Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

uld nu???
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 14:59
Det er godt nok tidligt på året, men jeg synes godt nok at alting er koldt og klamt. Overvejer om uldtøjet skal findes frem allerede nu... Hvornår giver i jeres børn uld på?

0
0
Svar på denne tråd

nattøj
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 15:27

vi bruger det ind til videre kun som nattøj, og vi har fundet det lidt frem. Tror han har haft det på 2 dage i denne uge, den ene dag kun blusen.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 15:27

Her den anden dag havde Frida uldundertøj på. Der var bidende koldt. Men som vejret er nu er der ingen grund til uld. Det er da bare at finde det frem og give det på når vejret tillader det ;)

Vallak, 4 år, e. Cannon SPH 103 sælges

Part søges til Oldenborg hoppe (9530 Støvring)

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 15:54

Og håber lige det er ok at jeg låner din uldtråd ;)

Hvilke mærker har i gode erfaringer med? Joha har jeg været glad for, men jeg er begyndt at se lidt på hvad jeg skal have købt i år og billigt er det jo ikke, så vil gerne købe noget jeg er tilfreds med. Har i erfaring med Care og CeLavi? For de ser også ud til at have mange smarte ting.

Og lige et spørgsmål mere... Sidste år gav jeg Frida uldtøj på under det alm. tøj, men det var mange gange for varmt. Giver I dem bare kun uldtøj på? Det ser jo ikke så smart ud - ligner de render rundt i skiundertøj, men børnene er selvfølgelig ligeglade ;)

Vallak, 4 år, e. Cannon SPH 103 sælges

Part søges til Oldenborg hoppe (9530 Støvring)

0
0
Svar på denne tråd

uld/silke
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 19:36

vi bruger uld/silke til nattøj. Vi har et meget varmt barn som smider dynen i løbet af natten og bliver jo så kold, men samtidig så ligger han også tit og sveder helt vildt hvis han ikke lige kommer af med dynen og der er uld og silke jo rigtig god til at transportere det væk.

Vi kommer nok også kun til at bruge uld/silke som undertøj fordi han tit går og sveder, men så regner jeg jo med at det kan transportere sveden væk fra kroppen i det mindste.

Vi har købt hos filiokus.dk det var godt nok dyrt, men vi er glade for det.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

hele året her...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 20:16

Her bruger vi uld hele året - uldens egenskaber er jo ikke kun at holde barnet varmt - om sommeren når det er varmt ude er ulden med til at temperere barnet - og skulle barnet blive svedigt, sørger ulden jo for at tøjet ikke pludselig føles som et koldt omslag!

Så herhjemme: uld hele året!

Jeg kender kun mærkerne Joha, Steffens og BeKids - og af de 3 er jeg klart mest tilhænger af Joha og Steffens. Jeg synes BeKids pasform er lidt mystisk efter vask.

Vi bruger primært uld/bomuldsblandinger, men jeg synes også at uld/silke blandinger er fantastiske. Og så har silken jo nogen af de samme fremragende egenskaber som ulden - og er samtidig LÆKKERT at have mod kroppen!

Med venlig hilsen

Mette

"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."

0
0
Svar på denne tråd

Uldundertøj
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 21:58

Jeg har netop bestilt uld hjem. Det bliver jo snart uldtid, desværre! Jeg tror, vi får brug for uld hen i september.

Uld/bomuld - er det virkelig ligeså godt som ren uld? Jeg tænker, at nogle af uldens fantastiske egenskaber går tabt, hvis man putter ren bomuld inderst. Kan det så transportere sved væk?

Nå, men vi fortsætter i ren uld, selv om jeg godt kunne finde på at give uld/silke en chance på et tidspunkt. Jeg tror, Sofia kunne have gavn af det, hun er lidt mere varm end Karla.

0
0
Svar på denne tråd

har (undskyld)
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 22:12

ikke læst hele tråden -men føtex har godt uldundertøj og når det er på bud (det er det to gange om året men jeghar sgu ikke helt luret hvornår og hvordan!!!) så er der virkelig "penge at hente" - så taler vi 89 kroner for hel-bodyer. Jeg har fire sæt og bruger det nu til barn 2 - og det ryger både i maskine og tumbler!

Christina ..Prinser og Prinsesser

count your blessings

0
0
Svar på denne tråd

kuldskær
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 22:45

Det lyder som om, det bare er mig, der render rundt og er kuldskær :-)

Jeg har købt mine bodyer i Føtex, og jeg synes, de er fine og holder rigtig godt. Eneste minus er, at dem i ren uld er hvide, og det er lidt svært at undgå grimme pletter.

De har tit 25 procent tilbud og enkelte gange 50 procent. Jeg har givet 40 kroner for alle barylernes langærmede bodyer, det er da til at overse :-)

Skingur, smider du bare uldklunset med det andet tøj med almindeligt vaskemiddel? Jeg har vasket mit i hånden og hængt til tørre sidste vinter, fordi jeg stort set ikke har andet uld og ikke kan fylde en maskine, men hvis de holder til almindelig maskinvask, gider jeg da ikke det :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

føtex og uld
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 23:46

- de holder til 60 alm. med alm. vaskepulver (neutral) og tumbling. men hvis du koger dem (uldtøjet, ikke ungerne) bliver de stikkende og sære!!! (been there.....)

Hvis de ikke er nasty (igen, uldtøjet og ikke ungerne) men bare er blevet brugt en del gange, så vasker vi dem med uldvask på uldprogram.

Mine unger sviner, men lige netop uldundertøjet får de ikke lov at sidde og æde spaghettisovs i ;-)

count your blessings

0
0
Svar på denne tråd

Tak christina
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 23:49

Så tror jeg da bare, at jeg vil smide dem med i den almindelige vask engang imellem.

Med hensyn til pletter mener jeg ikke spaghetti og kødsovs, men mere den slags grønlige pletter, der opstår, når noget er vandret ud af bleen (yrk!)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

ble-udvandringer
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 00:05

skal tages ASAP med neutral håndsæbe og lunkent vand, nufles og skylles, derefter salt og derefter i vaskemaskinen!!!

count your blessings

0
0
Svar på denne tråd

ja....
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 00:11

Og når det er en morgenvandrer, som man ikke helt ved hvornår startede vandringen, og når vaskemaskinen står i kælderen, og man lige skal have to barylere med - så får man pletter!!! :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

så har man en
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 13:53

enten en spand klorinvand til at stå i bruseren eller også tager man det lige så let som vi gør ;-)

count your blessings

0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 14:01

Den slags tager jeg også meget let på :-) Det er jo ikke fordi, de er beskidte (når de er vaskede), de er jo bare misfarvede, og det lever vi nok med...

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Hvad sover
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 11:33
jeres i? Frede sover pt i langærmet body, men jeg ligger hele natten og putter dynen over hans bare ben. Jeg tænker at måske uldstrømpe bukser og så bare bomuld på kroppen vil være en god ide. Men udld bodyer kan måske også være gode her til vinter. Han sover stadig svøbt i dynene, dvs ovenpå sin dyne som så ligger over ben, hvilket er lig med at overkroppen ligger uden dyne. Han er et varmt barn og vi sover med åbent vindue.

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

zzz...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 13:49
Barylerne sover i heldragter uden fødder i bomuld nu. Det er ikke optimalt, for fødderne bliver kolde, når vinduet er ret meget på klem. Til vinter bliver det uldBody Og uldgamacher, der er lidt for store, så de dækker det meste af fødderne. Hvad med at smide du par strømpesokker på knægten, hvis det kun er fødderne, der bliver kolde? Og ellers må han da stadig være så lille at man kan få dragter med fødder? Mvh. Tina

0
0
Svar på denne tråd

her dur alm
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 07:51

strømper ik- så er det sten sikker han har kolde fødder. De holder sig oftest godt varme, selv uden noget over når han har smidt sit tæppe (pt er det for varmt til dyne).

Selvfølgelig ville uldstrømper nok være super- eks i merino uld.

Min søn taber dog strømper om natten- det er prøvet.

Ellers ville jeg bare bruge uldstrømpebukser. Pt er min i gamacher- men når det blir koldere regner jeg med at han får uldstrømpebukser på i stedet

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

Tæerne
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 10:38
er ikke problemet her, tror helst han bare sov nøgen uden dyne hvis det stod til ham ;) så tænker uld bukser. En heldragt er alt alt for vamr pt, selvom han ligger uden dyne. Men tænker at uld jo lader varme slippe bedreigennem end bomuld eller hvad?

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

HVad sover..
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 12:24

Hvad sover jeres unger i, altså lift, tremmeseng eller?

Silje er nemlig verdens mester i at sparke dyne af når hun er vågen, men ikke når hun sover, og eftersom hun sover hele natten er det ikke noget problem.

Men jeg har fundet ud af, at lader man dynen ligge hen over enden af liften/rammen i tremmesengen hvis man har sådan i den, så kan de ikke lige så let sparke dem af.

Jeg var helt overbevist om jeg allerede havde svaret i den her tråd - men kan ikke finde mit svar. Så det gør jeg lige igen!

Svaret her er JOHA uldedragt, men det skifter lidt, på lune nætter, som vi jo stadig har, sover hun i alm bomuld, eller halv bomuld, halv uld, og de kølige nætter sover hun i JOHA uld dragt. De er bare mega lækre.

Vi har også nogle fra ANKY - det er godt nok kun bodyer, men man kan også få dragter, de er også rigtig lækre.

Men det er ikke billigt, med mindre man køber det på lagersalg :)

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

den gamle regel...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 12:35

siger vel at de skal have uld på i alle de måneder hvor R indgår i!! Så lige om en lille uges til skal de i det i følge det gamle husmor-råd.

Mht pletter kan man måske farve det?? Ved ikke om man kan, men kender godt problemet med "fine" skjolder på og tænkte at det måske kunne være en løsning hvis bare det er det hvide uldtøj man har... Man må kunne få noget farve der ikke er en masse skidt i.

0
0
Svar på denne tråd

Det meste af...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 13:20

Det meste af vores uldtøj er brun/naturfarvet, så det giver sig selv :D

Men vi har aldrig nogle snigere her

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

Uld bodyer
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 14:21

Jeg går også og lurer lidt på hvornår uldbodyerne kommer på udsalg. Sidste år købte jeg dem i både bilka og føtex og de var af fin kvalitet.

Sidste år vaskede jeg dem bare sammen med hendes øvrige tøj, men jeg syntes at det sidst på sæsonnen var blevet noget trist og gråt. Så jeg povervejer faktisk i år at vaske det på uldprogram og med vaskepulver som er beregnet til uld.

0
0
Svar på denne tråd

uld/Bomuld?
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 20:11

Jeg spørger lige igen...

Er uld/bomuld lige så godt som ren uld?

Hvad er jeres erfaringer?

Jeg køber normalt også i føtex, men var i bilka idag, og de har kun Uld/bomuld versionen, men vidste ikk om jeg "turde" købe den..

Anne

1 års hingst af super springafstamning sælges.

-Moderen er RDS hoppe.

-Mormoderen ERDS med plac i MA og gået S.

-Moster udtaget til VM på Zangersheide, A hest i spring, solgt til Tyskland.

0
0
Svar på denne tråd

ren uld vs bomuld/uld
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 20:45

Annemai; Vi havde sidste år bomuld/uld (bomuld inderst og uld yderst) og det fungerede over alt forventning. Sveden blev transporteret væk og hun var altid lun og tør. Ligeledes sikrede ulden at hun ikke (på trods af vores store forbrug af savlesmække) blev våd af savl når hun i perioder storsavlede. Denne problemstilling havde vi nemlig også sidste år. Ualset hvor mange gange jeg skifted smække og tøj var hun konstant våd af savl og ulden sikrede at det kun var det yderste lag som blev vådt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider