Jeg er lærer på en friskole, og mine piger er skrevet op til vores lokale friskole.
Der er som sådan ikke noget galt med den lokale folkeskole, jeg tror endda, den ligger i den bedre ende. Jeg synes bare, det friskolen kan tilbyde er bedre 
Som Ibrahim skriver, så har de kommunale skoler været underlagt sparekniven i så høj grad, at der mange steder er skåret helt ind til benet - og så lige lidt længere. Meget af det sjove er væk, men sandelig også mange to-lærer- og specialundervisningstimer.
På den skole, hvor mine piger skal gå, er der pt. ca. 40 børn. Elevtallet stiger i de kommende år til ca. 70 børn. De vægter bl.a. tryghed højt og gør en stor indsats mod mobning. Min kære far, som også er uddannet lærer og har arbejdet i folkeskolen i omkring 100 år, mener, at der er for få elever til, at børnene kan få det fulde faglige udbytte, som de ellers kunne have fået i en folkeskole, fordi der er for få at måle sig med/konkurrere sig med, hvis man er meget dygtig. Jeg ved ikke, om han har ret, men jeg ved med sikkerhed, at det ikke er det vigtigste i livet! De skal såmænd nok lære det, de skal lære, hvis de bliver glade for og får lyst til at gå i skole.
På den skole, hvor jeg er lærer, er der ca. 180 elever, og vi ligger over landsgennemsnittet i karaktergennemsnit. Vi vægter fagligheden meget højt.
Jeg kunne skrive en hel masse