Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

sulten, sulten dreng
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 19:44

Jeg har en dreng på 6 uger, som desværre har haft en rigtig hård start på tilværelsen.

Vi havde en hård fødsel. Jeg blev sat igang 38 + 6 pga svangerskabsforgiftning. Der gik 3 dage inden der var gang i det, og var i aktiv fødsel 19 timer inden de konstaterede han var stjernekigger og stod skæv i mit bækken, så han blev taget ved akut kejsersnit i fuld narkose. Fødselsvægt 3800 gr

Derefter lykkedes det mig ikke at amme ham, da min krop var fuldstændig ødelagt efter forløbet, han blev derfor startet på flaske og jeg malkede de få ml ud jeg havde som han fik de første 2 1/2 uge.

Da han var ca 2 1/2 uge blev han pludselig dårlig og begyndte at kaste alt op. Derefter fulgte et forløb på 14 dage med indlæggelse og han blev opereret for mavemundsforsnævring. I ca 1 1/2 uge fik han stor set intet at spise undtaget det drop han havde som, jo naturligvis dækkede ham nogenlunde ind.

Han har efter operationen taget fint på, men hold fast han er sulten. Han får grøn allomin, og kan nemt tage 1000 ml på et døgn, og han vejer altså kun 4600 gr, så det er jo alt for meget, hvis man skal regne med 1/6 af hans vægt! Han får dog umiddelbart ikke ondt i maven af mængden.

Så tænker at han har noget han skal have indhentet, og at han ikke bliver mæt nok, for der går ikke mere end 2 timer mellem han vil have mad, og han sover rigtig dårligt, hvis vi begrænser ham i hvad han må få.....

Nogen forslag til hvad vi kan prøve?

Vil self prøve at snakke med sundhedsplejersken på tirdag

Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

at spise meget
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 19:57

sådan var oliver osse.. han var helt udsultet da han kom ud ved pks og nøj den dreng har kunne/kan æde.. han spiste i en lang periode mere end 1200ml og jeg har den opfattelse at de skal have til de er mætte.. det ville man jo osse gøre hvis man ammede.. jeg ville bare mætte ham og være glad for han trives godt..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

sulten...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 20:22

det er jo super at SP snart kommer for hun kan helt sikkert hjælpe dig bedst.

Min egen dreng var også meget sulten, han spiste med 1½-2 timers mellemrum i dag timerne og meget svingende om natten. Men det kunne godt blive hver 3. time om natten også. Da han startede på grød som 4 mdrs, tror jeg at jeg ammede mere end hver anden time døgnet rundt. Da jeg ammede aner jeg jo ikke om han fik meget eller lidt.

Det kan jo være fordi han er meget sulten. Umiddelbart lyder han ikke vildt stor, han har jo også været en masse igennem, men det kan da godt ske du har ret i at han har noget at indhente.

Til sammenligning var min dreng 3100 gram ved fødslen og vejde 3 uger gammel 4,2 kg, 8 uger gammel 5,5 kg.

Og så er det bare sådan at de i perioder spiser mere end andre perioder. Jeg husker også at der var perioder hvor han hang i babsen mere end ellers, men det udlignede sig efterhånden.

Håber SP kan hjælpe dig godt på vej.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 20:39

Han lyder som min dreng.. Amningen gik dårligt, han fik ikke det han gerne ville, så var sulten konstant. Da han kom på flaske spiste han mellem 1000 ml 0g 1400 ml, også alt for meget i forhold til anbefalingerne. Min SP sagde at han bare skulle have det han ville, og det resulterede ogsp i flaske hver anden time. Jeg kan ikke huske hvor lang tid der gik, men på et tidspunkt regulerede han det selv, og spiste kun lidt over anbefalingerne.

Så jeg tror ikke du skal spekulere så meget over det.. Jeg skrev op hvor meget han fik, men det droppede jeg da jeg gik alt for meget op i det.

Venlig hilsen

Maia

0
0
Svar på denne tråd

tak for
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 21:10

Tak for jeres svar. Snakkede med min læge om det i onsdag og hun sagde også han bare skulle have til han var mæt, men syns jo bare det er meget til den lille mave.... men på den anden side så gylper han vel det op der ikke er plads til, og han gylper næsten ikke. Det skal lige siges han er en rigtig lille stærk basse, som her 6 uger gammel nemt kan holde hovedet selv, og møver rundt.

Maia: Tror måske du har ret i at jeg skulle holde op med at skrive mængden ned for kan mærke det fylder meget....

0
0
Svar på denne tråd

Grøn allomin..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 21:32

Nu skriver du at han får Grøn Allomin, den mætter ikke så meget som f eks den almindelige blå ... Derfor er det ganske normalt at de spiser mere af denne end af andre slags ..

Så længe han trives og ikke storgylper konstant, har fine våde bleer og kommer af med hvad han skal, ville jeg prøve at lade være med at bekymre mig og bare nyde at tingene fungerer .. :) ..

Hvis han ALTID tømmer flasken og aldrig levner, ville jeg nok lige tage en snak med sygehuset (han skal vel til noget kontrol pga operationen på et tidspunkt) .. Der findes jo tilfælde hvor børn mangler evnen til at føle sig mætte .. Det kunne jeg dog slet ikke forestille mig skulle være tilfældet med din dreng, eftersom han ikke gylper .

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 21:43

ja, det fylder temlig meget. Det var en enorm lettelse for mig at droppe at det skriven ned. Jeg tog bare en "stikprøve" en gang i mellem, hvor jeg lige skrev ned et døgn.

Venlig hilsen

Maia

0
0
Svar på denne tråd

for meget...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 22:12

Min kathrine kom ud som det "store" barn på 2660g. Da hun var 3-4 uger spiste hun 30-50 procent mere end anbefalingerne, og det blev hun ved med. Endda fordelt på meget få måltider, da hun var et par måneder eller tre var det fem i døgnet, og jeg kæmpede for at holde fast i det femte!

Folk var ved at falde bagover, når de hørte, hvordan hun spiste, men jeg valgte at lade hende gøre, som hun syntes, og et af resultaterne var, at hun ret hurtigt sov igennem. Desuden var hun bare sådan en glad baby altid :-) (Det har så ændret sig siden).

Jeg har hørt om sp'ere, der anbefaler, at man begrænser dem, men det ville jeg kun gøre, hvis barnet var virkelig overvægtigt - tænk at have et barn, som egentlig er sulten altid, fordi det aldrig bliver mæt. Det ville jeg ikke byde mit barn, med mindre det var virkelig grelt.

Jeg byggede mit valg på erfaring fra mine katte. På et tidspunkt syntes jeg, at de var lidt fede, og de blev sat på skrump med afmålte måltider. Specielt min hankat blev helt desperat omkring mad, og han kunne snildt æde en hel dags ration på fem minutter. Da jeg gav op og gav dem fri adgang til maden igen, åd han en hel almindelig skålfuld om dagen og tog et kilo på i løbet af en uge. Derefter stabiliserede det sig. Jeg fandt siden hen ud af, at han er sådan en kat, der har en vintervægt og en sommervægt, og det lever han fint med, hvis jeg bare lader være med at blande mig.

Jeg kunne godt forestille mig, at din dreng er ved at indhente noget. Det er jo et stykke tid, han ikke har fået mad i maven og er blevet mæt, og jeg synes ikke, det er underligt, hvis han reagerer som min kat gjorde.

I øvrigt ville jeg ikke være bange for, specielt her i sommertiden, hvor babyer hurtigt bliver dehydrerede, at fylde lidt mere vand på sutteflaskerne. Så får han lidt færre kalorier og lidt mere væske :-) Men altså kun lidt :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Han får
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 11:45

Vores største problem er egentlig at han ikke vil sove. Han sover kun ca max 9 timer i døgnet, og kan slet ikke finde ro. Det tager ca 2-3 timer at få ham til at sove, og han sover max 1 time i løbet af dagen, og den er gerne afbrudt så det nærmere er 6 x 10 min.

Det kan jo så skyldes indlæggelsen og alt det andet han har været igennem, men jeg har lige så meget en fornemmelse af at det er fordi han er sulten og bare ikke bliver ordenlig mæt af det han får. Dvs han bliver mæt i 1-2 timer, så er han klar igen, og han tager typisk op til 8-9 måltider i døgnet. Her til morgen tog han 180 ml og kunne godt have taget mere, og der var det kun 3 timer siden han fik 140 ml. Vi kan lissom ikke "knock out" ham, så han går omkuld.

Han får den grønne allomin fordi hans mave er lidt træg, og han får oveni Movicol for at holde gang i den. Så er jo lidt bange for at skifte til andet hvis det bare får han mave til yderligere at gå i stå.

0
0
Svar på denne tråd

lille dreng da!
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 15:18

Han har da vist fået en hård start i livet. Har I haft ham forbi en kiropraktor? Min lille dreng havde også svært ved at finde ro (men slet ikke så slemt som jeres, og når han først var væltet, kunne han godt sove), og det viste sig, at han havde en låsning i nakken, som generede ham. Hvis du søger på kiss-kidd skulle der komme noget frem om det. Det kan specielt være der hos børn, der har været igennem en hård fødsel / kejsersnit, fordi de der kan have rykket rundt på noget.

Flere andre herinde har haft stor succes med Hipp MME til træge maver. Her gav det ikke den store effekt, men det blev heller ikke værre :-)

Tømmer han flasken hver gang?

Har I prøvet at slynge ham? Jeg knuselskede min strækvikle, som min dreng faldt til ro i. Det ser mega indviklet ud, men når man først lige har gjort det et par gange, er det faktisk ret nemt. Når min dreng skulle sove, viklede jeg ham også stramt ind i en stofble, så han ikke kunne ligge og fægte med arme og ben. Når kroppen er rolig, bliver drengen det også. Det er samme princip som med at vikle :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Hipp Hipp Hurra
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 15:54

Hvis han har træg/hård mave og er på junior Movicol så syntes jeg du skulle skifte over på Hipp det hjalp vores dreng da han havde hård mave, han skulle nærmest have en flaske i munden konstant ellers skreg han eller vred sig som en orm og sov næsten ikke kun om natten.

Altså indtil vi fik Junior Movicol og skiftede over på Hipp så var der ikke mere vrøvl med ham.

Og ved der er flere derude med samme historie fx Stute herinde men det var så ikke junior movicol hendes dreng fik men den til voksne.

??
(Kage)

Nu med en lille dreng i armene født den 9/2-10
Og med termin den 27/10-11
0
0
Svar på denne tråd

ang Movicol
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 18:10

Det er den Movicol til voksne han får, og det er opstartet af Randers sygehus, det skulle ikke gøre nogen forskel andet end at doseringen er anderledes. Junior modellen kræver en tilladelse som man skal have med på apoteket, og det var deres erfaring at apotekerne havde svært ved at skaffe det.´

Vi går til kiropraktor med ham, og han er låst mellem skulderbladene, typiske sted for børn som har stået skævt, og været stjernekiggere. Kiropraktoren mente dog ikke at det var ret slemt.

Vi går også til zoneterapeut med ham i håb om at maven bliver bedre, syns måske allerede det har givet ham lidt mere ro.

Syns sgu det er lidt svært det hele pt. Vi er begge(hans far og mig) totalt umattede ovenpå fødsel og indlæggelse og det bliver bare ikke bedre, snare tvært imod at man har en uroligt barn som nærmest ikke sover og skriger rigtig meget.

0
0
Svar på denne tråd

stakkels jer!
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 19:28

Åh, I stakler, det er så hårdt at se på sådan en lille fryns, der ikke har det godt.

Jeg har ud over kiropraktor brugt en manuel terapeut, som havde en efteruddannelse fra Prag. Her er det uddannelsen fra Prag, der er interessant :-) Han fandt noget mere end kiropraktoren på min dreng, og jeg kunne mærke udmiddelbar bedring hver gang vi havde været afsted. Han ville se ham noget oftere end kiroen, i starten var vi afsted til ham flere gange i ugen, kiro var hver anden eller tredje uge, og da kiroen ikke kunne finde mere på ham, fortsatte vi en del gange hos ham, fordi han stadig kunne finde noget.

Håber at I snart får held med nogle af tiltagene :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Hipp Hipp
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 16:13

Det er i bund og grund osse ligemeget om det er voksen Movicol eller Junior bare det snart begynder at virke for ham.

Men jeg kan stadig varmt anbefale at skifte over på Hipp.

??
(Kage)

Nu med en lille dreng i armene født den 9/2-10
Og med termin den 27/10-11
0
0
Svar på denne tråd

mad....
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 19:33

Min søn var nøjagtig som Jeres og havde meget ondt i maven.

vendepunktet for os var at skifte til nutramigen som købes på apoteket.

Jeg valgte at købe 2 bøtter af det i første omgang for at se om vi kunne mærke en forskel. Og det var ganske tydeligt det mildeste for ham.

Det er ræve dyrt, men snak evt med jeres læge om det hvis I føler det er bedre for ham end alm mme. Man kan få recept på det som dækker 60%. MEN det er stadig dobbelt så dyrt som andet mme.

Min sp anbefalede mig Nan ha1 da den også er mild mod de små umodne maver. Nutramigenen var dog klart at foretrække!!

Min søn spiste også meget, men vi måtte begrænse ham netop fordi han spiste SÅ meget at han fik yderligere ondt i maven af at overspise.

De spiser tit når de har ondt i maven og så er i inde i en ond cirkel.

Vi blandede mme én skefuld tyndere end hvad der står på pakken, det vil også hjælpe mod hans hårde mave.

Desuden er sukkervand et hit hvis han har meget ondt, det lækker en dæmper på.

Tilbud gerne kogt vand i sukkeflaske imellem måltiderne.

Jeg håber I finder en løsning!

Forresten var vi også hele møllen igennem m zoneterapi, kiropraktor, akupunktur mm. Og især kiropraktoren var guld værd

Med venlig hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 10:47

Det lyder meget bekendt det du skriver. Min dreng var også umættelig og spiste gerne over 1 l. i døgnet (5-6 uger gammel) og havde en del mavekneb. Jeg ammede udlukkende det første stykke tid og troede gladeligt, at han fik nok mælk. Efter 1,5 uge fandt vi ud af, at han ikke fik nok og begyndte at supplere med flaske. Det føltes også som om han havde noget han skulle indhente, men det virker som om han er drosslet lidt ned og regulerer det fint selv (han er nu 9 uger).

Vi brugte også grøn allomin, men er nu kørt over på Hipp samt Movicol (voksen) 2 gange dagligt.

Da han var omkring 3-4 uger gammel gik det op for os, at der var noget der ikke var som det skulle være. Han sov meget uroligt og ikke ret lang tid af gangen (20-30 min. om dagen og 2 timer om natten).Desuden ville han ikke ligge ned, slet ikke på ryggen, så han sov hos os, liggende på vores bryst det meste af tiden. Dette resulterede i to meget trætte forældre (specielt mig) og det var pisse hårdt. Han kunne være vågen flere timer og var tit ked af det i løbet af dagen og natten.

Vi har nu fundet ud af, at han døjer med refluks, (dog i en mild grad, da han ikke gylper al sin mad op), hvilket han får noget imod nu (Nexium). Han har fået det de sidste 4 dage og sover nu meget bedre.

Han skulle gerne vokse fra det, når hans lukkemuskel modnes omkring 3-4 mdr., så det satser vi på.

Indtil da får han det fra lægen så vi allesammen kan få sovet lidt.

Jeg håber for jer, at der snart kommer lidt ro på jeres lille dreng, jeg ved hvor hårdt det.

Mvh. Julia - nu uden Celine :´(

Hvil i fred min skønne pige

Julis - foto

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 10:50

Hov lige et godt råd. Som nogle af de andre også skriver, lad vær med at skrive ned hvor meget han spiser. Det gjorde jeg også, men har helt droppet det, da jeg synes det blev en byrde og jeg havde bestemt ikke brug for mere, at tænke på, på det tidspunkt. Han regulerer det sikkert helt fint selv .

Mvh. Julia - nu uden Celine :´(

Hvil i fred min skønne pige

Julis - foto

0
0
Svar på denne tråd

jeg har fra
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 15:24

Jeg har fra igår droppet at skrive ned hvor meget han spiser, og sikke da en lettelse..

Har derudover snakket med min sundhedsplejerske og vi snakkede lidt om at når han om 14 dage bliver 2 mdr kan vi prøve med at blande lidt rismel i mælken og så se om han bliver mere mæt og dermed måske kan sove lidt længere stræk.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider