Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Når børnene sover. Voksentid?
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 14:41

Jeg har lige et spørgsmål, jeg håber I vil svare på.

Tre aftener om ugen (Mandag, Tirsdag og Onsdag) er jeg alene hjemme, grundet manden arbejder. Som regel er vi fuld booket op i weekenderne, enten med vennebesøg, familie tamtam, eller vores fælles sportsgren til konkurrencer m.m.

Men de aftener hvor vi begge er hjemme, og hvor vi ikke skal noget særligt, der går jeg lidt "død" i det.

Tag nu bare denne uge. Torsdag er begge børn lagt i seng kl. 20.00 (Det er de altid), og derefter ser vi lidt tv, spiller lidt backgammon, og er begge ude og natte hestene af... og så i seng kl. 22.00.

Fredag aften ser vi tv (Utrolig dårlig tv sådan en Fredag... og vi har endda den store guldpakke), hvorefter vi begge blunder hen, og beslutter os for at gå i seng kl. 21.45!!!

Idag lørdag? -Sikkert en gentagelse af torsdag og fredag. Søndag aften nok nået nær det samme .

R*V SYGT! ...Eller hvad?

Vi er begge meget sociale, og Heldigvis er det da sjældent vi ikke har gæster eller selv er i byen, 4 dage i træk.

I løbet af weekend dagene har vi masser at foretage os. Alt ligefra at passe vores heste, hjælpe datteren med at ride, tage i zoo, svømmehal osv, renovere gård, tage på besøg få gæster osv osv... Men altså de der "alene" aftener, de kan godt nok blive kedelige.

Somme tider får vi et hold bedsteforældre til at passe børn så vi tager i bio eller andet "voksent". Eller vi en sommer aften med børnene køre til stranden og spiser is, eller sidder ude i haven til sent, og bare snakker. Så det er ikke fordi vi ikke forstår at komme ud af huset.

Et eller andet sted tænker jeg også det måske er helt normal efter en lang dag med børn og eget firma (Så det er ikke kun 8-16 job), at man kommer til at blunde hen i sofaen, men somme tider ville jeg alligevel ønske der kunne ske noget mere, de aftener vi er alene med sovende børn... og hvor årstiden ikke indbyder til strand, is og havehygge.

Nu vil nogen måske nok tænke, "så ha´dog noget seks når børnene sover". Det har vi skam også, men det er som regel efter vi er kommet op i sengen.

-Det er mere i timerne imellem børnene er lagt i seng, og til mor og far selv går i seng, at jeg mangler lidt inspiration til hvad man kan lave.

Hvordan forløber jeres hverdags/weekend aftener, hvor I bare er jer alene?

MVH Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Lidt kedeligt.
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 14:54

Vores aftener lyder meget som jeres, altså siddende i sofaen foran flimmerkassen - manden falder oftest i søvn senest kl.21 men han står også op kl.4.00 hver dag.

Vi bruger tiden til at snakke om alt det der ikke kan snakkes om når børnene er vågne, altså voksenting. Og ellers slapper vi af foran flimmerkassen eller med et blad/bog.

Da jeg pt. er hjemme hele dagen har jeg oftest klaret de huslige ting i løbet af dagen, men ellers klares det også når børnene er lagt i seng.

Vi kører meget sjældent nogen steder på hverdagsaftener, da Cirkeline skal puttes kl.19, men vi hygger hele eftermiddagen med børnene.

Julie

Frederik 07.11.2001

Cirkeline 24.04.2008

Termin (Alfred) 18.04.2011

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 15:04

Vi er på nettet, ser fjernsyn, læser, og er bare sammen. Ikke det vilde - og det har jeg det fint med.

Oftest er det Martin, der tager ud og besøger kammerater. Jeg er flad, når Sallie er lagt i seng, og gider ikke være social. Så oftest er det mig, der er "alene hjemme", og det synes jeg er skønt

Vi går som regel i seng mellem 22-23.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

om aftenen..
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 15:27

vores børn bliver lagt kl 19.30 og så slapper vi af ved pc eller tv.. nogle gang med en kold drik.. vi går i seng omkring 22 og tit har vi kærestetid(6).. vi er blevet meget bedre til at blive kærester efter den mindste er kommet.. ved ik hvorfor.. men nu tager vi tid til hianden.. en gang eller 2 om måneden tager jeg dog i byen en lørdag med min veninde.. så er manden hjemme og slapper af alene.. vi har næsten heller aldrig ro i weekenden.. denne gang har vi dog taget os det..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

vi sidder
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 08:52

osse foran flimmeren, computer el lig. Jeg er som lisbeth flad - i hvert fald de dage jeg ahr trolden hjemme en hel dag... Han har mere energi end mig, så jeg sys ik jeg lyster det store. Manden overlægger i hverdagene og nyder derfor at være hjemme stille og roligt... I weekenderne er vi stort set altid sammen med vores mødre, så de ser trolden - ude hos han mor får vi lavet bil, skåret træ osv som skal til.

Ind i mellem vil jeg gerne et el andet "voksent" - men det er jo nok normalt trods alt.

27 breve movicol gives væk da min søn ik længere er på det. Et brev kan deles over to dage.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider