Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Mikkeline- Et dagplejebarn :)
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 09:57

Mandag kom dagen hvor prinsessen skulle starte i dagpleje.. Godt 9 mdr gammel- ret tidligt men da hun er en dame med ualmindeligt meget gang i (og alle dage har været det) havde jeg vurderet det var der det passede bedst for hende..

Selv skal jeg først starte på jobbet igen i juli, så god tid til at køre hende ind ganske stille og roligt..

Mandag skulle vi bare lige lege med de andre børn en times tid- men prinsessen mente både vi skulle spise frugt, frokost og køre tur i barnevognen inden vi skulle hjem.. 4 timer tog det før hun lignede en der ville med hjem ..

Tirsdag samme plan - og samme mønster.. Prinsessen havde mere travlt med de andre end hvor mor nu lige var.. Da det blev lur-tid, spurgte DPmor om hun ikke skulle prøve at sove der, så skulle hun nok skrive så snart hun vågnede..

Som sagt så gjort, jeg puttede prinsessen og kørte med bævende hjerte hjem.. ;) .. 2 timer senere skriver DPmor at nu er prinsessen vågen.. Jeg springer i bilen og forventer at møde et totalt opløst barn.. Men nej mor, snydt igen.. Prinsessen møver rundt i legeværelset, storsnakkende og storsmilende.. Mor var i chok.. ;) .. Måtte vente næsten en halv time før jeg kunne lokke hende med mig hjem.. ;)

Vi er derfor blevet enige om at i dag afleverer jeg hende når hun vågner fra sin formiddagslur (forhåbentlig lige om lidt) og så skriver DPmor bare til mig når hun mener hun skal hentes igen..

Hold da helt op, jeg syntes det går alt alt alt for stærkt... Havde forventet mindst 2 ugers indkøring med langsom optrapning af alenetid... Og bliver hun ked fordi det går for stærkt, så tager vi den også bare med ro igen, det må og skal altså foregå på hendes præmisser..

Hun havde en lang periode hvor hun græd så snart en fremmed (eller andre end mor og far) så meget som kiggede på hende.. Mange rystede på hovedet af mig og sagde at hun bare skulle over til dem og have lov at skrige til hun faldt til ro.. Nej gu skulle hun da ej- hun skulle være ved mor til hun var tryg ved de andre og så skulle hun stadig kun være ved dem så længe hun selv syntes..

Det var en kamp altid at skulle forklare og forsvare... Men nu kan jeg jo se det var en rigtig vurdering- hun er tryg og glad og kravler i dag gladeligt i armene på fremmede mennesker.. Mor ved bedst- og sådan er det altså bare.. ;)

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

fantastisk
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 10:18

det lyder nøjagtig som med vores. De er vist nok først næsten samme dag (bare med 1 års mellemrum) og han startede 1. maj. Vi holdt os til nogle korte dage, men 2. dag spurgte DP mor om ikke vi bare skulle gå en tur og så komme tilbage efter 1 time. Efter 4-5 dage var han der fra om morgenen til frokost. Så hentede vi ham hjem til en middagslur. Sådan gjorde vi frem til midt i juni.

Vi holdt også en fridag om ugen så det hele gik langsomt, selvom det gik rigtig godt. Først i juli var en der en uge på fuldtid og så var det sommerferie.

Jeg tror det er en rigtig god alder for dem at starte i fordi de endnu ikke er bevidst om at vi som forældre går og samtidig kan de komme omkring er SÅ nysgerrige.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Dagplejestart
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 10:29

Årh, kender følesen alt for godt. Karla runde 9 mdr. igår, og startede i dp 1/5, da jeg skulle starte på job her i mandags.. Hun har også bare taget det så flot, og elsker sin dpmor. Utrolig som hun bliver stimuleret og suger til sig af indtryk deroppe. I weekenderne kan vi slet ikke stimulere hende på samme måde..

Nu er jeg så startet på job, og øv, hvor mister man bare mange timer med ens lille baby.. Heldigvis ligger dpmor billeder ind på hendes hjemmeside, så man selv kan følge lidt med i deres hverdag..

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 12:04

Her startede Alice også uden de store problemer. Dog med en masse sygdom. Så os der troede vi havde lang tid, havde lige pludselig ikke mere tid. Så hun blev efter få besøg smidt direkte ind fuldtid. Men klarede det uden problemer. ;)

Nu skal hun så skifte her til August det jeg spændt på nu hun er så meget ældre ... :)

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

Og en lille prinsesse i maven

ankomst 20 August 2011.

2 pakker uåbnet Nan3 sælges billigt. Kan holde sig til Marts 2012. Skriv hvis det har interesse :D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 12:25

Dejligt når det går så godt

Hvorfor skal Alice skifte dagplejer?

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 12:39

Dejligt med alle de succeshistorier - det gør jo at man tør tro lidt mere på at det er godt nok at sende dem i dagpleje.. Man føler sig jo lidt ond, sådan at aflevere dem til "fremmede" ...

Har også en teori om at det er en god alder nu her - er de først over et år er de nok lidt mere bevidste om at mor/far er væk og ikke mindst i hvor lang tid..

Sørme ikke om jeg har fået besked fra DPmor at barnet lagde sig til at sove uden gråd og flaske (hun har fået flasker derop som trøste-mulighed hvis hun ikke vil sove) .. Så må vi se hvor længe hun sover.. ;) ..

I morgen skal de i legestue - er stadig meget i tvivl om jeg skal tage med eller bare lade dem klare det på egen hånd.. Syntes det er en meget stor begivenhed for sådan en lille størrelse..

Tror også hun kommer til at holde fri de fleste fredage.. Far har fri hver fredag og jeg har hveranden (men laver det muligvis om til hver fredag) ...

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror bare
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 12:57

du skal lade være at tage med. Når hun er så nem og har det så godt med det- så tænker hun ik på dig hvis du er der. Og til tider hvis de lige ser en og kommer i tanke om HEY det er mor, kan det skabe mere ravage end godt for barn, mor og dp`en.

Her gik det osse super. Havde planlagt laaangsom indkøring pga hans problematikker. Men nope- det endte med en uge!! Han græd når jeg kom, men ik fordi det avr forfærdetlig. Simpelthen bare fordi han blev så træt fordi der skete så meget nyt han skulle være med i. Når jeg tænker på det nu, burde han abre ha fået lov at sove deroppe fra anden dag han reagerede sådan, men jeg hentede ham og gik hjem med ham i stedet. Havde jeg gjort det andet havde jeg med garanti mødt en glad dreng der sys det var fedt mor kom, men osse at være der. Det vedj eg til næste gang så. Men han var osse VIRKELIG træt hi hi...

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

legestue...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 13:37

vi ventede med legestue. Han havde netop fri når de skulle afsted den første måned tror jeg det var. Jeg synes han fik nok indtryk og at han var meget lille til at være blandt så mange børn. Desuden synes jeg det var fint han lige nåede et få et tættere forhold til DP-mor inden.

Min DP synes det var fint nok men hun glædede sig til at få ham med for at se hvordan han ville reagere på så mange børn. Han har altid været ok med det, men har samtidig altid gerne ville være sikker på hvor DP var henne.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Legestue...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 11:36

Vi blev enige om at hun skulle med DPmor i legestue og så skulle jeg hente hende når de havde været der en time - så hun fik lov at opleve det men uden at skulle spise madpakke der osv..

Hun var træt og helt sikkert klar til at komme hjem da jeg hentede hende - hun faldt i søvn i bilen på de 3 minutter det tager at køre hjem og vel hjemme kunne jeg flytte hende direkte i barnevognen hvor hun nu stadig, efter 1½ time, sover sødt .. ;) ..

Imorgen holder hun fri og så starter vi ellers mandag morgen kl 9 med at aflevere hende som hun vil blive det når jeg begynder på job igen.. :)

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider