Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

gravid og nervøs
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 00:38

Har tidligere haft et indlæg om hvor frustrende det var ikke at blive gravid. Har en søn på 6 år, 3 år efter blev jeg gravid igen, men mistede det desværre i 7 uge ca. Vi aner stadig ik hvad der skete, problemet var fra start at de ikke kunne finde fostret og mit hcg steg ikke nok heller så uanset hvad, sagde de der var noget helt galt, nøj jeg fik mange indvendige scanninger =( og en udskrabning for at finde foster væv hvad de ikke fandt så blev ringet op at jeg sku komme ind med det samme. Så sku de åbne maven, men heldigvis tog de en blod prøve først- var pludselig ik gravid mere

Nu har vi pøvet knap to år (have lige et års pause) og sørme så om ik den er der nu. Kæmpe jubel.... MEEN så starter frygten for jeg skal samme tur igennem igen. Er kun 5 uger henne, var til læge i torsdags blev undersøgt, han sagde alt så umiddelbart normalt ud, men at han jo ik ku sige om det lå hvor det sku osv=( Skal til undersøgelse igen torsdag. Men hold op det er svært.

Er bare så glad for det endelig lykkedes, men er så bange for at miste det igen.

Har ondt i lysken, det havde jeg os sidst, men nogen siger det os kan være ligament smerter.

Ved ik om der er større chance for at miste når man har gjort det før??

Trøster mig med, at jeg har opdaget det samtidig de sidste to gange, sidst var stregen knapt tydeligt på testen, det var den sandelig denne gang- tænker derfor at mit HCG så må være kraftigere

Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 08:44

Jeg havde også ondt i lysken i starten - jeg var hver dag sikker på at tabe den lille! Jeg kan godt forstå du er nervøs, men du bliver nok nødt til at stole på lægen når han siger at alt er i orden!

Ejer af;

• Narnia fra Lille Nørregård IS
  • Harpa fra Ytra-Vallholti IS (R.I.P.)
  • Álfur fra Danefeld IS
  • Diamant DV866

OS Oslo trense str II sælges!

Nypris 5.700,-

NU 4.000,-

ALDRIG BRUGT!!!

0
0
Svar på denne tråd

Tidlig scanning
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 12:49

Du kan få foretaget en tidlig scanning på en privat klinik. Det gjorde jeg for at være sikker på at jeg ikke var gravid udenfor livmoder eller der var andet.

/Mette

Sofie Schnoor heldragt, str. 74 (lille i størrelsen, blå sælges

Ida T heldragt med pingviner, str 68, mintgrøn sælges

0
0
Svar på denne tråd

dejligt...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 15:44

stort tillykke til jer, det var da en dejlig nyhed..

jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det, er angst for at miste og hver eneste lille ting skal studeres, tænkes over og undersøges... og du har enhver ret til at være nervøs, har man først prøvet at miste, så er det det sidste man ønsker selv for sin værste fjende!!!!

jeg synes du skulle sige til din læge at du er meget nervøs, og så spørge om det kan lade sig gøre at få en tidlig scanning, det hjælper da lidt på at få ro i sjælen hvis man først har set hjerteblinket, jeg fik også at vide at når man har mistet en gang er man berettiget til en scanning når man igen er gravid.. det tager ikke hele nervøsiteten, men hjælper lidt, selv var jeg nervøs indtil jeg var omkring uge 30 hvor jeg begyndte at sige til mig selv at nu ville den kunne overleve ;o) og nervøsiteten blev noget mindre da jeg begyndte at mærke den lille hver dag.. det er klart den første tid der er værst, det der med, skal man nu fortælle noget til folk, kan man begynde at tænke navne, udstyr osv. hvad med arbejdet skal de vide det, der er mange ting man lige skal finde ud af...

jeg valgte at fortælle mit arbejde om det da jeg var ca 8-10 uger henne, fordi jeg begyndte at bløde og jeg synes de havde krav på at vide hvorfor jeg måske var i dårligt humør og evt havde sygedage, det var de meget forstående for da de jo var klar over at jeg havde mistet tidligere..

nå men for at svare på dit spørgsmål, så nej du har ikke større risiko for at miste igen fordi du har gjort det en gang, først når man har gjort det 3 gange, begynder lægerne at undersøge om der er en eller anden "fejl" ved dig, selvfølgeligt kan du være uheldig, men dine chancer for at få et sundt og raskt barn er præcis lige så store som andres..

jeg vil ønske dig alt muligt held og lykke med det, og tror på at du nok skal gå hele vejen ;o)

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 16:26

Hejsa

Jeg har ikke selv prøvet at miste, men min veninde har, ligeledes ca. på samme tidspunkt som dig...

Hun fik at vide at det faktisk ikke er unormalt, hun har 2 sunde og raske børn i forvejen og som lægen sagde til hende, måtte hun trøste sig med at der var en grund til at det skete, formentlig fordi fosteret ikke var som det skulle være, af en eller anden årsag, så når de havde mod på det skulle de bare prøve igen, det lykkedes også kort tid efter igen og har i dag en velskabt dreng.

Som hendes egen konklusion også lyder på er det hårdt at miste, men for det første hellere så tidligt i graviditeten og for det andet var en rask og velskabt dreng bestemt værd at vente på.

Min egen læge sagde også til mig at han syntes jeg skulle vente med at sige en masse hvis jeg kunne, til de 12 uger var overstået og risikoen var mindre for abort og så sagde han også at skulle det ske jeg mistede, så er det altså ikke unormalt og at jeg måtte se sådan på det at det ikke var blevet til noget alligevel og så ellers bare prøve igen.

Det skete dog heldigvis ikke og har i dag en sund og rask dreng på 3 år og en sveske i ovnen (-:

Håber virkelig for dig at det går denne gang og det tror jeg helt bestemt nok at det skal

Med dejlige Casper på 3 år og en sveske på vej, med termin 1. nov.

0
0
Svar på denne tråd

snakke med lægen
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 21:45

det gjorde jeg i torsdag og skal os igen torsdag, netop fordi jeg er bange for om alt er som det skal være. har spurt til indvendig scanning og blodprøver men fået et nej =( Han siger det er for tidligt (forstår det ik, folk der vil ha abort blir scannet i 5 uge, men jeg vil beholde og kan ik) og blodprøver ved jeg ik hvorfor han ik ville. VIl gerne ha taget et par stykket bare til at være sikker på mit hcg steg nok, da det ik gjorde det sidst. De der gynokologisk undersøgelser han foretager forstår jeg ik helt, han kan jo kun konstatere at jeg er gravid, det kommer jeg jo ik meget længere af..

Må spørge til scanning igen torsdag, ellers hvor henvender man sig hvis man vil på privat klinik??

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv bare
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 23:04

Prøv bare at google tidlig scanning, så kan du finde jordmøder der scanner fra 5. uge på div. private scanningsklinikker. Jeg blev scannet udvendigt

Kh. Mette

Sofie Schnoor heldragt, str. 74 (lille i størrelsen, blå sælges

Ida T heldragt med pingviner, str 68, mintgrøn sælges

0
0
Svar på denne tråd

den afdeling
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 23:31

jeg ville prøve at ringe til den afdeling på sygehuset som du normalt skal scannes ved, snakke med dem, hvis din læge bliver ved at sige nej, man kan se hjerteblink fra man er 6+0, så kan slet ikke forstå han siger nej til dig.. jeg ringede egentligt bare til min læge og sagde at de på sygehuset havde sagt jeg havde krav på det, og så var der ikke noget at snakke om, så kom jeg bare afsted..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

okay tak
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 12:54

vil prøve begge dele hvis ik han siger god for det på torsdag =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

Det hjalp mig
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 09:32
meget efter at have mistet nogle gange, ikke at tro på det. Ved ikke om det giver mening, men troede først rigtig på det da jeg var omkring 12 uger henne, for havde mistet flere gange i uge 7-9. Held og lykke.

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

svært ikke
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 21:39

at tro på det , når man kæmper i flere år for en graviditet..

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

læge besøg
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 22:14

fik heldigvis scanningen igennem i dag, han sagde det faktisk selv. så næste fredag har jeg fået tid hos special læge. glæder mig

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider