Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Pusleplads hvor?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 09:16

Hej alle,

Håber I kan hjælpe mig med et par spørgsmål, da jeg er lidt ny på dette område ;)

Vi står og venter en lille til juni og er så småt begyndt at tænke over hvordan vi skal "indrette" vores hjem efter dette.

Vi bor i et hus i to etager. 1. salen er der soveværelse og børneværelse og i stueetagen ligger badeværelset. Mit spørgsmål er hvad gør man med pusleplads så det er mest praktisk?

Jeg vil helst have den på badeværelset, da jeg synes det hører til der og skifte ble mv. så der skal helt klart indrettes en pusleplads, men hvad med værelset på 1. salen? Får man brug for pusleplads der? Tænker mere på hvis man skal skifte en hurtig ble om natten (og hvor længe er der behov for man gør det?) og om morgenen når den lille skal klædes på m.v.? Har man brug for en pusleplads i soveværelset?

Håber I vil hjælpe en grøn på dette område og komme med jeres erfaringer :)

-Christina

*Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*

0
0
Svar på denne tråd

Pusleplads
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 10:15

Jeg vil mene, at det er meget praktisk at kunne skifte ble i forbindelse med tøjskift. Altså både morgen og aften.

Jeg kan ikke huske, hvor længe jeg skiftede ble om natten. Måske det første halve år eller noget... hvis det overhovedet var så lang tid.

Man kan også vælge, at tøjskift foregår på badeværelset. Det er måske bare knap så praktisk, hvis alt tøjet ligger på 1. sal.

Hvis I har pladsen, ville jeg nok vælge pusleplads på begge etager.

Jeg har kun på 1. sal, men der har jeg også både værelser og badeværelse oppe.

Skrev hende den tykke, som er blevet mor...

Alle mennesker er født lige dumme

- nogen får bare mere ud af det end andre

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar.
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 10:19

Ja, tror måske også løsningen er begge steder. Badeværelset er nemlig ikke stort nok til at vi kan opbevare tøj der - og tror måske ikke lige man har lyst til at rende nedenunder kl. ged om natten. Men problemet er bare at værelset heller ikke er ret stort, og vi har i forvejen en kommode der skal stå der, så vil ikke investrer i en puslekommode. Overvejer at vi til den tid køber en pusleplade der kan ligge på sengen og så have en reol ovenover til bleer mv. så må den stå på vådservietter om natten og vand fra hane om dagen :)

-Christina

0
0
Svar på denne tråd

same same
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 12:37

Vi har pusleplads nedenunder og soveværelse ovenpå, jeg har babytøjet i puslekommoden Og ellers er det ikke værre end at jeg tager et sæt tøj med til puslepladsen. Jeg gider ikke lugten af tis og prutter hvor vi sover!

Ellers kan du jo købe/bygge en pusleplade til den kommode I allerede har på værelset.

Julie

Frederik 07.11.2001

Cirkeline 24.04.2008

Termin (Alfred) 18.04.2011

0
0
Svar på denne tråd

Pusleplads
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 12:42

Det er desværre ikke muligt at lægge plade oven på den kommode vi allerede har, da den ikke er høj nok.

Men måske det slet ikke er et problem at rende neden under også om natten - vi må jo se når den lille kommer - ellers så må vi jo finde en løsning hvis problemet kommer :)

-Christina

0
0
Svar på denne tråd

pusleplads
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 12:46

Jeg har også badeværelse på en anden etage end soveværelset, og det er der, jeg har pusleplads. Det fungerer fint, men det skal så også siges, at mine barylere er flinke til at sove om natten, og jeg tror ikke, jeg har haft et nat-bleskift, siden de var 3 måneder. Om dagen er der en del renderi op og ned ad trappen, specielt fordi jeg har to barylere, der skal skiftes i ny og næ, men det lever jeg med, fordi jeg bare ikke orker, at der skal være den mindste lille prutlugt andre steder end i badeværelset (og i bleerne, jo :-))

Mit badeværelse er heller ikke voldsomt stort, men jeg har lidt tøj der. Faktisk bruger jeg ikke ret meget mere end en 3-4 heldragter til hver og 2-3 uldbodyer til hver, og så har jeg lidt strømper og hagesmække til at ligge også. Men mine børn får så heller ikke skiftet tøj flere gange om dagen, de har været i heldragter og natdragter, som de både er vågne og sover i, og tøjet bliver først skiftet, når det er ordenligt beskidt (gylp, afføring), så det begrænser jo også tøjforbruget en del.

På mit badeværelse ligger tingene meget tæt, og jeg lever med, at mine unger ligger på puslepuden og studerer vasken og vandhanen eller piller i bunkerne med strømper, vaskeklude, bleer og cremebøtter. Simpelt hen fordi der ikke er bordplads til et pillefrit område ved puslepuden :-) Jeg sørger bare for, at de ting, de kan komme til skade på, ikke ligger lige der, og så ignorerer jeg rodet :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Pumpe- termokande
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 13:57

Jeg har lige som dig soveværelse og børneværelse ovenpå men kun badeværelse og vand nedenunder

vi lavede derfor pudsleplads nede og så bare en plade på sengen oppe, som vi ville bruge med de der vådeservietter, men et tip om PUMPETERMOKANDE har gjort at vi sjældent bruger andet om aften/natten.

to pump på en vatlet ( som oven i købet er billigere og blødere end engangsvaskeklude) bare pas på vandet ikke er for varmt

så er i klar, det er meget sundere for barnets hud.

(den nærmeste genbrug har som regel pumpekanderne i hobetal, hvis du kan leve med farverne er lidt spraglet)

Lykke og held med den lille ny.

Mia

www.hedegaardogjakobsen.dk

-Når du mangler en "bindegal" hånd

0
0
Svar på denne tråd

Mia - Potte
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 14:01

Hvor køber man pumpetermokander? Er det de der store kaffe/thekander du mener? :)

En vatlet er det en vatrondel?

-Christina

0
0
Svar på denne tråd

Pusleplads
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 18:54

Her bor vi stadig i en lille 3 værelses lejlighed, hvor det 3. værelse er så lille at det bliver brugt som opbevaringsværelse/skabsplads og pusleplads..!! For har heller ikke plads på badeværelset...

Stutteri Vica - Avl og salg af welsh sec. D

v/ Vicky Stolberg og Camilla Alring

http://stutterivica.dk

En gang Welsh, altid Welsh.....

Mor til den skønneste prinsesse, der kom til verden d. 24.08.10

0
0
Svar på denne tråd

pusleplads
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 20:25

Hej - tillykke med graviditeten :)

Her har vi værelser og et mikroskopisk toilet på førstesalen, og bad, stue, køkken mm nedenunder. Vi har puslebord på badeværelset, og tager tøj med ned fra værelset hver morgen, dog har vi en kasse med rene bodyer og stofbleer på badeværelset.

Da Ellen var lille indrettede vi en pusleplads i gangen ovenpå (manden skulle lige have alt sit ekstra computergrej ind på hans andet kontor inden Ellen kunne få sit værelse...). Og så vekslede vi lidt i perioder mellem vådservietter og lunkent vand fra en termokande vi satte frem om aftenen. Det fungerede fint, til den næste tror jeg vi konsekvent vælger vådservietter, for et enkelt bleskift om dagen spiller det næppe nogen rolle, og det er meget nemmere (måske pånær det med pumpetermokanden).

Men jeg var i hvert fald glad for ikke at skulle nedenunder for at skifte.

Merete

0
0
Svar på denne tråd

Pusleplads..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 10:05

Vi har godt nok både sove, børne og badeværelser i samme etage, men badeværelset ligger i modsatte ende af huset end sove/børneværelser..

De første 3 mdr sov hun i soveværelset, ved siden af min seng.. Her skiftede jeg hende bare i min seng når det var nødvendigt.. Brugte bare vådservietter samt nappybags (poser til bleerne - så lugter de ikke) ..

Efter hun er kommet på eget værelse har vi sat et Brio væghængt puslebord op på hendes værelse, tror dog ikke jeg har brugt det mere end et par gange om natten, men jeg kan godt lide at muligheden er der.. Den hænger bag døren så man opdager den næsten ikke..

Mit badeværelse er så kæmpe, så her har jeg puslebordet med tøj osv og her foregår alle tøjskift også..

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider