Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

At skrive op til instution
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 13:47
Jeg skal til at udfylde det skema om instutionsplads til min lille baby. Jeg kan jo slet ikke forestille mig at han nogensinde skal passes, så synes det er svært. Jeg er meget i tvivl om jeg skal vælge dagpleje eller vuggestue. Lige nu har han det bedst med fred og ro og få mennesker, så det taler for dagpleje. På den ande side synes jeg ikke det er så fedt vedsygdom osv. Vi hr jo vores lejlighed til salg og flytter så til enten roskilde eller lejre kommune, som jo har helt andre tilbud. Men jeg kan jo ikke med sikkerhed vide om vi når at flytte inden marts, selvom jeg da håber på det. Jeg ved det har været diskuteret flere gange med fordel/ulemper, men jeg har bare brug for at vende mine tanker. Min mor har været dagplejer og var brandgod til det, men det er ufedt at de ikke er uddannede pædagoger synes jeg.

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 15:47

Det ér svært! A eller B eller C

For ja - Roskildeområdet har rigtig mange fine tilbud.

Vi har valgt dagpleje - og ovenikøbet privatdagpleje, men det er også kun fordi det passer mig og manden bedst - og vi har svigermor boende lige rundt om hjørnet, og da hun er på pension vil hun kunne træde til ved sygdom = kæmpe fordel.

Men det er jo ikke sikkert at det ville være løsningen for alle andre med en DP plads - det afhænger nok af temperamentet :)...

Vi har mange grunde til at vælge DP fremfor VG, men tror den primære årsag er, at de fleste DP'er arbejder med hjertet, og ikke for pengepungens skyld - de kan virkelig godt lide deres job, og det giver os mere ro i sindet, fremfor en vuggestue

og nu kommer der et worst case scenario!!

hvor det kan være tilfældet at en pædagogmedhjælper(egentlig faglært gartner, som ikke er vild med børn men kun er her, fordi det da giver en anelse mere end a-kassen), sidder alene med 12 børn, og så er der altså kun én til at skifte alle 12, få alle 12 på legepladsen... og ind igen, samt holde øje på dem(istedet for at drikke kaffe med ryggen til fordi hun egentlig ikke gider være på job idag)...

Og lige til dem som er fortalere for VG - jeg VED godt at det ikke er alle steder det er sådan!

Men det er vores personlige overvejelser

Og så har jeg det iøvrigt ganske fint med at DP ikke har en pædagoguddannelse...

Det har jeg heller ikke, ej heller nogen i min familie, end ikke farmor, mormor1 eller mormor2 som efter al sandsynlighed kommer til at passe Victor i tide og utide, og efter min opfattelse er de ganske kompetente til at tage sig af mit barn :)

Jeg tror at enhver der har en oprigtig interesse for det, kan passe børn :)

Men igen - det er din og kun din(måske også lidt din mands:D) mavefornemmelse der skal afgøre hvad du føler der er bedst for jeres lille familie!

Joan

Bruger din baby Vibelle bleer fra Aldi str. 2

så har jeg 80+ stk. bleer som min lillemand er vokset fra til fri afhentning. Skriv hvis det har interesse.

0
0
Svar på denne tråd

Dagpleje
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 16:22

Jeg tilslutter mig på stort set alle punkter JoanM's meninger og holdninger. Her går prinsessen også i privat dagpleje, og jeg er så tilfreds med det. Vores dpmor elsker sit job, og nyder hvert øjeblik med børnene.

I øvrigt bor jeg i lejre kommune, hvor der er VG og DP, og så privat dp.

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10

0
0
Svar på denne tråd

Åh ja det er svært
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 16:36

Var selv meget meget itvivl, hvad jeg fik valgt i sin tid kan jeg ikke huske.

Da tilbudet kom var jeg så MEGA heldig at få et tilbud hos VS og DP og fik dem logget til at lade mig møde begge steder inden jeg valgte. VS skulle hun bare ikke I. Der var larm og slet ikke spor hyggeligt. De hørte musik mens der var mange børn der hoppede og dansede. Hvilket virkelig gav en uro syntes jeg. ALice legede bare. Pædagoen på stuen var rigtig sød, men de andre virkede retaderet (undskyld men det gjorde de virkelig) Og ja så lugtede deres stue virkelig af kattetis så der skulle mit barn bare ikke være. Dog fandt jeg ud af det var MIN jakke der stank af katte tis

Så mødte vi DP og allerede da hun åbnede døren havde vi besluttet os. Vi kom ind og fik tilbudt kaffe/the og der var bare en hyggelig stemning. De andre børn sov så hun havde tid til at sidde og snakke med os. Alice blev sulten midt i det hele så fik hun lige en banan af Else.

Der var slet ingen tvivl.

Nu vil jeg til værd en tid vælge en DP mor. Der er sådan en ro og de har sådan et godt sammenhold de 5. Og ja hun elsker bare de børn. Og man ved der kun er en der har ansvaret for at alle er skiftet og fået en tør numse. Så der er ingen der bliver glemt.

Med hensyn til sygedom fungerer det sådan at DP mødes med andre mødre så børnene kender både den voksne og børnene de skal på i gæste hos. Alice har aldrig haft svært ved at blive passet i gæste for hun kender dem allesammen fra legestuen ...

Okay det blev langt, men der er så mange tanker når man skal sende sine guldklumper i pasning ... suk

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

Og en lille prinsesse i maven

ankomst 20 August 2011.

2 pakker uåbnet Nan3 sælges billigt. Kan holde sig til Marts 2012. Skriv hvis det har interesse :D

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 16:40

Franciska gik i dagpleje og det var bare superskønt. Det var dog er rent mareridt for hende da hun så skulle begynde i børnehave. At gå fra en rolig villa med én voksen og 3 kammerater til et hus med omkring 60 børn og x antal voksne var IKKE et hit og hun var ked i meget lang tid - flere måneder. Vi herhjemme var grædefærdige for vi havde ikke andre muligheder end at lade hende blive der - vi havde jo arbejde. Jeg tog så ret mange fridage og halve dage for at skåne og køre ind, men det kan man desværre ikke blive ved med som samfundet er i dag.

Så på baggrund af dette, begyndte Oliver i vuggestue i samme hus som han så senere skulle gå i børnehave i. Og det var altså et hit (y)

Han fik så ikke den dér hyggelige mormor-start på livet, men han er blevet rustet på en helt anden positiv måde (y)

Lille pip i maven kommer også i vuggestue. ;)

Held og lykke med valget!

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

Gratis fotoshoot v/Asserbo Slotsruin i Helsinge d. 10. September 2011

www.bonniejensen.dk / foto@bonniejensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 16:40

Hvis du tænker på at skrive dig op til en institution i Lyngby, har jeg en institution jeg ikke vil anbefale synderligt.. Hvis du er interesseret kan jeg sende en Pb.

0
0
Svar på denne tråd

VG vs DP
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 19:22

Hej

Vi har valgt at vores datter skal i DP. Og vi er så super glade for vores valg. Vi syntes umiddelbart at en VS ville virke ret voldsom, når hun var vant til at være hjemme og hygge med mig hele dagen. Vi så og ser DP som et hyggeligt og noget roligere pasningstilbud end en VS. Desuden syntes vi at kvaliteten af tilbuddene i VS var for ringe - især når det så også koster næsten 1000 kr. mere for en VS end en DP.

De fleste DP mødre i vores område har arbejdet rigtig mange år som DP, så de har en meget stor erfaring at trække på. Og i mine øjne kan nok så meget uddannelse som pædagog ikke opveje den erfaring. Og desuden skal DP løbende deltage en i en rækker kurser for at efteruddanne sig.

Mht. Gæstedagpleje fungere det hos os som ALice skriver længere oppe. VOres datter har netop være to uger i gæstepleje pga. sommerferie og det har fungeret rigtig godt. Ikke en eneste dag har hun været ked af det.

Hos vores DP er de utrolig meget ude, jeg vil faktisk næsten kalde det en "ude/skov DP". Ofte er de i skoven, på legepladsen eller bare i haven. Aktiviteterne bliver tilpasset børnenes motoriske niveau (ikke noget med at det mindste barn bare sidder i barnevognen og kigger) De får fisk og hjemmebagt rugbrød hverdag til frokost. Børnene får hjælp og støtte til at udvikle sig i deres ejet tempo. Og vigtigst af alt hun elsker både hendes job og børnene.

0
0
Svar på denne tråd

Tag på besøg
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 19:35

Jeg synes da, I skal prøve at tage på besøg. I kan i hvert fald komme på besøg i vuggestuen, og så må I jo forhøre jer om, hvad der findes af forskellige dagplejere.

Mine er også i privat dagpleje. Der er så to dagplejere, mand og kone, og det har vi været virkelig glade for. Det betyder, der er ti børn, så overgangen til børnehave med 30 børn bliver ikke så voldsom. Jeg synes umiddelbart, at en fordel ved dagpleje er trygheden. Der er jo mere trygt i et privat hjem end i en større institution med mange voksne og børn.

Jeg kan se fordele ved både vuggestue og børnehave. Men i bund og grund afhænger det mest af den/de personer, som skal passe dit barn. Der er institutioner med dårlig stemning/arbejdsmoral, og der er dagplejere, som hellere vil drikke kaffe med hinanden end lege med børn. Så I må ud og snuse

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 21:10

Man kan slet ikke sætte det sort/hvidt op.

Du er nødt til at følge din fornemmlese for hvilke behov dit barn har, og om det vil trives bedst med roligere omgivelser som DP, eller i en vuggestue, hvor der naturligt er mere larm og flere mennesker at forholde sig til.

Jeg er selv uddannet pædagog og arbejder i en vuggestue.

Vores datter går i nu i vuggestue efter nogle meget uheldige forløb med to forskellige DP'ere, som blev fyret pga. henholdsvis nedskæringer og langtidssygemelding.

DP-mødrene var skidesøde, og Sallie trivedes rigtig godt begge steder. Men logistikken omkring gæstepleje ved sygdom, ferie, afspadsering, DP'erens egne syge børn osv. synes jeg meget lidt godt om.

Vores datter trivedes bestemt IKKE godt med at komme hen til "fremmede", og hun græd som pisket, de få gange, hvor jeg ikke kunne have hende hjemme.

Efter det sidste forløb med DP'eren, der blev langtidssygemeldt fik vi nok. Jeg hang i røret til den pædagogiske konsulent næsten dagligt, da vi VILE have vores datter i vuggestue. Vi fik vores ønske opfyldt efter mange telefonopkald og samtaler, og Sallie trives nu fantastisk i sin vuggestue.

Lejre kommune har de fleste af deres pasningstilbud til 0-2 årige som DP pladser. I Roskilde er der flest vuggestuepladser.

Vær dog obs på at Roskilde næste år skal spare over 90 millioner på budgettet - dette vil helt sikkert gå ud over dagtilbuddene, og Lejre kommune har sidste år fyret en del af dagplejerne, som et led i besparelserne. Omkring Lejre/Gevninge er det næsten umuligt at få børn i vuggestue, hvis ikke man har en søskende i institutionen i forvejen.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Både jeg og minmnad
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 11:35
Har meget fleksible josbs, så ved evt sygdom i dp kunne vi nok selv passe. Ellers er farmor på førtidspension og vil gerne passe. Både min mor og min sted-svigermor er tidl dp og de kan fortælle nogle grumme historier, hvor problemet netop er at dp er alene med børnene, dvs ingen kontrol i hverdagen. Hvis jeg skal besøge stederne, skal jeg jo rigtig mange steder hen, her i området er der jo tyve vs i nærheden. Jeg vil i øvrigt meget gerne have en pb om steder ikke at vælge. Faldt over dåstrup vs og den kunne jeg rigtig godt lide, få børn og gode rammer. Og lige ved siden af hvor min hest skal bo. Mht hans behov så er han meget aktiv og der må gerne ske noget hele tiden, men han bryder sig ikke så meget om larm. Han har pt ikke problemer med fremmede og griner til alle der kigger på ham. Hvis man var sikker på en god dp, ville jeg vælge det, men er så bange for de hisyorier jeg har hørt om børn der bare ikke vblev passet godt nok.

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Jeg valgte dp
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 12:45

pga Freja virkede til at have bedst af mindre samlinger af mennesker. -Det er så gået over i mellem tiden, men DP fungere stadig bedst for hende.

Her i vores by, der kommer børnene stort set til samme gæste-dp, såfremt det er muligt. -Freja har været hos 2 forskellige. Hun kender i forvejen begge 2, idet de er i samme "gruppe" som hendes dp, og dermed ser hun dem en til 2 gange i ugen. Fx i legestuen eller til gymnastik.

Så det har faktisk aldrig været et problem herhjemme.

Jeg er nu ikke bekymret over hvordan det går når hun kommer i børnehave (med mindre hun rammer trodsalderen igen der), for hun har allerede været med på besøg et par gange, og vader bare ind, uden at blinke med øjnene.

Vi overvejede vuggestue, idet vi var i tvivl om vi kunne nå at hente Freja. -Men vi har fået en plads, med de åbningstider, der passer os.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider