Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Forpulede, skide SP. besøg!
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 12:04

Ja altså, sådan har jeg det lidt .

Da vi for 6 år siden fik vores datter, tog jeg glædeligt imod alle de sundhedsplejeske besøg jeg kunne komme i nærheden af. Jeg synes de var hyggelige, og frem for alt elskede jeg jo at labre alle roserne omkring afkommet, i mig .

Men ligesiden vi fik drengebarnet for snart 1 år siden, har jeg ikke gidet disse besøg. -Ikke fordi SP. er træls eller andet...faktisk er hun utrolig behagelig og flink.

Jo jo, drengebarnet får også roser, men alligevel synes jeg det er noget træls, unødvendig og tids-spildende noget det med SP.

I vores kommune kan man vælge om SP skal komme i hjemmet, eller om man har mulighed for at køre til SP konsultation, som ligger to gange om ugen.

De fleste gange har jeg haft valgt det sidste, og sidste gang vi skulle have været afsted, var i okt.-nov. mdr.

-Der kom imellemtiden noget i vejen så vi aldrig kom afsted, og en ny tid fik jeg heller ikke bestilt.

Dvs. drengebarnet nu har været uden SP tilsyn i over et halvt år. Ind imellem har tanke strejfet mig, men ligeså snart den har været indtruffet i mit hovede, er den blevet skudt væk igen. -Der har ganske enkelt ikke været nogen problemer, som vi ikke selv har kunne finde svar på.

Nå, men den anden dag gik det åbenbart op for SP. at der fandtes en lille dreng, som var blevet "tabt" af SP.systemet .

Det resulterede i en opringning, hvor hun nærmest helt af sig selv, inviterede sig selv på besøg den næst kommende tirsdag.

-Ja ja, jeg er da i min gode ret til at takke nej, men høflig som jeg er, bød jeg hende da velkommen, med en hvid løgn ala: "Guuud, er det virkelig så længe siden vi har været til SP ?!?! -TÆNK som tiden dog flyver afsted!"

Nå, men ifølge hende, er det jo noget nær en katastrofe, at ungen nu er 11 mdr. og derfor ikke har fået udført boel-test (Staves? -Noget med at teste hørelsen) da han var 8 mdr.

På trods af hun sad 15-20 km. væk, kunne jeg godt fornemme igennem røret, at mit forsøg på at være morsom, ikke gik rent ind ved hende. -"Jamen bare helt rolig... hans hørelse fejler absolut ingenting. -Han kan fint høre når jeg spørger om han skal have "mam-mam" eller om vi skal lege... til gengæld kan han slet ikke høre når jeg nærmest brøler igennem hele stuen "AV AV, DET ER MOR´S!!!"...så du behøver ikke udføre nogen boels-test...han er præcis ligeså vel-døv som sin søster på 6 år".

Så den kære SP. kommer altså på tirsdag, og tidsmæssigt spulere vores dag .

Nå, men i hvert fald må det være et af de besøg hvor hun tydeligt kan se at ungen hun besøger, har udviklet sig siden sidst!

-Sidst hun så ham kunne han ligger fladt på ryggen på et tæppe, smile sødt og pludre varieret.

Nu stavre han stuen rundt på små usikre ben, og indkassere buler og blå mærker i masse vis. Tænder er der kommet to af, og fra kun at leve af MME, spiser han nu ganske alm. mad, hele dagen lang. HanS variable pludren har nu taget form til "mam-mam" og "Jack" (Bedstemor og bedstefars hund) samt "ja" (Som han så absolut ikke forstår at mestre på de rigtige tidspunketer).

Størrelses mæssigt er vi gået fra en dengang str. 62 til nu str. 80-86.

-Og nå ja, så går han da også i dagpleje, og mor her er startet op på job igen.

Jo jo, kom ikke og sig vi ikke udvikler os, men det behøver vi nu ikke nogen SP til at konkludere .

Hvad med jer? Hvordan ser I på disse SP. besøg?

-Elsker i dem?

-Hader dem?

-Har valgt dem fra/ til fordi?

MVH Pernille.

0
0
Svar på denne tråd

flyttede
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 12:22

vi flyttede da marcus var 9 mdr, så han nåede så lige den der boel test, men siden glemte jeg da alt om at få kontakt til den nye SP i den nye kommune, og ja så var det løb kørt..

jeg sys det var hyggeligt når SP kom på besøg og vi fik en sludder for en sladder, knægten blev vejet og målt, der blev sagt nogle pæne ord, og konstateret at han jo var godt med, men jeg havde sjældent spørgsmål til noget, alt gik jo nemt og fint, og det var kun hende der spurgte til hvordan det hele gik med mad osv. vi fulgte vores egen sunde fornuft om hvornår der skulle startes op på mad, og spurgte ikke hende om lov, hvilket hun synes var fint nok, så alt i alt var det mest hyggesnak og fordi man jo skal have SP (altså inde i mit hoved som førstegangs mor ;o) )

denne gang vil jeg da nok også tage imod tilbudet om SP, men jeg gider ikke overrendes, hovedårsagen til det er at jeg gerne vil med i en mødregruppe, og det kører gennem SP her..

så ja SP er fint, men som sådan ikke nogen nødvendighed mener jeg.

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

besøget
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 12:51

Sjovt, har det lidt på samme måde.

Med Emma syntes jeg jo det var intet mindre en FANTASTISK at kunne fremvise sit lille vidunder til en FAGperson som gav en ret i at hun udviklede sig perfekt og sikkert, var lækker, glad, mild og skøn.

Altså er der noget skønnere at høre som mor? :P

Men med Simon, hmmm - tjaeh. Altså jeg VED jo han er det samme :P

Det behøver jeg ikke en SP til at fortælle mig længere - jeg ser dem lidt som noget der skal overståes.

Hun er her da heller ikke så længe af gangen, måske fordi jeg har glemt kaffen de gange hun har været her

Hun er såmænd sød nok hende vi har - den samme som med Emma - men hun er lidt gammeldags-træls. Ved ikke hvordan jeg skal forklare det.

Kan huske at Emma udviklede en angst/"had" mod hende da hun blev lidt ældre.

Så snart hun så hende så SKREG hun og hun stoppede først når hun var målt, vejer, pillet ved og jeg havde givet hende tøjet på igen og lullet hende i min. 10min!!!

Simon elsker dog alt og alle og forstår at charme sig ind hos enhver :P

Nåmen, jeg har kun 1 besøg tilbage - det er nok den der Boel-test i snakker om?

Husker dog ikke at have fået lavet sådan en på Emma? Men hun er så også så absolut vil-døv man kan være som snart 4årig :P

Simon er også mester i at ikke-høre hvad man siger når han vil pille i kontakter, ledninger, Emmas dingenoter og og og

Ved sidste besøg sagde hun jeg skulle ringe og bestille tid når han blev - ja tænkt har glemt det

Altså så jeg får nok først et besøg når hun selv kommer i tanker om det :P

Men hun har nu styr på tingene er gammel i gårde, så tror ikke vi "ryger ud af systemet" i et halvt år hehehhe.

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyser...

0
0
Svar på denne tråd

gud....
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 13:37

gud jeg troede man kunne vælge SP fra hvis man ikke ville have det, det troede jeg faktisk var et tilbud.

Her køre mødregruppe også gennem SP, så vi bliver også nødt til at have ekstra kontakt, specielt helt herude på landet, der er ikke så mange der føder, så det vare lidt tid inden man kommer i en gruppe :(

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

BOEL ...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 14:11

Hmm Mikkeline har da netop her som 9 mdrs haft det sidste besøg af SP'en - og ingen har nævnt noget om nogen BOEL-test.. Før tilbød man også et besøg ved 16 mdr, men det har Esbjerg Kommune sparet væk- så vi er på "egen hånd" fra nu..

Vi har kun haft SP på besøg 5 gange i alt - men har nu heller ikke haft behov for mere, jeg lærte ret hurtigt selv at opsøge de fagpersoner jeg nu mente kunne hjælpe os.. SP kom de sidste 3 gange kun for at måle og veje, da hun desværre var skyld i at jeg ikke i tide fik opsøgt en kiropraktor til Mikkelines skæve kranie. Efter den episode mistede hun ligesom glansen i mine øjne, sp'en, og blev degraderet til måle/veje person.. ;) ..

SP'en ER et tilbud - og man er jo velkommen til at takke pænt nej .. Nu var Mikkeline min første og derfor troede jeg nærmest SP'en var den gyldne løsning på alt... Snydt for en tier .. ;) ..

Skal vi have flere børn engang, tror jeg såmænd vi takker nej til SP tilbuddet og nøjedes med at besøge dem i Åbent Hus som er hver anden mandag, her kan man få målt og vejet og ellers spørge hvis man er i tvivl om noget.. Der skal ikke bestilles tider, man dukker bare op hvis man har behov..

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

jeg har egentlig
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 14:14

... aldrig følt at SP besøg var noget jeg på den led havde brug for. Vi brugte hende ikke til andet end de ordinære besøg med Emma og jeg føler heller noget stor behov for at bruge hende her ved nr. 2.

Men det kan godt ærgre mig lidt, at der ikke bliver noteret helt så mange detaljer om Sine, som der gjorde om Emma, fordi vores SP-besøg for det meste har været foretaget i kommunens forældrecafe.

Det er ikke fordi jeg på den led har brug for at få at vide, at hun trives for det kan jeg se. Men jeg tænker, at hun måske selv vil synes at det er sjovt, når hun bliver ældre og i hvert fald, når hun selv får børn.

0
0
Svar på denne tråd

sparky
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 14:15

man kan også vælge det fra hvis man ikke vil have det, mener jeg helt sikkert..

det er det samme her, hvis man vil være i en mødregruppe, så er det med at holde sig til SP så hun kan føre os sammen, bor nemlig også på landet og der kan sagtens være 2 mdr mellem ældste og yngste barn selvom der kun er 4...

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Boeltest
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 15:54

Boeltest er det ikke for at tjekke hørelsen ?

Med vores 2 sidste er der lavet høretest da de var 6 dage gamle, og så skulle de ikke igennem Boeltesten, så hvis det kun er derfor hun vil komme forbi, så var der da en mulighed for at sige nej, hvis det barn er hørertestet som spæd.

Jeg syntes personligt det er hyggeligt med SP besøg, og glæder mig helt vildt til at min SP skal komme og se vores næste lille dreng :-)

Desværre er der skåret ned på besøgene, og med den sidste lille dreng vi fik i 2008 kom hun kun 2-3 gange, og 2 gange i mødregruppen. Hun syntes ikke det var nødvendigt at komme mere, for hun kunne se at han trives, og hun kendte både os og vores 2 andre børn, da hun har været SP ved dem alle 3, og kunne se at de alle trives og har det fint og godt.

Og så kan man jo altid ringe hvis man har spørgsmål, hvilket jeg benyttede mig af 1-2 gange efter vi havde fået nr. 2 barn.

At komme når barnet er 11 måneder, er måske lidt sent, medmindre man har fået en melding om at noget kunne være galt, eller har for lidt at lave i den periode, og derfor skal "opfinde" noget arbejde ;-)

Helena

3 års vallak efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

2 års hoppeplag efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

1 års hoppeplag efter Romanov/Leredo/Romancier

www.gghorses.dk

0
0
Svar på denne tråd

enid med
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 19:24

ManEater - har gjort og sagt det samme... Jeg går selv til personerne der ved noget om emnet frem for en SP der ved lidt om en masse, og så en del om ingenting heller... Jeg er enormt skuffet over SPerne her i området. Enormt faktisk!

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

Sparky...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 20:06

Jo man kan ganske rigtig vælge SP. til eller fra... man bestemmer helt selv.

Men oven på en noget turbolent graviditet og fødsel, fandt jeg Sp besøg som en ganske god ting. Derfor sagde jeg ja tak til tilbudet .

Men ganske kort tid efter fødsel, var både søn og mor på rette kurs. Derfor blev SP besøg også ret hurtigt overflødige.

Jeg vil ikke kalde mig selv for konfliktsky, men alligevel er jeg typen, som næææsten ikke ville kunne få over mine læber, at den venlige dame i tlf. der ringer for at høre til min nu halvstore unge, ikke må komme forbi til et alm. tjek ... men i guder hvor jeg føler hele min dag går til spilde, når hun nu skal komme marcherende lige midt på dagen .

Men dejligt at læse hvad I andre tænker om Sp og om hvordan I bruger dem.

MVH Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider