Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

det at sidde i højstol
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 11:29

Hej

Vores datter på snart 4 mdr ( den 7 april) kan næsten sidde i sin trip trap højstol, og vi tænkte om det er okay at hun sidder i den når vi skal spise, det vil selvfølgelig ikke være ret lang tid og hun vil blive støttet op at et tæppe.

Stolen bliver, når man læser om den , anbefalet fra 6 mdr, og der er jo to måneder til.

Vi kan bare se det smarte i at hun allerede nu, ligesom deltager i måltidet, men det mest praktiske er nu, at så skal vi ikke sidde med hende på skødet, eller som mest, hun sidder i sin vippestol, der fylder meget på bordet;-)

Mvh Anni

Nu Mor til en pragtfuld pige.

0
0
Svar på denne tråd

Højstol
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 12:16

Det må hun gerne. Det er jo ikke ret længe, hun sidder der.

Mine unger har slet ikke været stabile nok til det i den alder, men de har også været længe om at sidde selv. Andre børn sidder jo tidligt, og så kan de fint sidde i fem minutter med støtte i højstolen. Det er da også rigtig hyggeligt at have dem med til bords.

Så kan det være, hun snart får lyst til noget at spise. Da Sofia kom med til bords på den måde, så fik hun i den grad lyst til mad!

0
0
Svar på denne tråd

Det er en dårlig ide.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 13:14

Der er en grund til at der står 6 mdr, som 4 mdrs er hun slet ikke stabil nok til at sidde der det er ikke godt for hendes ryg hun bør ikke sidde i højtstol før hun kan sidde i den uden at være støttet op sf noget.

Det er en unødvendig og dårlig belastning af hendes krop så jeg syntes ikke hun bør sidde der.

0
0
Svar på denne tråd

at sidde i stol
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 13:55

vores 3 har os siddet med fra de var 3-4mdr.. de har siddet kort tid med pude i ryggen..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

bumbostol
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 08:06

Her sidder vi bumbo stol på spisebordet, hvis damen absolut ikke kan underholde sig selv på aktivitetstæppet, mens vi spiser

Isabella er også 4 mdr

0
0
Svar på denne tråd

ja der er
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 08:49

en grund til der står 6 mdr på den- men man skal lige huske at børn er forskellige - nogle bag ud andre foran og kan dermed mere.

Vores sad ik stabilt da vi skulle ha ham i den - og det var ok iflg fys og mange andre kloge. Jeg ville nemlig vente- men da han ik sad selv før han var et år så havde det været et problem.

Man støtter bare op med en pude, tæppe el dyne.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

Kort tid...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 19:51

Vores fysio og kiropraktor anbefaler at man ikke sætter dem op før de selv kan sidde (altså stabilt uden støtte) ..

Men det handler i højere grad om udvikling end om overbelastning af ryggen .. Fordi alt udvikling foregår fra maveliggende stilling- derfor støtter man ikke barnets udvikling optimalt ved at lade dem sidde..

Den optimale løsning er jo nok den smarte skråstol som Stokke har lavet- den kan monteres på triptrapstolen og dermed kan baby komme med i bordhøjde helt fra nyfødt ..

Men til et 4 mdrs barn er det nu også noget af en investering sådan lige, det er jo højst et par måneder før hun kan sidde med i højstolen ..

Mikkeline på nu 7 mdr sidder kort i TripTrap'en når hun selv spiser (5-10 min af gangen) - ellers sidder hun som regel ved en af os når vi spiser hvis ikke hun leger selv på gulvet... :) ..

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Freja sad
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 19:56

selv i høj stol i den alder.

Hun fik en pude i ryggen også klarede hun den.

Hun kunne stort set sidde selv, da vi prøvede.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

Springsadel sælges: 17", sort, bred bom: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=332164&t=332164

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 20:11

ikke gøre det. Jeg tror ikke, det er sundt for barnets ryg. Hvis ikke Frederik gad ligge på gulvet, sad han hos en af os, lå på ryggen eller maven på et tæppe på spisebordet eller sad i skråstolen, mens vi spiste.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til Frederik født 280908

Dobbelt lykke i maven. Termin 23. august 2011

0
0
Svar på denne tråd

tak alle sammen
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 16:47

Ja det var nemlig også spørgsmålet om hendes ryg kunne tage skade, som vi havde tænkt.

Som nogen skriver så er børn meget forskellig i deres evner. Vi har valgt at støtte hende grundigt med et tæppe og så sidder hun faktisk nok bedre der, end hos forældre som bøjer frem og tilbage.

Igår var første dag, og efter ca ti minutter kunne vi se hun blev træt, og kom så på skødet. Det passede lige med at jeg nåede at skære alt min mad ud selv, og så slap for at skulle ha hjælp til det.

Så det er nu nok for tidligt endnu, men nu står den der, Skal til mødregruppe på torsdag, så vil høre hvad sundhedsplejersken siger der..og indtil der, ja så sidder hun nok lidt i den til aftensmaden...

Mvh Anni

Nu Mor til en pragtfuld pige.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider