Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Bagudvendt/fremadvendt - hvad har du?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 14:15

Lidt for sjov - hvor mange har en bagudvendt autostol og hvor mange har en fremadrettet autostol?

Jeg skal til at undersøge hvilken autostol jeg skal købe til Felix (13 måneder).

Jeg har forstået at det er mest sikkert at køre med den bagudvendte, jeg sad bare lige og tænkte at jeg kun kender folk som har fremadrettet. Tilfældigt.., mærkeligt.. det ved jeg ikke

Kh. Mette

Sofie Schnoor heldragt, str. 74 (lille i størrelsen, blå sælges

Ida T heldragt med pingviner, str 68, mintgrøn sælges

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke så
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 14:46

mærkeligt, at de alle har fremadvendte stole, for der sælges ikke ret mange bagudvendte her i DK og min erfaring er, at butikkerne har rigtig mange argumenter for ikke at vise de bagudvendte frem. Jeg kunne have en mistanke om, at avancen er større på de fremadvendte, for jeg kan i hvert fald ikke genkende/se det fornuftige i de modargumenter, jeg har hørt rundt omkring, da vi spurgte på bagudvendte stole.

Vi er rigtig glade for vores bagudvendte stole - og det er vores datter også.

Du kan besøge www.sikkerautostol.dk, hvis du vil have mere info om bagudvendte stole.

0
0
Svar på denne tråd

Stole...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 14:50

I Danmark ser vi desværre mere i retning af tyskland hvad angår autostole - og her kender man nærmest ikke begrebet bagudvendt .. Svenskerne derimod, de bruger faktisk ikke andet end bagudvendt op til 4-5 års alderen ..

Der er uendelig mange argumenter for både det ene og det andet .. Og ja - ser vi rent sikkerhedsmæssigt - så er chancen for at overleve en alvorlig ulykke altså mange mange gange højere ved bagudvendt montering ..

Nå men - som autostolssælger ville man jo straks tro jeg havde bagudvendt - hvilket jeg egentlig også havde købt .. Den sad bare utrolig dårligt i min bil og passede ikke ret godt med mit barn ..

Det var den eneste model det for mig er muligt at skaffe her i Danmark - som også lever op til mine krav på papiret ..

Derfor prøvede vi en Cybex Pallas 2fix, som er en fremadvendt stol, monteret med isofix og hvor barnet spændes fast i stolen med en pude fremfor med H-selerne .. Det er det absolut sikreste fremadvendte der findes på markedet pt .. Den sidder hun langt langt bedre i end i det bagudvendte- og derfor skiftede vi til den..

I min mands bil sidder hun i en Rømer Eclipse som er den eneste stol der kan monteres i hoftesele.. Ikke mit førstevalg - men simpelthen fordi det er eneste mulighed..

Kommer der en bagudvendt stol på markedet, som passer til min bil, mit barn og iøvrigt opfylder mine krav med hensyn til materialer, brug af kemikalier osv- ja så kommer mit barn i den med det samme ..

Så mit svar må være at vi bruger fremadvendt - men ville ønske vi kunne få en ordentlig bagudvendt.. :)

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 14:51

Fra Carlos blev født til han blev ca. 9 måneder sad han i en bagudvendt og nu sidder han i en fremadvendt. Jeg mindes ikke at der var nogen fremadvendte autostole i babysam til børn over 9 måneder, men jeg kan huske forkert.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 16:02

jeg har en fremadvendt.En Kiddy Energi Pro. Den er ligesom manEaters med pude i stedet for sele. Dog er den ikke kommet i brug endnu da Adrian kun er 6 måneder.

0
0
Svar på denne tråd

Begge dele
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 17:54

I min bil har vi to bagudvendte til Karla, som bliver tre i efteråret, og Sofia på 1 år. Det er Alta Graco Duologic begge stole.

I min mands bil har vi to fremadvendte, da hans bil er med to døre, er det langt det mest praktiske. De kører ikke ret ofte i hans bil - Sofias stol er faktisk slet ikke installeret i den endnu. Det er så Recaro.

De sidder begge rigtig fint i de bagudvendte, så det kan jeg kun anbefale, hvis man går og overvejer det. Karla er fuldt tilfreds med at vende bagud, selv om hun er så gammel.

0
0
Svar på denne tråd

Den første
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 21:17

var bagudvendt, men nu er den forudvendt.

Jeg læste mig en pukkel til mht bagudvendt, og kunne klart se en fordel. -Omend, når man dykkede mere ned, så snakkede vi små procenter i sikkerhedsforskel, som jeg valgte at "tage chancen med" også få min datter forudvendt.

Før vi fik den nye stol, var det et helvede at køre med hende. -Nu elsker hun at køre bil, og nyder at kunne følge med i det hele, og jeg kan også godt lide, at kunne se i bakspejlet, hvad der foregår deromme.

Vores er en besafe et eller andet. -Den bedste model i div test.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd

hvor er...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 21:26

Jegbliver altså nødt til at spørge - af uvidenhed, fordi jeg aldrig ahr set nogle større børn sidde i en bagudvendt, hvor har de deres ben henne når de kommer op i alderen? Står en ikke op mod sædet?

Jeg har hele tiden lært, bagudvendt som små, og når benene begynder at gå imod sæderyggen i bilen, så skal de være forudvendt.

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

Benplads
Forfatter: 
Dato:  11-07-2011 08:40

Måske skal jeg tage et billede af Karla i sin? Men hun har jo benene bøjet, når hun sidder der. Når hun har beskidte gummistøvler på, så sviner hun da på bagsædet, men det er egentlig ikke sådan, at der ikke er plads til benene...

Jeg tror, man skal gøre op med sig selv, hvad man er til. Hvis man slet ikke kan se idéen med en bagudvendt, så ville det være tåbeligt at købe en. Mine unger hygger sig på bagsædet, men jeg kan jo ikke se dem på samme måde, som når de vender fremad.

Jeg har ikke studeret en masse tests. Når bare man køber en god, sikker autostol og ikke en billig papmodel, så har man da gjort sit, og så kan man jo ikke gøre andet end at håbe på, at man aldrig er involveret i et færdselsuheld.

Da jeg var barn, var der ikke engang seler bagi i alle biler. Så sikkerheden er da heldigvis forbedret enormt.

0
0
Svar på denne tråd

JA stine..
Forfatter: 
Dato:  11-07-2011 08:59

Ja Stine, gider du ikke prøve tage et billede af en bagudvendt med Karla i?

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

Bagudvendt
Forfatter: 
Dato:  11-07-2011 10:52

Her sidder Julie bagudvendt da det er 5 gange mere sikkert end fremadvendt, der findes utallig crashtest og jeg kan ikke forstå hvordan man kan være i tvivl om hvilken stol der er mest sikker hvis man har set dem. fremadvendt stole redder også liv UDEN tvivl men vil man have det sikkreste så er det bagudvendt til mindst 3 og helst til 4-5 års alderen.

Benplads er intet problem da ben er meget mere fleksible end voksne.

tyvstjålet fra sikkerautostol.dk (håber der er ok Lene)

Dette er en 5 års i en bagudvendt stol.....

0
0
Svar på denne tråd

Mathias
Forfatter: 
Dato:  11-07-2011 11:19

Hej sfhtra

Det er helt okay.

Sarah er 7 år nu og har siddet i booster siden hun var 4 år - brugte ind imellem den bagudvendte derefter, fordi hun syntes det var sjovt at sidde den vej og kigge ud af bagruden. Det generede hende ikke det fjerneste. der var plads til hende i to af dem indtil for ½ år siden. Det kneb osse gevaldigt med lysteren engang imellem indtil for 1½ år siden. Vi ville ærlig talt hellere koncentrere os om at køre bilen istedet for at skulle fortælle hende for 1000000 millionde gang at hun skulle sidde ordenligt og ikke smide selen om bag sig, lægge sig ned i bilen mv. Så havde vi lige et par stole vi kunne sætte hende over i. Så var der ro. Ganske vidst var det ingen straf. men der kom ro på bagsædet og dermed i resten af bilen.

Mathias som er 4 år og 108 cm sidder bagudvendt i vores bil og fremadvendt i bedstemordytten - selv om han faktisk stadig kunne sidde bagudvendt i den osse trods bilen er lille. Han har stadig meget plads at vokse på i nogle af dem og lidt i andre. Dem til 18 kg er han ved at vokse ud af med vægten. Han afprøver de forskellige engang imellem.

Vi brugte i starten et spejl som vi satte på nakkestøtten ved hans sæde. der ud over brugte vi og bruger stadig sædebeskytter. det er ikke nogen hemmelighed at sæderne i bilen kan blive beskidte.

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  11-07-2011 22:36

Så fik jeg taget lidt billeder af Karla og Sofia i deres stole.

Billede

Billede

Billede

Sofias er i liggeposition og uden puder på billedet, så hun har ikke ret meget benplads. Karlas ben er bøjede, men det er nu ikke altid, hun sidder sådan med benene op ad sædet. Tit har hun bare tæer og bøjer benene under sig. Jeg har forsøgt at tage billedet, så man kan ane, hvor meget benplads der er. Der står en kasse legetøj imellem dem - vældig smart.

Som man måske også kan fornemme, har jeg ikke verdens fineste (eller reneste eller nyeste) bil, så lidt fødder på sædet lever vi med.

0
0
Svar på denne tråd

Badudvendt
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 07:49

Hej,

Her vender vi begge veje ;o)

Den store på 4½ er netop kommet i en fremadvendt, og den lille på 1½ sidder bagud. De sidder bagud til omkring 4 år hos os.

(I begge biler).

Vi har monteret sæde skåner, for at passe lidt på bilerne, og har tv skærme til at sætte på sæderne. Børnene er fuldstædig ligeglade med hvilken vej de vender - og der er mere plads end man lige regner med. De hviler benene rigtig godt, og kan sagtens se ud af vinduerne.

Vi har HTS izi kid stole(isofix), i henholdsvis en Toyota Avensis og en Audi A4. Der er plads nok!

Mvh Lene

TOPPONY sælges. Vallak, 5 år e. Antario N. 147cm

dressur potentiale i top.....! Andre super ponyer sælges!

0
0
Svar på denne tråd

bagud...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 19:43

Barylerne sidder i Britax two-way elite, som kan vende begge veje. Her vender de nu kun bagud, det er det, de er købt til :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det bare skønt, skønt...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 21:56

Hvor er det bare skønt, skønt, skønt at så mange gider skrive om der bliver brugt fremadrettet eller bagudvendt autostol hos jer.

Guest - god forklaring til min undren over at jeg ikke kender nogle med bagudvendte stole

Stine - skønt med billederne. Dejligt at se at der bliver holdt fest på bagsæderne De er bare skønne Karla og Sofia!

Lene - godt med tippet om sæde-skåner. Jeg er så glad for min bil og kan godt lide at den er ren

Til alle - super fint at I har skrevet hvilken autostol I har. Det er en stor hjælp! Tak

Kh. Mette

Sofie Schnoor heldragt, str. 74 (lille i størrelsen, blå sælges

Ida T heldragt med pingviner, str 68, mintgrøn sælges

0
0
Svar på denne tråd

autostol
Forfatter: 
Dato:  20-07-2011 20:55

Min søn på 7 mdr er lige kommet over i en større autostol da han var for bred og så sad han rigtig dårligt.

Jeg har købt en britax first class plus som kan bagud vendes til 13 kg, og derefter fremad vendes til 18 kg.

Storm vejer pt. 10,5 kg. så han har stadig lidt bagudvendt endnu.

Til gengæld synes jeg det er et stort skrummel af en autostol.

Mvh. Pernille

Mor til Prinsessen Sille og Prinsen Storm

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider