|
|
| Børneværelser - Inspiration mm. |
|
|
Der vises af og til billeder og ofte eftrlyses der ideer til børneværelset. Men de drukner som regel fordi man ikke liiige har tid til at få fotograferet mm. Og når man så har tid, er tråden forsvundet i glemslen. Så denne tråd er tiltænkt Børneværelserne i det ganske land!!!
En tråd om hvad der fungerer super, hvad der overhovedet ikke fungerer, hvad du synes er fed børnestil osv? Ser det bare cool ud, er det til at holde rent, hvad brugte du da du malede sengen, hvordan ombyggede du IKEA-reolen så den blev en flyver, hvordan lavede du overgangen fra babyværelse til tumlingeværelse til skolebarnsværelse, hvordan har du mast fire børn sammen på 12 m2? Hvordan holder du orden på skramlet (mon ikke vi alle leder efter de vises sten i den forbindelse) har du et gennemgående farvetema, er du ligeglad bare ungerne har et sted at sove? Øs af dine erfaringer - der ligger tonsvis af erfaringer i hvert eneste børneværelse! Både de gode og de dårlige!! Få råd, giv råd, bliv inspireret til en makeover! Så - sæt i gang! Vis dit børneværelse og fortæl!!! Nu skal der styr på legoklodserne, sleichdyrene og udklædningstøjet!!! Og måske skabet liiige skulle males...
Christina ..Prinser og Prinsesser Find mine billeder på www.skingurs.dk :-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super ide. |
|
|
Jeg er igang med at lave børneværelser og i øjeblikket er vi ved at hive gammel hessian ned og det er noget l*rt. Nå men det er næsten klaret og nu har vi revet et skab ned i Idas værelse. Egentlig var planen at lukke det af igen og så lave en lille hule til hende/dem derinde, men nu hvor selve skabet er nede, tænker jeg om man skal lave/bygge en seng til hende derinde, altså ikke lukke det af, men lave det så hun får en seng indenunder skråvæggen, som der stikker lidt ud i værelset, måske med en blød bue ind mod skåvæggen (hvis i forstår). Hvad synes i????? Min tøven kommer ved at der ligger et badeværelse lige op til begge børns værelser og jeg tænker at når man ligger derinde, så kan man hører tydeligt at der bliver trukket i toilettet, men det er jo ikke så ofte og vi har toilet nedenunder også, hvis det er.   Måske jeg lige skal tilføje at Ida kun er 1½ år, men at jeg har overvejet at hun snart skal have en anden seng, for hun kan få benet over tremmesengen, når hun står i den. Kristian er kun ½ år og skal derfor lige bruge sin tremmeseng lidt tid endnu. Hans værelse er spejlvendt og ved gulvet i hans hule er der rør, men de kan jo skjules med en seng når han bliver stor nok...
Anja med en lille prinsesse på den ene arm og en prins på den anden. Livet er fedt, men vi lever det for lidt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville nok lave hule |
|
|
jeg ville skære en madras til og lave hule - en gardinstang foran og så frem med symaskinen, så du kan sy butiks-forhæng, mester jakelforhæng, prinsesseslot-forhæng osv. Mest fordi jeg ville være bekymret for: varmen støv fordi det bliver et lille indelukke at sove i umulig stilling for den forælder der skal ae, give vand, holde på pande besværliggøresle af sengetøjsskift når ungen knækker sig, alligevel ikke kunne holde sig tør om natten osv (jeg er den fødte realist når det kommer til børn kan du nok høre... griner!) Som hulerum er det perfekt - og med bare en madras og en gardinstang er det nemt at ændre i takt med alder, andre behov etc. Det ville også være et super køkken-rum (jeg slår lige et slag for ikeas børnekøkken!!)  ... jeg har så lige flyttet om, så køkkenet står ikke længere der - det var ellers et super sted! døren ind til stuen er lige til højre. Nu står jeppes seng der i stedet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Børneværelser |
|
|
Super ide  Her er Simon værelse, han har arvet det efter Emma - så tegningerene på væggen er de samme. Dem har jeg selv lavet; Pluto og Bambi med hjælp fra overhead, de andre er lavet ved at kigge efter et print. Sommerfuglen er fri-hånd. Billederne er fra før han blev født, så der er sket en smule siden, f.eks. er der nu en bund i sengen   Tremmesengen er Michaels gamle, så den er 28 år gammel. Emma har også haft den. Jeg har malet den vha. farveprøver fra Flügger, den brune farve har glans.  Det blå maleri på væggen har Emma lavet.  Puslebordet er et skrivebord - vi skifter alligevel 9 ud af 10 gange på toilettet. Bordplade fra Bauhaus og 4 ben fra Ikea. Malet i samme brune farve som sengen.  Close Up. Han er netop nu i en alder af 5 måneder kommet på eget værelse. Han sover i liften i tremmesengen. Når han bliver 2-3 år ryger han på større værelse og her skal være et drengetema som endnu ikke er fastlagt.
Venlig hilsen Christina
Små fødder sætter dybe fodspor...
Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pige baby værelse |
|
|
Her kommer Emma værelse som det så ud da hun boede på det lille værelse (7,5kvm) som baby til knap 3 år.  Puslebordet er "rammet ind" af My Little Ponies...  Her ser man hendes tremmeseng som er Michaels gamle og nu har lillebror også arvet den  Gulvtæppet er fra Tæppeland og til højre er en almindelig 8-rums rumdeler som jeg har malet med farveprøver fra Flügger.  Rumdeleren set oppefra - dengang havde vi akvarie - hun havde farverige gubbyer og lidt andet. Temaet var "lyserød og lilla" hvis man kan kalde det et tema 
Venlig hilsen Christina
Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inspiration |
|
|
Og så er vi nået til at JEG søger inspiration  Vi skal have lagt trægulv på hendes værelse i påskeferien og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at "samle et tema" på hendes værelse. Pt. syntes jeg det ser lidt rodet ud nemlig. Hun har en halv-høj seng fra Flexa og dermed hule neden under. Så har hun stadig sin rumdeler i lilla, lyserød og pink. (samt diverse tusch og farvekridt-farver) Så den skal males om. Trægulvet er næsten valnøddefarvet - derfor havde jeg tænkt at male rumdeleren i den brune farve fra Simons værelse (seng) og så én farve mere; pink eller lilla. Hendes kommode - som er det gamle puslebord - skal ud/væk/sælges. Og så havde jeg tænkt at købe en som Simons i valnød/brun. Den er fra ikea til 349 kr  Syntes nemlig der er for mange farver på værelset... Men hvad kunne man ellers lave for at "dæmpe indtrykkene" lidt? Hun elsker sine sommerfugle på væggen, ellers havde jeg f.eks. pillet dem ned. Vi starter ud med Belle som jeg måtte male til hende:   Hendes værelse set fra døren, hun har fået 2 hylder op på væggen ved Belle, til hhv. bøger og bamser.  Rumdeler og rutchebane (som fylder en del)  Værelset set fra modsatte ende, henne fra hylderne. Værelset er kun 10,2kvm så rutchebanen tager især en hel del. Men hun er ret glad for den, så ved ikke helt om jeg vil ofre den. Så skal der som sagt lægges trægulv, hun beholder stadig sit lyserøde tæppe. Måske en ny kommode. Ommaling af rumdeler, men kan man ikke gøre andet/mere???? Gode ideer er meget velkomne! 
Venlig hilsen Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min erfaring |
|
|
Puder, tæpper, plaider - ensfarvet!!! dr er så meget knald på børnelegetøj, at hvis man gerne vil beholde "et roligt overblik" så skal det der tilbehør, vi voksne elsker, være neutralt - altså ikke hvidt eller beige, men ensfarvet. Kurve mm til legetøj - hold dig til en (hvis du bare har en tre stykker) eller to farver (hvis du har mange!). Saml billeder på væggen i tænkt firknater, så de ikke hænger og råber til hinanden som små farveklatter (erfaring jeg lige har gjort mig da jeg tog billeder af jeppes del af værelset, griner - hans del er ikke færdig endnu!) mao - den der skæve farvede ting du har på gulvet - den ville jeg lægge væk, så den kan tages frem når den skal bruges (jeg kan ikke se hvad det er - er det en hoppe-en eller en gulvløber?) jeg lægger i perioder legetøj væk og så bytter jeg det med noget der har tabt nyhedens interesse lidt. Der er ingen grund til at have nogt til at stå fremme, hvis de ikke bruger det. Så hellere sætte det væk og genfinde det med ny interesse. jeg ville passe på med alt for mørke farver i et lille værelse. mht rumdeleren - har du overvejet decoupage og lak? eller tapet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
|
|
Den snoede ting på gulvet er sådan en der siger lyde når man træder på den. Den ryger væk i påsken - nok til lillebrors værelse eller på ventestadie. Mht. mørke farver er jeg nu ikke helt nervøs da hun har et meget stort vindueparti med øst og syd sol, hvide vægge, og lyst loft. Så tror ikke det vil blive trukket for mmeget sammen, men skal nok have det in mente  Det med billeder i samlet lyder interessant - ville det kunne gå med Emmas 3? Kan ikke helt se det for mig nemlig. Og ja det med at gemme væk gør jeg også, men hun har bare MEGET. Men der ryger nok en håndfuld bamser i farten f.eks.  Gemte 2 sække væk i januar som jeg gav til hendes gamle dagplejer, så der er allerede rydtet meget ud 
Venlig hilsen Christina
Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyserød, babybjörn bæresele, Peter Plys musikuro, voksipose osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billeder mm |
|
|
Saml billederne tæt - og køb rammer!!! superbest, fakta, bilka har som regel rammer. her er de smås værelse. Det deles af Johanne på 2½ og Jeppe på 1 samt hver anden weekend ida på 7. beliggenheden er i top - her set fra stuen. Det ligger lidt tilbagetrukket og alligevel i begivenhedernes centrum - et must med små børn, hvis de skal bruge væreslet tror jeg. Til højre for det hvide skab er døren ud til køkkenet.  mellem kommodechartollet og den lille kiste er døren ind til det, der igen bliver forældrerum! Her er væreslet set fra døråbningen. Just til venstre står jeppes tremmeseng. Ret for er johannes seng og til højre er idas seng.  her er legeafdelingen, med udsigt over haven og æslerne!  Mellem det indbyggede (og af johannes seng, blokerede!) skab og jeppes seng er der lige plads til ikea-køkkenet. I så lille et væresle er jeg nødt til at prioritere ret hårdt og køkkenet er en topscorer fro dem alle tre.  Hylden over jeppes seng er et levn fra dengang puslebordet stod klemt inde der mellem klædeskabet (som vi baksede ud i fredags!) og væggen. Senere boede ikeakøkkenet der, men nu er alle unger jo blevet proppet derind, så der skulle tænkes lidt for at få plads til det hele. Der skal ryddes på på væggen! så der ikke ser rodet ud i jeppes afdeling! Og så er der mit smertensbarn på den sidste væg! reolen der slet ikke kan rumme alt det den skal! Jeg har bestilt en tømrer (haha. jeg har bedt min svoger kigge ind - han er tømrerlærling!!) for jeg vil have en gulv-til-loft reol.  jeg kan ikke bestemme migh. Skal den være med indbygget bordplads, skal det være åbne hylder, skal der være tre rum der kan lukkes så hvert barn har sin personlige hylde... råd og forslag og tegninger modtages!! Ellers er jeg super glad for værelset. De bruger det rigtig rigtig meget og hver ting har sin plads eller kurv, så selvom alt er væltet ud tager det ikke mange minutter at rydde op så tingene er lette at finde igen. De blå kurve med duplo er fra tiger og dem vil jeg sindssygt gerne have flere af - de har dem selvølgelig ikke for tiden!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Vi bor jo i et lille egoisthus, som bestemt ikke er bygget med henblik på at stoppe unger ind i det. Vi har to bittesmå værelser, et badeværelse, et bryggers og en kæmpe stue/køkken/alrum. Sallies værelse er altså meget lille. Jeg har taget billedet, mens jeg står i døråbningen. Hun leger stort set aldrig derinde, dels fordi det er så småt og så nok også fordi det ligger fysisk væk fra stuen/køkken, hvor det meste af de voksnens aktivitet er. Der står den røde seng, en slagbænk en smal reol proppet med børnebøger og hendes tøjskab kan man lige ane helt ude til højre;  Til gengæld har hun så erobret sig et kæmpe hjørne af stuen, hvor hun meget ofte leger og hygger sig. Her står alt hendes legetøj faktisk også. Det er nu ganske hyggeligt, at hun altid er i nærheden af os; 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dilemma |
|
|
Jeg er lidt i tvivl, om jeg skal poste dette i den geniale værelsestråd, for jeg har ingen billeder, og Karla ligger og lumrer i sin seng, så jeg vil heller ikke gå ind og tage nogen. Men jeg har virkelig brug for råd, og jeg kan da tage billeder i morgen. Sover jeres børn på samme værelse? Hvorfor/hvorfor ikke? Sofia er ved at være for stor til sin vuggeting, og vi har ikke plads til en tremmeseng i soveværelset. Altså skal hun snart flytte. Karla (2 1/2) har sagt, at hun gerne må flytte ind til hende - men er det overhovedet en god idé? Jeg er selv for pga. trygheden, det må give. Og de har sovet sammen nogle gange og vækker umiddelbart ikke hinanden, så det er vist ikke et problem. Jeg er imod, fordi... ja - det er mest sådan noget praktisk noget. Vi har to meget små værelser (knap 7 m2). Hvis der skal stå to senge på det ene, så er der ikke meget plads til at lege. Så kan de selvfølgelig lege på det andet, men Karla inddrager altså sin seng en del i legen. Der er også den mulighed, at vi trækker i arbejdstøjet og lægger de to værelser sammen. Men når først det er gjort, så er det dælme svært at fortryde. På sigt skal værelserne lægges sammen alligevel, men det er sådan noget ude-i-fremtiden-noget, hvor vi også har lavet en tilbygning med nyt soveværelse til os selv. Så skal vores soveværelse nemlig være børneværelse nr. to. Jeg har brygget på dette i min barselshjerne i umindelige tider, så jeg har virkelig brug for lidt hjælp her 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sove - og legeværelse |
|
|
Da jeg besluttede at lægge mine i samme rum var det efter mange og lange overvejelser. jeg smed spørgsmålet ud her, på facebook og to andre debatfora og jeg fik sindssygt mange gode svar. (Og her var det jo dels grundet et pladsproblem, dels grundet et "mor kan ikke være i to rum på een gang om natten hvilket er et problem når hun i perioder er alene"!!) Overordnet anbefalede stort set alle mig at lade dem dele soveværelse. Nogle mente så at det var bedst med et seperat soveværelsee og et decideret legeværelse. Det tror jeg man skal gøre dels som man lyster - og dels efter hvordan ens hus er indrettet. Med to så små værelser ville jeg nok som udgangspunkt lave et sove- og et legeværelse og så betrække en juniormadras lækkert med div. puder på legeværelset, så "sengen" stadig kan indgå i div lege. Så kan du også lettere have to yndigt redte senge i deres soveværesle. Johannes seng er ALTID redt for jeg gider ikke dyner der ligger over det hele! (jo om morgenen må hun gerne tage den med ind i vores seng, men når alle er stået op og huset skal tages i brug, er alle børnesenge redte så de ikke kan gemme på nutellamadder, æbleskrog, tusind legoklodser mm!!) Mine sover godt sammen, forstået på den måde at jeppe stadig vågner - dog ikke så mange gange som før. Johanne har fundet tryghed i at han er der - og vigtigst; de vækker ikke hinanden!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| børneværelse |
| Forfatter:  |
Hanne GJ |
| Dato:  |
28-03-2011 21:28 |
|
vi har ofret en del penge på gode og lækre kurver og kasser til legetøj. Bl.a. disse i grøn og blå www.work-shop.nu/Handed-By/ Kurvesaet-i-plastflet.html De står så på hans IKEA Hensvik reoler sammen med bøger, bamser og alt muligt andet. På den måde kan vi dele legetøjet lidt op så der er biler i en, sleich dyr i en anden, puslespil i en 3. o.s.v. Vi har også en stor en med låg på til Brio togbanen som står på gulvet. Villads's værelse ligger lige ud til køkken/alrummet hvor han også har hans legekøkken, borde/stole sæt og en kurv fra RICE med zoo tema som ser helt vildt sød ud. Den kan rumme en del forskelligt legetøj og gør det nemt at rydde op. Det fungere helt vildt godt for os med kurvene. Vi har ofret en del penge på dem, men det gør også de ser pæne ud og ikke bare er nogle billige plastik kasser som alligevel ser trælse og kedelige ud.
Hanne Mor til Villads musen født 0708-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hey Christina... |
|
|
....tak for dine synpunkter og jeg kan godt følge dig, måske er det en skidt ide af sengen er derinde, den vil jo ikke lige være til at rykke ud. Nu er spørgsmålet oppe omkring det at lade ungerne dele værelse og så have det andet som legeværelse....egentlig synes jeg at de skulle have hver deres, men nu ved jeg ikke...jeg er jo også ofte alene med ungerne om aftenen og hvis nu begge er kede, ja så er det lidt svært....hmmmmm jeg overvejer lige og så bliver hullerne til huler....eller hule i legeværelset og skab i ungernes soveværelset, hvis de skal sove sammen.
Anja med en lille prinsesse på den ene arm og en prins på den anden. Livet er fedt, men vi lever det for lidt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| låses? |
taina |
29-03-2011 23:38 |
|
Skulle denne tråd ikke låses i toppen? Jeg følger ivrigt med i jeres værelsesprojekter - der er vel kun en 5-7 år, til barylerne skal have værelse, og så gælder det jo om at være forberedt  Det betyder også, at der ikke kommer børneværelses-billeder herfra, men jeg fik nu alligevel lyst til at give et lille pip. Jeg var nemlig for nyligt på besøg på barylernes kommende skole, og da vi kom ind i et klasselokale, undskyldte skolelederen, at det så tomt ud. Tomt?? I mine uerfarne øjne så det lige præcis så overfyldt ud, som klasseværelser plejer at gøre, men det viste sig, at de netop havde ryddet væggene for det værste for at skabe ro for en dreng i klassen, som havde ADHD. Efter hvad jeg kunne forstå, havde væggene tidligere været fyldt til bristepunktet med ord, tal og projekter. Læreren havde meldt tilbage, at oprydningen havde haft fin effekt på den tiltænkte dreng, men at alle de andre drenge i klassen var blevet meget bedre til at koncentrere sig i timerne. Se, DET synes jeg er værd at tænke på, når man indretter børneværelser. Jeg bliver helt kulret i øjnene, når jeg ser billeder af jeres børneværelser (også dit skingur, selv om det klart er i den roligere ende) men det er nok også fordi mine øjne slet ikke er vant til alt det "rod". I hvert fald ikke på væggene, her er der kun børnerod på gulvet, til gengæld midt i stuen... Lad os skrives ved om, hvad I synes om barylernes børneværelsesrod om en 5-7 år  Skingur, jeg ville derfor helt klart vælge noget med låger eller skuffer eller et eller andet, der giver en roligere overflade end de åbne reoler  Stine, jeg ville i hvert fald ikke lægge de to værelser sammen, indtil I er I gang med tilbygning. Det skulle lige passe, at I bruger tid og energi på at lægge sammen, hvorefter ungerne under INGEN omstændigheder trives med at sove sammen  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rod og hylder mm |
|
|
tråden er ikke så vigtig at den må låses, så vi må bare holde liv i den løbende  Det var jo interessant, det med adhd´en og uoverskueligheden. Jeg tænker, at der er forskel på den måde, børn skal koncentrere sig på i skole kontra hyggelege på væreslet? men derudover giver jeg dig ret - det er også derfor der skal gøres noget i jeppes afdeling (jeppes væg!!!) fordi det netop ser rodet ud. Det er også derfor jeg anbefaler rammer til billeder og at samle dem, - for at det ser overskueligt ud (og jeg har ikke haft råd til en ramme til det store billede, griner!) Ja reolen er mit smertensbarn! Inden jeg fik børn tænkte jeg sådan noget "sarte farvede tæpper, antikke klodser i en alt-for-damerne stabel, en yndig flettet kurv i pil". Argh. Det gik super indtil første jul og første fødselsdag var overstået!! Jeg havde omhyggeligt forsøgt at knytte johanne til Lille Hund (den hæklede lækre tøjhund) men selvfølgelig forelskde ungen sig i en farvestrålende rædsel, svigermor troppede op med! Så enten låger eller flere ens kurve til skramlet!! Lisbeth - det gode ved sallies væresle er at jeg holdt op med at have dårlig samvittighed over at have 3 unger på vores 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Værelser |
|
|
Jeg vil lige tage et par billeder af værelserne, når vi kommer hjem fra svømning. Nu har jeg lovet det, så er jeg nødt til at få det gjort De er ikke ret kreative, så jeg tvivler på, jeg kan inspirere ret meget. Til gengæld bliver jeg inspireret af jer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| personligt |
|
|
Jeg er HELT enig med dig taina i at (især) Emmas værelse - det nuværende - ser rodet ud. Også derfor jeg søger lidt råd, til når vi skal lægge gulv i påsken og derfor i den forbindelse har tømt værelset for alt. Jeg har 8 ens kurve til rumdeleren, de er fyldt med: - 2 med duploklodser
- 2 med bøger
- 1 med puslespil
- 1 med legemad
- 1 med dukketing
- 1 med "diverse småt"
Dem kunne man jo starte med at sætte ind i rumdeleren, men tror måske bare ikke der er plads til dem med bøgerne. Rumdeleren trænger til en omgang maling efter Emma selv har været igang med den med egne tusser  Det var en god ide med tapet el.lign. - faktisk har jeg noget selklæbende med prinsesser på, men det bliver måske også for rodet??? Så ville jeg male den brun og så klistre prinsesser på hylden i hullet - men ja, hvorfor det hvis jeg alligevel sætter alle 8 kurve derind, så kan det jo ikke ses???? Hendes hvide kommode er til salg, så den ryger forhåbentlig - syntes også den er ret voldsom til værelset. Hun skal have en som Simon - med 5 skuffer og den er smallere. Overvejer kraftigt f.eks. at pille sommerfuglene fra væggene ned, men igen hun snakker bare tit om dem og er glad for dem. Men måske man kunne minimere antallet - hun har over vinduet men også en sværm over døren. Rutchebanen på sengen er også under overvejelse, men igen den er hun glad for og bruger tit. Jeg kunne VILDT godt tænke mig et tema derinde - er måske dog lidt imod "Disney Prinsesserne" - da "ALLE" har dette. Men ja, hvad skulle det ellers være - og igen, hvis det er det ungen vil ha'... ??? På Simons store værelse - når han flytter om 1-2år - havde jeg tænkt riddere - men ja, det skal man jo nok vente med og se hvad ungen interesserer sig for til den tid. Om ikke andet kunne/ville det jo passe fint sammen med riddere og prinsesser. Ejj, jeg er for en gangs skyld tom for ideer 
Venlig hilsen Christina
Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyserød, babybjörn bæresele, Peter Plys musikuro, voksipose osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skingur |
|
|
Forresten navnesøster - så har Bilka lige nu 50% eller 80% på alle lærreder og rammer... Du sagde du manglede til det store maleri.
Venlig hilsen Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ahr så super |
|
|
så må jeg hellere komme af sted fredag - og du også  Btw... jeg er slet ikke til temaer, men jeg kan godt se det er et problem hvis ynglet er - og det er trods alt deres værelser!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her kommer Karlas |
|
|
Så fik jeg snuppet lidt billeder af Karlas værelse. Her set fra døren. Det er ikke så stort, så der er lige plads til sengen og en reol med lidt legetøj - primært bamser, og så er der noget i de sorte kasser. Lidt bøger, dem vi læser i om aftenen. På væggen er der en plakat, hun selv har valgt at hænge op og så to billeder af hende selv  . I den anden ende af værelset er hendes kommode med tøj, og den der store åbne mund, det er hendes absolut skrækkelige natlampe - det er en lyserød gris.  I det andet hjørne har hun så et lille bord. "Plakaten" med klistermærker er en del af et "tag-selv-tøj-på-projekt", som vi egentlig er færdige med. Ja, og så kan man jo se hendes seng, så større er værelset ikke.  Det bliver ikke nemt at klemme Sofias tremmeseng ind, men det vil i så fald blive der, hvor hun har sit lille bord, for det bruger hun ikke ret meget. Den kan vist liiige være der. Fordi vi har så små værelser, har vi indrettet et legehjørne i vores køkken/stue. Det er den gamle forgang, som er lagt til, derfor er der også en dør, som vi dog ikke bruger. Der er bare to enkle reoler med legetøj samt en legetøjskasse på gulvet. Hun har Brios lille legekomfur, som måske er lidt en skrabet version, men til gengæld fungerer den både som ovn og købmandsdisk.  Sofia står lige uden for døren og sover pt Men man kan lige se, at de har et legebord i stuen også, som Karla bruger en hel del. Ved siden af det står vores spisebord.  Der er ikke noget på væggene, bare to små malerier ved siden af barnevognen, og de har hængt der altid. Jeg vil have sort/hvid fotos i sorte rammer af mine unger over reolen. Det er trods alt i stuen, så ingen prinsesser her! Jeg er ikke ret kreativ, og det bærer værelset da præg af. Men når tøserne bliver større, så må de jo selv indrette og gøre ved. Til den tid har vi forhåbentlig nogle større værelser. Tror I, det ville blive for klemt på værelset, hvis Sofia også skal sove der?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil også |
|
|
Selvom det mere handler om, for mig, hvordan man får baby til at være en en 2 værelses på knap 50 kvm. Her er vores stue:  Pusle bordet skal står der hvor den mørke kiste står nu. Vi har købt det her puslebord:  Jeg har jo ledt efter et der kunne stå helt op af væggen. Kisten er flyttet og lampen er flyttet tættere på skænken under tv, så der kan stå en vaske tøjskurv ved siden af puslebordet til stofbleer og andre ting der skal kogevaskes. Vores soveværelse ser sådan ud:  Der er sengen rykket ud fra væggen, fordi jeg sover inderst og den fede mave gør at det er svært for mig at komme op af sengen om natten. Men planen er så at der skal stå en tremmeseng fra IKEA i hjørnet mellem sengen og væggen, den kan lige være der for radiatoren. Jeg håber til en start at pladsen i puslekommoden er nok til tøj + legetøj. Lejligheden er jo sat til salg og vi vil gerne købe hus. Hvis I skulle have lyst til at dele den på FB så er linket her: nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468 Jeg er ikke så god til rod og kan godt lide at putte alting i kasser, så min plan til børneværelse er da at have nogle kasser til alting, så det ikke skal ligge på gulvet eller bare puttet ind i en reol.
Sagde Janne Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maling.. |
|
|
Skal nok vise billeder når jeg engang finder ud af at sætte dem ind i tråd .. .. Men lige et spørgsmål: Mikkeline har på sit værelse en ahornfarvet rumdeler som farvemæssigt slet ikke passer ind i temaet (sort/lilla/lime) ... Så den vil jeg, inspireret af Christinas flotte værk, gerne male .. Men hvordan.. HVilken maling og er det med rulle eller pensel bedste resultat opnås.. ? .. Tapet idéen er også vildt fed- men holder det? ..
MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions? Bryllup 20.02.10 Termin 07.08.10 2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rumdeler |
|
|
Maneater - mange tak. Jeg sleb rumdeleren, som er sådan noget laminat-agtig noget i virkeligheden. sleb den med sandpapir og så blev den malet med almindelige farveprøver fra Flügger til 25 kr. stykket  (Ja, jeg går tit i Flügger ) Den skal som sagt have en omgang igen når vi lægger gulv, jeg kan ikke sige mht. tapet. MEN jeg har været i Bilka og købe noget de vist kaldte dekorationstapet - det var selvklæbende. De havde f.eks. med Disneys Prinsesser, men også diverse stribbede, blomstrede osv. det var i havecentret og mener de kostede 15kr/rulle hvor der er sorry kan ikke huske det, måske 3m i hver rulle, ca. 40cm bred... Det var noget der kunne tørres af og var tykkere end. almindelig tapet - måske det kan bruges? 
Venlig hilsen Christina
Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyserød, babybjörn bæresele, Peter Plys musikuro, voksipose, puslebord/kommode osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du |
|
|
sliber, sætte tapet på og så giver lak yderst, så holder det rigtigt godt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laminat.. |
|
|
Hendes rumdeler er netop også sådan noget laminat noget - troede ikke man kunne slibe på det? .. Brugte du ekstra fint sandpapir så eller? .. (den bliver vel meget nemt ridset at se på? ) Farveprøverne er det bare almindelig vægmaling eller træmaling? .. (Kan man få det i lilla og ligende fede farver) .. Og brugte du rulle, pensel eller ? .. (har i hvert fald ikke motorik til at male i flere forskellige farver med sprøjte) ...
MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions? Bryllup 20.02.10 Termin 07.08.10 2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laminat |
|
|
Jeg sleb med rimelig fint sandpapir - det er bare lige for at lave lidt "ru" som malingen kan få fat i. Hvis du maler direkte på laminaten risikerer du at malingen rutsjer med at for hvert strøg du laver. Jeg brugte pensel. Farveprøverne er ganske almindelig vægmaling, ikke noget fancy her. De fås også i de større byggemarkeder f.eks. Bauhaus. Mener bare udvalget - farvemæssigt - er større ved f.eks. Flügger. Jeg gik ind og sagde jeg skulle have en farveprøve i lyserød og lilla og så fik jeg et skema at kigge på hvor jeg så valgte ud fra. Samme gjorde jeg da jeg malede Simons seng, bad bare om blåt og brunt. (y) Og der var MANGE lilla nuancer at vælge imellem, og pink, lyserød, sart rosa - mange nuancer. Nogle også med glans - som den brune farve på Simons seng f.eks. er - det giver en pæn overflade + det er til at tørre af/vaske af. Det er den matte ikke rigtigt... Altså bagefter - tørre overfladen på rumdeleren, det er lettere med maling med glans end uden. Mener så nu glans-maling prøven var lidt dyrere, men det er vist 50kr. Eller måske 75 kr. Og det rækker pænt langt. :)
Venlig hilsen Christina
Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyserød, babybjörn bæresele, Peter Plys musikuro, voksipose osv. Samt 2 moderne lænestole m. matchende skammel. Skriv PB for fotos.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
Vi har netop gennemgået en gennemgribende renovering af min store datters værelse. Nye vinduer, vægge, loft mm. Alt har fået en tur, pånær døren ; ) Jeg er blevet inspireret af tøjet småfolk, som er inspireret af 70`s fede retro stil, farver og glade dage : ) Rummet er ca 20 kvm, møblerne er købt nye, så ikke så mange fif her, Men vil da gerne dele mit højt elskede længe undervejs ønsket børneværelse Jeg håber i vil syntes om det, og evt kan bruge nogle ideer selv.     Der mangler lidt lamper, og bogkasser mm. Men hovedparten er færdigt : )
Mor til skønne maddie 24/5-08 Nu med en skøn lille dreng på vej, ankomst sidst i august 2010 Lækkert pigetøj str 56,62,68,74 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| miomus |
taina |
10-04-2011 11:43 |
|
Naaaaaaajs børneværelse Jeg forstår ikke, hvordan du har kunnet proppe så mange forskellige former, figurer og farver ind i et rum, og det stadig ikke får mit hoved til at sige blibbelip i rodeafdelingen. Måske er det fordi der ikke er flyttet børn ind endnu?  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Miomus |
|
|
Flot, flot, flot! Taina - jeg tror det er fordi stilen er gennemført + der er stadig luft?! /Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en |
|
|
Wauw en størrelse børneværelse 20kvm. hold da op. Men ja, det ser dejligt gennemført ud  Jeg har måtte "bøje mig" for min datters ønsker om prinsessetema... Så når vi nu i påsken tømmer værelset, skal vi også have tepetseret hende endevæg med følgende fototapet (som fylder næsten hele væggen):  Hendes endevæg er 260cm lang - fototapetet er 250x170cm langt/højt Jeg håber dette "tema" kan skabe lidt ro på det lille værelse, samtidig må alle hendes sommerfugle så ofre livet + Belle som pt. er på endevæggen vil blive "overklistret" med det nye tapet. Hylderne skal lige så flyttes/væk. Det er denne væg:  Så må vi jo se om resultatet er tilfredsstillende. Ellers havde hun også stor interesse for et fototapet med My Little Ponys - men valgte så prinsesserne... Jaja, okay så.
Venlig hilsen Christina
Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyserød, babybjörn bæresele, Peter Plys musikuro, voksipose osv. Samt 2 moderne lænestole m. matchende skammel. Skriv PB for fotos.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeppe's værelse |
|
|
Meget ydmygt smækker jeg lidt billeder af Jeppe's værelse på HN eller øhh nej det gør jeg så ikke, fordi jeg ikke kan finde ud af at overføre billeder til HN fra min Mac Jeg er ellers meget stolt af vores rumdeler, som vi har fået til at passe til skråvæggen. Hilsen Marianne
Har du fået dine vinger sidder de nu godt nok? og kan du flyve rundt i luften med de andre i din flok? *Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeppe's værelse 2 |
|
|
Jeg kan stadig ikke få billederne ind på tråden, men nu ligger de da på min præ. Jeppes værelse er kun på 12 kvm og og vi har store problemer med om vi skal købe en alm. seng eller en halvhøjseng. Den alm. seng, ville kunne stå under skråvæggen, som jo ikke er rigtig funktionel plads, hvorimod en halvhøj seng, ville give lidt mere gulvplads, men bliver nød til at stå på den eneste "langside" som man jo ellers kan bruge til så meget andet. Hilsen Marianne
Har du fået dine vinger sidder de nu godt nok? og kan du flyve rundt i luften med de andre i din flok? *Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marianne |
|
|
Det ser hyggeligt ud og sikken nogle fine "banditter" han har på væggen. Jeg tror at jeg ville vælge en alm. seng. /Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeppes værelse |
|
|
Det er alle tiders rumdeler til skrå vægge, I har der. Er den købt sådan eller hjemmedesignet? Smart er den i hvert fald. Jeg ville også gå efter en alm. seng. Det giver plads til et skab, som måske kunne blive rart på et tidspunkt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak.... |
|
|
Rum-deleren har vi selv skrået til og sat en plade på ydersiden. Heg tror desværre aldrig det vil kunne fungere med et skab på langsiden, rummetbliver simpelthen for smalt, vi havde rum-deleren stående på langsiden før, men det så helt umuligt ud. Men jeg er nu nok blevet enig med mig selv om, at Jeppe skal have en alm. seng som skal stå under skråvæggen. Det haster dog ikke, han sover stadig i sin tremmeseng, og kan både kravle op i den og ud af den, men kun een gang, har vi haft problemer med at han hoppede ud af den om aftenen. Sørøverne har jeg malet med hjælp fra en gammeldaws overhead, det tog rigtig lang tid, og jeg er ret stolt af dem, og Jeppe, ja han er vist ligeglad  Hilsen Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeppes værelse |
|
|
Hvor bredt er Jeppes værelse? En af de muligheder vi pusler med herhjemme er nemlig at lave værelser ovenpå, men vores hus er ikke så bredt, så måske vil der ikke være plads til to værelser ved siden af hinanden. Kan man evt. noget ud fra væggen (seng fx). Hvis værelset er smalt, behøver alting vel ikke stå op ad væggen - eller hvad?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| inspiration |
|
|
Her er lidt nyt fra Emmas værelse: Som nogen måske så i mit indlæg, har vi fået et par fridage til at gå med at få lagt trægulv på Emmas værelse og i den forbindelse skulle der også lige ske lidt... Her er hvad det blev til - hun meldte pludselig ud idag at hun ikke ville have stien på sengen igen... Så jeg måtte lige tænke i nye baner - se her:  Værelset set fra døren.  Inde på værelset - kigger til venstre  Mere til venstre - døren osv.  Og så fik vi vist drejet hele vejen rundt om os selv  Hvad syntes i indtil videre?
Venlig hilsen Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Værelser... |
|
|
Emmas værelse er da bare blevet superfedt, sikke dog en forandring blot fordi sengen kom ned i "normalhøjde" .. Og selvom jeg også afskyr disney prinsesserne, så er det altså blevet rigtig flot.. Jeg gik igang med projekt rumdeler i går aftes, nu er den skilt ad, slebet og malet første gang.. Håber at kunne male anden omgang under formiddagsluren så den kan blive samlet igen og komme retur på værelset i morgen .. .. Vi er endt med lilla, lime og pink som er de primære farver på hendes værelse, og jeg håber så den kan være en af de ting der får værelset til at hænge lidt mere sammen.. Hun har så mange fede ting på hendes værelse, men alligevel syntes jeg ikke der ligesom er en sammenhæng - den berømte røde tråd mangler.. Syntes da jeg lavede juniors værelse at det hele fint hængte sammen, men der havde jeg selvfølgelig også holdt alt tilbehør i sort, hvide vægge og så den ene væg i metalic grøn .. Når rumdeleren kommer på plads må jeg hellere få lagt billeder ud, måske nogle så kan hjælpe mig med at finde den røde tråd .. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et tip |
|
|
I går var jeg på barselsbesøg hos en veninde, og de havde lige lavet nye børneværelser ovenpå. I hvert værelse op ad skråvæggen havde de lavet et ekstra lille rum, som blev brugt til walk in closet. Det var virkelig smart, fordi det sparer den lige væg for et skab og giver lidt mere plads på værelset, samtidig med man udnytter pladsen ved den skrå væg rigtig godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maneater |
|
|
Mange tak  Jeg syntes elv at der netop nu er kommet lidt af den berømte røde tråd på Emmas værelse. Den udeblev på det gamle, men syntes den er kommet frem nu  Og ja, det er utroligt hvad en sengs placering kan gøre ved et værelse. Det er bare blevet SUPER godt og hun leget meget mere derinde nu... Glæder mig til at se din rumdeler, farverne lyder fede - og pøjpøj med din røde tråd - som måske skulle være limegrøn i dit tilfælde 
Venlig hilsen Christina
Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyser...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maling... |
|
|
Så er rumdeleren fikset og det blev faktisk supergodt .. Kan stadig ikke hitte ud af det med billeder - men den skulle kunne ses på dette link .. www.facebook.com/ photo.php?fbid=1015018...mp;theater Skal lige have tingene helt på plads igen på værelset, så får jeg taget billeder og lagt ind- måske nogle så kan komme med lidt fif til at få værelset til at fremstå mere som en helhed end det gør nu .. Overvejer kraftigt at male vinduesramme og dørkarm i samme grønne som den ene væg (og som jeg har brugt i rumdeleren) for at skabe mere sammenhæng.. Og så skal jeg enten have en wallsticker eller malet et stort prinsesseslot på den ene væg - også i samme grønne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| feeeeed rumdeler |
taina |
05-05-2011 20:50 |
|
Da jeg læste farverne, tænkte jeg YRK! Og så så jeg den - hvor er den blevet flot. Jeg er ikke spor kreativ, guess why  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kreativ.. |
|
|
Tak for de pæne ord ..  Er absolut heller ikke videre kreativ- men jeg er god til at få ideer og min mand er genial til at føre dem ud i praksis.. .. På storebrors værelse lavede vi både skrivebord, reoler og hylder på væggene selv - jeg beskrev hvad jeg ville have og manden lavede det.. .. Hans næste projekt er at konstruere skuffelåse som kan åbne men ikke lukke - vi har nogle dørstoppere/bremser der kan det, så dem skal han kopiere, bare i mindre målestok .. Han er så kreativ..  Da jeg malede rumdeleren første gang igår, tænkte jeg faktisk også FØJ, farverne var alt for skrappe og disney-agtige efter min smag .. .. Men nu hvor den er samlet og kommet ind i sammenhængen på værelset (på billedet står den jo bare midt i det hele) ser det faktisk hæderligt ud .. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skuffelåse |
taina |
05-05-2011 21:46 |
|
ManEater, jeg vil meget gerne høre, hvordan man konstruerer sådan nogle skuffelåse!! Og se billeder Jeg har voldindkøbt sikkerhedsgrej, men det er da lige det, der mangler. Jeg er selv ved at gå i georg gearløs-mode, men det er bare ikke lige det bedste tidspunkt nu, hvor jeg også starter på job igen  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Låse... |
|
|
Skal nok sige til så snart manden får tid til at knække koden og få dem lavet .. ... Forestiller mig at det kan laves ret simpelt, det svære bliver nok at lave det så småt at det kan sidde i skufferne uden at genere.. Vi har skuffer med softclose/selvluk i hele køkkenet, hvilket så gør at når prinsessen engang kan åbne skuffen lidt, vil den selv lukke i igen .. Moren forudser mange klemte fingre der.. Undrer mig egentlig gevaldigt at man ikke kan købe sådan nogle, overvejer kraftigt at kontakte BabyDan som leverer det sikkerhedsustyr vi leverer, og hører hvorfor det ikke findes .. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wauw!!! |
StoltMor |
15-05-2011 20:02 |
|
Miomus - Jeg må sige at det er noget af et flot værelse du har dig der! Rigtig fed stil , I like Bli'r simpelthen nød til at høre dig hvor du har købt de fede wallstickers henne?? Mvh Sandra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har fået malet |
|
|
.. og flyttet lidt om!!! Set fra døren  Set fra længste-væk-hjørne  Set fra johanne seng  Set fra jeppes seng  Madrassen på gulvet bliver byttet med en minisovesofa fra ikea.... og når vi nu ER i ikea ryger der sikkert noget andet skrammel med også, griner!!!!
Christina ..Prinser og Prinsesser
count your blessings
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Magnus' værelse |
|
|
Magnus' værelse er malet grønt i 2 nuancer med en hvid stribe i midten. Tænkt som et fodbold-tema uden at det tager over.  Sengen er med John Deere - han elsker ALT med john deere  For enden af sengen står en rumdeler under skråvæggen Her er et lidt ældre billede  Her ser man værelset fra døren - dog er der ændret lidt - under fodboldlamperne er kommet en svævehylde til sparegrisene og nogle billeder. Den sorte stol er røget ud.
Mvh. Gitte Gfoto.dk Hestefotograf StaldOlsen.dk Bøgen's Tina termin 21. april 2012 Findus B - Top of Class - Urprinz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering |
|
|
og vi fik købt ikeasovesofa!! 
Christina ..Prinser og Prinsesser
count your blessings
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skrå rumdeler... |
|
|
Jeg er helt og aldeles skudt i den skrå rumdeler. Men hvordan gør I? (for dummies trin-for-trin) be om . mine hænder sidder ok, men at begynde at save i en ny reol til 1000 kr og håbe på det bedste -nej vel. Samler I den først. og så måler og saver ud og skruer på? Hvor er alle faldgruberne og bliver den meget ustabil af denne omgang? Jeg har virkelig ønsket mig en rumdeler som kunne udnytte vores særdeles skæve rum til krogene. Men vores ville skulle næsten halvveres skråt igemmen, bortset fra et rum i nederst venstre hjørne. Vil den blive for ustabil af dette? Jeg har planer og at rydde lidt op på pigernes værelse (igen, igen),så skal jeg nok tage nogle billeder til illustration til jer.
Kilden Dækkener str 95 købes. Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kilden |
|
|
Man kunne også "bare" selv bygge en rumdeler som passer til hullet. Så er det da ikke 1000kr ny reol man "ødelægger" og så kan du jo måle efterhånden som du kommer frem i forløbet og få det hele tilpasset 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| selvgjort. |
|
|
Det ville jeg helt sikkert også helst, men dertil har jeg ikke erfaringerne og udenoms pladsen (meget lille grund på 192m2 eller i den stil). Mine erfaringer strækker sig mest til at samle diverse møbler, bore i beton, sten, gips, save ben af voksenbord for at få et flot børnebord og ligende. 
Kilden Dækkener str 95 købes. Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|