Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Effekt af Bio Gaia
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 12:41

Er der nogen af jer derude der fuldammer, som har haft god effekt af Bio Gaia til en overaktiv mave? Det anbefales jo primært til flaskebørn og for tidligt fødte, fordi de har sværere ved at få dannet de gode bakterier i tarmsystem, men på bla. slyngebørn er de meget for også at bruge det til børn der ammer, for at sikre at de får nok bakterier og derfor får en mere rolig mave. Så jeg ville gerne høre om nogle af jer herinde har erfaringer med det til børn der får meget mælk.

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 13:08
Hejsa. Hvad mener du med overaktiv mave? Jeg tror jeg lige vil give det lidt mere tid mht. maven. Jeg oplevede at min yngste fik afføring ca 1-2 gange dagligt da hun var 3-4 uger. I starten kom det også ret tit. Og især om natten er det træls. Mvh Christina
0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 13:51

Jeg har brugt det Selius siden han var 2 uger gammel. Amme børn kan have lige så stor gavn af det som flaske og KS børn. Da det er MEGET forskelligt hvor mange tarmbakterirer moderen har i sin mælk.

Rebecca Persson har skrevet om det i sin bog "BABY". Hun har haft en læge og biolog med inde over.

Hurtig søgning på hendes blog:

rebeccapersson.com/?s=bio+gaia

Biologen - Tror jeg måske ugså du kan finde noget på hendes blog:

http://mkittekat.wordpress.com/

Vi bruger ikke Bio Gaia længere. Vi er gået over til et produkt som indeholder mere end 1 slags tarmbakterier. Nemlig Udo's Choice. Købes på natur og helse.

Selius havde store maveproblemer de første 2 uger af sit liv. Og BioGaia gav ro i maven.

Men overaktiv mave findes ikke hos spædbørn. Det er helt normalt at de skider 10 gange + i døgnet. Selius kan ogås have dage hvor han skider 4 gange. Han sked i hver ble lige indtil jeg ikke havde mere mælk. (Til han var 5 uger gammel) Omvendt er det også normalt der går 10 dage uden afføring hos ammebørn. Men det er vidst de få der er så "heldige"

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd

enig med Camilla
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 14:23

jeg kom egentlig bare herind for at se hva Bio Gaia er - men må sige jeg aldrig har hørt at børn kan ha for megen afføring og overaktiv mave. Man ser hellere afføring flere gange dagligt end en gang i ugen uanset om de er amme el mme børn.

Men jeg er da spændt på at høre om det er den defination trådstarter tænker på el det er noget helt andet.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

Tænker ikke
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 14:32

på afføring, men at der er for meget gang i maven = mavekneb, pga. (for) store mængder mælk. Det var min SP der brugte udtrykket.

Sagde Janne

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

individuelt
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 14:39

jeg tænker at det må være noget man må vuredre fra barn til barn om de har brug for det.

Vores havde også mavekneb nogle gange da han var ganske lille, men det stod jo kun på en enkelt aften eller 2 med en uges mellemrum. Men er det et barn som har konstant mavekneb så kan det jo måske være en ide.
Dog skal man jo også huske på at undersøge om det virkelig ER mavekneb eller andre ting som blokere. Vi havde lidt bøvl med en skæv nakke, og da den blev sat på plads af kiropraktoren kom der endnu mere gang i maven. Det kan jo også være andet end dårlig tarmflora, som giver mavekneb.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er slet ikke
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 15:10

i tvivl, han fungerer så godt ellers. Men ville nu gerne høre om folks erfaringer med produktet :)

Sagde Janne

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 19:36
Vi har også brugt Udu's Choice Probiotika, med god effekt. Brugte det af samme grund som du beskriver, da vores dreng også havde en del mavekneb. Prøv det, det skader i hvert fald ikke ;).

Mvh. Julia - nu uden Celine :´(

Hvil i fred min skønne pige

Julis - foto

0
0
Svar på denne tråd

trlalal
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 20:48

Ja jeg vil også mene du bare skal prøve det.

Det kan forbygge allergi og styrker immunforsvaret. Jeg napper også en skefuld i en smoothie hvis jeg kan mærke der er optræk til sygdom.

Jeg vil dog slå på Udo's Choice i stedet for BioGaia.

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd

Nu er de
Forfatter: 
Dato:  20-05-2011 21:24

indkøbt og så prøver vi, så går vi nok over til nogle med flere bakterie kulturer næste gang, forudsat at de har en effekt :) Skal nok updatere.

Sagde Janne

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 19:56

har det ikke nogen effekt. Hvor lang tid gik der fra jeres ammebørn fik en mere rolig mave? Frederik har afføring mere end en gang pr. amning, hvilket er meget ifølge min SP.

Sagde Janne

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Starter i dag
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 20:21

Jeg er startet med BioGaia i dag, så jeg venter også spændt på om det har en effekt eller ej... Men mon ikke, at der går nogle døgn før man kan sige noget?

Alexander har nogle slemme mavekneb, hvor man ligefrem kan se på ham, at prutterne sidder på tværs . Han har haft dem både da han blev fuldammet og nu på kombien af amning og mme. Det er dog blevet bedre efter, vi er gået over til syrnet mme. Derudover tangerer han også DM i skidning... og det er tyndt!

Louise

Alexander: 2. maj 2011

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 17:39

jeg ville ønske, at vi havde kendt til den mulighed, for med vores første var der vildt store problemer - efter sundhedsplejerskens vurdering også pga. for megen mælk. Hun spiste få gange i døgnet (man kunne ikke ret godt overtale hende til at spise flere gange).

Her gik det faktisk i sig selv, da datteren begyndte at få MME. Vi prøvede også med div. andre midler, Mylicon fx, men uden større effekt.

Det er ikke dét, du spørger om - jeg er bare sådan lidt overvældet over, at der måske ligefrem er mere, man kan gøre for at afhjælpe det.

Min datter er i øvrigt meget følsom på mælkeprodukter, sukker og hvidt brød... Måske der er én eller anden sammenhæng?

Hvor min søn, der ikke rigtig har haft problemer, langtfra reagerer lige så kraftigt.

_______

Dejlig 5½ års vallak på 168 cm i stg. til salg

Se præsentation for yderligere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider