Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Tilride hest som gravid?
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 13:22

Hvor mange herinde har redet som gravid, og hvor længe?

Hvordan ville i have det med at tilride en hest mens i var gravid?

En sød og rar fjordhest. Dog med en anden op og sidde på den lige de første par gange, hvis der skulle komme en reaktion på det.

Jeg tænker herefter mest træning i skridt og lidt trav...

Ville i gøre det? og hvorfor ja/nej?

Mvh Pia med den gule stjerne

Brødsgaards Leander

0
0
Svar på denne tråd

at tilride som gravid..
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 13:29

jeg begyndte at ryttervende min da den var 2½ år.. bare op og stå i bøjlen først, ingen reaktion, senere op og ligge ingen reaktion, senere igen op og side ingen reaktion, senere igen op og skridte rundt og den opførste sig bare som en rideskole hest.. nu var han så næsten 3 og jeg fødte og nogle uger efter var jeg oppe og skridte vores første tur uden et eneste problem..

tror det handler meget om hva forarbejde du lagt i, hvordan hesten er og om hvad din mavefornemmelse siger.. ville aldrig sætte mig op på en hest jeg følte den mindste tvivl om jeg ville falde af med en lille i maven..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 14:08

Det ville jeg aldrig turde kaste mig ud i.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

aldrig i livet
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 14:40

turde jeg indlade mig på det. Det er et kæmpe ansvar at have baby i maven og jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis der skulle ske noget.

Men det er dit valg.

BABYTØJ SÆLGES.

PÅ NUVÆRENDE TIDSPUNKT STR 50-62. MEST NEUTRALE FARVER, MEN ELLERS TIL DRENG. ALT TIL SOMMER OG VINTERBARN.

0
0
Svar på denne tråd

nixenbixen
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 14:45

der er i sådan en situation for mange "hvad nu hvis´er" i min verden. Det behøver såmænd ikke engang være hestens skyld, hvis den taber en - den kan snuble, blive rendt over ende af en anden, blive røvforskrækket over noget.

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

heste og babyer
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 14:52

så burde man i jeres øjne vel slet ikke have med heste at gøre når man er gravid?? den kan osse blive forskrækket når man går med den og hoppe ind i en så man falder, få mast en når man strigler den osv.. heste er en farlig sport men der er så mange andre ting der er lige så farlige i hverdagen.. jeg mener ikke man skal sætte sig op på en unghest eller voksen hest der varm eller frisk.. jeg synes man skal mærke på sig selv om man stoler nok på hesten..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

ride til under graviditet
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 14:53

Jeg ville under normale omstændigheder ikke ride overhovedet under graviditet, men da jeg har leddegigt, var det et spørgsmål om at holde så meget bevægelse i mine led som muligt, så jeg red min 4 års hoppe mens jeg var gravid, men jeg havde den grænse, at hvis jeg på noget tidspunkt følte at jeg var i nærheden af at miste balancen, så var det slut.

Jeg ved godt at hesten kan snuble eller lign, men man kan også vælte på cyklen, eller køre galt i sin bil, så jeg syntes man skal gøre det man har det bedst med, men jeg ville i hvert fald have en anden til at sidde på hesten de første 5 gange mindst, lige meget hvor sød den er.

0
0
Svar på denne tråd

lkjgsdgsdgsdg
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 16:36

Tak for input...

det med at snuble, mase, vælte osv, det kan jo også ske ved en ældre hest...

Tænker også at det handler om at hesten viser sig at være totalt pålidelig og til at stole på, og den klarer de første mange gange uden hop og pjat...

Brødsgaards Leander

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 18:41

I kan da ikke mene, at det er det samme at tilride en hest, som det er at ride en tur på en hest, som er tilredet????

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

kljdfdsfsdfs
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 18:46

Det samme: Det vil jeg sige kommer helt an på hesten... tilredne heste kan jo også være uregerlige, varme osv, som de kan være rolige...

Alle heste er jo forskellige....

Brødsgaards Leander

0
0
Svar på denne tråd

tadaaaa
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 19:40

Nej det ville jeg ikke, min stabile gamle krikke som aldrig smider af, kom også til at tabe mig, fordi jeg lavede noget dumt, da jeg var 3 mdr henne.

Men jeg gider ikke dømme andre

Men ville nu aldrig sammenligne en rå med en tilreden uanset

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

Sidst jeg var gravid
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 19:49

Sidst jeg var gravid, red jeg indtil jeg var i 5 md. så røg af hesten (for anden gang, inden for kort tid).

Da jeg røg af, røg der nogle ligamenter i lysken og jeg var sengeliggende og det gjorde frygtelig ondt. De ville ikke tage røntgen da det ikke er godt for baby.

Jeg red en smule igen, efter jeg blev nogen lunde frisk, men det blev aldrig helt godt før efter at jeg havde født.

Denne gang har jeg redet indtil 4½ måned henne, så fik jeg bækkenløsning og ridning er no go for mig ØV!

Min hest er ikke en jeg ryger af i tide og utide, men som sagt røg jeg af to gange sidst jeg var gravid. Jeg tror at det bl.a. var fordi at jeg ikke sad helt så godt som jeg plejede. Og ja så ville jeg lige tage en tur på galop banen i blæsevejr, ikke for smart.

Tilridning ville jeg holde mig fra, det er simpelthen for usikkert med en hest som du ikke kender.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 19:54

Tilridning ville jeg ALDRIG gøre som gravid, kender ikke hestens reaktionsmønster.

Heller ikke en hest jeg ikke havde haft så længe for den kender jeg heller ikke så godt endnu.

Havde det været min den gamle som jeg havde glæden af i 6 år ville jeg ikke være bange for at sætte mig op på. Jeg viste hvordan og hvad han reagerede på.

Men det kommer jo an på hvor modig du er vil jeg sige.

Lever livet på gården med familie og hyppere.

Gården er sat tilsalg det samme er den gamle.

0
0
Svar på denne tråd

jlkdsgsdsdfs
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 20:56

Tak for jeres svar!!

Jeg tror heller ikke jeg kommer til at gøre det, da jeg nok vil være for utryg ved om der sker noget. dog har jeg haft hesten siden den var føl. Så stoler på den, og det skulle være det samt dens rolige sind der gør at jeg har overvejelser om at starte tilridning. men den bliver jo kun 3, så der sker jo ingen skade ved at lade den vente til den er 4, og jeg kun skal tænke på mig selv igen....

Brødsgaards Leander

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville ikke
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 09:06

begynde at tilride en hest.. Men det er jo forskelligt hvor meget maven fylden, hvor erfarne og trygge ryttere vi er, hvilke heste vi har med at gøre osv osv.. Hvis jeg selv var tryg ved det, ville jeg bare gøre det uden at blinke..

Jeg mærkede selv nogle tydelige grænser, fx sidste ridetur, og sidste "opdrag" af unghest.. Jeg nåede faktisk at blive løbet ned, hoppet over og faldt bagover. Jeg slog hovedet i jorden, og var klar over at så stoppede legen for mig og bebsen i min maven, indtil jeg er ude på den anden side af fødslen...

Men mærk efter hvad du selv har lyst til..

Jeg glæder mig nu for vildt til at komme igang igen!!! Men næste projekt er altså fødslen, og velkommen til lillebror om ca 35 dage nu

Med lille dreng på vej.....

Termin 6.april 2011

:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider