Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Mellemørebetændelse efter dræn
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 22:48

Karla fik dræn sidste torsdag, altså for godt en uge siden. Et par dage derefter rendte det fra især det ene øre, og det er jo naturligt nok.

I aften da hun skulle i seng, klagede hun over smerter i øret, og nu render det fra det venstre øre igen. Må det gerne det? Hun har vel fået en ny mellemørebetændelse, eller hvad?

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Tremmeseng, puslebord, bæresele, voksipose samt babypigetøj sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd

nej de må ikke løbe
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 14:54

victoria bliver også ved med at løbe selvom det er længe siden hun fik drænene i, alligevel bliver hun ramt af MØB hver 14 dag, men drænene virker, væsken kommer ud....

min ørelæge sagde prøv øredråber i et par dage først, er der ingen bedring, skal hun suges.....

vi er sluppet for pencilin pga øredråberne hvilket jeg er glad for, men synd for tøsen at hun har problemer hver 14 dag, for hun har ondt når de flyder...

hilsen stella

engangsvaskeklude på rulle sælges 450kr pr. kasse det er 30 ruller. er incl. porto.

kontakt mig over PB. for at bestille.

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 16:35

Det er ok at det flyder fra øret, så virker drænet.

Med vores drenge Thoke har vi altid fået at vide at vi skal give panodil hvis han har ondt og se det an et par dage.

Ofte holder det op efter 2 dage men ellers har vi fået øredråber der hjælper meget hurtigt.

Ved væske fra øret og feber skal de til læge og ofte have pencillin selvom de har dræn.

Vi var ofte heldige at Thoke ikke havde hverken feber eller ondt selvom det flød fra øret.

Vi har været så glade for drænene

0
0
Svar på denne tråd

kommer vel an på
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 17:21

hvor meget det flyder... min ørelæge siger nej de må ikke flyde som min datters gør, det er tyk flydende gult lugtende væske og rigtigt meget af det.... kan huske at min store datters også flød, men ikke så meget som dem her...

min søns flød slet ikke....

min datter har ikke feber hvergang, men ondt... og her er dråberne bare guld værd, for de hjælper

hilsen stella

engangsvaskeklude på rulle sælges 450kr pr. kasse det er 30 ruller. er incl. porto.

kontakt mig over PB. for at bestille.

0
0
Svar på denne tråd

Skylning
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 08:49

Min datter har også dræn og jævnligt MØB. Hun har dog aldrig ondt eller feber (heller ikke inden hun fik dræn). Når hendes ører flyder meget siger ørelægen at vi skal skylle dem og så give øredråber.. Du må have fat i ørelægen

Vi er på penicillin endnu en gang, det er snart på højde med kosttilskud herhjemme

0
0
Svar på denne tråd

Mellemørebetændelse
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 12:47

Hun har faktisk sovet ret godt i nat, så jeg tror, hun er ovre det værste. Der sad en ordentlig klam klat i hendes hår, men ellers løber det ikke lige nu. Jeg prøver at ringe til ørelægen i morgen og spørge.

Hun får faktisk ikke penicillin, når hun har MØB. Hippie-mor! Men måske er det synd? Det er bare, at den ene gang, hun har fået det, der kastede hun op i et væk, indtil vi holdt med at give hende det.

mvh Stine

Tremmeseng, puslebord, bæresele, voksipose samt babypigetøj sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd

Min den...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 10:32

Min den mindste (knap 13 måneder) har dræn i begge ører, og fornylig flød det også rigtig meget fra det højre. Vi ringede til ørelægen og fik bud på at se an i 2-3 dage og give panodil til natten, og så skulle vi ringe igen. Det blev ved med at flyde, og det var gult, klistret og i store mængder, så ørelægen udskrev øredråber med penicillin i - smart, for så behandler man kun lokalt i øret. Min søn kan nemlig ikke så godt tåle penicillin, hans mave bliver helt slået i stykker og er lang tid om at rette sig igen. 5 dage med øredråber 2 gange dagligt og ørene var fine igen.

Dråberne hedder Ciloxan 3 mg/ml (og er egentlig vist øjendråber, men virker!)

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Til salg; hingsteføl efter Blue Hors Rosoff/Donnergraf og 4-års hoppe efter Londonderry/Bernstein

0
0
Svar på denne tråd

Mellemørebetændelse
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 12:42

Så blev det endelig mandag, og jeg kunne ringe til ørelægen. I mellemtiden er det så holdt med at løbe, tror jeg. I hvert fald var krøllerne uden snot i morges

Når det nu var holdt, skulle vi ikke gøre mere ved det, men ellers kunne jeg få de der øredråber, som Reni beskriver - jeg tror i hvert fald, det er dem. Smart, at man kan behandle lokalt, når man har sarte børn.

Tak for jeres input!

mvh Stine

Tremmeseng, puslebord og bæresele bortgives - skal afhentes!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider