Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvornår holdte I med barsel?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 21:12

Jeg venter mig og skal være mor for første gang til februar. Jeg har termin d. 17. Jeg skulle egentlig have været i gang med at læse til september, men det er nu udsat grundet graviditeten. Men jeg vil jo gerne igang efter endt barsel, og vil egenlig gerne starte til september næste år, men der er baby jo kun omkring 6½ måned, og jeg synes egentlig det er ret tidligt at sende sin baby afsted. Men hvornår startede I op igen, og hvad er jeres erfaringer?

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum ...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 21:28

For 11 år siden var 6 mdr ikke kort tid, det var en normalt barsel, min den store er 11 og vi hvavde omkring 6 mdrs barsel, så det var helt normalt de kom afsted der. Hverken jeg eller tøsen tog det tungt fordi sådan var det jo bare, og jeg var også blevet træt af at gå hjemme,.

5 år senere da jeg gik med den bette, havde vi fået et års barsel, men jeg smed ham i DP da han var 7 mdr fordi der kunne jeg ikke gå hjemme mere, jeg kedet mig ... så jeg kørte ham ind og begyndte i skole, og det fungeret fint får både mig og ham.

2 Kasser VHS bånd gives væk, har ingen anelse om hvad der er i kasserne. Blandet voksen og børnefilm

0
0
Svar på denne tråd

jeg skal
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 21:32

Jeg skal starte nu her d. 30/11, og der er Tobias 8 1/2 mdr. Ville selvfølgelig gerne han var lidt ældre, men grundet et meget kompliceret fødselsforløb og en efterfølgende operation af Tobias´s mave var der behov for at min mand fik noget(6 uger) af min barsel, så vi lissom kunne komme ordenligt ovenpå igen.

Vi har yderligere valgt at priotere at jeg "gemmmer" 8 ugers barsel til en ugentlig fridag når jeg starter igen(vi har ikke råd til jeg går fast ned i tid), og så ja så løber dagene ud der sidst i november.

Vi har valgt at han skal i dagpleje, da han ikke bliver ældre.

0
0
Svar på denne tråd

Er der
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 21:33

ikke mulighed for, at den kommende far kan tage noget barsel?

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til Frederik født 280908

Dobbelt lykke i maven. Termin 20. august 2011

0
0
Svar på denne tråd

Hjemme længst muligt
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 08:34

Jeg er i den anden grøft og mener så længe hjemme så muligt, så her har ungerne været 11 måneder ved indkøring og fuld tid da de har været ca. 1 år, jeg har så gemt en del ferie og har derfor haft 9 ugers ferie det første år efter end barsel, det giver en hel del tid sammen med børnene sammen med generelt afspadsering. De skal tidligt nok komme ud i institutionsræset. Manden tog så den sidste måned med indkøring.

Børn i 6 måneders alderen leger ikke med andre børn og kan få alt for mange indtryk ude, men det er så min holdning. Indkøring har for mine gået problemfrit.

Mange hilsener Rikka

Mor til en hel masse :-)

0
0
Svar på denne tråd

tag det hele
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 16:01

Jeg tog hele barslen fuldt ud, man får jo aldrig den tid med sine børn igen. Og jeg tager hele barslen igen når nu den lille kommer.

Men dem som vælger at tage på arbejde/studie inden barslen er slut står dem jo frit for, vi er jo alle forskellige.

Vi er jo egentligt enormt priviligeret her i Dk at kunne holde så lang barsel.

??
(Kage)

Nu med en lille dreng i armene født den 9/2-10
Og med termin den 4/11-11

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 18:11

Du er ikke så heldig at det er et studie der også har studiestart til februar?

Jeg vil også helst holde mine hjemme så lang tid som muligt. Synes de er alt for små til at komme i institution når de kun er 6 måneder.

Men du skal selvfølgelig gøre det du finder bedst. Jeg har flere venner og bekendte der er startet før barslen er slut.

Vallak, 4 år, e. Cannon SPH 103 sælges

Part søges til Oldenborg hoppe (9530 Støvring)

0
0
Svar på denne tråd

Barsel
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 22:29

Vores datter startede i dagpleje helt uden problemer, da hun var 7,5 måned. Hun er nu 2,5 år og har altid været meget glad for sin dagpleje :-)

Hestemassage tilbydes i hele nordjylland

www.es-hestemassage.dk

0
0
Svar på denne tråd

Her....
Forfatter: 
Dato:  27-07-2011 10:46

Den ældste var 15 måneder - havde forlænget og taget alt hvad jeg kunne.. Den mindste var vist lige et år.

Men hvis dit studie har få timer, kan du måske med bedre "samvittighed" sende bebs afsted? Bare en tanke, hvis du syntes det er for tidligt.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde
Forfatter: 
Dato:  27-07-2011 14:13

Mine drenge har været

Nicolai 6 mdr., Mikkel 6 mdr. og Casper 8½ mdr.

Casper holdt jeg hjemme i længere tid, fordi der først blev plads i den ønskede dagpleje på det tidspunkt. Havde der været plads hos hans dagplejemor, så var han også kommet tidligere afsted.

Vores har alle startet hos den samme dagpleje, og hun har bare været super til vores drenge, Uanset deres alder ved starten.

Med lillebror ved jeg ikke hvor længe jeg skal gå hjemme. Jeg har termin d. 27. september, og lige nu ser det ud til at der bliver en plads ledig hos "vores" dagplejemor d. 1. juni 2012, så det er foreløbig vores udgangspunkt.

Denne gang spiller en anden faktor dog ind, da jeg har udsigt til at komme tilbage til et job jeg hader, og derfor vil jeg måske prøve at tage så lang barsel som overhovedet muligt, og så gå på jobsøgning i mellemtiden. Det er heldigvis ikke så svært at få en dagplejeplads her i vores by, og ellers så ligger her også en privat vuggestue.

For mig er det vigtigeste at jeg får en dagplejemor som jeg har det godt med. Om det så betyder at jeg skal holde kortere eller længere barsel, betyder knap så meget. Uanset hvad, så skal lillebror jo passes på et eller andet tidspunkt, så for mig er det vigtigere at jeg kan få den rigtige plads til ham, istedet for hvor længe JEG går hjemme med ham.

Ingen af mine børn har taget skade af at komme tidligt ud og blive passet. De har alle været utrolig glade for deres dagplejemor, og hun er bare den bedste i hele verden:-)

Alt efter hvor du bor i landet, skal du måske også være opmærksom på, om det overhovedet er muligt at få en institutionsplads i dit område, på det tidspunkt du har brug for det, da der jo godt nok er pladsgaranti, men jeg ved bare ikke hvor gammel barnet skal være for at kommunen giver en sådan garanti.

Helena

3 års vallak efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

1 års hoppeplag efter Romanov/Leredo/Romancier

www.gghorses.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan pokker
Forfatter: 
Dato:  27-07-2011 17:06
Gør i der ammer, hvis de skal passes fra de er 6 måneder? Ammer morgen og aften kun eller? Frede bliver kørt ind når han er knap 11 måneder og når han er et år så fuld tid. Dog kommer han maks til at blice passey fem timer dagligt og ofte kortere tid.

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 10:11

Altså da jeg fik min den store, var det offentlige vist ret ligeglad med at jeg ville amme hende mere end 6 mdr. fordi det var hvad vi fik i barsel. sådan var det men hun gik også fra da hun var 6 mdr alligevel.

Men den store, ammede jeg ham halvt til han var 6 mdr, men fordi han var et stort og krævende barn fik han halv modermælks erstatning fra starten, jeg kunne ikke holde ham mæt, og han sprang fra da han var de 5½-6 mdr.der fik han mere ud af det andet vi gav ham og der tænke jeg så kunne jeg lige så godt begynde i skole et par mdr senere.

så ergo jeg ammede begge mine til de var 6 mdr, ikke et bevist valg men sådan blev det

2 Kasser VHS bånd gives væk, har ingen anelse om hvad der er i kasserne. Blandet voksen og børnefilm

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg fik
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 17:32
Mit første barn den 25. Februar 2009, begyndte jeg på universitetet i september - dvs han var 6 måneder gammel.. For mit vedkommende var det fint.. Var træt af at gå hjemme og trængte til at komme ud blandt andre voksne mennesker! For Frederiks vedkommende har det betydet, at han altid har været nem at aflevere i dagpleje, han er meget tillidsfuld, og alle ville kunne passe ham :-) Denne gang har jeg barsel i 8 måneder inden, jeg fortsætter min uddannelse :-)

Sagde Carina Lauth

Mor til Frederik, født 25-02-2009

Gravid med Isabella, termin 07-12-2011

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider