Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

forkølelse og halsbetændelse
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 14:22

Mine små er forknølede, så hit med alle de gode råd til, hvordan man gør livet lettere for sådan nogle små snottede barylere på et halvt år :-)

Desuden må jeg hellere forberede mig på halsbetændelse også - min svigerinde ankom til familietamtam med sådan en og kunne derfor ikke give knus til nogen. Men fedte rundt med mine børn kunne hun godt :-( Så det bliver nok næste projekt... Så gode råd til halsbetændelse modtages også med stor tak!

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 14:53

Jeg låser med. Min er også begyndt at hoste. Virker ikke genert af det, men er godt nok itvivl om man skal ringe til lægevagten, hvis det nu er kold influenza eller hvad det nu hedder :)

Hun hoster samtidig med hun hiver efter vejret, ser mystisk ud, men hun leger bare videre som om der intet sker. Ikke altid nemt at være mor når man ikke ved hvad de føler :(

Libero str. 4 sælges BILLIGT

0
0
Svar på denne tråd

hoste og snot
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 16:57

vores 3 er osse snottet og hoster meget om dagen.. har givet dem lidt ekstra tøj på.. så om dagen har de; bluse, bukser, undertøj og strømpebukser.. om natten har de; nattøj, undertøj og nogle gange strømper.. vi har os lidt ekstra varme på herhjemme for tiden.. ellers gør vi ik så meget..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

kan da lige...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 18:48

...fortælle, hvad jeg gør nu. Lige for tiden er det Frederik, der er hårdest ramt, så han sover med en ekstra babydyne foldet under nakke-skulder-hoved, så han kommer højere op. I dag har han sovet middagslur ovenpå mig, der sad lænet op ad armlænet på sofaen for at få ham så højt op, at han ikke hylede.

Jeg har hørt om en næsesuger, er der nogen, der har erfaring med den?

Jeg har også nogle panodil-dråber til børn, men de gør vel ikke meget ved forkølelse - det er vel snarere, når vi lander i halsbetændelse, at det kan være interessant?

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

næsesuger og pernodil
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 19:37

synes kun næsesugeren hjælper hvis de er helt helt tilstoppet.. har kun brugt den få gange.. mine synes den gør ondt;( vi bruger engang imellem pernodil hvis de er hoster ekstremt meget.. har ikke brugt det i denne omgang.. altså kun hvis vores vågner om natten af at hoste kraftigt.. vi har prøvet at hejse vores senge men her har det desværre ikke hjulpet.. på den lille hjælper det at lægge ham på siden men en bamse i ryggen..

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

0
0
Svar på denne tråd

Lindring ved forkølelse...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 19:37

Vi har fået følgende råd af lægen:

- hæve hovedgærde

- masser af væske

- saltvandsdråber/spray til de helt små, rigtig næsespray til de størrer børn

- panodiler

Ved halsbetændelse er det nu klogt lige at søge læge, for at få testet om det er bakterier eller virus. Vores store dreng er ramt for 2. gang på en måned af halsbetændelse foresaget af streptokokker, så den står på penicilin. Hans lillebror og far er lige ved at være færdig med deres penicilin-behandling mod samme. Den eneste der endnu ikke har haft det, er mig (7-9-13)...

Nu håber vi at 14 dages juleferie kan få helt bugt med baktusserne, for vi har godt nok været en del syge den sidste 1½ md.

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser

-

Nu med job i forsvaret...!!!

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 20:55

Jeg vil ikke gå ud og investere i en næsesuger så :-)

Min dreng hoster ikke (endnu). Han vågner bare om natten og græder. Hvis dynen (som kan hæve ham mere end et hævet hovedgærde) ikke virker, vil jeg prøve at lægge ham på siden.

Tak for tippet, Gitte. Jeg vil tænke på lægen, hvis der også kommer halsbetændelse.

Endnu et par dumme-spørgsmål:

Hvordan genkender man halsbetændelse på så små børn, som jo ikke kan sige, at de har ondt i halsen? Er det hoste, hæshed (som kathrine har i forvejen, igennem de sidste 3 mdr.), andet?

Og hvad gør man med saltvandsdråber / spray? I næsen eller hvad? Købes hvor?

Tak :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

mine børn
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 21:04

viser ondt i halsen ved ikke at ville spise/drikke så meget, men prøver og prøver at drikke og være enormt pjevsede..

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

0
0
Svar på denne tråd

Der kan også
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 21:24
nemt komme feber ved halsbetændelse.

Mvh Juliette

Bedækning tilbydes ved champion palominohingsten Shulay Gold Fever

Sommergræs tilbydes Vestsjælland, 500kr/hest

Mor til verdens dejligeste lille prins fra 28-07-09 og en ny melder sin ankomst 02-02-11

0
0
Svar på denne tråd

ja her.....
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 21:56

hjemme har vi haft enormt god brug af næsesugeren. Vores hun får lige dryppet sin næse med saltvandsdråber, får sin natflaske og vupti så er alt løs i næsen og lige til at suge ud og hun sover igennem om natten... suger vi hende ikke når hun er snottet, vågner hun MANGE gange i løbet af natten..

Dråberne plus suger købes bare på apoteket

MVH

Maria von der Lieth Hyldgaard

Sofie født 9/3-2010 kl. 11.51

3470g og 51 cm

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-12-2010 10:32

Ja herhjemme bruger jeg også en næsesluger til om dagen

www.forkolelse.dk/ produktinformation/otrisal.shtml

men om natten bruger jeg

www.netdoktor.dk/interactive/ medicin/ praeperatinfo.php?doci...nfo&id=241

Som FÅES I HÅNDKØB

Går gennem ild og vand for mine heste

28-11-07 blev Emma født

17-02-10 blev Elvira født

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider