Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Igangsættelse... din erfaring ?
Forfatter: 
Dato:  25-11-2010 22:28

Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med igangsættelse - og hvornår blev I sat i gang? Hvilken metode? Og hvordan forløb fødslen?

Specielt er jeg interesseret i de som har erfaring fra igangsættelse med ballonkateter, da det formentlig er den metode som skal benyttes til min igangsættelse 37+0 eller 38+0.

Mvh Juliette

Bedækning tilbydes ved champion palominohingsten Shulay Gold Fever

Sommergræs tilbydes Vestsjælland, 500kr/hest

Mor til verdens dejligeste lille prins fra 28-07-09 og en ny melder sin ankomst 02-02-11

0
0
Svar på denne tråd

Igangsættelse
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 20:35

Jeg har ingen erfaring med ballonkateter, men jeg blev sat i gang i 39+1 pga. bækkenløsninger.

Mødte ind på hospitalet mandag d. 10. august kl. 9. Blev undersøgt og der viste det sig, at jeg allerede var 1-2 cm åben og havde kun 1 cm tilbage af livmoderhalsen, så vandet blev taget med det samme. Blev sendt ud at gå til kl. 11 - den time brugte min mand og jeg på, at cykle hjem efter min taske med alle mine og babyens ting. Jep, jeg cyklede de 10 min hjem med fostervandet løbende ned at benene Vi tog dog en taxa tilbage til hospitalet. Blev undersøgt igen da vi kom tilbage og fik kørt en strimmel. Havde ikke åbnet mig yderligere eller noget. Blev sendt ud at gå og skulle så komme tilbage omkring kl. 14.30. Blev undersøgt igen, fik kørt en strimmel og fik klyx. Havde fortsat ikke åbnet mig yderligt. Blev kørt på fødestuen og fik tilkoblet ve-drop. Kl. 17.00 havde jeg en del veer som gjorde ret ondt så fik lagt en epidural. Var på det tidspunkt ca 5-6 cm åben og livmoderhalsen udslettet. Epiduralen virkede efter hensigten og de næste timer mærkede jeg intet til veerne. Kl. 22 var jeg åbnet de 10 cm, han manglede dog et par cm fra at være ordentligt nede i bækkenet. Så blev bedt om at presse og presse. Sådan gik de næste 4 timer Kl. 02.08 den 11. august kom lillemanden så til verden ved hjælp af en hård sugekop.

Han kom aldrig helt ned i bækkenet og jeg havde aldrig rigtige presseveer og veerne var heller ikke lange nok. Det viste sig efterfølgende, at mit bækken var for lille.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 21:48

Jeg har hørt at det ballonkatete ikke skulle være så sjovt

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

igangss
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 22:51

Jeg blev sat igang med Simon pga. manglende veer.

Vandet gik om natten ved 2tiden mener jeg men der kom ikke rigtig nogen veer.

Ved 14tiden fik jeg "tilkoblet" et ve-drop som langsomt blev skruet mere op - avs! Her var jeg 2cm åben.

Kl. 16:10 var jeg 6cm åben og veerne lod ikke mange pauser passere.

Kl. 16:45 er Simon født.

Syntes det gik en tand for hurtigt til min psyke og det gjorde dæleme dytme godt nok nas!

Bad om epiduralen ca. 16:15 men måtte ikke få den da jeg var så langt fremme...

Viser resultatet jo også, men man kan bare slet ikke styre noget selv, syntes jeg bedre jeg kunne med Emma.

Men ja det gik - og nok ret tæt på en alm. fødsel trods alt.

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

0
0
Svar på denne tråd

Dog ikke ballonkateter
Forfatter: 
Dato:  27-11-2010 08:42

men de prikkede hul på vandet, eller skal man sige filede hul på hinden (den var meget sej) Var gået 17 dage over tid. Møder ind på fødeafdelingen ved 9 tiden og får kørt strimmel hvor man kan se tydelige plukveer ( havde haft plukveer siden uge 15 så var ikke synderlig overrasket) kl 10 prikkede de så hul og 1 time og 9 min efter var Victoria ude.

Underligt at vide at nu de prikker hul så kunne man selv bestemme hvornår man skulle føde i forhold til når man går i gang af sig selv.

En rigtig god fødsel i forhold til den første hvor der slet ikke var pause i den time det fødslen tog og 6 uger for tidligt.

Mvh

Sandra

4 års allround trakhener hoppe e.Chopin m. Chopstik til farfar.

Hjem før pris. Kom med et bud.

Jack russel han 4 år søger nyt godt hjem

- Forsvunden pony efterlyses stor dusør -

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-11-2010 19:27

Hejsa,

Jeg har netop lige været igennem en igangsættelse med alle 4 igangsættelses muligheder... Hindeløsning, stikpiller x 3, ballonkateder og ve-drop.. Også prøvede de så også lige at tage vandet x 2.. Intet virkede... Dog fik jeg veer af stikpilerne, men kun så længe pillerne havde virkning...

Min krop ville bare ikke samarbejde, så det endte "lykkeligt" med planlagt kejsersnit...

Jeg må desværre indrømme, at ballonkatederet var den mest smertefulde igangsættelses måde er blev prøvet på mig...

Men det er jo ikke ens betydning med, at det er værst for dig..

Nu ved jeg fra tidligere indlæg, du skal føde på Holbæk sygehus og du er i de bedste kompentente hænder.. Så du skal helt sikkert nok blive behandlet ordentligt...

Jeg fødte og blev også sat i gang på Holbæk ingen klager derpå...

Mange hilsner fra Bettina

Stald Nygaard

frieser

Bettina der rider og elsker de sorte perler

Nu også mor til den skønneste Liam

15/11 2010

0
0
Svar på denne tråd

Ballonkateter
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 00:21

Jeg har som Kunstner1, også været møllen igennem med alle 4 igangsættelsesmetoder. Jeg fik dog bare 8x stikpiller- tror sgu han lå og hyggede sig så godt derinde, at han kylede dem ud efterhånden som de kom op Det endte så bare i AKS efter 4 dages ophold på hospitalet, og hvor jeg 10 min inden KS kun havde åbnet mig 2 cm.. Skønt

Jeg fik som skrevet ballonkateter sat op, og det var faktisk ikke slemt.. Det der gjorde ondt var at den lægestuderende der skulle sætte det op, ikke fik det langt nok op da det var første gang han prøvede det..

Ellers er det lidt ala alm. mens. smerter, og med en varmepude og to panodiler mærkede jeg intet til det. Du skal bare være opmærksom på at det ikke må stråle ubehageligt ud i dine lår, det kan betyde det ikke sidder højt nok oppe.

Ellers er det bare om at slaaappe af og tage nogle dybe vejrtrækninger helt ned i maven

Jeg er meget blufærdig, så det værste for mig var næsten alt det "kiggen-under-kjolen", og at den lægestuderende selvfølgelig var en nydelig ung mand

Men udover det, var det slemt ikke slemt..

Held og lykke med det hele :)

Cat

0
0
Svar på denne tråd

Ikke ballon
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 15:38

Jeg blev sat igang i uge 38 pga. leverbetinget graviditetskløe - jeg fik i første omgang en stikpille om morgenen, blev sendt hjem og kom så igen ca. 7 timer efter. Jeg kunne ikke mærke noget, men øjensyneligt havde pillen genereret så meget aktivitet, at de ikke turde give mig mere - så tog de vandet (noget bøvlet - men ikke smertefuldt) og efter 3 timer begyndte de så på ve-drop, hvor dosis øgedes hen over de næste timer, fordi der ikke var gang nok i sagerne. Der var ikke noget af det, der var specielt ubehageligt (jo, veer gør ONDT!) men mine veer var desværre mange og for korte, da vi nåede til pressefasen - om det skyldes at kroppen var sat kunstigt igang eller ej, ved jeg ikke. Det lykkedes mig alligevel at presse barnet ud, trods at jeg kun fik 1 pres pr. ve, så det kan lade sig gøre.

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider