Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Bliver bidt i DP.
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 12:22

Min søn på 2 år bliver bidt i dagplejen.

Det har nu stået på on/off i mindst et halvt år.

Det er altid den samme dreng der bider, og jeg er led og ked af det på min søns vejne, hver gang jeg ser at han er blevet bidt.

Jeg syntes det er synd for ham, og ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre.

Han elsker sin dagpleje mor og er også rigtig glad for ham som bider.

Har overvejet at skifte DP, men der kan jo også være en der bidder, men det skal ikke være gruden til ikke at skifte.

Jeg er meget i vilrede. HJÆLP hvis i kan!!!

I starten blev mente DP mor at han blev bidt, fordi han ville tage de andres legetøj. Det satte vi så meget focus på og det er ikke længere tilfældet.

Nu er det så bare i andre situationer han bliver bidt.

Af SAMME ellers enormt søde dreng.

Men jeg bliver GAL og FRUSTRERET og ULYKKELIG, over at min søn bliver udsat for det.

Så kom jeg af med lidt luft.

Er der nogen som kan hjælpe???

Mvh. Christina

0
0
Svar på denne tråd

undrer mig
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 14:13

... over at det er jeres dreng, der er fokus på, når nu det er den anden dreng, der bider.

Jeg tænker lidt, at det er helt normal, at børn tager hinandens legetøj, og at de bider er sådan set også normalt, men det skal stoppes, uanset hvor "retfærdigt" det er.

Jeg ville nok indtrængende bede DP om at holde øje med hvornår og hvorfor situationerne opstår, så hun skærme din dreng og støtte den anden i at få udtrykt frustrationer på en mere konstruktiv måde. Eventuelt få dagplejepædagogen på bane - kan være hun har nogle god fifs

0
0
Svar på denne tråd

efter så lang tid
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 19:24

ville jeg nok overveje lige at få et møde med DPen og dennes pædagogansvarlige... Lade dem vide hva jeg tænker om det, og mener om det- samt sige at det ik er i orden.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

Haps haps
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 14:05

Bidebørn er der jo alle steder og det går over igen, men det er selvfølgelig et helvede mens det står på.

I min institution prøver de at give bidebørnene opmærksomhed når de ikke bider, altså positiv opmærksomhed, så det ikke kun er når de har bidt et andet barn de får opmærksomhed.

Jeg synes dog det er lidt underligt at han kun bider dit barn, så måske er det ikke helt dumt også at observere dit barn i leg med bidebarnet.

0
0
Svar på denne tråd

Vuggestue
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 14:47

I Livas vuggestue havde de en pige, der bedret meget- og hun bed virkelig til, så Liva kom hjem med store lilla tandaftryk.

Vi havde et møde med vuggestuen, og det var ikke kun Liva, der blev bidt.

Løsningen blev, at de satte bidebarnet under kraftig overvågning- nærmest "mandsopdækning".

Det hjalp- men det er selvfølgelig ikke nemt i en DP.

Men tag en snak med DP pædagogen- jeg ville flytte mit barn, hvis ikke der kommer en løsning på problemet. Liva var i hvert fald meget mærket af bideriet og trivedes ikke ret godt i den periode det stod på, hun var endda ved at blive bange for at blive afleveret...

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

1 års rød WM hoppe sælges billigt

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

Børn der bider.
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 20:20

Her er en artikel om børn der bider, som vi har hængene til forældrene i min vuggestue.

Det hjælper lidt til at forstå HVORFOR børn bider.

www.farmorogborn.dk/artikler/ artikel.asp?id=261

Hilsen Carina.

Nu mor til Magnus.

0
0
Svar på denne tråd

opdatering
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 08:34

Lige en opdatering her fra.

Der har været ro på siden jeg oprettede denne tråd, så krydser fingre for at det holder.

Men ellers er vi nød til at få dagpleje pæd. på banen, med nye øjne og input.

Han ELSKER jo stadig sin dagpleje mor og børnene helt vildt, og savnede den i vinterferien, hvor det "kun" var mor:-)

Mvh. Christina

0
0
Svar på denne tråd

ihh hvor jeg kender det
Forfatter: 
Dato:  27-02-2011 13:07

Andreas bliver ofte bidt i sin dagpleje.

Der var hele 3 der bider (nu er der en der er flyttet, så nu er der to som bider ham på skift)

Min søn bider ikke, og nu er han ikke ret god til at sige fra. Så hvis de andre vil have noget af det han leger med, så giver han det bare fra sig nu, for ellers bliver han jo bidt.

Det synes jeg er lidt synd. Dagpleje moderen øver med ham at han skal sige klart NEJ! til de andre, så han bliver lidt mere hård.

Både dagpleje mor og forældre er opmærksomme på problemet, men det sker stadig af og til.

Vi (de) har ikke rigtig fundet en løsning på problemet, så jeg læser lige med her i tråden.

0
0
Svar på denne tråd

Bid....
Forfatter: 
Dato:  27-02-2011 20:45

Det er som om, det der biden, det smitter helt vildt. Derfor tror jeg, det er det rette sted at sætte ind. Man må simpelthen lære det/de børn, der bider, at det må de ikke.

I Karlas dagpleje har de været mange, som ville bide. Også Karla, men hun lærte det selvfølgelig af de andre Han havde lige en periode med tænderne fremme. Jeg tog en snak med hende herhjemme, spurgte hvorfor hun bed, fortalte at det jo gjorde ondt på de andre og bla bla bla (det var meget pædagogisk!). Det hjalp!

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Puslebord, blå skråstol (næsten ny) ammepude (ny) bortgives - skal afhentes!

Forskelligt babyudstyr sælges, bl.a. tvillingeklapvogn, voksipose, og Baby Skies madras.

0
0
Svar på denne tråd

Her går det stadig godt.
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 17:23

.... siger jeg mens jeg krydser fingre for at det ikke blusser op igen.

Men det var bare en hurtig opdatering herfra.

Mvh. Christina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider