stort tillykke til jer, det var da en dejlig nyhed..
jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det, er angst for at miste og hver eneste lille ting skal studeres, tænkes over og undersøges... og du har enhver ret til at være nervøs, har man først prøvet at miste, så er det det sidste man ønsker selv for sin værste fjende!!!!
jeg synes du skulle sige til din læge at du er meget nervøs, og så spørge om det kan lade sig gøre at få en tidlig scanning, det hjælper da lidt på at få ro i sjælen hvis man først har set hjerteblinket, jeg fik også at vide at når man har mistet en gang er man berettiget til en scanning når man igen er gravid.. det tager ikke hele nervøsiteten, men hjælper lidt, selv var jeg nervøs indtil jeg var omkring uge 30 hvor jeg begyndte at sige til mig selv at nu ville den kunne overleve ;o) og nervøsiteten blev noget mindre da jeg begyndte at mærke den lille hver dag.. det er klart den første tid der er værst, det der med, skal man nu fortælle noget til folk, kan man begynde at tænke navne, udstyr osv. hvad med arbejdet skal de vide det, der er mange ting man lige skal finde ud af...
jeg valgte at fortælle mit arbejde om det da jeg var ca 8-10 uger henne, fordi jeg begyndte at bløde og jeg synes de havde krav på at vide hvorfor jeg måske var i dårligt humør og evt havde sygedage, det var de meget forstående for da de jo var klar over at jeg havde mistet tidligere..
nå men for at svare på dit spørgsmål, så nej du har ikke større risiko for at miste igen fordi du har gjort det en gang, først når man har gjort det 3 gange, begynder lægerne at undersøge om der er en eller anden "fejl" ved dig, selvfølgeligt kan du være uheldig, men dine chancer for at få et sundt og raskt barn er præcis lige så store som andres..
jeg vil ønske dig alt muligt held og lykke med det, og tror på at du nok skal gå hele vejen ;o)