Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

HJÆLP kat i barnevogn=lopper
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 21:11

Vores barnevogn har stået ubrugt i et par år, desværre har den så været brugt af kattene - så den er naturligvis vasket af...

Men Valdemar får alligevel loppebid når han sover i den så lopperne er der stadig - hvordan får man dem væk, kan man spray loppegift i og må baby så efterfølgende sove der - kan giften ikke hænge ved?

Opdagede idag at en vildkat har været opppe og strinte i den - totalt klamt nu skal den vaskes fra a til z igen - what to do???

Vil ikke ligge ham ud når der er lopper i...

Camilla Diana Henriksø og Lilly af Støvlebæk

Præstemarkgaard

0
0
Svar på denne tråd

lopper og strint
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 21:21

Ooooh, I remember the days før alle de der sprøjt-i-nakken-loppemidler. Med vask af hysterisk kat, pudren af våd hysterisk kat og spray af gift i hele hjemmet, hvor man så ikke måtte opholde sig den næste uge (eller sådan noget).

Hmmmm.... er der ikke noget med lopper og frost? Jeg er ikke sikker, du må tjekke, for hvis det ikke slår æggene ihjel hjælper det nok ikke meget.

Så er jeg bedre med på urinlugten. Urine Off er rigtig godt til at tage lugten. Nogle har stort held med at bruge Rodalon - jeg synes ikke altid, at det tager det hele. Men hvis man så giver skidtet en gang eddike bagefter, jeg bruger den hvide og så halvt eddike, halvt vand - så er lugten væk. Man skal så lige leve med lugten af eddike i en ugestid, men den damper da i det mindste af igen til sidst :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 07:07

Herhjemme var barnevognene også meget spændende for kattene, men jeg ville under ingen omstændigheder ha', at de sov i den.

De blev smidt ned med fuld musik, hver gang gang jeg opdagede de var på vej derop, eller fangede dem i at sove der.

Til sidst blev barnevognen pakket ind i fluenet og regnslag, hver gang den stod ubevogtet. De lærte efterhånden, at den var et no-go.

Vi bruger den nu kun i weekenderne, og imens står den pakket godt ind. Vi har ikke mulighed for at have den stående inde i huset - desværre, så den står i vores skur.

Jeg ved ikke hvordan man får kattepis helt væk

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 08:05

Hysterisk? Ja, men jeg ville nok overveje en ny barnevogn. Bare en billig en.

Vi har staldkatte og de ville så gerne sove omme på terassen ved siden af Lukas i barnevognen. Fred være med det.

Men derfor trak jeg altid mygge/fluenettet over barnevognen, når den stod tom. Ville ikke risikere noget.

En enkelt gang insisterede missemor på at den ville have sin killing (kun én heldigvis) i barnevognen, men det gik kun ud over et tæppe.

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

ydrks...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 08:16

Ydrks, jeg havde købt mig en ny barnevogn, det er simpeæthen ulækkert :( Men jeg er også lidt pernippen med sådan noget.

Vores Barnevogn står i garagen hvor katten også bor, så der er fluenet og/eller regnslag over så snart den ikke er i brug, jeg vil ikke have det kreatur op i den vogn.

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

kattetis
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 09:01

Ja jeg havde godt nok ikke puttet mit barn ned i sådan en barnevogn, fy føj da

Hilsner Lisab.

0
0
Svar på denne tråd

Vil bare lige smide denne ind
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 15:02

Bare så dem med katte for barnevogne har det in mente:

ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ article1252140.ece

Nok mest henvendt til Tina

Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund

Jeg søger en underviser i dressur

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 19:55

svar - heldigvis ligger de der ikke mens Valdemar er i den, det er vildkatte der har været inde i den så de er skræk for mennesker...

Og der er fluenet over når han sover i den...

Heldigvis var det ikke loppebid han havde - bare mig i panik mente det måtte være loppebid indtil jeg fandt ud af det bare var hormonknopper

Nu er den vasket fra a til z spulet, skrubbet og massere af sæbe, nu er den til tørre i brusenichen også vil jeg lugte til den når den er tør om lugten stadig hænger ved.

Idag har han sovet inde, men håber da vognen står til at redde! For fremtiden kommer den ind i en garage hvor kattene ikke kan komme ind!!!

Præstemarkgaard

0
0
Svar på denne tråd

Hvem lægger
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 08:53

Plastic over sit barn?

Det er ulykkeligt, men jeg er ret sikker på, at katten i sig selv, ikke kan kvæle et barn.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

en kat
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 09:05

En kat kan altså godt kvæle et barn "med" sig selv:

Den lægger sig til at sove på barnets hoved = barnet kan ikke få luft.

Tror ikke katten rigtig opfatter at den ligger det forkerte sted, de færreste spædbærn ligger jo uroligt og sover.

Mega trist.

Nåmen, skal tråden ikke handle om - håber du fik din barnevogn klar igen.

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyser...

0
0
Svar på denne tråd

kat....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 10:37
Nedenstående er taget fra BT. Kan ikke finde ud af at linke...

Jeg tager i hvert fald ikke nogen chancer.

Lagde sig ovenpå spædbarns ansigt Kat kvalte baby

CHRISTIAN KRABBE BARFOED- Mandag den 9. november 2009, 20:29

En tre måneder gammel svensk baby døde, da en kat lagde sig til at sove ovenpå babyens hoved.

En familie i Sundsvall havde stillet barnevognen med det lille barn udenfor med et tæppe ovenpå og lagt det til at sove. Da familien kom ud for at se til spædbarnet, lå katten ovenå dets hoved og sov.

Babyen blev kørt til sygehuset i Sundsvall, hvor lægerne kunne konstatere barnet var dødt.

Hilsen Tenna

Mor til Sarah 01.08.07

og Mikkel 30.05.10

0
0
Svar på denne tråd

peber..
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 20:35

katte hader peber.

Da mine to var små, var staldkattene også meget intresseret i barnevognen. Men det løste jeg, ved at hænge små poser med knust peber på barne vognen. satte dem fast med sikkerhedsnåle i fluenettet. kattene gik kun der op en gang, så var de hurtigt forsvundet igen.

IMC

PER VOGNMAND

Tilbud gives på gravearbejde, samt salg af grus og sten.

Matrialer til ridebaner samt forbedring af bundforhold.

Container udlejning til bygge og have affald.

Henv. 20285450.

0
0
Svar på denne tråd

inger c
Forfatter: 
Dato:  16-05-2011 17:05

det lyder som et godt trick - det vil jeg prøve.

jeg har nu hele tiden fluenet over den også når den lille ikke er der - det lader til at holde dem væk - der har hvertfald ik været kat i vognen siden

Præstemarkgaard

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider