Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Være bekymret for lillebror og kæreste.
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 13:08

Beklager på forhånd hvis det bliver et rodet indlæg.

Ja, det er et lidt følsomt emne at tage op, men jeg er lidt i syv sind.

Sagen er den at min lillebror og kæreste venter deres 1. barn.

Hun er vist 19 (kender hende ikke så godt) og han er 22 år.

Min lillebror har ADHD og igang med grundforløb til elektrikker og hun laver ikke noget.

Vores mor bor 2½ times kørsel fra os og hans far bor her i nærheden. (har ikke samme far).

Min lillebror's far har så haft kontaktet vores mor da han generelt er meget bekymret over situationen hos min bror.

Jeg har ikke selv været hos dem, så jeg skal ikke udtale mig om forholdene hos dem, men han oplyste at de rent ud sagt lever i en svinesti.

Det er vist så beskidt over alt at man ikke kan tage sine sko af uden at hænge fast. (Ved godt at overdrivelse fremmer forståelsen)

Pizzabakker, madrester, kattelort osv.

De får penge af hans far i tide og utide og alligevel går det af H til.

Jeg har som sagt ikke selv set det endnu.

Jeg tænker bare at det kan de da ikke sætte et lille barn ind i.

De er jo myndige begge to, så vi kan jo i realiteten ikke gøre det store.

Ingen tvivl om at barnet ville blive elsket uendeligt meget, men det er omgivelserne der bekymre.

Synes det er meget svært, vil jo ikke gøre min lillebror ked af det, han har det ikke nemt i forvejen.

Ville kommunen gribe ind hvis de blev informeret?

Tænker det er hans far der må gribe ind, han er tættest på og har set tingene med egne øjne.

Hvad ville i gøre....?

Annemarie mor til:

Laura og Emma 20/07-06 og Nanna 13/8-09

Velholdt wintec 500 dressur sælges. u/cair. Gerne (seriøse) bud...

"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubbe ...

0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 13:28
Glemte lige at hun er sat til først i dec og hans far mener vores mor skal overtale dem til at afbryde svangerskabet, men igen er hun jo myndig....

Annemarie mor til:

0
0
Svar på denne tråd

Hjælp...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 13:39

Nu ved jeg ikke hvilket forhold du har til din bror - men hvis i er tætte nok til at du bekymrer dig for dem, så er du vel også tæt nok på til at spørge om de har brug for hjælp? ..

Personligt ville jeg sidde tilbage med en afskyelig smag i munden hvis jeg meldte nogen til kommunen, inden jeg selv havde gjort hvad der stod i min magt for at give dem mulighed for at ændre situationen..

Jeg ville nok starte med at tilbyde min hjælp til at få gjort rent/ryddet op i den såkaldte svinesti .. Den er jo tydeligvis vokset dem over hovedet.. Det samme med økonomien.. (Det er måske nok faderen der skal på banen her) .. Tilbyde dem hjælp til at få lagt et budget (og gode råd til at overholde det) ...

Kun hvis de var totalt afvisende for hjælp udefra og fastholdt at de ikke havde et problem, ville jeg overveje at få videre med sagen.. Men det ville være yderste konsekvens..

At få kommunen på nakken når man er et ungt par der venter sig, er absolut ikke lykken.. Og i nogle tilfælde kan det nok føre til at situationen forværres for både forældre og barn..

Håber du får held til at trænge igennem til din bror ...

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 15:45

Jeg er enig med ManEater.

Men hvis der ikke kan trænges igennem, så må man altså få kommunen indover. Så kan de besøge dem og holde lidt øje med hvordan det går.

Det er altså vigtigere at tage hensyn til barnet i sådan en sag, efter min mening.

0
0
Svar på denne tråd

ManEater
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 20:36

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 22:10
De mener ikke at de har problemer. De bliver bare meget vrede når der bliver sagt noget og mener ikke at vi skal blande os.

Annemarie mor til:

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 08:51

Ikke for at lyde ligeglad, men hvis problemet er så stort som det lyder til, så kommer det jo helt af sig selv når barnet er født. Lever de i en svinesti, så ser SP det. Eller barnet ikke bliver stimuleret ordentlig og tages godt nok af, så ser Sp og lægen det sikkert.

Måske de udvikler sig igennem graviditeten. Bliver voksen og lærer at ryde op i deres liv. Det kan man jo håbe, når de allerede nu ikke lytter.

Men de skal da helt sikkert holdes øje med fra jeres side, hvis de nu ikke udvikler sig og SP ikke opdager noget som helst ...

Træls situation at stå i for jer :( Det ikke sjovt når det er tæt på og folk ikke er til at snakke med :(

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

Og en lille prinsesse i maven

ankomst 20 August 2011.

2 pakker uåbnet Nan3 sælges billigt. Kan holde sig til Marts 2012. Skriv hvis det har interesse :D

0
0
Svar på denne tråd

Desværre kan det
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 16:12

være for sent når først baret ER blevet bragt ind i det..

Jeg ved at der også var meget opmærksomhed fra myndighedernes side på en i min familie men det har altså ikke ændret ved at hun i dag er voldsomt påvirket af svigt i barndommen..

Min mor, moster og mormor har flere gange været inde og rydde op, vaske tøj, fjerne tæpper som lugtede af urin osv.. Det hjælper jo desværre ikke det store hvis ikke forældrene selv er i stand til deltage i de praktiske gøremål..

Kan huske at et meget omtalt par fra D.U.M levede i en svinesti og faktisk endte med at få fjernet barnet bla på baggrund af de uhygiejniske forhold..

Støtte i hjemmet er meget godt og bliver brugt (alt for) langt hen ad vejen men der er jo grænser for hvor meget man kan gøre på den måde.

Manglende vilje til at modtage støtte, deres unge alder, moderens manglende beskæftigelse og faderens diagnose synes jeg til sammen er yderst alarmerende..

Det kan godt være at nogen ville sidde med en grim smag i munden over at have "meldt" nogen til kommunen - jeg ville sidde med en endnu grimmere smag i munden over ikke at have gjort hvad jeg kunne for at hjælpe et barn..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2011 20:55
En lille opdatering. Har snakket med min bror og han erkender at de nok har brug for hjælp. De skal til kontrol hos lægen i morgen, hvor de vil tage en snak om forskellige ting. De kontakter kommunen for at hører om muligheden for støtte/hjælp. De er gået igang med oprydningen og rengøring af lejligheden. Jeg har fortalt hvilke konsekvenser det kan få hvis ikke de får styr på tingene. Har sagt de skal få lavet et budget, så de ved præcis hvad de har. Skal besøge dem i næste uge, så må vi se hvordan det står til. Tak for jeres input. Nu håber jeg bare de stadig vil være åbne for hjælp.

Annemarie mor til:

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-06-2011 21:24

Det lyder godt Super at de har taget det til sig, og vil gøre noget. Og godt du sagde noget.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider