Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Når de ryger på eget værelse de små
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 13:21

... Simon røg på eget værelse i weekenden, han er 5½ måned gammel.

Det er skønt at have sit soveværelse for sig selv igen - ikke at skulle tage hensyn med lys og lyd når man selv står op/går i seng. (y)

Men - pyh det er hårdt når knægten så græder, taber sutten osv.

Nu kan man jo ikke længere vippe armen ud over sengekanten og i halvsøvne proppe sutten i munden af den bette eller lige berolige.

Nej nu skal man til at vågne - sikke et farligt ord!!! - og gå ned på værelset og give sut, putte, nusse, fodre osv.

Han vågner - hvor han kræver det ene eller andet - 5-10x om natten.

Det er faktisk mange gange at få afbrudt sin søvn på - ved godt der er andre somm har det meget værre, men jeg føler godt nok jeg er mindst lige så træt som et helt alderdomshjem!

Og der er ikke engang gået en uge endnu (n)

Et eller andet sted håbede jeg nok at han ville sove helt igennem når han slap for vores snorken, renden på toilet, gåen i seng/ståen op og i det hele taget uro.

Men ja, det gør han ikke.

Og det er ikke fordi han er sulten - han spiser inden han går i seng, ved 20-21tiden og så vil han først have mad ved 5tiden igen.

Alle de andre gange han vågner er som sagt "bare" pga. sutten, dynen, drømmen, nærheden, brokken osv.

Mad-mæssigt "burde" han jo sove igennem fra 21-05, men man kan jo ikke være lige heldig hver gang :P

Ved ikke helt hvad jeg ville med dette indlæg - men et eller andet sted tænker man jo nok "nå, hvorfor skulle han så ind på sit eget værelse..."

Og igen, jajaja JA ved godt der ikke engang er gået en uge endnu, men igen - hvad er der at vågne for? *S*

Det er jo ikke fordi han ikke kan sove, han lægger sig til at sove næsten så snart han rammer madrassen, så det er umiddelbart ikke forandringerne der "skræmmer" ham.

Måske han bare er lidt urolig for tiden.

Måske jeg bare brokker mig fordi jeg pludselig vækkes hver halve og hele time om natten.

Men lidt brok må man vel også komme med?

Hvordan gik det da jeres røg på eget værelse og hvor gamle var de?

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys

0
0
Svar på denne tråd

Helt normalt
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 13:27

Det er helt normalt.

Prøve lige en uges tid eller to tilbage i trådene herinde. Der var en, som lagde et link til en lille artikel om børns søvn. Der står også, at det er normalt, de vågner nogle gange hver nat.

Sofia sover stadig i sin bedside crip lige ved siden af mig. Hun bliver snart otte måneder. Jeg tror snart, hun er klar til at flytte, for hun har ikke nær så meget behov for mig længere, og hun kan jo heller ikke blive ved at være i den lille seng.

Karla flyttede omkring samme alder som Simon, og vi render stadig derinde flere gange hver nat Hun bliver snart 2 1/2...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 15:24

det er ALT for tidligt at ryge. AD, var det mit barn fik han ikke lov til det. Heller ikke selvom det er på hans eget værelse Undskyld, men kunne ikke lade være. Jeg er gravid, kan ikke gøre for det.

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Søvn....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 16:21

Det er kun en periode og det bliver bedre (eller Skingurs fantastiske mantra - Det er en fase det er en fase det er en fase)

Har bestemt også haft perioder hvor jeg bare har tænkt "jeg får aldrig en fuld nats søvn igen) Mikkeline har haft alt fra 1 til 20 opvågninger på en nat...

Mikkeline flyttede i tremmesengen på eget værelse (ved siden af mit soveværelse) allerede 3 mdr gammel..

De første par måneder efter hun kom på eget var der heller ikke kæmpe forandringer i hendes søvn..

Men nu til det positive... Mikkeline, netop fyldt 7 mdr sover 12 timer i streg hver nat... :) :) :)

Så der er lys for enden af tunnellel, det bliver bedre..

:)

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

mit svar
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 08:03

et nok ikke så brugbart.. jeg opgav simpelthen kampen for længe siden, men nu skal det være.. nu er ungen så også fyldt 5 år

0
0
Svar på denne tråd

håb fo
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 08:55

Nååeh, så der ER håb for enden af tunnellen?

Enten om halvanden måned, eller om 4½ år (n) :P

Pyh, men i nat gik det faktisk rimelig. Han kom i seng 19:30 og vågnede et par gange indtil ved 23tiden.

Så vågnede han igen halv 2, 2 og lidt i 3 - klokken 2 fik han flaske.

Og så sov han faktisk til 7:15 - medmindre jeg ikke har hørt ham, og det tror jeg ikke er muligt ;)

Det var sgu dejligt, føler mig allerede en smule mere udhvilket - bortset fra at Emma jo så selvfølgelig kom rendende 6:30 idag!

Typisk, når den ene sover står den anden op *grr*

Venlig hilsen Christina

Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys

0
0
Svar på denne tråd

Freja kom
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 12:09

på eget værelse da hun var ca 4 mdr gammel.

Fra dag et af der var hun kun vågen max 2 gange.

Har hun været mere vågen, har hun været syg.

Men måske vi ser forskelligt på hvad er vågen?

For Freja kan sagtens komme med et hyl, småbrokke sig eller lign uden vi går derind.

Det sker tit, hun lige vågner kort, og falder i søvn, inden jeg har fået overvejet, hvor min morgenkåbe er.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

Springsadel sælges: 17", sort, bred bom: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=332164&t=332164

Canon EOS 400D sælges med udstyr. Kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd

med vågen
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 12:50

Med vågen mener jeg at han ikke falder til ro af sig selv = en af os skal der ind.

Han kan også godt øffe lidt nogen gange men selv falde til ro - disse gange er ikke talt med.

Venlig hilsen Christina

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 13:17

jeg forstår jo ikke hvorfor ungerne død og pine skal ind på deres eget værelse så tidligt??

Her er Julie 1½ år og sover stadig en halv meter fra mig i hendes junior seng 9 ud af 10 nætter sover hun igennem men engang imellem vågner hun 1-3 gange fordi hendes sut bliver væk eller hun bare trænger til mor. Jeg GIDER ikke kravle ud af min seng så længe de vågner om natten så længe de skal have mad og vågner jævnlig gider jeg ikke rende det halve hus igennem, jeg bliver alt for vågen det er meget nemmer bare lige og svinge armen over.

Julie er van til at sove sammen med os hun sover uden problem fra hendes fars vækkeur både klokradio og tlf om morgene som bliver sat på snus gentagene gange, jeg kan godt ligge og læse eller sidde med computeren derinde vi kan snakke og nå ja så meget andet også uden hun reagerer...så det er bare et spørgsmål om tilvæning.

Vi er ved at lave overetage og når den er færdig tror jeg hun (og moderen) er klar til at flytte på hendes eget værelse nu vågner hun jo heller ikke så tit om natten mere og der kommer jo lige om lidt en til at overtage både sidepladsen ved mor og det med at vække hende..

0
0
Svar på denne tråd

Ikke klar?
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 14:05

Frederik kom på eget værelse da han var 5 mdr. fordi han vågnede når vi gik i seng eller når far stod op kl.4.00 og han sov igennem fra første nat på eget værelse (det gjorde han ikke inden eget værelse)

Cirkeline har kun sovet igennem meget få nætter men det viste sig at være pga ørerne. Hun var vist 8mdr. da hun kom på eget værelse, også fordi hun vågnede når vi gik i seng eller når far stod op, rart at hun selv kunne tage sin sut osv.

Jeg må personligt indrømme, at jeg ikke gider rende frem og tilbage hele natten, så de er først kommet ind når jeg har vurderet at det har forstyrret deres søvn at sove i samme rum som os.

Cirkeline har lige haft flere mdr hvor hun har sovet ved os pga ørerne.

Julie

Frederik 07.11.2001

Cirkeline 24.04.2008

Termin (Alfred) 18.04.2011

0
0
Svar på denne tråd

En af grundene er...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 19:57

Et svar til sfhtra: Der er vel flere grunde til at børn skal sove for sig selv; en af dem (en vigtig grund endda) er, at forældrene bør ha' soveværelset for sig selv på et tidspunkt (pleje af parforholdet = også ret vigtigt)

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

vores børn
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 20:13

har alle kommet tidligt på eget værelse.. magnus var ca 4mdr.. julie og oliver var 2mdr.. vores børn vågner heldigvis ikke af hinanden.. vi er ca 1 gang om natten inde og give oliver en flaske men ellers sover alle sammen godt fra de kom på eget værelse.. tror vi snorker for meget.. hehe.. men nøj hvor vi nyder at have vores værelse i fred... jeg ville nok ikke kunne have samliv med en lille på værelset..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

cassie84
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 20:27

Dine børn sover jo ikke alene :-) - de har hinanden!

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

Derfor ...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 15:07

Mikkeline kom på eget værelse af flere årsager..

Bl a fordi far vækker mig med hans snorken hver nat - og dermed vækkede han også hende..

Hun begyndte at vågne for at hyggespise 2 minutter, falde i søvn ved brystet, komme over til sig selv og så sove videre en times tid for så at starte forfra.. Det blev jeg ærlig talt træt af..

Da hun kom på eget værelse vågnede hun også mange gange det første stykke tid, her fik hun så bare sutten så ret hurtigt vågnede hun kun for at spise en enkelt gang..

Da Mikkeline rykkede på eget værelse rykkede jeg så med derind - i princippet kunne vi også have smidt far ud af soveværelset men det syntes jeg nu var synd for ham.. ;)Havde hun skullet sove langt fra mig var hun heller ikke kommet ud så tidligt.. Så var far nok røget istedet.. ;) ..

Og så er det nu også vigtigt for mig at have vores "privatliv i soveværelset" .. Vores unger må f eks heller ikke lege i vores soveværelse - det er vores rum.. Selvfølgelig kan vi godt sengehygge derinde søndag morgen - men jeg foretrækker klart at slæbe dyner osv i stuen istedet..

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

11 mdr
Forfatter: 
Dato:  24-03-2011 10:55

Josefine kom på eget værelse da hun var ca 11 mdr. det har været meget forskelligt hvordan hun har sovet, nogle gange sover hun igennem og andre gange har hun været vågen 1 gang i timen. Men sådan har det sltid været og har ofte haft noget med hendes tænder at gøre!

Nu er hun 2½ og de fleste nætter sover hun bare, men kan have nætter hvor sutten, dynen ovs videre stikker af eller hun er tørstig eller har drømt.

Det generede egentlig ikke mig at have hende i soveværelset, hun vågnede ikke af vækkeuret, lys eller at vi gik i seng eller stod op. Og vores "privatliv" blev da også holdt ved lige uden at det gik ud over hendes søvn.

Men tror at det er forskelligt fra barn til barn hordan de håndtere at komme væk fra soveværelset. Jeg tror at det er utroligt vigtigt at mærke efter på barnet om det er klar til at komme væk fra den nærhed de er vant til. Hvis ikke så må man som forældre bide tænderne sammen og vente!!

MVH
Dorthe
Ejer af to skønne Vizsla'er og en vidunderlig Travhest,
og mor til Josefine 29/10-2008

Passir sælges 17" med bom på 27,5 cm. Se præs!

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på!!
0
0
Svar på denne tråd

Opdatere
Forfatter: 
Dato:  24-03-2011 13:39

Kan da lige opdatere med at Simon kommer i seng ved 19-20tiden og sover til ved 2-3tiden hvor han så sluger 240ml NAN.

Herefter sover han som regel videre til 7-8tiden hvor han så er frisk.

(y)

Han spiser grød 3-4x i løbet af dagen nu.

Venlig hilsen Christina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider