|
|
| Forsikringer |
|
|
Først - vil jeg hører præcist hvilke forsikringer i har og hvorfor? Hvad løber de op i om året i alt? Hvilke forsikringer mener i er en nødvendighed som forældre med børn? Sidst men ikke mindst - kan det rent faktisk betale sig at få sig sådan en sundhedsforsikring?? Jeg mener - vi har da nogle forsikringer efterhånden, og det løber op alt sammen... Det erj o ik helt billigt faktisk... Derfor skal det skisme osse være med en ordentlig grund.
27 breve movicol gives væk da min søn ik længere er på det. Et brev kan deles over to dage. RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 stykker |
| Forfatter:  |
little-horsie |
| Dato:  |
06-04-2011 15:19 |
|
Jeg har en ulykkes forsikring der osse dækker lille manden indtil han er 3 år og så har jeg en indbos forsikring, men kan ikke lige huske på stående fod hvad jeg gir årligt for dem men har dem hos GF.
?? (Kage) Nu med en lille dreng i armene født den 9/2-10 Og med termin den 27/10-11
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring |
|
|
Vi har alle 3 ulykkesforsikring - Karla er dog dækket via mig. Derudover er vi ved at tegne gruppelivsforsikring (liv), så hvis der skulle ske en af os noget, så har den "overlevende" råd til at blive siddende i huset. Ellers har vi hus, indbo, bil og så hesteforsikring. Det koster mange penge med alle de forsikringer, synes det er dyrt, men sådan er det jo bare.. Min mand har en sundhedsforsikring via jobbet.
Stutteri Vica Forsøger at avle Welsh Cobs... ! www.stutterivica.dk Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heeeeeep |
|
|
Ja det er skisme lidt dyrt med alle de forsikringer... Godt jeg ik har hestene mere... Her har vi flg. Indbo Bil Hund Ulykkes (mig) Ulykkes (søn) - han var kun dækket til 12 leve mdr af min desværre. Hans egen koster heldigvis kun knap 300 kr pr år. Manden har ulykke via arbejdet - men vist ik sundheds. Camilla: Hvor har i jeres henne? Vi har alm brand selv.
27 breve movicol gives væk da min søn ik længere er på det. Et brev kan deles over to dage. RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Sørg for at få lavet en tandskade forsikring på børnene... Det får man desværre ofte brug for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er tandskade |
|
|
inkluderet i ansvaren (Heldigvis) Nu spørger jeg måske lidt dumt - men nu er han jo kun 16 mdr, så jeg er ik helt inde i det der tandnoget endnu jo - jeg har kun en gang haft bøvl da jeg ik var forsikret som barn og fik en tandskade - så heller ik der aner jeg noget fra. Man er jo dækket af den kommunale ik sandt? Så forsikringen - den dækker vel hvis bisserne skades udover det den kommunale tandpleje kan gøre godt igen, el?? (det er jo da ret rart lige at vide)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikringer |
|
|
Hej, Her hjemme har vi alle 4 ulykkes forsikringer. Derudover indbo og familie forsikring. Bilforsikringer. Hus forsikring. Landbrugs maskine forsikring. Heste forsikringer Forsikring mod nedsat arbejdsevne (begge voksne) Livs forsikring (voksne) Sundhedsforsikringer på alle 4. Forsikring ved kritisk sygdom Jeg ville aldrig fravælge sundhedsforsikring, på hverken børn eller voksne. Det kan ofte betale sig at tegne igennem jobbet (der er ofte en god rabat på børn). Forsikring mod nedsat arbejdsevne er dyr, men sikrer indtægten i tilfælde af sygdom. Vi bruger mange penge på forsikringer - som vi håber, vi ALDRIG får brug for!!! Mvh Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har |
|
|
2 livs 4 ulykkes med udvidet tand briller 2 biler hvor vi lige har haft den ene bil skadet for 75.000 kr 2 krydslivs 1 indbo så regner med vi er dækket ind og vi har alt i topdanmark til en pris af 25.000 om året
Går gennem ild og vand for mine heste 28-11-07 blev Emma født 17-02-10 blev Elvira født
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha... |
|
|
jeg ville gerne ha liv på os alle men der er bare ik råd til alle de forsikringer... Indbo og familieforsikring er da det samme? (Iflg vores forsikringsselvskab- hvor indbo er ændret til at hedde familieforsikring). Hva står krydsliv for? Den der sundhedsforsikring vil jeg gerne høre mere om? Hvor potentielt meget kan man få brug for den reelt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen børn.. |
|
|
men vi har: To biler Indbo Ansvar på hesten Heltids ulykke begge to Krydsliv Også har jeg en ulykkes og liv gennem arbejdet..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute.. |
|
|
Vi har forsikringer hos Tjenestemændene, en del af tryg, men her kan man kun være hvis man er tjenestemand (Eller søn/datter af tjenestemand - sådan vi er kommet ind) Hestene er hos First Horse.. Huset, som vi overtager her d. 15 april, er dog blevet forsikret via Danske Forsikring, men det var fordi vi var overbevist om at tjenestemændene ikke havde ejerskifteforsikringer, og vi blev rådet til at tegne husforsikring og ejerskifteforsikring i samme selvskab. Vi har så efterfølgende fundet ud af, at tjenestemændene HAR ejerskifteforsikring, men ærgeligt..
Stutteri Vica Forsøger at avle Welsh Cobs... ! www.stutterivica.dk Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Krydsliv |
|
|
Ved krydsliv, tegner man en livsforsikring på hinanden, f.eks. i forbindelse med huskøb, hvor man ikke er gift. Men, samme princip, som når du tegner livsforsikring på hesten..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Når jeg bliver 21 her i Juni får jeg også forsikring igennem tjenestemændenes forsikring og her får jeg indbo + fjumreforsikringen for 2500 om året 
{Gitte R} Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg takker |
|
|
for jeres svar- men håber på flere endnu. Og osse på at nogle vil forklare mig yderligere om sundhedsforsikring - om den reel er nødvendig (hører barn egentlig under den voksne her?) osv osv osv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikringer |
|
|
Vi har fire ulykkes, eller hvad de hedder. Børn skal forsikres seperat. Så har vi jo hus, biler, indbo, hunde, traktor. Vores husforsikring er temmelig dyr, den kunne jeg godt finde på at flytte til et andet selskab. Vi har ikke nogen specielle, ekstra forsikringer. Vi er heller ikke med i Danmark. Gennem vores pensionskasser har vi noget, som sikrer os/hinanden ved sygdom og død. Jeg har faktisk ikke helt overblik over det hele, må jeg indrømme. Min mand har også sundhedsforsikring gennem sit arbejde. Vi bruger i øvrigt Lærerstandens, vi har aldrig kunnet finde et samlet tilbud, som var billigere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
I "vores" idrætsforening må børn ikke gå til gymnastik mv. uden en ulykkesforsikring... Mht sundhedsforsikring, kunne det ikke være en ide at melde dig ind i "Danmark" så er børn under 18, automatisk dækket med under din. Det giver jo også tilskud til både briller, tandlæge, medicin, vacc. osv hvor sundhedsforsikringen (i hvertfald min) mere dækker de større ting, Operationer på privathospital, kritisk sygdom mv.
Mvh Charlotte
Velkommen i rodebutikken, -og rigtig god fornøjelse!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring |
Louise (Lukas) |
07-04-2011 08:59 |
|
Vi har følgende: - Ulykkesforsikring x 2 (min er billig, mandens er dyr, da han er selvstændig og den også dækker på job)
- Husforsikring
- Indbo/familieforsikring incl. rejseforsikring
- Bilforsikring x 2
Derudover har manden gennem sin virksomhed en forsikring for mistet arbejdsevne og en sundhedsforsikring. De fleste af vore forsikringer er i Top Danmark, min ulykkes forsikring og den ene bil i Lærerstandens og jeg mener, at firmaets kører i GF - så det er noget af en rodebutik, men det var det, der bedst kunne betale sig ved en gennemregning. Ulykkesforsikringer er fx tit ret dyre at skifte, og især jo ældre man bliver. Jeg har tidligere haft en sygeforsikring, men brugte den ikke til noget, så det var spild af penge. Derudover er det min overbevisning, at samfundet bør kunne tilbyde den rette behandling. Manden har dog brugt sin forsikring en enkelt gang til at gå til fysioterapeut. Vi har også overvejet krydsliv, da banken jo rigtig gerne vil sælge den, men har det indtil videre på hold. Jeg er gennem min ansættelse(offentlig) dækket ind med pension til mand og børn ved dødsfald og en sum penge ved invaliditet. Derudover har jeg gruppeliv. Manden har vist også en forsikring, der går til firmaet ved dødsfald. Man skulle vist have haft et forsikringsselskab  ...dog vil jeg sige, at hus og indbo har vi haft god brug af pga. vandskade.
Louise Termin den 4. maj med en lille dreng
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stute.. |
|
|
tegnede forsikring på min datter i går, og spurge ind til det med tandskaden.. Hvis dit barn kommer galt afsted og der er mistanke om tandksade (synlig eller ej) skal man melde skaden. Hvis det så senere (efter de er fyldt 18 år) viser sig at skaden har påvirket de blivende tænder er her nu hjælp at hente (specialbehandlinger, erstatning osv).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte |
|
|
nej for jeg kan ikke komme i Danmark desværre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikringer |
|
|
Vi har: Landbrug Indbo/familie Livs og ulykkes forsikringer på os og børnene - (+krydsliv, + tænder på børn + kritiske sygdomme) 2 biler 1 hest liv/uanvendelighed 1 hund ansvar Vi er desuden forsikret igennem vores arbejde begge 2, og har også livsforsikringer i banken, det krævede de da vi købte ejendommen for 4 år siden. Vi har IF nu (1 horse til hesten), vi sparede 11.000 årligt i forhold til Alm. Brand da vi skiftede for knap 2 år siden. Jeg har besluttet mig for at vi også melder os ind i "Danmark", nu mens vi alle er raske og rørige, man ved aldrig om man får brug for den...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja gør det |
|
|
jeg har aldrig kunnet desværre- men jer der kan, gør det inden det er for sent. Puha vi har osse alm brand- jeg ahr overvejet at finde ud af om vi evt kan spare mere end vi gør nu hos andre - i hvert fald hvis jeg osse får sundheds oven i (jeg ved det ik endnu da jeg ik ahr fået nok at vide)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikringer |
|
|
Vi har en del forsikringer, nogle betaler vi selv - andre betaler mit arbejde. - Indboforsikring (betaler vi selv - ca. 2.000.- årligt)
- Ulykkesforsikring for os alle 3 (vi betaler selv for min mand og søn ca. 1.000.- årligt, mit arbejde betaler for min)
- Sundhedsforsikring (vi betaler selv for min mand dog med rabat - koster ca. 1.500.- årligt. Mit arbejde betaler for mig og vores søn hører automatisk med)
- Krydslivsforsikring (vi har ejerbolig og er endda gift, men derfor er den god at have alligevel. Hvis det værst tænkelig sker, får den efterladte en pæn sum udbetalt. Koster ca. 3.800.- årligt)
- Div. livsforskringer/forsikringer for tabt arbejdsfortjeneste ved alvorlig sygdom/skade (betales via vores pensionsselskaber via arbejdet - ved ikke helt hvor meget beløbet eksakt udgør pr. måned, men er også ligegyldigt)
Det er vigtigt at tjekke sine policer grundigt ift. hvad den enkelte forsikring dækker. Feks. ved en indboforsikring - hvor stor sum dækker den maks og hvad er selvrisikoen? Ved ulykkesforsikring - dækker den tandskade? Og ja - vi mener at en sundhedsforsikring er helt uundværlig!Den dækker bla. behandlig i det private, fysioterapi/kiropraktor, psykologbehandling osv. Nu har vi ingen dyr pt. men da vi havde var de også forsikret i hovede og r.. Forsikringer er et sted vi ikke vil spare/undvære. /Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikringer |
|
|
Bil (kasko/ansvar) MC (ansvar) Hus Indbo Heltid ulykke på børn og voksne, udvidet og med tandskade. Alle er medlem af danmark (laveste trin, som fremtidssikring) Hesten går under indbo (ansvar), er hverken liv/uanvendelighed eller sygeforsikret. Rejseforsikring (europa) Der ud over er vi forsikret med en sundhedsforsikring, en livsforsikring, mistet aarbejdsevne og en heltidsulykke via arbejdet. Jeg mener vi ialt giver med den nye bil 15000 om året for det hele. Vi har haft stor glæde af vores indbo og husforsikring, heldigvis ingen af de andre .
Mange hilsener Rikka
Mor til en hel masse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg sidder |
|
|
nemlig osse og tænker mht kiropraktor/psykolog/fysioterapi og den dur kan være godt. Og det at den giver behandling i privat regi. MEN hvornår dækker de så den slags tænker jeg osse? Er det ved skader der kræver det? Er det hvis der opstår noget akut og man skal ha det? El er det hvis der somd et kan ske - bare dukker noget op og man derforh ar brug for eks en af ovenstående? Og hva dækker den så? Det hele, det halve el???
27 breve movicol gives væk da min søn ik længere er på det. Et brev kan deles over to dage. RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Be you - Be proud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sundhed |
Louise (Lukas) |
11-04-2011 09:01 |
|
Stute: Det er vel sikkert forskelligt fra forsikring til forsikring, hvad de dækker... Den jeg havde dækkede behandling med fx fys, kiro eller privathospital. Det "tricky" ved dem er, at de ikke dækker akut. Du skal først igennem det offentlige system og have en diagnose og undersøgelser, og så kan du bruge din forsikring og få behandling uden evt. ventetid. Det er jo generelt den "fidus" privathospistaler har/bruger. Det offentlige står for diagnose, forundersøgelser, røntgen osv. og det private udfører selve behandlingen... Nogle undersøgelser udføres dog også i det private. Min far fik lavet knæ på Hamlet, det var ikke nogen god oplevelse og absolut ikke noget der ville gøre, at jeg ville vælge det private...(men det er min personlige holdning, og jeg håber da, at andre har bedre oplevelser!)
Louise Termin den 4. maj med en lille dreng
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det var jo |
|
|
osse netop det jeg tænkte, og det der til dels gør jeg tænker man lige så godt kan undlade en sådan forsuíkring...
27 breve movicol gives væk da min søn ik længere er på det. Et brev kan deles over to dage. RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Be you - Be proud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|