Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Alternativ behandling til snot og MØB?
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 10:47

Sallie bliver ved m at døje med snot og mellemørebetændelse. Vi tror ikke hun har været plaget af MØB før, men jeg skal da love for, at det virkelig har bidt sig fast i hende nu

Hun er snottet konstant, og det tricker åbenbart hendes sarte ører. Hun er på sin anden penicillinbehandling indenfor 1½ måned (Imacillin, bredspektret penicillin), og får ofte Pinex, da hun pjevser. Hun har ingen feber, og er, når hun ikke er småsløj eller har ondt, en fantastisk glad og sjov lille pige. Det skærer i mit hjerte, når hun ikke er frisk, da jeg jo ved det har en fysisk årsag.

Næste gang hun får MØB, skal hun ha' lagt dræn, og det er egentlig fint m mig. Jeg er ikke bange for det, og hvis det kan hjælpe hende til at blive rask og smertefri, så må det være sådan.

Da hun var spæd havde hun kolik, og vi brugte både zoneterapi og kiropraktor for at få hende i bedring. Det hjalp momentvis, men havde ikke nok effekt til at tage al skrigeriet. Den ene gang hjalp zoneterapien, næste gang var det kiropraktoren der havde bedst effekt - altså intet mønster i bedringen.

HAr du brugt alternativ behandling til dit barn, og hvad har vist sig at have den bedste effekt??

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

ingen komælk
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 17:20

Hej

Jeg ser stor forbedring hos os, når mine børn ikke får komælk og zoneterapi med jævne mellemrum.

Jeg ved godt, der er mange der siger, man ikke må tage komælken fra dem, men mine børn har altså fået det meget bedre efter de ikke får mælk mere.

Nu ved jeg ikke, hvor gammel Sallie er, men her får de vitamin med ekstra kalk og sådan har det været i ca 2 år nu.

God bedring med hende.

Hilsen WinnieK

0
0
Svar på denne tråd

alle mine
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 17:24

børn er ørebørn med dræn...

min yngste er komælk intolerant(staves), og får derfor kun rismælk.... og det har ingen virkning hun døjer med ørene alligevel...

er det ikke noget med at de ikke må få kalktabletter når de er under 1 år, min læge sagde ihvertfald at jeg skulle dække kalken ind under kosten, men det er nyt for mig det her, hvad er der kalk i og hvad ville der være godt for hende at få?

hilsen stella

engangsvaskeklude på rulle sælges 450kr pr. kasse det er 30 ruller. er incl. porto.

kontakt mig over PB. for at bestille.

0
0
Svar på denne tråd

Alternativ behandling
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 08:45

Kranio Sakral terapi er rigtig godt til at få tømt gammel snot ud af alle huler fx bihuler, som ofte er skyld i gentagne MØB..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 11:41

Sallie er forresten 18 måneder lige om lidt.

Jeg tror ikke på myten om, at komælk forårsager MØB. Jeg mener det er en gammel skrøne, som ikke har noget på sig. Så jeg vil ikke fjerne mælken fra hende.

Hun fik feber igår og en ny forkølelse - jeg synes det virker meget underligt, når hun nu er på penicillin, men det kan vel være en virus?! Hendes ene øre er fyldt med gammel ørevoks/snask - noget hun aldrig plejer at have, så jeg går ud fra det er snot, der er på vej ud?!

Jeg har besluttet mig for at bestille en tid hos kiropraktoren i denne her uge. Sallie konsulterede hende også da hun var spæd, og hun er meget kompetent.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

komælk
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 12:26

Det er faktisk ikke en skrøne mht mælk. Mælk er slimdannende og hos nogle mennesker sætter, det sig i bla. bihulerne, som har en direkte sammenhæng med ørerne = kan give MØB

Men som sagt kan en Kranio Sakral terapeut tømme alt gammel snask ud af bihuler osv. det kan en kiropraktor ikke, men de er gode til meget andet...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 12:36

Jeg har googlet og googlet og googlet, men kan intet videnaskabeligt finde om sammenhængen mellem komælk og MØB.

Kan du ikke smide nogle links?? Og ikke fra alternative behandlere, der hellere vil benytte soyamælk og blomstermedicin, men videnskabelige undersøgelser og artikler, der viser en sammenhæng??

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Komælk
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 12:55

Jeg vil også gerne se links på det der med komælken.

Jeg har også hørt godt om kranio-sakral terapi, og Karla går faktisk ved en (dog i en anden forbindelse). Hun har så lige fået dræn og her en uge efter vælter det igen ud med betændelse. Tja... Min egen KS terapeut har ikke nævnt det med MØB, men jeg har læst det på andres hjemmesider.

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Tremmeseng, puslebord, bæresele, voksipose samt babypigetøj sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd

fandt dette på netdoktor
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 14:12

Hjælper det på
mellemørebetændelse at fjerne mælken fra mit barns kost?

Spørgsmål

Kære Netdoktor

Jeg har en datter på 16
mdr., som har haft mellemøresbetændelse 4 gange indenfor halvanden måned og har
fået penicillin alle 4 gange. Der går ca. 5 dage efter endt behandling, så får
hun feber og ondt i ørerne igen.Hun er forkølet hver gang. Fik et råd af en
kollega om at fjerne mælkeprodukterne i hendes kost. Har det virklig noget på
sig? Hvordan får hun så dækket sit kalk behov?

Med venlig hilsen
D

Svar

Kære D

Jeg kan godt forstå, at det er hårdt, når ens barn er så ofte
syg med mellemørebetændelse og smerter. Årsagen til mellemørebetændelse er især,
at små børn ikke har modstandskraft mod infektionssygdomme. Den opbygger de
først gradvist efterhånden, som de får de enkelte konkrete infektioner. Det
første år (især i vinterperioden, og når de starter i dagpleje eller vuggestue)
er meget hårdt med mange infektioner også mellemørebetændelser.

Der er ingen
videnskabelige undersøgelser, der viser, at man kan nedsætte dette, hvis man
fjerner mælk fra kosten. Derimod ved man, at børn, der bliver ammet, får færre
mellemøreinfektioner, så længe de bliver ammet. Det skyldes, at modermælken
indeholder stoffer, der beskytter mod infektion, hvad almindelig komælk ikke
gør.

Teoretisk
kan en mælkeallergi give hævelse af slimhinderne i mund og svælg og dermed
nedsætte funktionen af det eustatiske rør, der sørger for ventilation af
mellemøret, og da denne ventilation kan nedsættes ved hævede slimhinder i
svælget, kan man indirekte måske få tendens til mellemørebetændelser, hvis man
har mælkeallergi. Og denne kan nedsættes, hvis man fjerner mælken.

Man ved også, at man kan
nedsætte hyppigheden af mellemørebetændelser, hvis man vaccinerer barnet med en
bestemt vaccine (multivalent pneumokokvaccine). Du er velkommen til at kontakte
mig, hvis der er brug for yderligere forklaring.

Med venlig hilsen

Birgit Peitersen

Speciallæge i
børnesygdomme

Hilsen Tenna

Mor til Sarah 01.08.07

og Mikkel 30.05.10

www.123hjemmeside.dk/ SarahSpiegelhauer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider