Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

overspringshandlinger
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 22:21

Nu er det lige om snart, jeg skal starte på job, så det er på allerhøjeste tid at få finpudset overspringshandlingerne, så de sidste kan blive kørt ind som rutine nu. Jeg er ret god til dem, men man kan jo altid blive bedre, og jeg er sikker på, at I andre har masser af tips og tricks til, hvordan man lige gør hverdagen et halvt minut lettere :-)

Jeg lægger ud med et par stykker:

- Når vejret er passende til det, har barylerne samme heldragt på dag og nat.

- Når jeg laver mad, deler jeg måltiderne op, når jeg kan. En dag spiser vi for eksempel græske bøffer med tomatsalat. Dagen efter ordner vi kartoflerne med smør og persillesovs.

Kom endelig med jeres! :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

rutiner
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 19:17

her har vi bare faste rutiner.. om aftenen når børnene er puttet laves der madpakker og frugtposer, findes tøj til alle til om morgenen, handler tit når de er i børnehave/vuggestue.. når de er hentet laves der mad mens de leger i haven så der er ro(laver for det meste til to dage så der er mere tid til børnene) når vi har spist findes der rent nattøj mens ungerne er i bad.. og så bliver de puttet.. her har jeg reglen at hvis man har sovet i tøjet så skal det til vask, så der går desværre mere tid på at vaske tøj og lægge det sammen..

men med disse rutiner synes jeg det er nemmest at få dagen til at hænge sammen..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

madlavning...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 19:50

vi laver altid dobbelt op af mad i weekenderne. Nogle gange kan jeg stå i køkkenet en halv søndag og lave ekstra til fryseren. Det er så nemt at tage en gryderet op og koge nogle ris eller pasta.

Nogle gange hvis vi laver kartofler den ene dag laver vi så mange ekstra at de kan moses og bages i ovnen dagen efter.

Telefon og internet venter altid til han er puttet. Hvis der en sjælden gang lige er et vigtigt opkald så bliver han så utålmodig og laver ballade. Jeg kommer helt ud af rytmne og kommer bagefter med madlavning, putning o.s.v. Så det venter vi med til bagefter. Det giver en god ro når vi er sammen synes jeg.

Villads hjælper meget med vasketøjet, så er vi sammen om det og det køre virkelig godt. Desuden skal jeg ikke stå med det om aftenen når jeg heller bare vil smide mig på sofaen.

Det med madpakker køre slet ikke. Det er godt nok kun mig som skal have med en gang imellem, men jeg hader rugbrødsmadder. Jeg prøver at lave en portion broccolisalat eller coleslaw (på den sunde måde) om søndagen og så har jeg til de første par dage, men så klokker det altid om torsdagen. Når engang jeg får fuldtidsjob så skal det virkelig køre noget bedre.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Overspringshandlinger
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 22:32

Overspringshandlinger... hva´er det?!

De praktiske gøremål fx madlavning. Kødsovs af 2 kg kød giver mad til x-antal gange her i huset, færdigretter hvor der serveres grønt mm. Ordne kartofler, grøntsager på et andet tispunkt end lige inden aftensmaden.

Telefonsamtaler i forbindelse med bilkørsel eller i forbindelse med praktiske gøremål herhjemme fx ordne vasketøj.

Tjekke/svare mails, sms´er, heste-nettet mm 1x dagligt fremfor ofte så jo tit kan være fristrende.

Lav evt. øvelsen: Skriv hver aktivitet du sætter dig for at nå på en dag på en post-it. Sæt tid på og regn sammen om det overhovedet kan gå op. Sund øvelse!

Jeg arbejder fortsæt på den 8. dag i ugen

/Mette

Sofie Schnoor heldragt, str. 74 (lille i størrelsen, blå sælges

Ida T heldragt med pingviner, str 68, mintgrøn sælges

0
0
Svar på denne tråd

ooooh ja
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 00:45

Cassie, de der rutiner arbejder jeg stadig på. Jeg kan være superstruktureret i lange perioder, og så pludselig virker det bare ikke mere. Suk! Går du fra børnene, når de bader for at hente tøj, eller er I to til at deles om det?

Hanne, jeg tror da lige, jeg skal have et par opskrifter ved dig :-) På de der mosede kartofler i ovnen, coleslaw og broccoli-salat - jeg er også en køter til madpakker, og de to sidste lyder som noget, der kan serveres som en del af aftensmaden først og derefter gøre nytte i dagene efter.

Barylerne hjælper i øvrigt også med vasketøj. Jeg lægger sammen, og de kaster sig frådende over bunkerne og splitter det hele ad igen. På en god dag tager det kun tre gange så lang tid, som hvis jeg gjorde det selv, men det er nu meget hyggeligt :-) Hvornår begyndte Villads at forstå ideen?

Spoerger, jeg kan så konstatere, at det godt kan lade sig gøre at lave millionbøf til en milliard dage, når barylerne er kommet i seng (nåja, eller i hvert fald efter de burde være kommet i seng :-D) og komme i seng til ordentlig tid. Men hvis man også lige vil sortere fire sække tøj, rydde op og ud i køkkenet, bære ting i kælderen, tømme postkassen og sortere indholdet fra den uge, der gik siden sidst, kigge på en brusekabine, der er lidt i stykker og overveje børnesikring, SÅ kan det godt være, at der ikke er plads på den der post-it. Sig lige til, når du finder den 8. dag, jeg vil gerne vide, hvor den er! :-)

Rigtig god ide kun at tjekke hele informationsbatteriet en gang om dagen - jeg er begyndt!!

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider