Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

TV til 3 årig? Hvad anbefaler i?
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 13:32

En HNer skrev for efterhånden et par år siden at filmen "Mine traktorer" var super til en 1-2års dreng. Og jeg giver hende heeelt ret. Jeg købte den nemlig med det samme, og har nærmest slidt den op.

Der er også en med gravemaskiner - stort, stort hit.

Men nu er min dreng jo blevet 3½, og jeg synes der er meget underligt i tv.

Jeg vil gerne sætte en lille film på til ham i stedet. Så ved jeg hvad han ser mens jeg laver mad, og så er der også nemmere en afslutning på det

Har i nogle gode anbefalinger?

/Mia

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 13:58

bum bum bum...

Hvad med at hælde det kære barn i noget tøj og så smid ham ud at lege imens maden bliver lavet?

Det håber jeg at jeg vælger når dén tid kommer, frem for fjernsynet...

Men ellers... hvad med en god gang Fragglerne... den hittede hos min niece - hun er godt nok 5 men mon ikke det kommer ud på et... postmand Per... Byggemand bob...

Joan

(som holder meget af de gode gamle børnevenlige - og forsager svampebob firkant, ko & kylling og deslige )

Man har et standpunkt til man tager et nyt

0
0
Svar på denne tråd

Min datter
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 14:00

er 3½ og elsker Magnus og Myggen.

Har du ikke mulighed for at låne et par film på biblioteket og prøve dig frem :-)

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Her.....
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 14:25

Først et lille suk... Joan: Tror du aldrig Mias barn kommer ud og lege? Tror du slet ikke at det var faldet Mia ind, at børn også kan opholde sig udendørs?

Spørgsmålet er, hvilken film til aldersgruppen.. Jeg personligt kan godt forstå ( men nu har jeg jo også børn ) at man ikke sender sin 3 årige ud hver aften mens der laves aftensmad.. For det første bor der mennesker i lejlighed... Om vinteren er det mørkt, somme tider siler det ned..

Mon ikke den kære 3 1/2 årige med moderen som reflekterer over hvilket tv hendes barn skal se, nok skal klare sig

Her var " Lille røde traktor" , "Brandmand Sam" og " Biler " et hit hos drengen i den alder.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 14:39

PlayHouse Disney? Så kan han lære noget samtidig

0
0
Svar på denne tråd

film...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 14:49

Hej,

Her hjemme er Emil fra lønneberg total favorit hygge film. Og Pippi langstrømpe og Løvernes konge.

Victoria er lige blevet 4 år, og elsker at slappe af til de film ;o)

Lene

TOPPONY sælges. Vallak, 5 år e. Antario N. 147cm

dressur potentiale i top.....! Andre super ponyer sælges!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 19:19

Anja1420 - Det er jo langt fra det jeg har skrevet ;) Og da jeg ikke kender Mia kan jeg umuligt udtale mig om hvorvidt hun tror eller ikke tror at børn kan opholde sig udendørs, men jeg fandt det løjerligt at spørge til godt TV på denne tid af året ;D

Men som du kan læse (har jo nævnt noget børnefjernsyn også ;))har jeg da selv et fjernsyn, og har da også set fjernsyn som barn..

Joan

Man har et standpunkt til man tager et nyt

0
0
Svar på denne tråd

Fjernsyn
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 19:53

Hej

Vi har lige haft vores 3 1/2 årige gudbarn/nevø en tur i Legoland, og fra turen derover ved jeg, at det Disney med Mickey mfl. hvor de kalder på "hej tingest" er et hit, men det var jo på dvd, så aner ikke om det er i tv også.

Desuden ved jeg han er rigtig glad for at se "lille nørd" i tv. Pippi og Emil er også gode lige nu

MVH

Gitte

Stutteri Eriksen - Avl af fuldblodsarabere-ung vallak fra 2010 samt ung hoppe fra 2007 til salg -tag et kig på www.stutteri-eriksen.dk

0
0
Svar på denne tråd

datter
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 20:34

Min datter er vild med al Walt Disney: Snehvide, Cars, Den lille havfrue, Anders And, Mickey Mouse og og og og...

Man kan godt få korte film med f.eks. Anders And og Co.

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

DESIGUAL forårsfrakke str. 36/38 farve sort/hvid/pink

sælges - skriv PB.

MASSER af babytøj/ting pige og dreng sælges - skriv PB

0
0
Svar på denne tråd

Du kan altid
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 21:31

Du kan altid you tube den og hvis du så har en bærbar kan det gøres i køkkenet mens du laver mad.

Jeg har ofte youtubet barbapapa, landbrugsmaskiner, noget med dyr m.fl.

Jeg lader også ofte mine børn (på deres eget log in) sidde og spille oline, barbie m.fl. Min søn har spillet oline med tuch pad mus siden han var 2½ år gammel. På oline er der også lillenørd tv m.fl fra DR børne tv.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

BørneTV
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 21:55

Vi bruger også youtube, og Karla kan sagtens selv vælge film derinde. Jeg skriver et søgeord - fx Barbapapa - og så vælger hun selv blandt de eksempler, som kommer frem. Der er bare lige det, at Pingu somme tider er ledsaget af nogle øh... alternative

tekster. Men dem kan hun jo alligevel ikke læse, og hun sidder der jo ikke ubevogtet

Vi har et par DVD'er med dyr, "Dyrene på landet" og "Dyrene i cirkus", måske var de en mulighed. Selv jeg kan blive underholdt af dem - meget rart, når man har set rigeligt Teletubbies...

Nu er hun jo yngre, men hun kan fx også godt lide Skæg med bogstaver, og det er vist lige kommet på DVD også.

Ellers er der kommet mange gode forslag, synes jeg.

0
0
Svar på denne tråd

Dora udforskeren
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 22:13

Dora udforskerne, den er et kæmpe hit hos min 3½1 årig.Den er lærerigt og hun begiver sig ud på forskellige eventyr og løser opgaver som ungerne kan hjælpe med at løse.

Herhjemme er det i hvertfald et kæmpe hit :o)

0
0
Svar på denne tråd

Hos vores dreng
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 07:16

på 3 1/4 år er favoritterne:

Biler

Biler kortfilm med Bumle

Thomas tog og vennerne

De små einsteins (som også er ganske lærerigt )

Dyrene på landet

Kaj og Andrea

Hilsen

Virkelyst

0
0
Svar på denne tråd

fragglerne..
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 08:52

Jeg vil bare lige sige, at jeg ville nok ikke smide fragglerne på til en 3 årig, det kan altså virke ret så uhyggeligt med de store gorger og madam skrald - det har ihvertfald ikke været et hit da den blev vist i den børnehave jeg arbejdede i for et par år siden!

Hvad med mumitroldene? Der er godt nok også nogle af dem der er lidt uhyggelige med hende heksen, men knapt så voldsomt som kæmperne fra fragglerne.

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

Her er...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 23:08

Cirkeline, Mamma Muh og Pingu et hit -også for mor og far, især Pingu, det er bare top underholdning .

0
0
Svar på denne tråd

her er de slidt op
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 23:29

Magnus på lidt over 3 år ser

Traktor Tom

Lille røde traktor

Han fik dem alle i kalendergave for et halvt år siden og de er slidt op. Han elsker dem, og ser ofte dem frem for disney sjov eller morgenTV.

- og så leger han ude i de resterende 8 timer om dagen... ;)

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

Bøgen's Tina

termin 21. april 2012

Findus B - Top of Class - Urprinz

0
0
Svar på denne tråd

Myggefilm
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 09:42

Aj, selvfølgelig er David da også ude! Men vi bor ikke så han kan være ude alene mens jeg laver mad.

På den tid af dagen er han nu også så træt at det er fint bare at sidde og slappe af lidt. Hvis han er frisk til det hjælper han mig i køkkenet, men ellers står den på lidt fjernsyn.

Os voksne ser da også tv selvom det er sommer..

Jeg har fluks bestilt Magnus og Myggen og Pingu på biblioteket.

De lange Disney film vil han gerne se færdig, så de er kun til hyggeaftener hvor mor også er med.

Tak alle for jeres gode forslag. Jeg må ind på dvdoo og shoppe lidt en dag, for de dvder vi har er ikke et hit længere.

Hos en kammerat havde de en dag set en lille film om en fårehund der hed Molly. Den spørger han ind imellem efter. Nogen der ved hvad det er?

Venligst, Mia.

0
0
Svar på denne tråd

fjernsyn
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 19:10

Min, nu 4 årige, er vild med

Dora the eksplorer - det er lærigt - hun kan tælle på engelsk og kan alligevel en del ord

Go diego - Dér redder de dyr, som de lærer lidt om, "hjælper" med at løse opgaver og der er også lidt engelsk engang imellem

Nihao Kailan - Det er en kinesisk tegenfilms pige der lære børnene enkelte kinesiske ord samt løser div. konflikter og viser faktisk hvad god opførsel er

super trio som er tre kæledyr der hjælper dyr i nød

mickeys klubhus

Mvh. Pernille

RIP Elskede Denver.

Masser udstyr sælges..

www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=413516

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 19:46

Kan den med fårehunden være BABE DEN KÆKKE GRIS?? Hvis ikke kunne den måske også være noget? Kan ikke rigtig huske den så måske er den for uhyggelig...

Hvad med Peter Pedal og Bamse og Kylling og måske Red Jobbe, død eller levende?

Jeg tror også han skal være større for at se idéen i fragglerne. Jeg kan huske at jeg var skrækslagen for madam skrald.

0
0
Svar på denne tråd

evt spil
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 09:04

min datter spiller. Vi bruger y8.com

her er mange forskellige spil, og det er muligt at søge. eks Dora.

Det er alt fra puslespil til massakrer (som vi så ikke bruger..)

Nu med guldhesten Brødsgårds Leander!

0
0
Svar på denne tråd

fårehund
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 09:51

Fårehunden Molly har de sendt flere gange på ramasjang, både som en hel film og som afsnit, men jeg har lige prøvet og google den, og det ser ikke ud som om den kan købes. Den er Ellen (2½) ellers også helt vild med.

Merete

0
0
Svar på denne tråd

Molly..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 07:05

Fårehunden Molly kommer alle hverdage på DR1 kl 1610 har vi så lige opdaget.

Og så er båden Elias netop opdaget. Også god

Babe kan man desværre ikke købe med dansk tale.

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider