Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Samvær - skilsmissebørn
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 09:19

jeg har jo delebørn, og vi havde en snak har forleden, altså ikke ungerne og jeg men en anden og jeg, omkring samvær,

mine ser deres far fast, og nogle gange har han dem en uge hist og her, når han har tid, så det fungere sådan da ok.

Nå men så siger min ven her, at han mente at børn havde godt at samvær med begge forældre, og ja det mener jeg også på et plan, men tænker på den anden side også når det er dele børn, vil det ikke nærre børnenes håb om at mor og far finder sammen igen.

Altså min tøs er 10, far og jeg gik fra hinanden da hun var 4 mdr. så hun kan ikke huske vi har været sammen, han er gift i dag med ny og de har børn, men hun går og håber at vi finder sammen stadig.

Har så været ved at surfe nettet igenenm men kan ikke finde noget om det konkret, kun omkring generelt samvær med delebørn.

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

Altså det jeg ved
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 09:32

Okay, jeg er ikke selv skilt, men det er mine forældre. Og jeg kan da skrive ud fra egen erfaring.

Det er rigtig vigtigt, at børn har en fast rutine/struktur omkring samvær med forældrene. At ugerne forløber nogenlunde ens. Altså forstået sådan, at man ikke bor skiftevis en uge hos mor og så en uge hos far. Men at man bor fast hos én forælder (basen).

Personlig synes jeg, at det er rigtig dejligt, når begge mine forældre er på besøg på samme tid. Jeg er godt klar over, at de aldrig finder sammen igen, og det er der jo heller ingen af dem, der har snakket om. Men at kunne holde fødselsdag, jul og andet sammen, det giver en indre ro. For selv om mine forældre er skilt, så betyder det meget, at de ikke er uvenner. Og en måde at vise på, at alt er som det skal være, det er da, når ens forældre kan være sammen.

Måske skal du tale med din datter, om det ønske hun har. Jeg tror, at det er vigtigt, at hun er klar over, at I ikke finder sammen igen - men derfor er det jo helt i orden at ønske at det var sådan

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Samværsrod
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 09:51

Det er rigtig vigtigt, at børn har en fast rutine/struktur omkring samvær med forældrene. At ugerne forløber nogenlunde ens. Altså forstået sådan, at man ikke bor skiftevis en uge hos mor og så en uge hos far. Men at man bor fast hos én forælder (basen).

det der synes jeg også er utrolig vigtigt, min ven der har hvad han kalder fleksibel samvær, og jeg tror på det forvirre ungerne , fordi ingen rigtigt ved hvornår at han skal have dem, det kan være 4 weekender i træk og så lige pludselig ikke og så et af dem og ja jeg synes det er meget forvirrende, mine ved hvornår det er far tid. det er aftalt og skrevet ind i kalender, også så de kan planlægge omkring med venner ogsådan

jamen har skam snakket med tøsen omkring det, og hun forstår også men ønsket er der for hende.

jeg er selv skilsmisse barn, og kan da også nyde IDAG som voksen at mine forældre tilbringer tid sammen, men da jeg var barn, så nej det fandt jeg sært, men nok også fordi jeg INTET ønske havde om at mine forældre fandt sammen igen.

Jeg ved ik jeg finder det nok bare lidt sært at han skal rende sammen med hans eks hele tiden når de eftersigende begge to skulle være kommet videre med andre. Men nok fordi jeg ikke selv har det med mine ungeres far, og har heller ikke ønsket om det. Vi snakker fint sammen og tingene kører, og ungerne er tilfredse med det. Så tror jeg ikke de har behov for at vi blander vores liv mere sammen end det er, han har sin familie som han laver ting med med dem, og jeg har min som jeg laver ting med med dem. Hvis det giver nogen mening overhovedet .

www.tærten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla......
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 15:31

Jeg er en af dem der, slet ikke kan forstå, hvordan man kan overveje at "lege" far mor og børn igen.

Mine forældre blev skilt da jeg var 7 år gammel, og der ønskede jeg da så højt og inderligt at de ville finde sammen igen.

Men det gør man jo som barn.

I dag er jeg rigtig glad for, der ikke blev " leget" med mine følelser omkring det med at far kom tilbage eller ej.

Jeg kender to drenge, der er kommet godt og grundigt i klemme, fordi mor og far stadigvæk laver ting sammen.. Til familie tam tam, og hverdags tam tam

Men det har noget at gøre med at jeg, ikke tror mor og far har sluppet følelserne helt fra hinanden.

Men jeg synes det må være utroligt forvirrende, at mor og far laver hygge ting sammen.

Synes så det er noget andet til skole tam tam, for det er det jo barnet/børnene der skal være i centrum.

Men det andet der, kan jeg ikke rigtig forstå.

Hilsen 007.DK
"Der findes to slags billeder: De gode og så dem der ligner."

Hviiiiiin!!!! Så skal man sgu giftes!!

d. 30/7-11

Er simpelthen så lykkelig lige nu. Har fundet kærligheden <3

0
0
Svar på denne tråd

Forstår ikke
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 19:31

Jeg forstår ikke rigtig dit indlæg. Hvorfor skal far og mor hele tiden holde sig langt fra hinanden? Det handler jo ikke om dem - men om barnet. Hvorfor må de ikke fejre jul sammen med deres barn - for barnets skyld. Og hvad med konfirmation osv? Det handler sgu da ikke om, at nogen leger far og mor. De ER far og mor.

Jaja... jeg har nok bare ikke oplevet, at børn er blevet skadet af, at far og mor har fejret barnet sammen, i stedet for at barnet skulle holde 2 fester altid.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Victor her
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 19:40

Jeg synes heller ikke de skal holde sig langt fra hinanden, overhovedet, jeg har selv et super forhold til mine børns far, men jeg mener det legen far-mor og børn ikke altid er smart. Men igen det kan være det bare er mig der har den meninge. Jeg ved at mine gerne vil have jeg finder sammen med ders far igen. Selv om faderen er gift igen og har børn med en anden og jeg selv også har en kæreste. Det er da hvad de håber.

Nej jeg ved ik, jeg kan bare ikke helt se formålet til det far mor og børn, måske hvis deres respektive partnere var med kunne jeg forholde mig til det.

Mine forældre var selv gift, min far kom også hos os til nogle højtider, men min stedfar var der altid så det var ikke far mor og børn, det var far der besøgte mor, stedfar og børn til jul. Jeg ville nok undre mig hvis at min mor og far begyndte at hænge ud UDEN at min stedfar var der eller vidste noget om det .....

Men igen ... jeg ved sq ik, håber at blive klogere ...

www.tærten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Skilsmisse
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 20:27

Umiddelbart tænker jeg, at du skal gøre det, som falder dig mest naturligt. Hvis det virker mærkeligt på dig, at I skal være sammen alle sammen, så vil dine børn da helt sikkert ikke synes, det er en fornøjelse.

Mht. konfirmation så er pigen så stor til den tid, at du kan spørge hende, hvad hun helst vil.

Jeg har en god veninde, som stadig laver mange ting med børnene og eks-manden. Men det har de gjort fra starten, så det har jo været en naturlig del af deres skilsmisse. De holder jul sammen, tager på enkelte udflugter sammen og deltager begge i skolens arrangementer osv. Der er så ingen af dem, som har etableret sig i nye forhold. Når de gør det, så tænker jeg da, de begynder at holde jul hver for sig.

Jeg tror ikke, det er så vigtigt, om man laver noget sammen alle sammen eller ej. Det, som er vigtigt, er, at ungerne ser, at far og mor er gode venner og godt kan samarbejde om at have deleunger - og at de i øvrigt er gode til at informere hinanden, så børnene mindst muligt skal opleve, at far ikke aner, hvad der er sket hos mor og omvendt.

Jeg er ikke selv skilt (heldigvis da) og ikke skilsmissebarn, men alle har jo flere i deres nærmeste omgangskreds, som står i den situation. Desuden ser jeg nogle gennem mit arbejde.

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Safemate folealarm fra 2008 sælges. Den er repareret omkring kassen - kun kosmetisk, virker perfekt. 2500 kr.

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 07:47

Agent007 (og andre)

Jeg er skilsmissebarn og den lykkelige en af slagsen

Min far og mor gik fra hinanden da jeg var 2 år.

De laver hyggeting sammen, spiser sammen og vi tager alle sammen på ferie sammen. Selvfølgelig har jeg da tænkt tanken om de finder sammen igen, men det er da bestemt ikke noget der har været det store emne i min hverdag.

Bla. andet skal vi i sommerhus til sommer :

Min mand og jeg, vores 2 børn, min lillesøster og en veninde og ja ; Både min mor og far og ja vi bor i samme sommerhus og nej de sover ikke i samme soveværelse.

Jeg tror det handler om at se på det enkelte barn.

Jeg ville blive rigtig rigtig ked hvis min mor og far skulle stoppe med hyggetingene og det ville, dengang jeg var lille, have gjort mig rigtig rigtig ked af det hvis de ikke "måtte" lave noget sammen.

Min mor og far er hinandens bedste venner og største støtte!!!!

Jeg synes det er noget forbandet fis at skrive at mor og far ikke burde have hyggetimer sammen!!!! Kend det enkelte barn og tag det derfra.

0
0
Svar på denne tråd

Hold da med at være sur ... tsk
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 09:00

ok jeg kommer med situationen som gjorde jeg spurgte.

A og B har børn men er skilt, A er sammen med C og B er sammen med D nu.

B tænker .. jeg vil lave noget med ungerne i morgen,(hvilket er da en go ide) og ( så ville jeg hvis jeg var B jo nok havde spurgt D om hun og hendes børn ville med, i og med de bor næsten sammen og ses dagligt)men nej B sprøger da A og i samme ombæring prøver at holde det hemligt fra D og da D så finder ud af det, prøver han at komme med argumenter som at det er godt for sklismisse børn at have tid med begge sine forældre, hvilket jeg bare aldrig har læst nogen steder, og jeg har trods alt haft et dele barn i 10 år nu, har læst at det er godt at være på god fod, og jeg og tøsens far kommer da også til skole tam tam og sådan sammen, men vi har da vores partnere med og hvis vi ikke har er de blevet spurgt.

Så derfor spurgte jeg om der var nogen faglig udsagn på at det er godt, jeg har hverken fundet det ene eller det andet.

og jeg ville såmænd bare finde ud af om det var fis i en hornlygte og om B skal ud af klappen nu! Kan i følge mig nu ...men jeg er også klar til at sige " hej jeg tog fejl, jeg har nu læst at det er godt så det er jo fair nok og jeg VAR urimelig."

og er vilde med hans unger .. de er sq skønne det drejer sig ikke om dem på nogen måder det her.....

og som sagt er ga glade for mine egne forældre kommer så godt ud af det sammen, men ville stadig finde det noget sært hvis de begyndte at lave noget uden min stedfar vidste det eller var inviteret som første valg fra min mor.

www.tærten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider