når man afleverer!!

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

Privat dagpleje
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 19:17

Karla er lige stoppet i privat dagpleje, og Sofia er så lige startet.

Vi er fuldt ud tilfredse. Karla har elsket at gå der, og Sofias første 14 dage er gået over al forventning.

Der bør måske ikke være den store forskel på, om det er privat eller kommunal dagpleje, men de private er jo afhængige af et godt ry for at få kunder i butikken. Vi har ikke valgt vores, fordi den er privat, men fordi det lød som om, den levede op til vores ønsker og forventninger - og de er til fulde blevet indfriet.

Held og lykke med besøget! Jeg forstår godt din skuffelse. Det er bare så vigtigt at barnet trives, og det må være frygteligt med den der følelse i maven af, at ens barn ikke er godt tilpas. Som Tante håber jeg for jer, at det er det rette sted!

0
0
Svar på denne tråd

Dagpleje...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 20:27

Tak for kommentarerne ... :) ...

Vi besøgte jo den private dagpleje i dag - og det lever bare til fulde op til mine forventninger..

Hun er alternativ på den fede måde - og jeg elsker jo netop dette med at man ikke skal passe ind i bestemte rammer .. Og Mikkeline, som ellers kan være reserveret, var helt dus med både hende og hendes mand ..

Og så det største plus, udover at jeg tror min datter vil stortrives der, vi bestemmer fuldkommen selv åbningstiderne .. Årh hvad - det troede jeg ikke man kunne ...

Er jo butiksansat, hvilket betyder at jeg 3 dage møder 10-17.30, 1 dag 10-15.30 samt holder fri 1 dag hver uge. Ja så arbejder jeg nogle lørdage, men der må manden jo så holde fri ..

Så de dage min mand er ude (selvstændig landbrugsmaskinmekaniner) ja så er der ingen problem i at jeg bare henter hende når jeg har fri, fremfor skal have en barnepige de 2 timer fra dp lukker til jeg har fri... Det er simpelthen ønskedrømmen... ;) ...

Og jeg klager da heller ikke over at hun sørger for ALT, selv at vaske tøjet hvis det bliver beskidt - og det gør det jo når de er så meget ude .. ;) ..

Vi har lovet at sove på det, men jeg er bare slet slet ikke i tvivl.. Så nu skal vi bare lige finde ud af hvordan vi får sagt den kommunale plads op og søgt tilskuddet så vi kan få hende flyttet..

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

0
0
Svar på denne tråd

Privat dp
Forfatter: 
Dato:  20-08-2011 13:01

Årh, hvor lyder det bare herligt :)

Karla går også i privat dp, og jeg er så glad for det. Karla stortrives deroppe, og elsker din dp-mor, samt hende 3 piger på 15, 14 og 8 år :)

Her er det på en gård, hvor der er både køer, høns, katte og kaniner. De er med i stalden og i starten af sommeren her, overværede de en ko kælve, hvilken oplevelse :)

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10

0
0
Svar på denne tråd

Sjovt..
Forfatter: 
Dato:  20-08-2011 13:11

Hvor er det sjovt hvad forældre vægter højest.

Er selv dagplejer, og jeg møde mange forældre som jer som vægter det at børnne kommer ud i naturen hverdag højt, at vi har heste,køer og andre små dyr, og at børnene får en masse små færdigheder i at begå sig i naturen.

Andre forældre vil kun havde et smukt rent hjem, ingen bedkidte børn, og der må bestemt ikke lugte som der nu engang gør her ude på landet.

Jeg tillader mig lige at bruge din tråd til at undres højt, over de forældre som ikke ser værdien i at deres børn kommer ud og bruger krop og sjæl i det fri, og er glade med røde kinder og kolde næser.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Børn er forskellige..
Forfatter: 
Dato:  20-08-2011 19:34

Jeg vægter at mit barn trives, højest ...

Havde jeg nu haft sådan en "perlepige" der kunne sidde timevis og lave perler eller tegne- ja så havde jeg sikkert også vægtet et fint rent hjem osv... ;) ...

Men nu har jeg bare en 1 årig dame der slægter sin mor alvorligt på - og hun trives med udetid og gang i gaden - og beskidte hænder.. ;)

Jeg håber da helt bestemt at forældre vægter deres barns trivsel højere end deres egen opfattelse af hvordan tingene nu skal være .. ;) ..

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 22:05

jeg suger lige til mig af information, her . Min lille Karla skal starte hos en privat dagplejer her i september. Vi valgte hende ud fra at hun udstrålede en varme og ro og kærlighed til børn. Hun gør meget ud af at være ude med børnene, at give dem oplevelser i naturen og hos de nærmeste naboer (hhv en børneelskende landmand m køer og en ældre dame med geder der elsker at blive fodret).

Rengørings- og oprydningsstandarden i hendes hjem kunne ikke rage mig mindre så længe der ikke er tale om sundhedsfare .

Jeg ønsker en dagplejer der kan holde af min datter, trøste hende når hun skraber knæet, give hende et kram og få hende til at grine og føle sig tryg. Kan hun lære hende at lyne en lynlås er det super, hvis ikke, så skal jeg som forælder nok påtage mig den opgave .

Mange hilsner
Mette
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Privat dagpleje
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 08:48

Vi har også selv overvejet privat dagpleje, men hvad gør man i tilfælde af sygdom. Kortvarig er selvfølgelig ok, men hvad med evt. langvarig sygdom?

0
0
Svar på denne tråd

Sygdom...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 21:20

Ja det er jo den største ulempe ved privat - at man selv skal finde pasning ved dagplejers sygdom .. (og stadig skal betale for pladsen de første 5 sygedage) ...

Vi er så heldige at min mand er selvstændig og at jeg selv er deltid og helt reelt kun behøver arbejde 2 dage om ugen - derfor skulle vi nok kunne få det til at hænge sammen ved evt sygdom..

Og skulle det gå så galt at dagplejeren må stoppe helt, så er man jo sikret plads i den kommunale pasning med 1 mdrs varsel ..

Mange private plejere er også gået sammen med andre og kan derfor hjælpe hinanden - vi har dog bevist fravalgt en med sådan en ordning da jeg ikke bryder mig om tanken om gæstepleje - og gæstebørn pga sygdomme ...

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider