I tirsdag var det så 3 uger siden jeg fødte og jeg fik i denne uge endelig tid til at komme til hest igen. 
Jeg har været klar til at hoppe op siden 2 uger efter fødslen. Jeg har ikke reddet i 5 måneder. Jeg måtte stoppe midt i min graviditet da jeg fik meget kraftige plukkeveer. Så jeg har været helt elektrisk for at komme igang igen.
Men hold da op, hvor er man bare ude af form. Jeg havde faktisk forventet at jeg også ville føle det lidt underligt omkring mit underliv og måske også forneden, da jeg blev syet efter fødslen. Men no problemo derfra. Jeg er bare helt almindelig ude at form. 
De af jer som også har haft måtte lade hesten stå i længere tid, hvordan greb i det an da i skulle igang igen?
Hvordan genvandt i jeres tidligere form? Lagde i et skema eller tog i bare en dag af gange og red så meget i nu kunne når i var oppe?
Jeg sad i en halv time på min hest, fik kun travet og skridtet. Fik også lavet lidt slangegange og tempovekslinger. (Min hest lader til at være i fin form trods hans lange ferie)Men hold da op hvor trav føles som en hurtig gangart og hvor fik jeg sidestik.
Jeg er i tvivl om hvordan jeg bedst muligt og hurtigst kommer i form igen.
Jeg havde desuden regnet med at ville have totalt ømme muskler. Men det havde jeg intet af. Ikke engang mine inderlår. Hvor hurtigt "forgår" ens muskler egentlig?
Også lige lidt spørgsmål omkring det med at have baby med. Jeg bor heldigvis på det sted min hest står. Men hvordan har i andre gjort, altså dem af jer som har haft baby med?
Har i haft baby alarm på jer? eller har baby stået i barnevogn ved ridebanen? Hvordan har i både fået hest og barnevogn ud til ridebanen? Kørt barnevogn først og ladet den stå 5 minutter alene også hentet hest imens? Eller har i kørt med barnevogn i en hånd og hest i den anden?
Tænker på om det er meget uansvarligt at jeg kørte sovende baby ind i ridehallen først, smuttede tilbage til stald og gav opsadlet hest trense på også trak den over i ridehuset og gik i gang med at ride.
Når jeg så var færdig ville jeg trække hest tilbage først, give grime på og hente barnevogn med baby også tage den derfra.
Når vejret er godt er det lettere da den udendørs ridebanen ligger klods op af stalden så der kan barnevognen i realiteten stå ved ridebanen fra start af og jeg kan sadle op mm mens den står der. Men pt skal jeg jo i ridehal.
Måske det er tosset spørgsmål. Men jeg vil jo godt passe på mit barn og jeg vil heller ikke give andre anledning til at mene jeg er uansvarlig... Jeg er bare i tvivl om hvad der er den bedste måde at gøre det på.
Det letteste er selvfølgelig at lade far passe bebs. Men så får jeg kun reddet torsdag og i weekenden og det er ikke nok for mig. (heller ikke når jeg lige skal tabe ca 10kg endnu
)
Så piger. Hvordan klare i bebs og hest samtidig? Og hvordan kom i, i form igen?