Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Falder dit barn heller ikke i søvn?
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 21:03

Karla på 2 1/2 lægger sig ikke sådan lige til at sove om aftenen. Hun bliver puttet, så vi forlader værelset senest kl. 20.00, men hun ligger altid og snakker og synger i en times tid. Fx er hun lige faldet i søvn nu.

Hun bliver som regel ikke ked af det, og det er sjældent, hun kalder på os. Hun ligger ligesom bare og hygger og kobler fra.

Men er det ikke lidt underligt? Jeg synes ikke lige, jeg har hørt om andre børn, som har det sådan. Andre forældre fortæller om deres unger, som falder omkuld kort efter lyset er slukket, og sådan er hendes lillesøster også.

0
0
Svar på denne tråd

Lucas er lige blevet 2 år
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 21:18

og gør det samme som din Karla. Han bliver også puttet og ligger i sin seng senest kl.20.00 og så er det meget forskelligt hvornår han sover... Oftes ligger han og snakker og synger mellem 1/2-1 time, det er sjældent han går omkuld med det samme... Men som din datter, så kalder han heller aldrig og er heller aldrig ked... Tror han har brug for at ligge for sig selv og bearbejde dagens indtryk inden han går til ro... Vi har hvertfald en dejlig velafbalanceret dreng der sover hele natten til minimum kl. 07.00 og gerne længere....

Michelle
Livet er kort, så husk at nyde det!

Mor til Lucas d. 24 feb. 2009

0
0
Svar på denne tråd

min børn
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 23:23

bliver alle puttet kl 19 vi skal op igen kl 5.30.

oliver på 7 år faldt førhen først i søvn nogen gang kl 23, men tit ved 22 tiden, dette gjorde at han var træt og uoplagt nå han kom i skole...

vi prøvede en svamp med bløde børster på, denne blev han a'et med ca 15 min ved sengetid, det stimolerede hans krop og nu sover han max ½ time efter han er puttet, og han har det bedre om morgenen.

daniella på 5 sover max ½ time efter hun er puttet..

og victoria på 15 mdr. sover med det samme....

hilsen stella

god

philips avent

elektrisk og manuel brystpumpe

sælges med alt tilbehør

ny pris 999kr sælges for 500kr

brugt kort tid.

0
0
Svar på denne tråd

Det er det samme her...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 09:19

Indsovningen tager ca. 1 time. Jeg er så ikke så heldig, at han kan ligge alene, andet end lige til sidst, hvor han er faldet til ro.

Forlader jeg værelset, bliver der råbt.

Er dog igang med at indøve, at jeg lige går 5 min og så kommer tlbage. Så håber det ender med, han kan ligge alene og falde i søvn. Han er fra december 08

Tror det er et sundhedstegn at de ikke bare dejser omkuld og tegn på høj intilligens

/Tina

Anastasia søger part: www.heste-nettet.dk/lodge/45094/ hest/192323/

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of do ...

/Mark Twain

0
0
Svar på denne tråd

også her...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 10:14

sådan er det også her. Han ligger næsten en time, nogle gange behøves vi bare gå der ind ganske få gange andre gange skriger han voldsomt og det eneste han vil er at komme op, selvom vi aldrig har brugt det. Det er vanvittig frustrerende med et skrigende barn som man ikke kan trøste og få til at falde til ro i sengen.

Jeg overvejer at tage tremmerne af så vi bedre kan ligge hos ham når han får læst godnathistorie i håb om at han falder bedre til ro. Førhen sad vi med ham og sang og det virkede ret godt, han var helt afslappet og sov tit med det samme vi lagde ham, men så begyndte han at blive meget aktiv når vi lagde ham. Jeg troede det kunne være fordi han blev flyttet.

Han er så heller ikke et barn der bare lige dejser omkuld ellers. Jeg har aldrig oplevet han er faldet i søvn uden det var i bilen, barnevognen eller i sin egne seng. I klapvognen er det aldrig sket, heller ikke for DP selvom de går sent hjem fra legestuen nogle gange.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

sig at..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 10:15

det er en fase det er en fase det er en fase...

*suk*

Johanne er også begyndt at ligge vågen lææænge - hun er jo lige så gammel som din, så skal vi ikke sige at det er et mønster?

Jeg overvejer at prøve at putte senere og se om det har en effekt - de kommer i kassen 19-19.30 alt efter hvordan dagen er gået og jeppe vil gerne have sin søvn, - hvilket er svært med en søster der skal hen og gramse og se om han heller ikke kan sove!!!!!

Igår var den 21. Så jeg tror vi prøver at holde hende til 20.15 iaften, læse i stuen og så liste hende ind i seng... x fingre for at hun ikke vækker jeppe!!

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 10:22

Sallie bliver puttet mellem 19.30 og 20. Det hører til sjældenhederne, at hun bare lægger sig ned og sover.

Vi børster tænder, og så går jeg med ind i vores seng, hvor vi læser Peter Pedal og raketten, og kun dén - ingen andre (for så får damen et anfald )!!!!

Så slukker vi lyset, og hun vil gerne, at jeg ligger ved siden af hende, indtil hun sover. Det gør jeg så.

Nogle dage tager det hende 20 min at falde i søvn, andre dage 5. Jeg gider ikke selv ligge derinde og glo, mens jeg venter på hun sover, så ofte er kl. nær de 20, førend vi går derind. Så sover hun næsten også med det samme.

Hun står op mellem 6 og 7.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Falde i søvn
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 21:02

Nu er min Karla kun 8 mdr, men hun kan altså også ligge i en evighed og pludre på livet løs, vende sig på maven og tilbage igen, og pludselig er der ro..!

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10

0
0
Svar på denne tråd

Ikke-sovende barn
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 21:44

Her er det i hvert fald ikke en fase. Karla har altid været sådan.

I fredags var vi hjemme hos mine forældre og spise. Kl. 22.30 kørte vi hjem. Sofia havde sovet siden kl. 20.30, sov på vej hjem i bilen og kom i seng - uden at vågne. Karla sov overhovedet ikke i løbet af aftenen, hun faldt ikke i søvn på vej hjem i bilen, og hun knævrede lidt, inden hun faldt i søvn. Sidste sommer, når vi kørte en time hjem fra sommerhus, sov hun aldrig i bilen lige meget, hvor sent det blev. Mærkelige barn!

Men jeg trøster mig ved, at hun ikke er den eneste. Og så vil jeg da prøve at tro på, at det er et tegn på høj intelligens I hvert fald har hun høj social intelligens, den lille røver.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider