Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Født for tidligt
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 08:13

så sider man her en kold morgen med kaffen ved hånden og kommer til at tæmke på om andre herinde på forum som også har født for tidligt

jeg fødte vores datter i uge 28+6

hun vejede 1135g og målte 37,5 cm

i dag er hun 10 mdr og vokser fint har dog nogle følger,meget sensitiv men er frisk og glad

hul i hjertet som skal laves til januar

men ellers er hun bare jordens gladeste pige

kom frem derude og fortæl fortæl

Minni

Pinto Hingsteføl sælges født 09

Den 14/9-2006

Kom der den flotteste stjerne på himlen som kigger ned på denne jord med det flotteste klare skær

0
0
Svar på denne tråd

Osse mig
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 23:36

Patrik blev taget ved subakut ks i uge 34 han vejede 1790 og var 43 cm.. vi lå 1 uge på neo og en uge på børneafdeling, så blev vi sendt hjem :)

Han har haft en smule sprogvanskeligheder, men det er osse alt og med hjælp fra talepædagog er der nu intet at hører på ham :)

Han er lige blevet 7 for et par dage siden og går i 0 klasse, og er ikke bagud i noget som helst ... Kan godt se jeg har været heldigere end mange andre med en fortidligt født.. Mindes stadig den dag i dag, da vi skulle hjem fra sygehuset og hans far kom med en flyverfragt i str. 56 da han blev sat i autostolen kunne man kun se dragt og stol..

Hilsner Lisab.

0
0
Svar på denne tråd

10 uger
Forfatter: 
Dato:  23-12-2010 10:41

Jeg Fødte vores yngste datter 10 uger for tidligt 30+0.. 1492gr og 39 cm

Nu Bliver hun snart 4 mnd og vejer knapt 5 kg

Indtil videre kan vi ikke mærke hun er født så tidlgt. Dog er hun desværre født med ganespalte og en mild Pierre robin, så det har givet en del start problemer og især fordi hun kom så tidligt..

blødt siden uge 20 ca, så vi er bare glade for vi nåede så langt

0
0
Svar på denne tråd

Har været der...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2010 16:07

Vores datter blev taget ved akut kejsersnit uge 33+5, pga. Help-syndrom hos mig.

Vi lå lidt over en måned på neo, idet Helenas lunger ikke var modnet og hun havde én ductus (et åbent blodkar ved hjertet), som gjorde at hun måtte have cpap til hjælp ved vejrtrækning.

Hun fylder snart 2 år og fik lukket ductus i juni i år og har det rigtig godt og er fint med i udviklingen.

Nu venter vi os igen og er selvfølgelig spændte på, om vi endnu engang skal bøvle med help-syndrom og for tidlig fødsel. :-)

0
0
Svar på denne tråd

glædelig jul
Forfatter: 
Dato:  23-12-2010 17:34

hvor er det rart at læse man ikke er den eneste, selvfølgelig ikke rart at de kommer for tidligt, men håber i forstår hvad jeg mener

vores har også åben ductus og et hul mellem forkammerne, begge pænt store

vi blev indlagt på skejby den 24/11 og hun skulle opreres den 25/11, hun skal åbnes helt op desværre puha

men 12 timer før opr aflyste de pga et akut barn, det kan vi selvfølgelig godt forstå, men ens nerver køre på højkant og havde gjordt det siden vi fik datoen og nu kan vi så starte forfra indtil hun skal operers den 18 januar vi bliver indlagt den 17 januar da alle prøverne skal tages om

da vi tog hjem fra sygehuset var hun i str 40 puha det puha det var lille og ovenikøbet for stort hihi

Minni

Den 14/9-2006

Kom der den flotteste stjerne på himlen som kigger ned på denne jord med det flotteste klare skær

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-12-2010 23:11

kære forældre,,

husk at i har mulighed for at søge tabt arbejdsfortjeneste på jeres børn, det kan være en stor hjælp. da der ofte følger en masse med ved de kære små.. god vind til alle de små pus

hilsen winni

ja det er så mig, med det tossede muldyr.

2 danske varmblodsheste, et lille hingsteføl, og en shar pei og en gravhund

0
0
Svar på denne tråd

ja her har jeg
Forfatter: 
Dato:  28-12-2010 08:55

også en lille pige dog ikke født lige så tideligt som nogle af jer andre. men hun kom til verden i uge 34+6. også på grund af en meget vanskelig graviditet, så er da glad for hun blev der inde så længe. hun vejede 2176 og var 47 lang. vi lå på neo afdelingen i en hel mdr, på grund af gulsot og blodforgiftning.

hun er nu 1½ år og er fint med hvad angår motorik og sprog mens højde og vægt følger sin egen kurve.

udover det så er hun noget sensibel. og kan ikke klare for mange oplevelser på en dag. og så har hun også været rigtig meget syg.

jane

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-12-2010 09:29

ja det er med at kende nogle paragraffer

vores datter kommer også til at tælle for 2 i dagpleje for en periode, det er også en mulighed man kan søge hvis det er nødvendigt

bliver lidt nysgerrig om hvor i har ligget på sygehus henne

vi lå på OUH på H% og til sidst på H6

Minni

Den 14/9-2006

0
0
Svar på denne tråd

neo.....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 21:21

Jeg lå på neo på sønderborg sygehus, men har været tilknyttet OUH og senere Skejby mht. hendes ductus.

Bliver nu igen fulgt fra Sønderborg, da jeg jo har forhøjet risiko for fornyet svangerskabsforgiftning.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider