Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Privatskole erfaringer? Hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 11:36

Hej..

Jeg sidder og funderer over, hvor min den mindste skal gå i skole om 1 1/2 års tid.

Den ældste går i normal folkeskole i mindre landsby, og der er stor sandsynlig for, at denne enten skal lukkes eller gøres til fødeskole.

Jeg har intet mod folkeskoler generelt, men har selvfølgelig en del meninger - og de er ikke blevet færre efter at være blevet ( lige om lidt ) pædagog.

Nu er det så sådan, at min den mindste er af en lidt anden støbning end gennemsnittet af børn. Ikke umiddelbart negativt, men ser, at hun kunne få svært ved at tilpasse sig folskeskolen. Tror hun ville passe bedre ind i en lille eller evt Rudolf Steiner skole.

Og så er det jeg bliver nysgerrig :-) Hvad har i valgt, og hvorfor?

Jeg vægter fx ikke det faglige særlig højt. Så ville det ellers være nemt, da vi har glimrende privatskole i baghaven.

Hører også meget gerne fra nogen, som har valgt netop en lille eller RS skole. Tak.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har selv
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 12:22

stort set kun gået på privat skoler.

Min kommunale skole kunne ikke håndtere at man skilte sig det mindste ud fra flokken, så derfor trivedes jeg overhovedet ikke.

Jeg har altid været super stærkt skriftligt (og det er så helt fra BH klasse), men dårlig til matematik.

Jeg blev så smidt ud af døren når vi havde dansk, fordi de andre elever kunne jo risikere at blive kede af det, når jeg nu altid kendte svarene???

Jeg var super glad for min første private skole, hvor vi var max 18 i klasserne, der var special hold, hvis man indenfor et specielt fag havde udfordringer osv osv...

Den næste var sådan en kombi med gymnasium, og det var FOR stort for mig.

Så jeg syntes det kommer an på den enkelte skole og hvad du mener dine krav er.

Personligt tror jeg min datter kommer i folkeskole. Vores lokale skulle være ret god, men jeg har allerede bemærket, hvor en acceptabel privat skole ligger i området.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

Springsadel sælges: 17", sort, bred bom: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=332164&t=332164

Canon EOS 450D sælges med udstyr. Kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd

Folkeskoler...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 15:59

Junior går pt i folkeskole,eller det er vel en lilleskole - de er 80 elever, men da den lukker til sommer er han indskrevet på privatskole..

Det valg har vi truffet da en almindelig folkeskole med flere 100 elever ikke rigtig kan rumme ham. Han er en dreng med stort D og streg under.. ;) .

På denne privatskole har de korte lektioner med meget afveksling, de har 10 timers motion om ugen og så har de engelsk allerede fra 1 klassetrin, hvilket alt sammen passer godt til juniors måde at lære på ..

Selv blev jeg tabt i folkeskolen da jeg (som barn) var for klog og derfor lynhurtigt løb tør for udfordringer..

Min datter på 6 mdr er allerede skrevet op i samme privatskole som junior, så her regner jeg med hun skal gå .. :)

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Vi startede
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 17:20

med at have Mathilde på komunal skole. Men allerede da de havde "før skole gruppen" på skolen fra April - bakkede vi ud. Der var en flok piger - som var slemme ved hinanden. I bhv havde de god hånd om dem, men i førskole gruppen med sfo pæd. mistede de dem. VI gjorde flere gange opmærksomme på problemet når Mathilde kom ked hjem, men de sagde bare "det oplever vi altså ikke" - så bad jeg dem prøve at være hvor pigerne var og prøve at støtte dem. Men det gik bare ikke. Og vores Mathilde var medløber og fik vældig dårlig samvittighed. Hun går nu på friskole. Det er vi super glade for. Der er 80 elever - super sammenholde mellem store og små elever, stor omsorg mellem elever og lærer og et højt fagligt niveau. De kører niveau deling på tværs af årgange hvor der er brug for det.

Derudover giver det noget godt at man som forældre har taget et valg, og vi føler alle forældre forsøger at går foran som gode eksempler for børnene. VI hjælper hinanden og skolen hvor vi kan og hilser pænt på hinanden, og snakker ordentligt. Kan kun anbefales herfra !!! Men ved ikke om der er forskel på privat og fri skoler...

Hilsen Marianne Frandsen

ponyer + udstyr bla. børne sadler til salg.

Lære pony til pige på 7 år søges bytte/køb

Se præsentation for flere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

friskole
Forfatter: 
Dato:  13-03-2011 13:19

Mine piger er netop blevet skrevet op til vores lokale friskole (de skal starte i skole om 2 og 4 år).

Jeg er uddanet lærer og har altid været fortaler for folkeskolerne, da jeg synes, at de gør et fantastisk arbejde.

Desværre er budgetter osv efterhånden bare så udhulede, at det er en sølle omgang.

Alt det sjove bliver jo sparet væk og når man så ovenikøbet har en regering, som konstant finder på nye krumspring til at smadre skolerne, så har jeg altså truffet dette valg.

Jeg har valgt en friskole, fordi de har et fedt værdigrundlag, som de rent faktisk bruger i deres dagligdag. Fordi de har masser af kreativitet og sjov og fagligheden er i top.

Mine piger er meget sprogligt og bogligt stærke, men jeg ønsker at de skal udvikle sig som hele mennesker og ikke bare et par bogorme.

0
0
Svar på denne tråd

Friskole
Forfatter: 
Dato:  13-03-2011 19:53

Jeg er lærer på en friskole, og mine piger er skrevet op til vores lokale friskole.

Der er som sådan ikke noget galt med den lokale folkeskole, jeg tror endda, den ligger i den bedre ende. Jeg synes bare, det friskolen kan tilbyde er bedre

Som Ibrahim skriver, så har de kommunale skoler været underlagt sparekniven i så høj grad, at der mange steder er skåret helt ind til benet - og så lige lidt længere. Meget af det sjove er væk, men sandelig også mange to-lærer- og specialundervisningstimer.

På den skole, hvor mine piger skal gå, er der pt. ca. 40 børn. Elevtallet stiger i de kommende år til ca. 70 børn. De vægter bl.a. tryghed højt og gør en stor indsats mod mobning. Min kære far, som også er uddannet lærer og har arbejdet i folkeskolen i omkring 100 år, mener, at der er for få elever til, at børnene kan få det fulde faglige udbytte, som de ellers kunne have fået i en folkeskole, fordi der er for få at måle sig med/konkurrere sig med, hvis man er meget dygtig. Jeg ved ikke, om han har ret, men jeg ved med sikkerhed, at det ikke er det vigtigste i livet! De skal såmænd nok lære det, de skal lære, hvis de bliver glade for og får lyst til at gå i skole.

På den skole, hvor jeg er lærer, er der ca. 180 elever, og vi ligger over landsgennemsnittet i karaktergennemsnit. Vi vægter fagligheden meget højt.

Jeg kunne skrive en hel masse

0
0
Svar på denne tråd

Tjek tjek denne
Forfatter: 
Dato:  13-03-2011 22:19

tråd, den var lige oppe og vende for et par måneder siden:

www.heste-nettet.dk/forum/27/141900/ 141900/

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 07:50

Som udgangspunkt skal Sallie gå i den helt almindelige folkeskole her i lokalområdet. Men det er jo svært at spå om, om det om 5 år, er det rigtige valg for hende.

Jeg synes, selvfølgelig under forudsætning af, at barnet trives og udvikler sig både fagligt og socialt, at man skal gå dér, hvor man bor, og hvor lokalområdet er bredt repræsenteret i klasserne.

Jeg har en idé om, at det giver børnene et godt billede af menneskelig forskellighed, og at de lærer at færdes blandt mange forskellige menneskelige værdier og forskelligheder. Jeg kan godt lide, at de møder nogle som ligner det de selv kommer fra, og nogle, der måske er meget anderledes.

Min mand er meget optaget af Steiner tankegangen, og der ligger en Steiner skole her i Roskilde, som har et meget godt ry. Jeg vil da ikke afvise, at hun bliver skrevet op til den, men jeg synes man skal støtte op om det lokale og offentlige, som kan være lige så godt som det private.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider