Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Bobbens Mus - børns lege!!
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 12:30

Såfremt nogle skulle have glemt det, er Johanne nu 2 år og næsten 4 måneder. En skøn lille møgunge og med en efterhånden blomstrende fantasi!!

Vi har længe leget at vi piller ting ud af billedbøgerne og spiser dem - Johanne er nemlig meget gavmild, så jordbær og den slags lækre ting i bøgerne må vi gerne smage!

En af godnatbøgerne handler om en lille kat der er rundt og hilse på forskellige dyr - i vores version er den selvfølgelig rundt for at sige godnat! Og den lille kat besøger også en håndfuld små mus.

En aften legede Johanne så at hun tog en mus op og gav mig den. Jeg tog den i hånden og aede den og det var nok det morsomste, hun havde været med til. Så nu er musene med i rigtig mange lege. Nogle gange putter vi dem i hendes lommer - så vender og drejer hun sig, for at jeg kan hjælpe med at komme de usynlige mus i lommerne. Timer efter kan hun komme og så skal vi tage dem op af lommen og ae dem. Nogle gange løber de væk og så skal vi fange dem.

Tænk, så går man her og overvejer hvad der er udviklingsmæssigt korrekt legetøj og så er ungen i virkeligheden lykkeligst for sine usynlige mus!

De er endda nemme at passe!!!

Hvad leger dit barn?

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

Stem på min unge

:-)

0
0
Svar på denne tråd

mus....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 16:05

Nej hvor fedt med sådan en fantasi - jeg er ret imponeret over, at hun husker flere timer efter, at hun har mus i lommen :-) Hvor er det i øvrigt sjovt fundet på, at I piller ting ud af billedbøgerne :-D

Her er vi jo næsten 8 måneder, og Frederik leger mest klappeleg. Det vil sige, at alt skal klappes på i en uendelighed, inklusiv mig...klappe klappe klappe... suk!

Kathrine leger nejeleg - det vil sige, at hun kaster overkroppen frem, og når hun husker det, klasker hun også hænderne i bordet eller i gulvet. Så gør jeg det samme, og det er så helt vildt sjovt, og så gør hun det igen... og igen... og igen... (Nu forstår jeg pludselig bedre det der med at trille kugler - lege behøver åbenbart overhovedet ikke at have et formål i den alder).

Kathrine leger også siddeleg, som går ud på, at hun sætter sig, ned på knæene igen og kravle en halv centimeter, op at sidde, ned på knæene og dreje rundt, sætte sig igen osv. Den behøver jeg heldigvis ikke at deltage i, det klarer hun fint selv :-)

mvh. tina

Ventetøj str. 38-40 sælges, sommer- og vintertøj, 28 dele.

Heste bøger sælges, bl.a. Den store Foderbog, Ridelære og stort opslagsværk om heste: www.dba.dk/boeger-om-heste-nanna/id- 71040875/

0
0
Svar på denne tråd

Lege...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 20:11

Sikke fine lege, I leger. Med babyer og små børn, så udvikler man da virkelig nye kompetencer (eller genfinder tabte?)

Karla, på ca. samme alder som Johanne, har også mange fantasi ting - primært mad. Vi bliver fodret med alt muligt, især kager. Det er en vældig nem leg, man skal bare putte i munden og tygge lidt. Det er bare knap så smart, hvis man er lidt fraværende, og hun så kommer og giver en noget usynligt i hånden, som man putter i munden - som så viser sig at være en kat. "Nej, mor ikke spise katten!".

Ellers leger vi næsten hver dag, at Karla har ondt i maven og skal til lægen. Så bliver hun lyttet til og trykket på, får narkosemaske og falder i søvn. Så skærer jeg hendes mave af, kaster den hen til hundene og syer en ny mave på. Bagefter har hun så ondt alle andre steder, men somme tider kan det klares med piller. Jeg har overvejet, om hun skulle have et doktorsæt, men legen går så fint med imaginære redskaber, så sådan fortsætter vi lidt endnu.

Sofias favorit pt er at ligge på min mave og rulle ned i sengen, så griner hun vældigt. Hun er egentlig ret taknemmelig stadig, for alt man gør med hende, finder hun lidt fantastisk.

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Puslebord, blå skråstol (næsten ny) ammepude (ny) bortgives - skal afhentes!

Forskelligt babyudstyr sælges, bl.a. tvillingeklapvogn, voksipose, og Baby Skies madras.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider