|
|
| Hindeløsning? |
|
|
Hvor mange af jer havde succes med at få løsnet hinder? Satte det gang i fødslen og hvor lang tid efter der var løsnet gik veerne igang? Jeg fik løsnet hinder igår og havde til at starte med en del murrende plukkeveer men i nat er det så gået i ro igen. Er 40+5 idag og meget utålmodig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Jeg fik løsnet hinder igår. Jeg er 39 uger henne idag. Men jeg var moden, hvilket er en forudsætning for at få det gjort. Jeg fik det gjort her før termin pga kraftig BL. Det blev gjort ca. kl. 15.30. Mens min jordemoder gjorde det fik jeg følelsen af kraftige meget smertefulde menses smerter. Bagefter trak idet i maven og murrede godt. Men altså - Der er ikke sket en fløjtende prut siden. Havde lidt smertefulde plukkeveer bagefter og murren, men efter et par timer var det overstået. Ingen fødsel er startet, selv om jeg ellers havde gode forudsætninger for det (1,5-2cm livmoderhals tilbage og 1 cm åben)Altså jeg er ret moden af en førstegangs fødende at være. Men man siger fødslen skal være gået i gang inden for døgn og der er altså en time til det er et døgn siden og der er ikke sket noget som helst. Ikke flere plukkeveer, eller en lille blødning heller. det er vidst 50/50 om det virker. Min mor havde dog succes med det 2 gange dengang hun var gravid. Første gang med mig, 14 dage over tid. Fik løsnet hinder og cyklede hjem med Veer, føte 7 timer senere. 2. gang med min lillebror (for 12 år siden) også 14 dage over tid. Fik det gjort om eftermiddagen, fik veer den næste morgen og fødte på 4 timer. Jeg vil dog forsøge med endnu en hindeløsning i næste uge, hvis jeg ikke har født, da jeg synes det er et langt mindre indgreb end en disideret igangsættelse som øger risikoen for ydere indgreb.
Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blodtryk |
|
|
Jeg har selv forhøjet blodtryk og døjer med svimmelhed og hovedpine, men så længe bebsen har det godt, er lægerne godt nok ikke meget for at sætte igang. Så jordemoderen blev lokket til at løsne hinderne, selvom det ikke var noget hun praktiserede ret meget og ikke havde noget erfaring med virkede. Hun sagde dog at min livmoderhals var så godt som udslettet og jeg var meget blød og moden. Slimproppen er nu godt på vej ud i flere stykker og der er da murren i maven, her godt et døgn efter. Men om der sker mere tør jeg godt nok ikke længere tro på. Jeg vil jo helst undgå en kunstig igangsætning med drop men samtidig ved man jo at jo længere man går over tid, des større bliver risikoen for at noget går galt med den lille. Held og lykke med din fødsel. Jeg håber den kommer lige så hurtigt som min 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Nu er min slimprop så også gået - og det niver i maven. Måske der alligevel kan nå at ske lidt pga den hindeløsning... Men det kan jo også gå i sig selv igen. Kender en jordemoder som skrev opgave om hindeløsning og erfaring viser det oftest ikke virker hos førstegangs fødende, men der er god effekt hos flergangs. Jeg håber dog stadig jeg føder i weekenden her 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg fik |
|
|
... løsnet hinder på terminsdagen efter at have gået med modningsveer i 14 dage , så jeg var også godt og vel utålmodig. Jeg fødte dagen efter, men jeg var allerede 3 cm åben, da hun løsnede hinderne, så jeg ved ikke om det var dét, der hjalp eller om jeg var gået i fødsel alligevel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad er det |
|
|
for nogle hinder der løsnes?
Sagde Janne Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Janne: Det er fosterhinden som løsnes.... den ligger som en ballon i livmoderen.... Billedet kan måske hjælpe? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernittengryn |
| Forfatter:  |
Engle ♥viskeren♥ |
| Dato:  |
04-03-2011 22:43 |
|
Hvorfor ikke bare kalde dig TinaU som på andre fora, som du praler af, at du står ved?
Med venlig hilsen EngleViskeren
Og JA - jeg er sgu mig selv og ikke min ægtefælle !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hindeløsning, 41+2 |
|
|
blev jeg tilbudt i går ved overtidsvurderingen, men jeg var simpelthen en kylling, for det gjorde bare ondt da hun mærkede indvendig. Jeg havde pletblødninger 2-3 gange resten af dagen, men der er intet i dag andet end lidt ubehag i underlivet.
Hilsen Sarah
R.I.P Cat's Chili, 020402 - 301007, du vil altid være savnet R.I.P Thordahl's Camus, 080601 - 221210, pas på hinanden deroppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hindeløsning |
|
|
Jeg blev tilbudt og der blev forsøgt hindeløsning på mig 14 dage før termin, jeg synes ikke det var spor ubehageligt, selvom jm, mente hun var ret hårdhændet... Jeg havde forhøjet blodtryk, så de ville se om det kunne hjælpe fødslen lidt igang. Men, hun kunne ikke komme til det, der var ikke nok plads.. Men, dagen før jeg fødte, kom jeg ind med sivende fostervand, så om aftenen da jeg var inde og få kørt en kurve og få antibiotika, blev der løsnet hinder, og jeg gik i fødsel af mig selv morgenen efter, ellers skulle jeg have været sat igang!
Stutteri Vica Forsøger at avle Welsh Cobs... ! www.stutterivica.dk Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Fødsel |
|
|
Det har jeg nemlig, Lisbeth  Jeg kopiere lige min fødselsberetning ind fra tærten.dk: Puha, det var godt nok en lynfødsel uden lige!!!
Jeg er glad for at jeg åbenbart kender min krop så godt for havde jeg bare set veerne som plukkeveer med lidt niv, så havde jeg sgu nok født i Pegøjen.
Ved 23-tiden begynde det at nive en smule i maven men intet stort. Det blev dog hurtig regelmæssigt hvert 8. minut så bananasplitten blev nydt med delt fornøjelse.
Omkring midnat blev vi enige om at nu måtte Jan hellere køre Laura hjem til sin momse for hun skulle ikke se på sin mor have ondt. Der var der stadig 8 min imellem, men smerten var dog taget til.
Da Jan kom hjem forsøgte vi at se lidt film. Jeg var jo blevet advaret om at veerne godt kunne trække ud. Men bare ti minutter efter kom de som perler på en snor hvert 3 minut og vi måtte hellere køre derind.
Vi var derinde ca kl 1 og jeg var allerede åbnet mig 5 cm. Så gik der ikke mere end et kvarter så skulle jeg bare presse! Blev mærket efter og var nu 7 cm åben og de fik hurtigt kørt mig fra modtagelse til fødegang. Og så gik det ellers hurtigt!
Lille Maja blev født 2.42 efter under tre timers veer. Men @!#$ hvor de bare nev ret hurtigt!
Vi kom hjem igen ved halv tyv-tiden og jeg har forsøgt at sove lidt men kroppen er bare fyldt med tanker at jeg ikke helt kan finde ro. Vi har dog blundet lidt i sengen, Maja og mig og hun sover nu dybt.
---------- Så jo, her havde hindeløsning en meget nyttig effekt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TILLYKKE |
|
|
Tillykke med hende vi vil se billeder, når du har tid og overskud selvfølgelig 
Julie Frederik 07.11.2001 Cirkeline 24.04.2008 Termin (Alfred) 18.04.2011
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
I et indlæg stå: Hvorfor ikke bare kalde dig TinaU som på andre fora, som du praler af, at du står ved? Med venlig hilsen EngleViskeren Og JA - jeg er sgu mig selv og ikke min ægtefælle ! Tænk jeg troede denne person var bannet på livstid? Gad vide hvorfor EngleViskeren ikke kalder sig ..... - som hun gør på alle andre fora?
En dyrlæge sagde: Den der 20% regel må være opfundet af folk der vejer for meget. Jeg har aldrig hørt en dyrlæge anbefale den. Læs her før du handler Henra trailer http://www.henra-trailers.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Tillykke med Maja  Pony-mor: Hvem er englehviskeren? Kan jeg ikke få et bogstav, så jeg kan gætte??? 
Venlig hilsen
M
Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan jo altid |
|
|
oprette sig under andre navne, for at komme herind og genere andre, som nu Tina Jeg synes det er flabet, hvis jeg skal være ærlig, især i en tråd om fødsel!
Sagde Janne Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Janne... |
|
|
Janne, hvis Engleviskeren er den både PM og jeg tror, så er hun ikke engang bakterierne på mit lokumsbræt værdig, som en anden kendt skribent ville skrive det  Hendes stavefejl i brugernavnet er temmeligt afslørende, for nogen god retsstaver har hun aldrig været. Jeg kan jo kun grine af hendes anonymitet. Jeg har jo ikke ligefrem prøvet at skjule hvem Pernittengryn er 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nåh så skal |
|
|
der måske lige fyres op under hn igen 
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lisbeth - jeg tænker at Janne mener at det er flabet, at komme med personlige spydigheder i en tråd om en igangsættelse af en fødsel. Strute - mon ikke engleviskeren snart forsvinder igen. 
En dyrlæge sagde: Den der 20% regel må være opfundet af folk der vejer for meget. Jeg har aldrig hørt en dyrlæge anbefale den. Læs her før du handler Henra trailer http://www.henra-trailers.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|