|
|
| Lus men ingen synlige æg? |
|
|
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP.... og Aaaaaaaddddd! Tror vi har fået husdyr, og de er IKKE velkomne... Er det en lus??? Synes der sidder en del af disse i mit stakkels barns hår - på hårstænglerne. Men uanset hvor meget jeg har kæmmet hendes proptræk krøller, så finder jeg ikke noget der ligner æg - og de der bæster som jeg har pillet ud, de sidder jo vandvittig godt fast... Er jeg "heldig" at vi har opdaget dem tidligt - eller er jeg bare en skolv til at kæmme hår? Shampoo bliver indkøbt i morgen - jeg har kriblende fornemmelser over hele kroppen...
6 par ridebukser u. skind str. 38/40 + 1 par leggins sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeppse |
|
|
weekendarbejde er altid rart  så god arbejdslyst. æggene er meget små hvide dimser - som godt kan ses, hvis man ved hvad man leder efter. tættekam morgen og aften, så skulel de være væk om en uges tid. hus masser af balsam i håret, så er legen lidt lettere... god hjælp er luseshampoo...
Stutteri Piilgaarden Broget når det skal være bedst - Avl af pinto'er
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
|
|
mhh - ja jeg tænkte jo nok de var der - men jeg har kæmmet og kæmmet der stakkels barn uden at se så meget som et enkelt æg - men vil tilstå at jeg først så dem da hun kom ud af badet og sad roligt hos mig og så film - normalt får jeg ikke lov at sidde og kæmme ret længe af gangen... Satans til møgkræ... Nå, jamen så ved jeg da hvad jeg skal lave den næste uges tid morgen og aften....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske-- |
|
|
du er heldig at fange dem inden de har lagt æg - men de er hurtige de små bæster... og inden du får set dig om, så har hun en ny portion med hjem fra daginstitutionen.... nogle er bare mere modtagelige end andre. men dejligt du som mor gør noget ved det. jeg er selv pædagog i en børnehave, jeg ser begge slags forældre. og det er til stor irritation for dem der kæmmer og kæmmer, at dem der er ligeglade med deres piger har lus, lader alt stå til... så dejligt at du virkelig gør noget - også for dit barn...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillægsspørgsmål |
|
|
For at sikre sig at de der bæster dør - vasker man så dyner mv. på over 60 grader mere end en gang, eller hvordan forholder man sig? Eller anskaffer man sig en gigantisk kummefryser og putter lejligheden ned i i 24 timer  (det forekommer mig pludselig lidt bøvlet at prinsessen besidder på den forkerte side at 20 plysdyr)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det mindste |
|
|
Jamen det er da det mindste man kan gøre - jeg har da også tænkt mig at sige det i vuggestuen så de ved det - hun er jo nok næppe den eneste der har de små bæster - Og hun har jo fået dem et sted fra - og jeg tænker at det er fra vuggestuen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg var engang til et |
|
|
foredrag med en luseekspert, da mine piger gik i børnehave. han fortalte, at en lus på en hovedpude, ikek kunne overleve fra morgen til aften uden menneskelig kontakt. men fjern alligevel alt unødvendigt plys fra hendes værelse indtil I har styr på dyrene... men lad vær med at putte dem i fryser eller brændeovn. bare i en sort sæk eller kasse til dyrene er væk. google evt. lus og gode råd - der er mange gode råd at hente. personligt har jeg ALDRIG fjernet et eneste plysdyr, hovedpude, dyne eller andet fra min piges værelse pga lus. jeg tror en ihærdig indsats med kammen, kan gøre meget. jeg har aldrig været hysterisk - men efter 4 -5 dage har vi alligevel formået at være lusefrie...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for det |
|
|
Ihh, det glæder mig at høre - jeg vil sørge for at hun bliver kæmmet BIG TIME i morgen når shampoo er indkøbt - må nok også hellere finde noget balsam - sådan noget bruger jeg ikke så tit  Men bør vel kæmme mig selv også - vi har jo tit ligget og hygget ved siden af hinanden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det er en god vane |
|
|
at kæmme sig selv også. jeg har en kollega, der konsekvent kæmmer sig selv hver onsdag og lørdag. hun er ret modtagelig for lus - mens jeg aldrig selv har haft lus. jeg kæmmer mig selv når jeg synes det kribler og krabler, 3 -4 gange om året - men har heldigvis aldrig været den heldige ejer af lus  held og lykke med dig og lillepigen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Søger... |
|
|
Jeg kan simpelthen ikke se eller kæmme nogen æg ud... Jeg har pillet ca en 20-25 "dyr" ud af håret på hende, og har været det hele igennem systematisk... Jeg har sådan en kam jeg brugte da hun havde lidt arp som lille, det er vel bare sådan en man bruger? Da hun var i bad her til aften, puttede jeg godt med balsam i og redte hende fra alle ender og kanter, og skyllede så balsam ud og fin kæmmede hende...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| griner |
|
|
stakkels pige - hun har siddet foran tv hele dagen og hendes stakkels mor har kæmmet og kæmmet. jeg synes det lyder rigtig godt. jeg ved ikke hvor stor tætheden er i kammens tænder i sådan en arpkam i forhold til en lusekam. men bare det du har fået så mange ud - så er de da væk... godt gået mor... hver aften i næste uge - så vil jge tro hun er lusefri  skriv endelig når I er færdige med arbejdet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JAMEN TAK |
|
|
tak igen... Stakkels barn endte også med at få klippet spidser, da alle hendes proptrækkrøller blev helt ustyrlige af alt det rederi og kæmning... Hun mindede ret meget om en som havde stukket fingeren i en kontakt til sidst - og var helt rød i hovedet og hårbunden af alle mine febrilske forsøg på at støve æg op... Og jeg har ikke fundet et eneste æg - og jeg har virkelig ledt grundigt! Udfra hvordan det ser ud på billeder, så har hun tydeligvist ikke ret mange - men de kan naturligvis ændre sig rimelig hurtigt. Tænker også på om jeg måske har været heldig at få redt mange ud mens hun var i bad, der sad hun i badekarret et kvarterstid mens jeg redte det med balsam i, men det er jo helt umuligt at se om der var noget på kammen når den var fyldt med balsam samtidig - I det tilfælde så er de skyllet ud med badevandet  Jeg trøster mig dog stadig ved at de ikke er så klamme som hudlus - dem havde vi stor fornøjelse af på det børnehjem i Mozambique hvor jeg var for nogle år siden... Kampen fortsætter i morgen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| held og lykke |
|
|
og fortsat god kamp  det er altså ikke så besværligt at bekæmpe lus. men du har allerede gjort et fint stykke arbejde idag - så måske du slet ikek finder flere de næste mange dage. men fortsæt endelig en gang dagligt, en uges tid efter...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjek :-) |
|
|
Tjek - dagligt eftersyn den næste uge  God aften / Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det den |
|
|
hvide plastikkam du bruger, som man bruger til at rede arp ud med på de nyfødte ? Den er ikke god. Prøv at se på apoteket, de har flere kamme at vælge (det har de i Lyngby). Jeg har en af metal i to rækker lidt forskudt for hinanden. Den er super til at fange æggene med. Anede ikke hvordan sådanne så ud før jeg fik dem på kammen  Men de levende lus puha, jeg vil godt være fri ! Jeg brugte hedrin, de har ikke været her siden (banke banke under bordet) men den pige som var ekstremt plaget af lus i børnehaven er blevet klippet meget korthåret nu. Før havde hun det yndigste lange krøllede hår, men hendes mor blev træt af alle de lus håret gemte på. Een gang så jeg flere lus for enden !!! af en hårtot nede på skulderen. Jeg flåede godt nok Sylvia til mig. Krammedyr etc. kommer i karantæne i en kasse i 72 timer, kamme og børster i fryseren i 24 timer samt sengetøjet bliver vasket v 60 grader ! Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi bruger... |
|
|
Vi bruger Hedrin fra apoteket, det er ugiftigt og virker bare SÅ godt mod lus! Selvfølgelig kæmmer vi også, og vasker sengetøj osv. på 60 grader. Sovedyr får en tur i en pose og så i fryseren i 24 timer, men støvsugeren lige kommer en gang rundt over det hele. Hvis det er sæson for hue, hat eller jakke med pelskant har de også fået en tur i vaskemaskinen. Hedrin smøres ind i tørt hår om aftenen, så sover datteren med et håndklæde over sin pude, og så vasker vi håret om morgenen. Nemt og effektivt synes jeg.
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk Til salg: Gennemavlede dressurheste, vallak 1 år, drægtig RDH-hoppe 14 år og 5-års velgående hoppe klar til LA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lus/æg |
|
|
Hej Jibber, Hvis de "dyr" du finder PÅ håret sidder så godt fast som du beskriver.... så er det æg. æggene er MEGET svære at kæmme ud. Lusene sidder tæt på hovdebunden og kravler  Jeg har 2 piger, den ene med meget og langt hår, for et par måneder siden var vi det igennem... kunne bare kun finde æg. Jeg satte mig med en pincet og trak æggene af med den. og kæmmede.. og om igen.. og om igen osv. Æg er ikke nødvendigvis hvide... dvs at jeg aldrig har oplevet det... kun brune agtige som på dit billede. Mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kampen |
|
|
Har idag også anvendt Hedrin til hende. Og kæmmet i stor stil - Ny kam er indkøbt - men jeg kan altså ikke rede noget ud af håret på hende... Jeg får kun det ud af håret på hende som jeg piller ud - Men tror måske det er æg... Nu bliver hun i hvert fald kæmmet dagligt indtil jeg ikke ser flre af den slags æg/kryb. Der er ikke noget der kravler her hos os (endnu)! Da jeg afleverede hende i morges i vuggestuen, fortalte jeg om mit fund og nævnte selvfølgelig at jeg syntes det ville være relevant lige at orientere på opslagstavler mv. så andre forældre han kigge deres unger igennem. Og da jeg kom i eftermiddags stod det også på tavlen af alle bedes kigge deres børn igennem for lus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| luseæg |
|
|
er hvide, men bliver brune når lusene er udklækket, så det du viser på billedet er et klækket/gammelt æg. Hader de små bæster 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lus.... |
|
|
Her er en stålkam med lange tænder købt på apoteket det bedste til at kæmme i langt hår. Den tager nemlig også luseæggene, mener at have læst at hvis æggene er over 1-2 cm fra hårbunden, så er de klækket og dermed gamle. Hader lus!!!!  hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æg æg æg |
|
|
Mhh - men hvis det er gamle æg, burde jeg så ikke se noget der kriblede? Der er som sagt stadig ingen krible, krable at se - og jeg tror ikke der er mere i hendes hår nu, har virkelig kæmmet og kæmmet og kigget og kigget... Er også jævnt træt at deres besøg!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Luseæg |
|
|
Hejsa Jibber Tag et æg mellem to negle og tryk neglene sammen... hvis ægget siger klik er det levende.... Jeg har haft samme problem som dig... kunne bare ikke finde levende lus... men kun æg. Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kampen |
|
|
Kampen er ved at ebbe ud - har stadig ikke fundet noget som kribler - kun noget som sidder fast på håret. Fandt et enkelt idag under kæmning, men har ellers ikke fundet nogen siden i tirsdags - håber på det er en enlig svale... Hun får en tur i morgen igen med Hedrin som der står man skal efter 1 uge. Så vi kæmmer lige igen i næste uge og så håber jeg på de er helt væk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|