Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

til ørelægen
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 22:18

Er der nogen, der lige kan forklare mig, hvad det er, en ørelæge kan undersøge for, specielt hos små børn, som måske døjer med ondt i ørerne?

Hvad kan sådan en mere end den praktiserende læge?

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Jeps :-)
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 23:04

Jeps, det kan jeg fortælle om, min 6 årige gik til ørelæge da hun var 3 mdr. Og min ældste har gået da hun var 7 til 10.

Han kan se om der er vædske i mellemøret, han kan måle om trommehinden kan svinge (hvis den ikke kan er der vædske) og han kan måle om der er tryk i øret.

God bedrein med den lille.

0
0
Svar på denne tråd

De ser bedre
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 23:08

Det er mit indtryk at de er MEGET bedre til at se om der er noget galt. Jeg har flere gange været hos almindelig læge med Emily uden at de har kunne se noget, for så dagen efter af være ved ørelæge og så har hun dobbelsiddet MØB.

Så nu går vi bare til ørelæge når jeg mener det er noget.

Og hun skal nu have dræn i inden længe efter ca 8 x pencilin behandling siden juni sidste år...

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 23:59

Tusind tak for jeres svar, vi skal afsted i næste uge, så det er rart at have en idé :-)

Malene, kan ørelæger alle de ting der, også på små babyer? Jeg har nemlig været afsted til en tidligere, som ikke mente, at han kunne måle noget som helst på min pige, da hun var 5 mdr. Håber at den nye kan lidt mere...

Jeg kom i tanker om, kan en mellemørebetændelse gå over af sig selv? Og hvis ja, kan ørelægen så se, at den har været der?

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

man kan godt
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 07:40

måle på små børn, dog kan der hos nogen være rester af fosterfedt ved trommehinden, der kan påvirke undersøgelsen.

MØB kan godt gå væk af sig selv, men så er det som oftest fordi trommehinden brister. dette giver arvæv på trommehinden, og på lang sigt kan det medføre nedsat hørelse. derfor lægger man ofte dræn, da det er under kontrollerede forhold, og giver et labgt mindre ar.

;Medmindre der er ar på trommehinden kan man ikke se om der har været en MØB

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 08:08

Man kan sagtens se om barnet har haft MØB. Vores ørelæge siger, at overfladen på trommehinden bliver ligesom oversiden på et flæskesvær, at se på. Sådan boblet og ujævn i strukturen.

Trommehinden behøver ikke at sprænge ved MØB. Vores datters trommehinde er aldrig sprunget, og hun har haft rigtig mange MØB'er - også dem, som vi ikke har opdaget. Det kan lyde mærkeligt, men vi kan jo se, at når vi tænker tilbage på hendes sure og vrede opførsel som baby (fra 6 måneder til 15 måneder)så passer hendes "humør-symptomer" nøjagtig på samme symptomer, som hun har udvist, efter lægen fandt ud af, at hun var/er ørebarn.

Hos Sallie er MØB'en gået over i væske, som har stået og trykket på trommehinden.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

det han kan
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 12:59

mere end den alm. praktiserende læge er. For det første er han jo uddannet på tre områder som kan påvirke hinanden. Dvs kun i øre, næse og hals. En alment praktiserende - er mere bredspektraet og dermed mindre viden på enkelt områder. Det andet er at han kan måle trykket i øret. Det er der meget få alment praktiserende der har et apperat til.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

tak igen!
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 13:39

Lisbethdue, har din datter også den ru overflade på trommehinden, når hendes ikke springer?

Pyha, jeg glæder mig til at høre, hvad ørelægen siger i næste uge - specielt fordi kathrine nu selvfølgelig er holdt op med at tage sig til ørerne, og jeg synes, at hun er lidt mindre vrøvlet, end hun har været. Jeg synes nemlig ikke, at hendes er gået over sådan "lige med et", som jeg forestiller mig, at det vil gøre ved sprængning, hvor trykket jo forsvinder hurtigt. Det er nærmere fadet lidt ud :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider