Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Barsel..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 12:29

jeg fødte jo en smuk pige tirsdag d 18 januar og må nu erkende at min barsel åbenbart er slut.

Min kæreste og jeg har hvert vores firma. Mit firma er ikke fuld tid og jeg har indtil nu kørt det i min fritid. men min kæreste har gennem mange år været vognmand og har efterhånden som årene er gået smidt mere og mere over på mig.

Det er så nu en uge efter fødslen( og flere mdr med bækkenløsning)blevet gjort mig klart at jeg jo er nødt til at lave noget fornuftigt og at jeg da i det mindste kunne ordne regnskab og ta tlf.

Jeg sad bare med åben mund og gloede på ham og valgte ikke at sige noget.

Heldigvis er han så kørt ud og lave noget igen. Men nu går jeg egentlig bare og sparer sammen til en snak.

Hvordan får jeg forklaret fjolset at det lige nu ikke er let at nå så meget andet end hjem og baby.

telefonen skal jo sjovt nok altid ringe når man er ved at fodre trunten eller skifte en ble.

Og jeg vil bare så gerne nyde hende..

Og nu er jeg bare dybt ulykkelig.. Og jeg tænker bare.. hvad skete der egentlig.

Jeg elsker ham, men det her var under bæltestedet..

Mette

0
0
Svar på denne tråd

har han slet ikke noget barsel?
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 12:39

... for hvis han fik bare en uge alene med lillepigen så ville han græde af glæde når du kom hjem og tog opvasken og befriede ham for overgylpede skjorter.....

Har i venner med børn han evt. kunne tale med ("blive talt med") for han er da helt i skoven....

knus

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

Stem på min unge

:-)

0
0
Svar på denne tråd

Barsel..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 12:54

Desværre er barsel åbenbart ikke noget der tiltaler ham. Også lidt svært at lade butikken stå stille for at sidde og glo på en bebs.. Men lidt ærgeligt er det helt bestemt.

Vi har desværre ingen venner med små børn og hans gør rent faktisk bare grin med sin bror og min bror over at de ikke bare kan slippe hvad de har i hænderne for at "lege" med ham.

Jeg kom hjem fra sygehuset allerede i onsdags og torsdag var han væk fra kl 4 om morgenen til kl 23.

Og fredag også det meste af dagen. Lørdag kørte han på skydebane med vennerne. søndag var han væk indtil kl 16 og kom vel egentlig kun hjem fordi nogle af vennerne ville se vidunderet.

Jeg er lidt lost her og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Jeg kan sagtens klare hende alene. jeg er 3 gang mor og har 2 store børn fra et tidligere ægteskab, så er ikke fortvivlet over mine evner på den front. men han formår bare at give mig dårlig samvittighed over at det er svært at nå et tage tlf og lave hans regnskab.

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Forældet kvindesyn
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 13:00

Det lyder da som et noget forældet kvindesyn han har sig der! Jeg kan da godt forstå hvis du føler dig slået i gulvet her!

Jeg ville godt nok også blive ked af det hvis det var min mand der viste samme ligegyldighed.

Du kommer til at snakke med ham og forklare, at det nogle gange ikke engang er nemt at få tid til at klø sig selv i numsen med en lille nyfødt Uanset hvad kommer du til at snakke med ham og forklare ham, at I da er to om at have fået barn, selvom det ikke kan være nemt at være selvstændig og på barsel, så er de fleste da hjemme blot nogle dage...

Julie

Frederik 07.11.2001

Cirkeline 24.04.2008

Termin (Alfred) 18.04.2011

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 13:01

Ej hvor er han bare ikke sød. Du skal have din barsel og ikke passe hans arbejde. Slut færdig. Du skal ikke have dårlig samvittighed over for ham eller hans arbejde. Er han bagud så må han droppe skyde banen!!

Ingen skal da på arbejde efter 1 uge hjemme. syntes du skal gøre krav på 4-8 måneders barsel, uden han skal dunke dig i hovedet med regnskaber og telefoner.

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

og en lille blob i maven :)

0
0
Svar på denne tråd

barsel..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 13:11

hvor længe har i været sammen hvis jeg må spørge? lyder for mig som om han ikke har den mindste respekt for dig.. undskyld hvis jeg gør dig ked af det men det er hvad jeg tænker.. tænk ikke os at være der for dig og for jeres baby?

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 13:51

Vi har været sammen i 7 år, så det er ikke et nyt forhold.

Jeg prøver ikke at undskylde hans opførsel, men da vores firmaer er vores livsgrundlag, så er det rigtig svært at lægge det på hylden. Jeg har ikke noget imod at bruge en time eller 2 på kontoret om dagen, men jeg vil ikke bebrejdes det jeg ikke når, hvis I forstår.

I december har jeg kørt sneplov i stedet for at holde orlov. Så han er jo også super forkælet.. Jeg har faktisk arbejdet fre til sidste uge.. og jeg skal heller ikk holde barsel i flere måneder, men jeg synes ikke at jeg er urimelig, når jeg ikke vil arbejde de første 4 uger.. Så kan jeg gradvist tage fat igen. Jeg kører jo også selv lastbil. og må ha en chauffør på min egen bil pt. Lidt irreterende, men sådan er livbet jo pt og jeg nyder min skønne prinsesse..

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hård start på livet..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 14:13

Jeg læser det heller ikke som om du undskylder noget som helst. Jeg kommer bare til at tænke, at jeg håber din lille nye myr opfører sig eksemplarisk og ikke får kolik eller lign. for så bliver det da umådelig hårdt for dig, både at være på barsel og passe firma.

Hvem skal passe baby når du skal til at køre igen? Jeg er kun nysgerrig her og glad for at jeg ikke er selvstændig på barsel! Men selv selvstændige har weekend og denne kunne bruges med familien istedet for vennerne, men han kan jo ikke have forandret sig meget blot fordi du har født? Han må da have haft samme overbevisning de sidste 7 år?

Julie

Frederik 07.11.2001

Cirkeline 24.04.2008

Termin (Alfred) 18.04.2011

0
0
Svar på denne tråd

fortæl ham at
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 15:10

... både mobiltelefon og telefonsvarer er opfundet, så kan han selv tage sin telefon, når den ringer.

Regnskabet kan han få ordnet ude i byen. Der er masser af freelance-kontordamer.

Hvad jeg er mest forundret over er dog, at han er så meget væk. Synes faktisk at det er okay, at du lige markerer, at det også er hans barn. Og at hvis han vil have et forhold til dette barn, så skal der gøres en indsats.

0
0
Svar på denne tråd

ik om jeg
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 17:12

havde fundet mig i det- manden havde fået tilbage af samme skuffe som han giver hvis det var mig.

Kæft hvor virker han ik som om han respekterer dig el baby. Nærmest som om han bar skal ha sin vilje, og ik kan forstå at baby tager tid, energi, søvn mv

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider