Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Tilskud til privat dagpleje
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 13:27

Jeg skal lige høre jer med børn i privat dagpleje - får I tilskud 12 måneder om året eller 11 måneder om året?

Hvor meget ferie har jeres dagplejere?

Og hvor lang opsigelse har I/jeres børn?

Lige nogle hurtige spørgsmål for det er bestemt en overspringshandlinger at jeg skriver på hn nu

Vi har måske fundet en privat dagpleje, men har et par ting der undrer mig så håber I kan hjælpe

Kh. Mette

Sofie Schnoor heldragt, str. 74 (lille i størrelsen, blå sælges

Ida T heldragt med pingviner, str 68, mintgrøn sælges

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 16:57

Min søn går i privat dagpleje. Vi får 75 % i tilskud, så vi får 4800 af kommunen ind på kontoen og skal så overføre 6400 til dagplejen = egenbetaling på 1600.

Vi får tilskud 12 mdr om året, men det er forskelligt fra kommune til kommune. Jeg bor i faaborg-midtfyn kommune. I nyborg kommune får man tilskud 11 mdr om året, men tilgengæld giver man ikke fuld pris når hun har ferie. Det gør vi her uanset, men får jo så også tilskud i de 12 mdr.

Min dagpleje holder 2 ugers sommerferie, lukket på alle helligdage som alle andre, hun holder nogle dage til efteråret samt nogle dage til vinter, men ikke en hel uge. Typisk lukket fra onsdag-søndag. Så jeg synes ikke hun holder vanvittig meget ferie.

Jeg er så ovenud lykkelig for vi valgte privat!

Nu mor til dejlige Noah

0
0
Svar på denne tråd

Rikke....
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 22:59

Tak for dit svar.
Hende, vi har talt med, har 7 ugers ferie + 4 dage, man betaler fuld pris for 12 måneder pr. år men jeg kan se, at man betaler vuggestue 11 måneder pr. år.

Der er 3 måneders opsigelse og hvis man får børnehaveplads med en måneds varsel, kommer vi til at betale for to måneder uden tilskud??

Der er vist lige et par løse ender jeg skal have styr på

0
0
Svar på denne tråd

Nu ved jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 10:31

om der er forskel på kommunerne ang opsigelse, men her er der en måneds opsigelse fra den 1. til den 1.

Og det er for at de kan nå at stoppe udbetalingen af tilskuddet. Men tænker at det er hende selv der har det sådan med 3 mdr.

Men synes dog ikke det er rimeligt, da i jo sikkert ikke får besked ang en plads i børnehaen 3 mdr før ?

Her betales der dog også 12 mdr.

vh Vipse

Nu med privat dagpleje :-)

www.pamhuledagpleje.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vi har også
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 11:15

Thilde i en privat dagpleje og er indtil videre fuldt ud tilfredse. Har aldrig mødt en dagplejer som går så meget op i sit job.

Vi får også tilskud hele året. Vi har en egenbetaling på kr. 1900,-

Hun holder ca. 5 ugers ferie om året og det er ikke betalingsfrit, ligesom vi heller ikke får penge retur ved sygdom osv.

Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D

- nu med termin i juni 2010, jubiiii

Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd

Privat dagpleje
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 13:19

Vores datter er også i privat dagpleje. Vi overfører hver måned 6.300 kroner, hvoraf 1.575 er egenbetaling (Silkeborg kommune).

Vi har også tre måneders opsigelse.

Dagplejemoren holder mindst fem ugers ferie om året, som hun så vidt muligt prøver at tilrettelægge, så det passer med alle familier.

Jeg ved ikke, om vi har fortrudt, at vi valgte en privat dagpleje, men vi havde bare ikke regnet med, at det ville være så besværligt at finde anden pasning, når enten dagplejemoren eller et af hendes børn er syge. Vi havde dog også fået lovet, at der var mulighed for gæstedagpleje, men vi blev snydt :-(

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 13:55

Her har vi også kun 1 mdr opsigelse- tror lige du skal tjekke op på det, for 3 mdr er jo ikke rimeligt i forbindelse med børnehavestart...

Og ja, det er da bare med at få styr på, for kommunen stopper jo tilskud til dp når barnet starter i bh... Har du prøvet at snakke med dagplejeren omkring det?

Vi har heller ikke gæstedagpleje- har yderst sjældent hørt om det i privat, blandt andet er det jo så også billigere end kommunal da man ikke har den mulighed. Vores dp er sjældent syg, og hvis hun skal til læge med et af sine egne børn, har hun en fast der ser efter ungerne imens

Nu mor til dejlige Noah

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 14:46

Jeg skal lige høre jer med børn i privat dagpleje - får I tilskud 12 måneder om året eller 11 måneder om året? Vi får tilskud 12 måneder om året.

Hvor meget ferie har jeres dagplejere? Sammenlagt holder vores dagplejer ferie næsten 8 uger om året

Og hvor lang opsigelse har I/jeres børn? Det kan jeg ikke huske, men jeg mener det er 1 måned

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?

*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd

Søskendefradrag
Forfatter: 
Dato:  21-05-2011 23:05

Hvis nu man har et større barn i bh får man så stadig søskenderabat på den biligste - altså bh-pladsen?

Med venlig hilsen
Bettina

mor til Emma og Clara

0
0
Svar på denne tråd

Det får man
Forfatter: 
Dato:  23-05-2011 07:56

i hvert fald i Haderslev kommune, så mon ikke også at det er sådan i andre kommuner ?

vh Vipse

Nu med privat dagpleje :-)

www.pamhuledagpleje.dk

0
0
Svar på denne tråd

Privat
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 21:02

I ordet privat ligger at man selv må bestemme det hele :)

Så hvis hun har sagt 3 måneders opsigelse, så er der 3 måneders opsigelse :)

Som privat driver man en virksomhed, og hvis den ene kunde forsvinder skal der nye kunder i biksen og derfor skal hun formentlig bruge de måneder på at finde en ny "kunde".

Du har krav på søskendetilskud på det billigste barn uanset om dit barn er i en privat institution eller ej :)

Det samme gælder friplads.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle jeres svar.
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 23:42

Tak for alle jeres svar. Godt at høre hvordan der fungerer andre steder og hvilke "retningslinier" der er mht. opsigelse, ferie osv.

Vi valgte at takke nej til pladsen af forskellige årsager

Vi skal ud og besøge en anden privat dagplejer i næste uge og ellers bliver det nok en vuggestueplads til kr. 5000

Kh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider