Det ér svært! A eller B eller C
For ja - Roskildeområdet har rigtig mange fine tilbud.
Vi har valgt dagpleje - og ovenikøbet privatdagpleje, men det er også kun fordi det passer mig og manden bedst - og vi har svigermor boende lige rundt om hjørnet, og da hun er på pension vil hun kunne træde til ved sygdom = kæmpe fordel.
Men det er jo ikke sikkert at det ville være løsningen for alle andre med en DP plads - det afhænger nok af temperamentet
...
Vi har mange grunde til at vælge DP fremfor VG, men tror den primære årsag er, at de fleste DP'er arbejder med hjertet, og ikke for pengepungens skyld - de kan virkelig godt lide deres job, og det giver os mere ro i sindet, fremfor en vuggestue
og nu kommer der et worst case scenario!!
hvor det kan være tilfældet at en pædagogmedhjælper(egentlig faglært gartner, som ikke er vild med børn men kun er her, fordi det da giver en anelse mere end a-kassen), sidder alene med 12 børn, og så er der altså kun én til at skifte alle 12, få alle 12 på legepladsen... og ind igen, samt holde øje på dem(istedet for at drikke kaffe med ryggen til fordi hun egentlig ikke gider være på job idag)...
Og lige til dem som er fortalere for VG - jeg VED godt at det ikke er alle steder det er sådan!
Men det er vores personlige overvejelser
Og så har jeg det iøvrigt ganske fint med at DP ikke har en pædagoguddannelse...
Det har jeg heller ikke, ej heller nogen i min familie, end ikke farmor, mormor1 eller mormor2 som efter al sandsynlighed kommer til at passe Victor i tide og utide, og efter min opfattelse er de ganske kompetente til at tage sig af mit barn 
Jeg tror at enhver der har en oprigtig interesse for det, kan passe børn 
Men igen - det er din og kun din(måske også lidt din mands:D) mavefornemmelse der skal afgøre hvad du føler der er bedst for jeres lille familie!
Joan