Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Er dette realistisk?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 20:46

Følgende forudsætter selvfølgelig at vi får et nemt barn.

Jeg læser på universitetet og har 2 år tilbage. Jeg vil meget gerne slutte på nomeret tid da jeg har et job på hånden der sansynligvis vil forsvinde hvis jeg bliver et år forsinket. Det er ikke ret mange jobs i mit fag og det er store geografiske afstande.

Jeg har termin sidst i februar. Semesterstart er første februar. Dvs hvis jeg ellers er rask kan jeg følge med i undervisningen den første måned. Så er der marts, april og halvdelen af maj hvor jeg står med en nyfødt. I midten af maj starter sommerferien og undervisningen starter igen første september.

Dvs 2,5 måned står den på baby og selvstudie. Måske jeg kan tage barnet med nogle af dagene? Min mand er MEGET forstående og villig til at gå langt for at det skal lykkes for mig. Vi får som minimum rengøringshjælp. Studiet volder mig ingen problemer og jeg er faglig stærk. Det skal siges at der kun er mellem 12-15 undervisningstimer på studiet. Resten er selvstudie.

Kan det lade sig gøre tror i? Min mor mener ikke det er et problem da hun også læste mens hun fik børn og ikke kom bagud på studiet, men alle andre synes det lyder vanvittigt.

Nu er det jo ikke sådan at verden går under hvis det ikke lykkes der er jo en plan b, der hedder at komme et år bagud.

0
0
Svar på denne tråd

Det kan man godt
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 21:25

jeg havde min datter med da hun var under et år, og jeg læste på lærer seminariet det måtte vi gerne så længe at de ikke var til gene for undervisningen, hun var altid stille og nem ( fandt så siden ud af hun havde en hjerneskade og derfor var hun så nem og stille)

Så det kan lade sig gøre.

der var flere der gjorde det, så længe man var klar til at forlade undervisningen, forelæsningen hvis baby begyndte at være til gene.

jeg ville da helt klart give det et forsøg :)

2 Kasser VHS bånd gives væk, har ingen anelse om hvad der er i kasserne. Blandet voksen og børnefilm

0
0
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 21:29

JA det er jeg da helt sikker på du kan :)

Det er ikke mere besværligt end man gør det til ;-) hvis du har opbakning i "baglandet" og i er indstillet på at det skal i da ha til og fungere så er jeg da sikker på i kan.

Vi har aldrig "skruet" tempoet eller aktivitetsniveaut ned her selvom vi har fået børn, men oplevet mange der nærmest sætter alt på stanb by fordi der kommer baby. Det er et spørgsmål om hvordan man er indrettet.

Så hvis i tror på det så skidt med hvad andre mener ;-)

Og tillykke med det :D

Har selv 2 børn og en på vej ( i feb ;-)) og der er da mange der har rystet på hovedet af vores planer men det er gået fint indtil videre så go go herfra

Mvh Rikke

Bor laaaaaangt ude i skoven

www.asaapandruploeb.dk

0
0
Svar på denne tråd

tror jeg godt
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 21:46

det tror jeg godt du kan. Det bliver da nok ret hårdt lige omkring fødslen, og så må du jo bare nok ikke forvente noget med mødregruppe og en masse barselssjov de der første måneder.

Men ja, det kræver nok et barn som sover godt og er forholdsvis nem.

Hvis jeg ikke havde fået arbejde nu her så skulle jeg fortsætte på kandidaten og der havde vi snakket om at få et barn i april/maj, så ville jeg tage en enkelt eksamen i maj/juni og en sygeeksamen i august (det tænker jeg at man nok godt kan få lov til hvis man lige har født) og så var der noget projektskrivning som jeg så ville have været på forkant med. Til september ville barnet så være 4 mdr og så ville vi prøve at planlægge det hele lidt. Måske en DP plads allerede hvor jeg kunne aflevere nogle få dage (måske hende vi har til nr. 1 nu så vi kendte hende i forvejen, nr. 2 kunne have overtaget nr. 1's plads)

Jeg skulle nedjustere mine forventninger til fuld amning, MG, en masse barselsbesøg o.s.v. Men jeg tror egentlig godt det kunne lade sig gøre.

Nu fik jeg så arbejde i stedet og stoppede efter min BA.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 21:58

Hvor er det bare dejligt med noget optimiske Jeg er super glad for at der er nogen der mener, at det kan lade sig gøre.

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla......
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 22:32

Jeg har dog ingen erfaringer i familien mht. selvstuidie og nyfødt.

Jeg vil bare sige, kæmp for det, hvis du vil så kan du!

Og støt dig af baglandet, så skal i nok få det til at fungere.

En lille ting jeg kan sammenligne med, har købt hvalp, jeg skal begynde agillity ikke mange måneder efter baby er født. Og mange spørger om jeg ikke har taget munden for fuld mht. hvalp og baby. Men nej man får holdt sig igang, man slipper ikke ALT og stopper alle hobbyer fordi man får et barn, ja baby betyder meget men tåler godt at komme med rundt, ifølge mit hovede.

Hvis man gerne vil have det til at lykkedes så er det bare med at få det til at fungere.

Det er nok ikke sjovt alle dage, men hvem siger også alt skal være nemt?

go go go :D

Hilsen 007.DK
"Der findes to slags billeder: De gode og så dem der ligner."

Hviiiiiin!!!! Så skal man sgu giftes!!

d. 30/7-11

Er simpelthen så lykkelig lige nu. Har fundet kærligheden <3

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 22:42

Ja nu du siger hvalp så har jeg faktisk valgt at droppe en hobby. Vi har rendt fra den ene udstilling til den anden med vores tæve og det var planen at hun skulle have hvalpe næste år. De hvalpe er så droppet. Havde glædet mig meget, men det bliver vist alligevel for meget af det gode Agility håber jeg dog jeg stadig får tid til. Love it

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 22:51

Jo, det kan du godt, hvis du VIL DET. Jeg har gennemført fem år på uni og fik to børn i løbet af de sidste 3 år på uni. Det var ikke slemt med den første, men sygt hårdt med to små og speciale til sidst. Mit første barn var så også det nemmeste i verden så med ham var det ingen sag. Nummer to var mere krævende og mit overskud var ikke super, men det gik. Jeg holdt ikke barsel og med hjælp fra mine svigerforældre og min mor og papfar gik det helt fint.

Held og lykke :)

Hilsen Maria

The greatest thing you will ever learn

is just to love and be loved in return...

Folealarm udlånes

(postnummer 9382)

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 23:04

Jamen så er det jo bare at krydse fingre for et nemt barn

0
0
Svar på denne tråd

Ikke kun baby
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 11:25
Men også dig selv ska du huske. Nu havde jeg en lidt voldsom fødsel, blev klippet osv og jeg vil le på ingen måde kunne sidde til forelæsning eller lignende den første måneds tid. Derefter lå min fokus på at få amningen til at køre, det kørte først rigtig godt efter 6 uger. Udover smerter fra klip mm så var der sår på brystvorter og efterveer i den første måned. Min dreng var nu sød og nem og skreg ikke, men rent fysisk kunne jeg ikke ret meget. Hvis du har en nem fødsel og har fokus udelukkende på studiet og ikke nødvendigvis VIL amme så tror jeg godt det kan lykkes.

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 11:58

Du har selvfølgelig helt ret. Der er flere ting der skal gå op i en højere enhed for at det kan lade sig gøre.

0
0
Svar på denne tråd

Det er kun at gøre forsøget
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 12:14

Er du heldig at få et nemt barn, så er det skønt. Du skal bare være mentalt indstillet på at lave om, hvis nu det ikke går og ikke se dette som et nederlag.

Jeg har selv en datter på 8 uger og jeg skulle have været både til prøver med hunden og igang med hesten - men sådan er det ikke blevet.

De første 6 uger - har kun handlet om ren og skær overlevelse og de dage man nåede i bad, var det helt fantastisk. Efter 6 uger med MAX. 1,5 times søvn af gangen til mor, så er der ikke overskud til noget som helst og når barnet samtidig har det skidt i de vågne timer, så bliver man tappet for energi.

Vi har nu fået styr på det takket være zoneterapeut og kranio-sakral-terapi og den første mulighed for at sove i 4 sammenhængende timer, blev afbrudt af at man vågner konstant for at tjekket om ungen nu stadig trækket vejret, for der plejer jo ikke at være ro så længe.

Men håb på det bedste og vær forberedt på det værste - så kan det kun blive en succes.

Mvh

Rikke

Unik Heste-ejendom ved Viborg

Til salg

robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=48509

Trakehner hoppe til salg - udtaget til eliteskuet se her:

http://www.stutteri-bruun.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider