|
|
| Godnatsange - hvad synger du? |
|
|
Jeg vil hører hvad i synger for jeres børn om aftenen, når de skal i seng???? Selv er jeg kørt fast i SE DEN LILLE KATTEKILLING og JEG VED EN LÆRKEREDE, for dem kan jeg teksten på og vi har ikke rigtig nogen sangbog med alle de gode sange i. Fortæl hvad i synger og sæt eventuelt teksten i til mig 
Anja med en lille prinsesse på den ene arm og en prins på den anden. Livet er fedt, men vi lever det for lidt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la |
|
|
Vi har den mest geniale lille sangbog vi synger sange fra. Den ligger selvfølgelig på Fridas værelse og hun sover og jeg kan ikke huske hvad bogen hedder. Men der er en cd med så man kan øve sig hvis man ikke er helt stærk i melodien Den er i hvert fald pengene værd.
Vallak, 4 år, e. Cannon SPH 103 sælges Part søges til Oldenborg hoppe (9530 Støvring)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Faktisk synger vi ikke |
|
|
godnatsang om aftenen (det fungerer bedst, hvis der er helt ro), men når der indimellem skal synges "til ro", puttesang osv. synger vi fx - Elefantens vuggevise (stass.dk/stina/sange/ sangb_elefantensvugge.htm) - Ole Lukøje (1. og 3. vers, www.ugle.dk/den_lille_ole.html) - Jeg er træt og går til ro (salme, www.ugle.dk/ jeg_er_traet_og_gaar_til_ro_2.html) - Du som har tændt millioner af stjerne (en af favoritterne) (salme, www.festabc.dk/ frontpage.aspx?id=0&ty...d=4ea7836c- 0cd6-4c79-8ad9-30e6aed7de11) - Nu går solen sin vej (salme, www.festabc.dk/ frontpage.aspx?id=0&ty...d=5177092d- ece0-49e4-9f7d-2aebe6c2cfd3) - Spænd over os dit himmelsejl (en anden af favoritterne) (salme, www.dendanskesalmebogonline.dk/ salme/29) Kan ikke lige komme i tanke om flere... Synger generelt bare første vers. Af Ole Lukøje er det 2 vers - jeg kan ikke lide de andre.  Salmerne er ganske enkelt, fordi jeg synes de er søde, ikke for det religiøse.  Om morgenen synger vi forresten sangen fra Lille Per, "Godmorgen, godmorgen, til hele bondegården...". 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vælger |
|
|
Emma vælger mellem pt. 3 styk: - Se den lille kattekilling
- Bager Bro (dejlig kort
) - Ååh, abe (ja, underlig godnat sang...)
Af andre sange synger jeg (ikke godnat): - Hør den lille stær
- Jeg ved en lærkerede
- Elefantens vuggevise
- Den lille ole
- Ole sad på en knold og sang
- En elefant kom marcherende
- Rapanden Rasmus
Og så snakker hun selv om en sang om en lille larve på et blad som bliver til en stor sommerfugl der flyder væk... Nogen som kender den?????
Venlig hilsen Christina
Små fødder sætter dybe fodspor...
Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyser...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den med larven |
|
|
synger de hos vores dp, men jeg kan ikke melodi eller tekst. Måske du kan google? Det er en grå larve, så meget ved jeg da. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er teksten... |
|
|
På et lille grønt blad.. På et lille grønt blad, lå en larve grå, den lå hele vinteren og tænkte på, at til sommer når solen blir stor og gul, så blir jeg til en smuk og dejlig sommerfugl så blir jeg til en smuk og dejlig sommerfugl Nogen, der har et link til melodien?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| melodien |
|
|
SEJT mange tak!! Det er også dagplejen Emma har sin fra, men har aldrig fået spurgt til melodien  Eller teksten. Emma laver fagter til den, men de passer vist også meget godt til teksten her. TAAK
Venlig hilsen Christina
Små fødder sætter dybe fodspor...
Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyser...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godnatsang |
| Forfatter:  |
taina |
| Dato:  |
03-05-2011 21:13 |
|
Jeg synger kun elefantens vuggevise, og gerne en del gange i streg. Jeg håber, at jeg ved at holde mig til en sang, kan få barylerne til at arve deres mors gode egenskab - nemlig at få koblet søvn og den sang så grundigt sammen, at de vælter, inden første vers er sunget (Håbet er lysegrønt - jeg synger den en 5-6 gange, hele sangen ) Jeg har en bog, der hedder "Elefantens vuggevise og andre godnatsange", og i den er der blandt andet også "Solen er så rød, mor". Den kan jeg rigtig godt lide, men det bliver så ikke lige nu. mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godnatsange |
|
|
Karla vælger selv i sin "Åh Abe" sangbog. Hun er ret god til at lure, hvilke der er længst... For Sofia synger jeg enten første vers af Elefantens Vuggevise, ellers synger jeg Sov sødt barnlille. Det er en meget sød og nem-at-huske salme, som vi har sunget til det babysang, vi gik til, og Sofia elsker den!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbumbum |
|
|
Når jeg putter mine drenge kan de vælge mellem 2( det er dem jeg kan huske udenaf) Pjerrot sagde til månen, eller jeg har en flyvemaskine(det sidste værs har jeg selv digtet- mest fordi at far er rigtig god til at digte godnatsage, og det skulle jeg ikke stå tilbage for ) Far synger altid om dagen der er gået-ting vi har oplevet eller gjort i løbet af dagen. Det ELSKER de, også fordi at han bruger deres sovedyr til "mobbetshow" Melodien han bruger er; jeg er en glad lille cowboy. Tilsidst synger han gooodnaaat goodnaaat godnat godnat(istedet for jubiiijahhy) Det er ret sødt, og jeg er stadig lige imponeret over han lyriske evner  Mvh Jane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
her synger manden også hjemmelavede sange. De er til tider lidt mystiske da han er englænder og stadig ikke her helt 100% styr på dansk... Men de er meget morsomme at lytte til!! Jeg synger "Elefantens vuggevise" og "Nu er solen gået i seng". Af andre sange synger vi -lille peter edderkop -Giraffen Gumle (den er så sød...) -Mange små mus. -Rasleæg rasleæg hvor har du gemt dig? -Løvesangen Og så er der lige hjulene på bussen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alberte |
|
|
Jeg synger Alberte med månebarn, hun er jo ikke så gammel, og den har jeg hørt rigtig meget inden jeg fødte, og hun reagere når jeg syntes den, så den synger jeg når hun skal falde til ro. http://altomboern.dk/node/407870 ellers er min plan faktisk også at synge nogle af de salmer som Guest har skrevet ned, man er vel FDFer Og så er det nogle af mine absolut gamle yndlings sange - specielt du som har tændt millioner af stjerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
I starten sang vi en masse fra sangbøger. Så blev det til fast rutine at vi hver aften sang: Se den lille kattekilling, Mariehønen evigglad og til slut Elefantens Vuggevise. Nu er han snart tre år og når jeg spørger, om jeg skal synge godnatsang siger han: NEJ! Så her synges der ikke mere Måske fordi mor synger temmelig dårligt??
Hilsen Iben ... Der findes 3 slags mennesker: dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.
.............. Mor til Oscar - født 1. juni 2008 ... og nu med part på skøn lille hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
vi synger kun for hende hvis hun er ked af det når hun bliver lagt (det vil sige en gang eller to om måneden)... ellers har vi en pige der er væk inden for 5 min efter hun har ramt sin hovedpude... men de få gange vi synger for hende er det som regel: -jeg vil male dagen -jeg ved en lærkede sange man kan starte i et normalt tempo og så langsomt sænke tempoet og nullerpigen falder i søvn... men som sagt er det sjællent vi overhovedet har brug for sang... til gengæld hører vi RIGTIG meget musik og sang, næsten hver efetrmiddag... det er som regel "de små synger"... smart koncept da man både har cd og sangbog så man rent faktisk har en chance for at lære teksterne...
Sagde Jeanette
Ejer af skøn haffelaf... og mor til verdens dejligste prinsesse (24.03.2010)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| synger ikk |
|
|
endnu i hvert fald. Vores dreng er nemlig langt mere bøvlet at få til at falde til ro hvis man trækker den ved putningen. Så det er bare ritualer, så ligges han - sutter ligges hvor de skal og så får han sine kys og der blir sagt godnat indtil døren erh elt lukket.
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Be you - Be proud Campingvogn sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synger ikke |
|
|
konsekvent hver aften, men ofte. Og ja det er en mærkelig sang, men vi synger altså Bamses "av hvor gik det altså ondt". Den fåes forresten også i en rap udgave, såfremt Freja er gået helt i baglås om dagen. -Så er hun færdig af grin.
Mvh. Tine Klipning tilbydes i Køge området. Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb Sommerhus søges på bornholm. Uge 29 ell 30.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|